Gmail sotkee

Ilman pistettä

kahden ihmisen sähköpostit.Itselläni on [email protected] ja kaimalla on [email protected]. Mistä minä pääsen johonkin mistä tätä asiaa voisi reklamoida? Tai onko tälle asialle ylipäätään mitään tehtävissa?Tuntuu että tämän pisteellisen osoitteen postit tulee minulle ja olen niitä lähettäjille laittanut takaisin.Harmillinen juttu tuo.

25

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlen,

      Hakukone on täysi paska. Vaikka kirjoitat kaiken yhteen se poimii palaset ja näyttää ne kaikki erillisinä osumina, joista kuitenkaan mikään ei vastaa haettua asiaa. Mikään hakuohje ei toimi. Mitään hakua voi sulkea pois tai yhdistää toiseen hakusanaan. Menetelmästä seuraa se, ettei koskaan tule "ei oota" ja hakukone "tuntuu hyvältä".

      Luultavasti postissa on sama vika. se ei ymmärrä välejä, eikä välimerkkejä.
      Monet webmailit ei sulata pistettä nimessä ollenkaan, vaan vaativat alaviivan tai yhteen pötköön kirjoittamisen.

      Iso firma ei ehkä valitus asiaa noteeraa.
      Minulle sanottiin eräässä toisessa puulaakissa, ettei kukaan muu ole valittanut, eikä vikaa siis voi olla.
      Saan postit monen päivänkin viiveellä, jos ollenkaan ja onpa tullut kirjeitä ihan virheellisellä osoitteella. Pari kertaa on postiserveri seonnut ja lähettänyt samat kirjeet kaikille ko palvelun asiakkaille.
      Palvelu ei ole Google.

      • öhöm,

        perusteet ennen haukkumista:

        http://www.google.fi/intl/fi/help/refinesearch.html

        http://www.googleguide.com/using_advanced_operators.html


    • Ilman pistettä
      • öhöm,

        jotain selvyyttä asiaan?

        Muistan lukeneeni tästä asiasta jo kauan sitten ja olen testannut että omalla nimelläni varustettuun gmailiin joka on muotoa

        [email protected]

        tulee postit myös lähetettäessä osoitteeseen

        [email protected]

        Eli ne eivät ainakaan näyttäisi menevän mihinkään muualle tai jos menisivät niin luulisin että minun pitäisi myös saada sitten nämä vieraan henkilön postit.

        En tiedä koska Google on muuttanut asetuksiaan, koska ainakin kolme vuotta sitten on pystytty tekemään pisteellä varustettu käyttäjätunnus silloin kun pisteetön on ollut jo olemassa:

        http://blog.sandipb.net/2005/12/15/gmails-crazy-dot-in-your-email-address-policy/


      • Ilman pistettä
        öhöm, kirjoitti:

        jotain selvyyttä asiaan?

        Muistan lukeneeni tästä asiasta jo kauan sitten ja olen testannut että omalla nimelläni varustettuun gmailiin joka on muotoa

        [email protected]

        tulee postit myös lähetettäessä osoitteeseen

        [email protected]

        Eli ne eivät ainakaan näyttäisi menevän mihinkään muualle tai jos menisivät niin luulisin että minun pitäisi myös saada sitten nämä vieraan henkilön postit.

        En tiedä koska Google on muuttanut asetuksiaan, koska ainakin kolme vuotta sitten on pystytty tekemään pisteellä varustettu käyttäjätunnus silloin kun pisteetön on ollut jo olemassa:

        http://blog.sandipb.net/2005/12/15/gmails-crazy-dot-in-your-email-address-policy/

        selvyyttä. Tuosta linkistä mikä minulla tuossa on tuli samat jutut mitä sinunkin linkistä. Ongelma on mutta minen saa kyllä sitä ratkaistua.Kai sitä vain on laiteltava näitä pistellisen kaiman posteja takaisin. On aika hempulaa tämä tietosuoja...


      • öhöm,
        Ilman pistettä kirjoitti:

        selvyyttä. Tuosta linkistä mikä minulla tuossa on tuli samat jutut mitä sinunkin linkistä. Ongelma on mutta minen saa kyllä sitä ratkaistua.Kai sitä vain on laiteltava näitä pistellisen kaiman posteja takaisin. On aika hempulaa tämä tietosuoja...

        saada Googlelta lopullinen selvyys.

        Onko ne vieraat postit ihan järkeviä eikä mitään roskaposteja?


      • Ilman pistettä
        öhöm, kirjoitti:

        saada Googlelta lopullinen selvyys.

        Onko ne vieraat postit ihan järkeviä eikä mitään roskaposteja?

        ovat, minun mielestä.Ja järkeviltä tahoilta tosin mietin tässä että "uhri" jonka sähköposteja olen saanut ei ole kommentoinut mitenkään. Ettei näihin sitten ole "ujuttunut" joku kummallinen uusi virusviritys.
        Nimim. Minäkö skitso?


    • Anonyymi

      On tullu jo vuosikymmeneb ja tulee edelleen. Gmail on läpipaska.

    • Anonyymi

      Niinhän se täällä vähän aikaa sitten joku ääliö totena väänti että hänelle tulee edelleenkin jonkun toisen sähköpostit, oliko se viime vuoden puolella. Keksipä vielä sisältöäkin noille saman nimisen henkilön posteille. Kaikenlaista se vähä-älyisyys teettää.

      • Anonyymi

        Gmailia käyttävät ovat kaikki vähä-älyisiä. Vapunen on heistä kaikkein vähä-älyisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolumbuksen Kompassi on perinteikäs hakukone. Googlea ei tarvitse siihenkään hommaan.

        Ei sellaista edes ole olemassa.


      • Anonyymi

        Ei siinä sekaannuksessa mitään outoa ole. Erään yhdistyksen kokouskutsut meni kauan tavoitellun henkilön täyskaimalle, jonka gmailosoite oli etunimisukunimi ja tarkoitetulla henkilöllä sukunimietunimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä sekaannuksessa mitään outoa ole. Erään yhdistyksen kokouskutsut meni kauan tavoitellun henkilön täyskaimalle, jonka gmailosoite oli etunimisukunimi ja tarkoitetulla henkilöllä sukunimietunimi.

        Höpö höpö ja huomenna lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö ja huomenna lisää.

        Mitä höpö höpöllä oikein tarkoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpö höpöllä oikein tarkoit?

        Sitä että posti menee sinne joka on vastaanottajaksi laitettu. Ei ole GMAIL sähköpostin virhe jos kirjoitat vastaanottajan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä että posti menee sinne joka on vastaanottajaksi laitettu. Ei ole GMAIL sähköpostin virhe jos kirjoitat vastaanottajan väärin.

        En minä Gmailia syyttänytkään vaan arvelin että näillä vääriin laatikoihin menneillä posteilla saattaa olla aivan yksinkertainen selitys kun vain virheen huomaa.


    • Anonyymi

      Google on yhtiö johon on lähes tulkoon mission impossible saada yhteyttä niin että, jokin ihminen hoitaisi asiasi vaan ne tarjoaa vain automaatti-tyyppistä asiakaspalvelua. Sinne löytyy kyllä Googlen asiakaspalvelun sähköposti-osoitteita esimerkiksi Ruotsista ja Tanskasta mutta kun niihin kirjoittaa tulee heti automaattivastaus ettei suuren määrän vuoksi viestejä lueta.

      Helpoiten asia selviäisi jos pyytäisit lähettäjää tarkistamaan vastaanottajan sähköposti-osoitteen oikeellisuuden kenelle lähettää. Google ei voi sille suoraan mitään jos joku yrittää tavoittaa henkilöä kenellä on osoite päinvastaiselle tavalla sinun kauttasi.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut 2 eri google tunnusta joissa on käytetty muuta kuin gmail osoitetta. Ne on aikapäiviä sitten suljettu silti google lähettää erilaisia tiedotteita niihin sähköposteihin jotka oli liitettynä näihin sulkeutuneisiin tunnuksiin.

        Hienointa on että, viesteissä mainitaan jotta jos haluaa estää unsubcribetä ne pitäisi kirjautua google tiliin jota ei enää ole. Vaikka tämä kaikki oli jo tehty ennen tilien sulkemista.

        En sattuneesta syystä ole kovin vakuuttunut ja ylistävä googlen toiminnasta. Jopa Microsoftilla ja Applella saa yhteyden aitoon ihmiseen asiakaspalvelussa vaan ei Googlella. Googlella pitäisi varmaan olla tyyliin Sundar Pichain kavereita jotta tavoittaisi muun asiakaspalvelun kuin näitä automaatteja jotka eivät läheskään kaikkia ongelmia ratkaise.


    • Anonyymi

      Miten te viitsitte vastailla ikivanhoihin viesteihin?
      Gmailissa on se vika, ettei se ymmärrä, eikä noteeraa välimerkkejä.

      Kokeilin lähettää omalla nimelläni itselleni välimerkillä ja ilman ja kaikki tuli perille.
      Kaimoilla ei voi olla samaa osoitetta, vaan lähettäjät on niin tolloja, että ne muistaa vain nimen, mutta ei sitä, että osoitteessa pitää olla jotain muutakin, kuin pelkkä etu ja sukunimi.
      Sellaista se on kun ei opita käyttämään osoitekirjaa.

      Jos nimi on yleinen niin on täysin mahdotonta saada osoitetta pelkästään omalla nimellä, koska niin moni käyttää gmailia.
      Olen senkin kokeillut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Gmail katsoo osoitteen ilman pistettä olevan saman henkilön kuin osoite pisteen kanssa. Siksi [email protected] lähetetyt viestit menevät samaan paikkaan kuin [email protected]

    • Anonyymi

      Olen törmännyt tähän samaan ilmiöön. Molemmat osoitteet kuuluvat kuitenkin sinulle (sekä pisteellinen että ilman pistettä). Joku on jossain päin maailmaa jonnekin kauppapaikkaan tai muualle sivustolle kirjautunut ja määritellyt sähköpostiksi toisen noista. Siksi saat ne viestit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe