Gmail sotkee

Ilman pistettä

kahden ihmisen sähköpostit.Itselläni on [email protected] ja kaimalla on [email protected]. Mistä minä pääsen johonkin mistä tätä asiaa voisi reklamoida? Tai onko tälle asialle ylipäätään mitään tehtävissa?Tuntuu että tämän pisteellisen osoitteen postit tulee minulle ja olen niitä lähettäjille laittanut takaisin.Harmillinen juttu tuo.

25

1941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlen,

      Hakukone on täysi paska. Vaikka kirjoitat kaiken yhteen se poimii palaset ja näyttää ne kaikki erillisinä osumina, joista kuitenkaan mikään ei vastaa haettua asiaa. Mikään hakuohje ei toimi. Mitään hakua voi sulkea pois tai yhdistää toiseen hakusanaan. Menetelmästä seuraa se, ettei koskaan tule "ei oota" ja hakukone "tuntuu hyvältä".

      Luultavasti postissa on sama vika. se ei ymmärrä välejä, eikä välimerkkejä.
      Monet webmailit ei sulata pistettä nimessä ollenkaan, vaan vaativat alaviivan tai yhteen pötköön kirjoittamisen.

      Iso firma ei ehkä valitus asiaa noteeraa.
      Minulle sanottiin eräässä toisessa puulaakissa, ettei kukaan muu ole valittanut, eikä vikaa siis voi olla.
      Saan postit monen päivänkin viiveellä, jos ollenkaan ja onpa tullut kirjeitä ihan virheellisellä osoitteella. Pari kertaa on postiserveri seonnut ja lähettänyt samat kirjeet kaikille ko palvelun asiakkaille.
      Palvelu ei ole Google.

    • Ilman pistettä
      • öhöm,

        jotain selvyyttä asiaan?

        Muistan lukeneeni tästä asiasta jo kauan sitten ja olen testannut että omalla nimelläni varustettuun gmailiin joka on muotoa

        [email protected]

        tulee postit myös lähetettäessä osoitteeseen

        [email protected]

        Eli ne eivät ainakaan näyttäisi menevän mihinkään muualle tai jos menisivät niin luulisin että minun pitäisi myös saada sitten nämä vieraan henkilön postit.

        En tiedä koska Google on muuttanut asetuksiaan, koska ainakin kolme vuotta sitten on pystytty tekemään pisteellä varustettu käyttäjätunnus silloin kun pisteetön on ollut jo olemassa:

        http://blog.sandipb.net/2005/12/15/gmails-crazy-dot-in-your-email-address-policy/


      • Ilman pistettä
        öhöm, kirjoitti:

        jotain selvyyttä asiaan?

        Muistan lukeneeni tästä asiasta jo kauan sitten ja olen testannut että omalla nimelläni varustettuun gmailiin joka on muotoa

        [email protected]

        tulee postit myös lähetettäessä osoitteeseen

        [email protected]

        Eli ne eivät ainakaan näyttäisi menevän mihinkään muualle tai jos menisivät niin luulisin että minun pitäisi myös saada sitten nämä vieraan henkilön postit.

        En tiedä koska Google on muuttanut asetuksiaan, koska ainakin kolme vuotta sitten on pystytty tekemään pisteellä varustettu käyttäjätunnus silloin kun pisteetön on ollut jo olemassa:

        http://blog.sandipb.net/2005/12/15/gmails-crazy-dot-in-your-email-address-policy/

        selvyyttä. Tuosta linkistä mikä minulla tuossa on tuli samat jutut mitä sinunkin linkistä. Ongelma on mutta minen saa kyllä sitä ratkaistua.Kai sitä vain on laiteltava näitä pistellisen kaiman posteja takaisin. On aika hempulaa tämä tietosuoja...


      • öhöm,
        Ilman pistettä kirjoitti:

        selvyyttä. Tuosta linkistä mikä minulla tuossa on tuli samat jutut mitä sinunkin linkistä. Ongelma on mutta minen saa kyllä sitä ratkaistua.Kai sitä vain on laiteltava näitä pistellisen kaiman posteja takaisin. On aika hempulaa tämä tietosuoja...

        saada Googlelta lopullinen selvyys.

        Onko ne vieraat postit ihan järkeviä eikä mitään roskaposteja?


      • Ilman pistettä
        öhöm, kirjoitti:

        saada Googlelta lopullinen selvyys.

        Onko ne vieraat postit ihan järkeviä eikä mitään roskaposteja?

        ovat, minun mielestä.Ja järkeviltä tahoilta tosin mietin tässä että "uhri" jonka sähköposteja olen saanut ei ole kommentoinut mitenkään. Ettei näihin sitten ole "ujuttunut" joku kummallinen uusi virusviritys.
        Nimim. Minäkö skitso?


    • Anonyymi

      On tullu jo vuosikymmeneb ja tulee edelleen. Gmail on läpipaska.

    • Anonyymi

      Niinhän se täällä vähän aikaa sitten joku ääliö totena väänti että hänelle tulee edelleenkin jonkun toisen sähköpostit, oliko se viime vuoden puolella. Keksipä vielä sisältöäkin noille saman nimisen henkilön posteille. Kaikenlaista se vähä-älyisyys teettää.

      • Anonyymi

        Gmailia käyttävät ovat kaikki vähä-älyisiä. Vapunen on heistä kaikkein vähä-älyisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolumbuksen Kompassi on perinteikäs hakukone. Googlea ei tarvitse siihenkään hommaan.

        Ei sellaista edes ole olemassa.


      • Anonyymi

        Ei siinä sekaannuksessa mitään outoa ole. Erään yhdistyksen kokouskutsut meni kauan tavoitellun henkilön täyskaimalle, jonka gmailosoite oli etunimisukunimi ja tarkoitetulla henkilöllä sukunimietunimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä sekaannuksessa mitään outoa ole. Erään yhdistyksen kokouskutsut meni kauan tavoitellun henkilön täyskaimalle, jonka gmailosoite oli etunimisukunimi ja tarkoitetulla henkilöllä sukunimietunimi.

        Höpö höpö ja huomenna lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö ja huomenna lisää.

        Mitä höpö höpöllä oikein tarkoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpö höpöllä oikein tarkoit?

        Sitä että posti menee sinne joka on vastaanottajaksi laitettu. Ei ole GMAIL sähköpostin virhe jos kirjoitat vastaanottajan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä että posti menee sinne joka on vastaanottajaksi laitettu. Ei ole GMAIL sähköpostin virhe jos kirjoitat vastaanottajan väärin.

        En minä Gmailia syyttänytkään vaan arvelin että näillä vääriin laatikoihin menneillä posteilla saattaa olla aivan yksinkertainen selitys kun vain virheen huomaa.


    • Anonyymi

      Google on yhtiö johon on lähes tulkoon mission impossible saada yhteyttä niin että, jokin ihminen hoitaisi asiasi vaan ne tarjoaa vain automaatti-tyyppistä asiakaspalvelua. Sinne löytyy kyllä Googlen asiakaspalvelun sähköposti-osoitteita esimerkiksi Ruotsista ja Tanskasta mutta kun niihin kirjoittaa tulee heti automaattivastaus ettei suuren määrän vuoksi viestejä lueta.

      Helpoiten asia selviäisi jos pyytäisit lähettäjää tarkistamaan vastaanottajan sähköposti-osoitteen oikeellisuuden kenelle lähettää. Google ei voi sille suoraan mitään jos joku yrittää tavoittaa henkilöä kenellä on osoite päinvastaiselle tavalla sinun kauttasi.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut 2 eri google tunnusta joissa on käytetty muuta kuin gmail osoitetta. Ne on aikapäiviä sitten suljettu silti google lähettää erilaisia tiedotteita niihin sähköposteihin jotka oli liitettynä näihin sulkeutuneisiin tunnuksiin.

        Hienointa on että, viesteissä mainitaan jotta jos haluaa estää unsubcribetä ne pitäisi kirjautua google tiliin jota ei enää ole. Vaikka tämä kaikki oli jo tehty ennen tilien sulkemista.

        En sattuneesta syystä ole kovin vakuuttunut ja ylistävä googlen toiminnasta. Jopa Microsoftilla ja Applella saa yhteyden aitoon ihmiseen asiakaspalvelussa vaan ei Googlella. Googlella pitäisi varmaan olla tyyliin Sundar Pichain kavereita jotta tavoittaisi muun asiakaspalvelun kuin näitä automaatteja jotka eivät läheskään kaikkia ongelmia ratkaise.


    • Anonyymi

      Miten te viitsitte vastailla ikivanhoihin viesteihin?
      Gmailissa on se vika, ettei se ymmärrä, eikä noteeraa välimerkkejä.

      Kokeilin lähettää omalla nimelläni itselleni välimerkillä ja ilman ja kaikki tuli perille.
      Kaimoilla ei voi olla samaa osoitetta, vaan lähettäjät on niin tolloja, että ne muistaa vain nimen, mutta ei sitä, että osoitteessa pitää olla jotain muutakin, kuin pelkkä etu ja sukunimi.
      Sellaista se on kun ei opita käyttämään osoitekirjaa.

      Jos nimi on yleinen niin on täysin mahdotonta saada osoitetta pelkästään omalla nimellä, koska niin moni käyttää gmailia.
      Olen senkin kokeillut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Gmail katsoo osoitteen ilman pistettä olevan saman henkilön kuin osoite pisteen kanssa. Siksi [email protected] lähetetyt viestit menevät samaan paikkaan kuin [email protected]

    • Anonyymi

      Olen törmännyt tähän samaan ilmiöön. Molemmat osoitteet kuuluvat kuitenkin sinulle (sekä pisteellinen että ilman pistettä). Joku on jossain päin maailmaa jonnekin kauppapaikkaan tai muualle sivustolle kirjautunut ja määritellyt sähköpostiksi toisen noista. Siksi saat ne viestit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe