Luistelupaketin hankinta apua!?!?

Hanni

Hei jeesatkaa nyt maallikkoa... innostuin viime talvena hiihtämään mutta ostaessani murtsikat tajusin ettei se olekaan mun laji. Luistelen rullilla sauvojen kanssa jo kymmenettä vuotta ja ajattelin että luistelu on mulle parempi laji... Nyt tarviisin apua paketin hankintaan. Jos mä hiihtelen 3-5 kertaa viikossa 6-8km lenkin niin millaiset sukset teidän mielestä pitäis hankkia?
Kun olen käynyt kaupoissa katselemassa en oikein luota myyjiiin kun ne vähän tyrkyttää ties mitä ja sitten luen jostain netistä että on ihan huonot..
Mikä nyt sitten neuvoksi?

32

4222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää...

Kannattaakin hankkia vähän paremmat varusteet kun noin useinkin hiihdät. Suksimerkillä ei ole periaatteessa niin väliä.
      Mutta vihjaa vähän missäpäin asustelet, niin varmaan täällä joku kertoo sinulle luotettavan ja asiantuntevan liikkeen.

• Hanni

jyväskylästä oon aiemmin ostanut..

• hiihdonohj
      • paremmat ja

osaavammat hiihdon tuntiat.carilainen.fi

• hiihdonohj
        paremmat ja kirjoitti:

osaavammat hiihdon tuntiat.carilainen.fi

Aivan carilainensport Ähtärissä.

• kuntohiihtelijä

Ehdottomasti hiihtoon erikoistuneesta urheiluliikkeestä! Itse innoistuin joitain vuosia sitten myös luisteluhiihdosta, mutta tein hankinnassa kaiken väärin. Eli "kevään" alennusmyynnistä paikallisesta .....sportista halvalla myyjiltä, jotka ei varmasti paria kertaa enempää talvessa itse suksilla liiku.
      Vesilintuahan noilla suksilla vois heittää. About 15 kg kevyemmälle jäykkyys oikea.

Eli samana syksynä tuli hankittua taas sukset "erikoisliikkeestä" sukset jotka toimii.. vieläkin...

• kuntohiihtelijä

Suksista vois olla ok sinulle esim.
      -madshussin terra woman skate
      -peltonen accent skating
      -rossignol saphir skating
      Tms.
      Merkillä ei niin väliä kunhan asiantuntija valitse ne painosi mukaan..

• suksijussi

tarkkaan, jos käytettyjä Madshuseja tarjotaan vieläpä kerrotaan niillä aiemmin hiihtäneeen joku huippu. Pankkikortti pohjan päälle, jos päivä paistaa läpi keskeltä muualtakin kuin olaksen aukosta, sukset pilalla, pohja lysähtänyt keskeltä. Siksi käyettyjä onkin paljon tarjolla - Madshuseja. Niitä ei voi hioa uudelleen.

• hinta ja laatu
        suksijussi kirjoitti:

tarkkaan, jos käytettyjä Madshuseja tarjotaan vieläpä kerrotaan niillä aiemmin hiihtäneeen joku huippu. Pankkikortti pohjan päälle, jos päivä paistaa läpi keskeltä muualtakin kuin olaksen aukosta, sukset pilalla, pohja lysähtänyt keskeltä. Siksi käyettyjä onkin paljon tarjolla - Madshuseja. Niitä ei voi hioa uudelleen.

Käytetyt Madhusit ovat suhteessa melko kallita uusin. Perstuntuma on että nämä luistaa huonosti.

Kirjoitit pohja lysähtänyt keskeltä? Mitä tarkoitat? Tarkoitatko että suksen kärjestä kantaan tai päinvastoin katsottaessa jos pankkikortin alta näkyy valoa on suksi profiililtaan kiero leveys suunnassa.

Luulisi hionnan korjaavan pienet heitot vai onko rungon kennosto vaurioitunut?

• suksijussi
        hinta ja laatu kirjoitti:

Käytetyt Madhusit ovat suhteessa melko kallita uusin. Perstuntuma on että nämä luistaa huonosti.

Kirjoitit pohja lysähtänyt keskeltä? Mitä tarkoitat? Tarkoitatko että suksen kärjestä kantaan tai päinvastoin katsottaessa jos pankkikortin alta näkyy valoa on suksi profiililtaan kiero leveys suunnassa.

Luulisi hionnan korjaavan pienet heitot vai onko rungon kennosto vaurioitunut?

on painunut sisään koko suksen pituudelta. Ilmeisesti sisämömmöt ovat pehmenneet ja olas, jossa kerros on, on myötänyt. Suksea ei voi hioa, hioutuu vain laidoilta.

• pussitus
        suksijussi kirjoitti:

on painunut sisään koko suksen pituudelta. Ilmeisesti sisämömmöt ovat pehmenneet ja olas, jossa kerros on, on myötänyt. Suksea ei voi hioa, hioutuu vain laidoilta.

yms pohjan kuumennus tekee.. pilaa suksen..

• suksijussi
        pussitus kirjoitti:

yms pohjan kuumennus tekee.. pilaa suksen..

kun sulatetaan surutta kovaa vahaa pohjalle, tulee sitä olasuraan urakalla ja siinä on pohjaa puolen millin paksuudelta. Siitä se pehmenee, vaikka muu pohja on kunnossa - ja lysähtää.

• kljljjokjo
        suksijussi kirjoitti:

sukset raudoitettu pilalle. Ei Madshusin vika vaan voitelijan. Madshus todella tarkka että voitelukertojen välillä annetaan jäähtyä.

• on "poltettu"
        kljljjokjo kirjoitti:

sukset raudoitettu pilalle. Ei Madshusin vika vaan voitelijan. Madshus todella tarkka että voitelukertojen välillä annetaan jäähtyä.

pilalle, ei vain Maddet, vaan kaikki käytetyt kilpasukset. Niihin ei pidä koskea pitkällä kepilläkään.

• paakaariii

Mulla on ollut kahdet kotimaiset luikkarit ja ikävä kyllä olen pettynyt molempiin.
      Nykyisin olen käyttänyt rossareita ja fisuja kummastakin olen tykännyt. Sanoisin että rossarit on vakaammat ja helpommat hiihtää.
      Suosittelen olemaan monojen kanssa harkitsevainen että ovat jalalle mieleiset, ei tuu rasitusvammoja.Tykkään korkkikahvaisista sauvoista syystä että ovat lämpimämmät.
      Tsemppiä hiihtopuolelle.

• Hanni

• sinulle toimivat sukset
        Hanni kirjoitti:

mulle on suositeltu tätä pakettia:
        http://www.intersport.fi/groups/maastohiihto/kampanjapaketit/563377321.html

mietin että kun on noin halpa onko myös hyvä. Nimittäin on tarjottu peltosen jotain pro pakettia 599 ja just toi mietitytti että onks se kotimainen sit parempi...

Painottaisin yhtä erittäin tärkeää seikkaa, että suksen merkillä ei ole niinkään merkitystä, vaan henkilön ammattitaidolla, joka valitsee sinulle sen parin.
        Vaadi helppohiihtoista suksea, siihen ei riitä pelkästään että saat painollesi jäykkyydeltään oikean suksen, vaan painealueiden sijainnit sun muut seikat tekevät suksesta helpon hiihtää.
        Salomoni on muuten suomalainen ja saanut hyvät arvosanat mm. Juoksija lehden testeissä, taannoin, muuten en ota kantaa, puolesta enkä vastaan.
        Yleensä urheiluliikkeen myyjien osaaminen, suksien valinnan suhteeen,varsinkin vapaan suksissa, loppuu jäykkyyden valintaan.
        Toivottavasti löydät hyvän ja osaavan henkilön valitseen sinulle toimivat sukset.

• hiihdonohj

Sinunkin varmaan olisi kannattanut ostaa suksesi osaavalta myyjältä!
        Ei varmaan kukaan viisastu jonkun henkilökohtaasista mieltymyksistä, "toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä"

• paakaarii
        Hanni kirjoitti:

mulle on suositeltu tätä pakettia:
        http://www.intersport.fi/groups/maastohiihto/kampanjapaketit/563377321.html

mietin että kun on noin halpa onko myös hyvä. Nimittäin on tarjottu peltosen jotain pro pakettia 599 ja just toi mietitytti että onks se kotimainen sit parempi...

En suosittele Pilotin siteillä olevaa mallia.
        Jos on märkää lunta niin ne osaa tarttua aika ikävästi monoihin ja silloin monojen puhistaminen ja siteisiin laittaminen on ikävän hankalaa. Sukset ja monot tossa ovat muuten ihan ok.

• paakaarii
        hiihdonohj kirjoitti:

Sinunkin varmaan olisi kannattanut ostaa suksesi osaavalta myyjältä!
        Ei varmaan kukaan viisastu jonkun henkilökohtaasista mieltymyksistä, "toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä"

Olet prikulleen oikeassa kerroin omista mieltymyksistäni.
        En voi muusta kertoakaan,
        En ole todellakaan myyjä, pikemminkin rakennusalan hemmoja ja en sielläkään myyntipuolella.

• jts-1

pitää olla että onnistuu..jotkut "ammattimyyjät" ovat täysin pihalla koko hommasta..oon monet kerrat heittäytyny täysin tietämättömäksi koko suksi asiasta..kyllä ois myyty ihan mitä vaan!ja aina sieltä kalliimmasta päästä..jos on mahollista niin ota oma ammattilaine mukaan..sillo kyllä onnistuu!ja kannattaa laittaa ja satsata suksen hiihettävyydelle..jotkut merkit on tosi vaikeita hiihtää tavalliselle kuntoilijalle..kilpasuksista yksi tai kaksi astetta alas niin saa hyvän ja ei niin paljoa voimaa vaativaa.. moni sortuu just kilpasuksiin ja se ei ole tarkotuksen mukaista ollenkaan!
      kilpasuksi on rakenteeltaan semmonen että sen ajo-ominaisuudet parantuu mitä kovempaa menet..sen näkee monet kerrat juuri ylämäissä kun on alla carbonlitet ja voima nolla..menee pelkästään koipien nosteluksi ja paikallaan poljennaksi!

• paakaarii

Jts kirjoitti asiaa ota joku kaveri mukaan joka tuntee vehkeet.
        Uskallan suositella rottafellan siteitä niiten helppouden vuoksi ja ehkä pikkasen paremman tasapainon takia.

• carbonlite plussat

Jäisellä alustalla carbonlitien suuntavakaus on jopa kuntoilijan alla aivan mieletön.
        Luistelu on "jäälläkin" rentoa, eikä tarvihe jänittää luistako suksi alta potkussa.
        Lisääksi suuntavakaus jäälläkin sekä huonolla pomppuisella alustalla on lähes täydellinen. Suksi menee todellakin suoraan, eikä tarvitse jänittää vaikka alusta on jäinen.
        Ehdottomasti paras jäisen alusta suksi kuntolijallekin!
        Suksen valinnassa sellainen huomio, että kiertojäykyyttä riittää. Jos kuntoilija, niin ota vähän löysemmät sukset, mitä paino edellyttää, niin mäetkin nousee...
        Ylämäkien nousuun kunoilijalle on tosiaan parempiakin pehmeällä alustalla joo...
        mutta kokonaisuus ratkaisee.

• jts-1
        carbonlite plussat kirjoitti:

Jäisellä alustalla carbonlitien suuntavakaus on jopa kuntoilijan alla aivan mieletön.
        Luistelu on "jäälläkin" rentoa, eikä tarvihe jänittää luistako suksi alta potkussa.
        Lisääksi suuntavakaus jäälläkin sekä huonolla pomppuisella alustalla on lähes täydellinen. Suksi menee todellakin suoraan, eikä tarvitse jänittää vaikka alusta on jäinen.
        Ehdottomasti paras jäisen alusta suksi kuntolijallekin!
        Suksen valinnassa sellainen huomio, että kiertojäykyyttä riittää. Jos kuntoilija, niin ota vähän löysemmät sukset, mitä paino edellyttää, niin mäetkin nousee...
        Ylämäkien nousuun kunoilijalle on tosiaan parempiakin pehmeällä alustalla joo...
        mutta kokonaisuus ratkaisee.

tarkotin tossa ihan alottelijaa joille ei välttämättä sovi..ja et taida ite olla aivan sellane..oot saanu hyvän parin ja se toimii!
        niin ja kokonaísuushan se ratkasee...joskus joutuu tekemään kompromisseja joihinkin ominaisuuksiin!
        nää on tavallaan ikuisuuskysymyksiä!

• carpas

ehkä ovat: 1: saat potkussa sivulle lipsuvat eli alta pakenevat sukset johtuen kärki- ja kantaosan rakenteesta (vähäinen kiertojäykkyys, painealueet lähellä kenkää), ovat vaikeat hiihtää kovalla alustalla ja Wassbergin opettelu on niillä vaikeaa, 2: huonot sauvat: laatusauvoissa ei otetta tarvitse joka työnnöllä hakea, tukevat kättä ja niiden ilmanvastus on olematon ja tuntuma hyvä

• jäykkyys

Kohdasta 1 on kokemusta, hankin kaksi vuotta sitten ensimmäiset luistelusukset (Fischer RCR) Intersportin "asiantuntijalta" ja ihmettelin kaksi talvea että miten kovalla pohjalla pitää oikein hiihtää että sukset ei karkaa alta. Viime keväänä sain kokeilla selvästi jäykempiä suksia ja homman luonne muuttui kerrasta. Kiertojäykkyys. Eli jouduin hankkimaan uudet sukset.

• Hanni
        jäykkyys kirjoitti:

Kohdasta 1 on kokemusta, hankin kaksi vuotta sitten ensimmäiset luistelusukset (Fischer RCR) Intersportin "asiantuntijalta" ja ihmettelin kaksi talvea että miten kovalla pohjalla pitää oikein hiihtää että sukset ei karkaa alta. Viime keväänä sain kokeilla selvästi jäykempiä suksia ja homman luonne muuttui kerrasta. Kiertojäykkyys. Eli jouduin hankkimaan uudet sukset.

Ota tästä nyt sitten selvää... intersportin "ammattilainen" minullekin suositteli sitten vaikka mitä kenkää ja ainoa malli joka mulle oikeasti istu oli se Salomonin Active 8X Skate johon tulee se pilot side. Ei nimittäin yksikään muu istunut mun jalkaan ja oli muutes stanan kallis vielä (189) joten paketille tulikin hintaan n. 420 egee. Salomonin sukset siihen ja jotkut Exelin Racing Cork sauvat jotka oli super alessa. Mutta kyllähän ne nyt varmaan kestääkin mun käytöllä vuosia. Nyt pitäis hommata sponsori..ja pian!!

• jts-1
        Hanni kirjoitti:

Ota tästä nyt sitten selvää... intersportin "ammattilainen" minullekin suositteli sitten vaikka mitä kenkää ja ainoa malli joka mulle oikeasti istu oli se Salomonin Active 8X Skate johon tulee se pilot side. Ei nimittäin yksikään muu istunut mun jalkaan ja oli muutes stanan kallis vielä (189) joten paketille tulikin hintaan n. 420 egee. Salomonin sukset siihen ja jotkut Exelin Racing Cork sauvat jotka oli super alessa. Mutta kyllähän ne nyt varmaan kestääkin mun käytöllä vuosia. Nyt pitäis hommata sponsori..ja pian!!

ihan huoletta..kunnon paketti ja kestää pitkään..pistä hattu lumihankeen ja teksti"hannin-sponssi"..euro/kierros..eiköhän se siitä täyty!

• sekaisin.
        Hanni kirjoitti:

Moikka!
        Sidejärjestelmästä sen verran, että NNN-sidehän on jonkin verran leveämpi kuin tämä sns-pilot.
        Mitä tämä sitten merkitsee?
        Ainakin sen, että tasapainoinen liuku on ainakin itselläni helpompi, kuin pilot systeemillä.
        Itse ainakin suosittelen.
        Todella taitavalla hiihtäjällä ei tosta sns-pilotin kaupeudesta tasapainon säilymisen kannalta ole niin väliä.
        Helposti käy niin, että jos ei tasapaino suksella löydy, niin rupeaa hiihtämään teknisesti väärin, eli liussa paino ei ole liukuvan suksen päällä, vaan koko ajan keskellä.

• hiihdonohj
        sekaisin. kirjoitti:

Moikka!
        Sidejärjestelmästä sen verran, että NNN-sidehän on jonkin verran leveämpi kuin tämä sns-pilot.
        Mitä tämä sitten merkitsee?
        Ainakin sen, että tasapainoinen liuku on ainakin itselläni helpompi, kuin pilot systeemillä.
        Itse ainakin suosittelen.
        Todella taitavalla hiihtäjällä ei tosta sns-pilotin kaupeudesta tasapainon säilymisen kannalta ole niin väliä.
        Helposti käy niin, että jos ei tasapaino suksella löydy, niin rupeaa hiihtämään teknisesti väärin, eli liussa paino ei ole liukuvan suksen päällä, vaan koko ajan keskellä.

Taspainoiseen liukuun yhdellä suksella vaikuttaa vain ja ainoastaan tekninen osaaminen suksilla liikkumiseen. Kehon tasapainoinen hallinta ei ole välineistä kiinni, vaan yksilön fyysisistä ominaisuuksista, osaamisesta.

• Noin?
        hiihdonohj kirjoitti:

Taspainoiseen liukuun yhdellä suksella vaikuttaa vain ja ainoastaan tekninen osaaminen suksilla liikkumiseen. Kehon tasapainoinen hallinta ei ole välineistä kiinni, vaan yksilön fyysisistä ominaisuuksista, osaamisesta.

Kyllä se tasapainoinen liuku on hyvin pitkälti myös välineistä kiinni. Oikein valittu SUUNTAVAKAA suksi helpottaa kokemattoman yhden suksen liukua huomattavasti. Eikä side asiakaan ole ihan merkitsemätön välttämättä kokemattomalla hiihtäjällä.
        Monissa paikoissa ei hiihdellä hyvin hoidetuilla baanoilla, jolloin myös tämä välinepuolikin korostuu enemmän.
        Hyvällä hiihtäjällä merkitys vähenee.

• paakaarii
        Noin? kirjoitti:

Kyllä se tasapainoinen liuku on hyvin pitkälti myös välineistä kiinni. Oikein valittu SUUNTAVAKAA suksi helpottaa kokemattoman yhden suksen liukua huomattavasti. Eikä side asiakaan ole ihan merkitsemätön välttämättä kokemattomalla hiihtäjällä.
        Monissa paikoissa ei hiihdellä hyvin hoidetuilla baanoilla, jolloin myös tämä välinepuolikin korostuu enemmän.
        Hyvällä hiihtäjällä merkitys vähenee.

Tais ukkoilla homma mennä oman ekon kiillottamiseen eikä Hannin auttamiseen.
        Kuulehan Hanni,hae todellakin joku kaveri joka tuntee hiihtovälineet ja laita asialliset vehkeet itelle.
        Täällä on liian monta kilpeä kiillotettavana.
        Toivotaan että saat mielyttäviä kilometrejä hiihdon osalta taaksesi tälle talvelle.
        Jos löydät jostakin liikkeestä mieleisen paketin niin voit kysellä hintoja vielä netin kautta.
        Tämmösiä hakusanoja minun mielestäni kannattaa käyttää: supersport,häijää, fortesport. Takuulla niitä on paljon muitakin, satun vain tietämään nämä.
        Korostan ettei minulla ole mitään taloudellisia kytköksiä näihin firmoihin. Olen ollut netin kautta asiakkaana ja homma on toiminut.
        Tsemppiä sulle Hanni

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3352
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2558
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82