Ilotulitteet

mökö.

xx Ilotulitteet pitäisi kieltää.

62

4557

    Vastaukset

    • Eikä niitä kielletä...

      Mä oon sun kaa heti samaa mieltä, jos keksi jotain muuta tekemistä uudenvuoden yölle.

      Ja turha ehdotella mitään tinan sulattelemista...................

      Ilotulitteet on uudenvuoden tarkoitus!!

      • ei sun tarvii

        Kaupunki tulittaa. Ei sun tarvii.


      • jonku 5 min............!!
        ei sun tarvii kirjoitti:

        Kaupunki tulittaa. Ei sun tarvii.

        Mitä iloa jostaki kaupungin ilotulituksesta, joka ei kestä ede kauaa.... Ku ite voi ampua niitä millon haluaa ja niin paljon ku haluaa/riittää...?????????????

        Pöljä..........


      • meillä kestää...
        jonku 5 min............!! kirjoitti:

        Mitä iloa jostaki kaupungin ilotulituksesta, joka ei kestä ede kauaa.... Ku ite voi ampua niitä millon haluaa ja niin paljon ku haluaa/riittää...?????????????

        Pöljä..........

        Meillä kestää kaupungin tulitus puoli tuntia.
        Ei viiti ottaa riskiä onnettomuudesta.
        Käydään kunnon tulitus katsomassa. Nää
        yksityisille myytävät tulitteet on joutavia
        suhkuja.


      • huhhuh!!!1
        ei sun tarvii kirjoitti:

        Kaupunki tulittaa. Ei sun tarvii.

        joo.. kaupunki tulittaa... En jos kaunpinki ei ammukaan esim roomalaisia kynttilöitä??


      • o_O??
        meillä kestää... kirjoitti:

        Meillä kestää kaupungin tulitus puoli tuntia.
        Ei viiti ottaa riskiä onnettomuudesta.
        Käydään kunnon tulitus katsomassa. Nää
        yksityisille myytävät tulitteet on joutavia
        suhkuja.

        Jos satut olemaan lukutaitonen.. Raketeissa on käyttöohje. Tarkotus ei edelleenkään ole ampua sisällä, tai taloja kohti! Kai nyt tyhmempiki osaa etsiä aukean paikan, ja suunnata raketit kohti taivasta.

        Turha valittaa, että raketit aiheuttaa liikaa onnettomuuksia. Jos ihmiset noudattais ohjeita, eikä leikkis, tekis omia viritelmiä jne, niin onnettomuuksien lukumäärät laskis roimasti alaspäin. Vika ei aina ole ilotulitteissa vaan käyttäjissä!!


      • kaupunkiin
        o_O?? kirjoitti:

        Jos satut olemaan lukutaitonen.. Raketeissa on käyttöohje. Tarkotus ei edelleenkään ole ampua sisällä, tai taloja kohti! Kai nyt tyhmempiki osaa etsiä aukean paikan, ja suunnata raketit kohti taivasta.

        Turha valittaa, että raketit aiheuttaa liikaa onnettomuuksia. Jos ihmiset noudattais ohjeita, eikä leikkis, tekis omia viritelmiä jne, niin onnettomuuksien lukumäärät laskis roimasti alaspäin. Vika ei aina ole ilotulitteissa vaan käyttäjissä!!

        Mene vaan kaupunkiin katsomaan kunnon jysäreitä.
        Kaupat myy joutavia suhkuja. Niihin menee vain
        rahat.


      • kyllä...
        huhhuh!!!1 kirjoitti:

        joo.. kaupunki tulittaa... En jos kaunpinki ei ammukaan esim roomalaisia kynttilöitä??

        kyllä kaupungin ilotulitus on parempi,
        kaupunki satsaa tulitteisiin kymppitonnin,
        marketit vie vain sun rahat, joutavia suhkuja
        ne myy


      • asiasta..
        kyllä... kirjoitti:

        kyllä kaupungin ilotulitus on parempi,
        kaupunki satsaa tulitteisiin kymppitonnin,
        marketit vie vain sun rahat, joutavia suhkuja
        ne myy

        Ehkä jotkut pitää siitä, että ne saa ampua raketteja itse.

        Ja oletkohan ajatellu sitä, että useimmat Lapset sattuu pitämään valtavasti ilotulituksista, ja kaikki kun ei jaksa valvoa sinne puolille öille asti.. Niin on ehkä helpmpaa, jos lapsiperheet voivat itse ostaa niitä sinun "Joutavia suihkuja"


      • joutavat suihkus...
        kaupunkiin kirjoitti:

        Mene vaan kaupunkiin katsomaan kunnon jysäreitä.
        Kaupat myy joutavia suhkuja. Niihin menee vain
        rahat.

        Etkö enään keksi muuta perusteltavaa, ku Joutavat Suihkut??


      • Heidi..
        asiasta.. kirjoitti:

        Ehkä jotkut pitää siitä, että ne saa ampua raketteja itse.

        Ja oletkohan ajatellu sitä, että useimmat Lapset sattuu pitämään valtavasti ilotulituksista, ja kaikki kun ei jaksa valvoa sinne puolille öille asti.. Niin on ehkä helpmpaa, jos lapsiperheet voivat itse ostaa niitä sinun "Joutavia suihkuja"

        On ajateltava myös niitä, jotka todellaki tykkää itse ampua raketteja. Jos ei henkilökohtaisesti pidä raketeista, niin se on vaan sen ongelma.
        Eihän kaikki tykkää Karjalanpaististakaan.

        Ite en osta raketteja, mutta minusta niitä on kiva kattoa ikkunasta ihan ilta kuudesta asti. :)


      • kyllä...
        Heidi.. kirjoitti:

        On ajateltava myös niitä, jotka todellaki tykkää itse ampua raketteja. Jos ei henkilökohtaisesti pidä raketeista, niin se on vaan sen ongelma.
        Eihän kaikki tykkää Karjalanpaististakaan.

        Ite en osta raketteja, mutta minusta niitä on kiva kattoa ikkunasta ihan ilta kuudesta asti. :)

        Pistin kädet kyynärpäitä myöten ristiin, kun poika
        tuli papattireissulta kotiin terveenä. Joutais kieltää lapsilta nuo ilotulitteet.


      • Sun asias.
        kyllä... kirjoitti:

        Pistin kädet kyynärpäitä myöten ristiin, kun poika
        tuli papattireissulta kotiin terveenä. Joutais kieltää lapsilta nuo ilotulitteet.

        Se on sun asias, mitä sun lapses saa ja mitä ei saa tehdä.


      • jos tietää mistä ostaa.
        kaupunkiin kirjoitti:

        Mene vaan kaupunkiin katsomaan kunnon jysäreitä.
        Kaupat myy joutavia suhkuja. Niihin menee vain
        rahat.

        täällä päin saa ainaki hyviä raketteja ku tietää mistä ostaa.


      • mie aina
        jos tietää mistä ostaa. kirjoitti:

        täällä päin saa ainaki hyviä raketteja ku tietää mistä ostaa.

        Mie aina käyn kattomassa kaupungin tosi komeen ilotulituksen. Joutaviin ei riitä rahaa.


      • tulee...
        Sun asias. kirjoitti:

        Se on sun asias, mitä sun lapses saa ja mitä ei saa tehdä.

        Montakohan silmäpuolta tulee tänä uutena vuotena.
        Mie en halua liittyä niihin. Liity sinä vaan.
        Onhan sulla persesilmä, jos silmät menee.


      • ampua oikein.
        tulee... kirjoitti:

        Montakohan silmäpuolta tulee tänä uutena vuotena.
        Mie en halua liittyä niihin. Liity sinä vaan.
        Onhan sulla persesilmä, jos silmät menee.

        Varmasti monta, mutta se on ampujan vika. Kato siinä tulitteessa on sellanen turvalanka, joka sytytetään, että ei sitä sytytetä sieltä alapuolelta, niinku sinä varmasti luulet.


      • Vaikkapa Repe.
        ei sun tarvii kirjoitti:

        Kaupunki tulittaa. Ei sun tarvii.

        Jos ite et oo koskaan ampunu, et voi käsittää, kuinka mukavaa on ampua itse raketteja. Sama on vaikkapa jouluvalojen kanssa.. Ei oo ollenkaan sama, jos naapurisi parvekkeella on jouluvalot, kyllä on kivempi, jos sinullaki olis?


      • tämmöset suhkut
        Vaikkapa Repe. kirjoitti:

        Jos ite et oo koskaan ampunu, et voi käsittää, kuinka mukavaa on ampua itse raketteja. Sama on vaikkapa jouluvalojen kanssa.. Ei oo ollenkaan sama, jos naapurisi parvekkeella on jouluvalot, kyllä on kivempi, jos sinullaki olis?

        Ei mitään järkeä omissa ilotulitteissa.
        Joutavia suhkuja myydään kaupoista ja
        hinta on pilvissä. Ilotulitemogulit tienaa
        miljoonia.


      • Vaikkapa Repe..
        tämmöset suhkut kirjoitti:

        Ei mitään järkeä omissa ilotulitteissa.
        Joutavia suhkuja myydään kaupoista ja
        hinta on pilvissä. Ilotulitemogulit tienaa
        miljoonia.

        Toi tyhjän päiväinen vakuuttelu joutavista suihkuista, jos joku tykkää ampua raketteja, se ei kuulu sulle millään lailla!!

        Ei kaikki voi tykätä samoista asioista, en tiedä sun ikääs, eikä kyllä vähempääkään vois kiinnostaa, mutta luulis nyt sun sen verran ymmärtävän, että jos sinä et tykkää ampua itse ilotulitteita, se ei tarkoita, ettei kukaan muukaan sais tykätä!!


      • aLwAr.
        Vaikkapa Repe. kirjoitti:

        Jos ite et oo koskaan ampunu, et voi käsittää, kuinka mukavaa on ampua itse raketteja. Sama on vaikkapa jouluvalojen kanssa.. Ei oo ollenkaan sama, jos naapurisi parvekkeella on jouluvalot, kyllä on kivempi, jos sinullaki olis?

        Oon ihan samaa mieltä.


      • kaupungit järjestä.
        ei sun tarvii kirjoitti:

        Kaupunki tulittaa. Ei sun tarvii.

        Riippuu kaupungista, mutta joka kaupunki ei järjestä. Esim pienimmät kaupungit ei välttämättä järjestä, ja kaikki pienit kunnat ei välttämättä järjestä.


      • kyllä..
        kaupungit järjestä. kirjoitti:

        Riippuu kaupungista, mutta joka kaupunki ei järjestä. Esim pienimmät kaupungit ei välttämättä järjestä, ja kaikki pienit kunnat ei välttämättä järjestä.

        Tähtisadetikus kyllä riittävät. Ei tarvitse syytää rahoja joutaviin suhkuihin.


      • Joillekki ei...
        kyllä.. kirjoitti:

        Tähtisadetikus kyllä riittävät. Ei tarvitse syytää rahoja joutaviin suhkuihin.

        Pelle...........


      • tähtisade...
        Joillekki ei... kirjoitti:

        Pelle...........

        Kun kiinnität perunaan useita tähtisadetikkuja ja viskaat huu helevettiin, niin hyvältä näyttää


      • vakuutella?
        tähtisade... kirjoitti:

        Kun kiinnität perunaan useita tähtisadetikkuja ja viskaat huu helevettiin, niin hyvältä näyttää

        Tee sädetukuillas mitä haluat, mutta me ostetaan raketteja...


      • qaqqa
        tulee... kirjoitti:

        Montakohan silmäpuolta tulee tänä uutena vuotena.
        Mie en halua liittyä niihin. Liity sinä vaan.
        Onhan sulla persesilmä, jos silmät menee.

        Ei tule silmävammoja jos käyttää suojalaseja?


      • mim5

        ei ilotuksia vittun idjoottit kun ampuu noita hyi mikä haju yök en tykkää noista yhtään helvetti heikinlaaksontie on köyhämaa sitten


      • RakettiJussi
        meillä kestää... kirjoitti:

        Meillä kestää kaupungin tulitus puoli tuntia.
        Ei viiti ottaa riskiä onnettomuudesta.
        Käydään kunnon tulitus katsomassa. Nää
        yksityisille myytävät tulitteet on joutavia
        suhkuja.

        Meillä kaupunki säästää, eikä ilotulitusta järjestetä lainkaan. Kyllä ilotulitteet kuuluu lasten uuteenvuoteen ja niitä täytyy saada ja pitää ampua. En minäkään ymmärrä miksi aikuisten tarvitsisi paukutella, ellei ole mukuloita. 55€ laitoin paukkuihin, mutta mulla onkin kolome kakaraa.


      • suhkuperse
        kyllä... kirjoitti:

        kyllä kaupungin ilotulitus on parempi,
        kaupunki satsaa tulitteisiin kymppitonnin,
        marketit vie vain sun rahat, joutavia suhkuja
        ne myy

        Vanha topic, mutta mee sinä vaan niitten suhkujes kanssa sikoja nussimaan, itellä ainakin on hyviä raketteja aina!


      • suhkusucker
        tämmöset suhkut kirjoitti:

        Ei mitään järkeä omissa ilotulitteissa.
        Joutavia suhkuja myydään kaupoista ja
        hinta on pilvissä. Ilotulitemogulit tienaa
        miljoonia.

        Joutava suhkunnussija. Suhkuttele sinne Suhkulaan nussimaan joutavia suhkuja suhkujen kera.


      • Norsunkasvattaja
        o_O?? kirjoitti:

        Jos satut olemaan lukutaitonen.. Raketeissa on käyttöohje. Tarkotus ei edelleenkään ole ampua sisällä, tai taloja kohti! Kai nyt tyhmempiki osaa etsiä aukean paikan, ja suunnata raketit kohti taivasta.

        Turha valittaa, että raketit aiheuttaa liikaa onnettomuuksia. Jos ihmiset noudattais ohjeita, eikä leikkis, tekis omia viritelmiä jne, niin onnettomuuksien lukumäärät laskis roimasti alaspäin. Vika ei aina ole ilotulitteissa vaan käyttäjissä!!

        Eks se nyt vittu oo kaikkien oma asia ampuuks ne rakettei vai ei


    • Nimetön!

      Onneks teitä ilotulitevastustaja-niuhottajia ei kuunnella..

      Ku suomessaki ilotulitteiden pyromassa nostetaan 500g.

      • Minulla on

        Minulla on massa 105 kg.
        Ilotulitteisiin en rahojani hukkaa.
        Menee savuna ilmaan muutenkin.


    • Mutta tykkään niistä.

      Muut ampuvat raketteja, ja niitä on kiva mennä kattomaan ulkosalle. Mun mielestä niitä ei pitäis kieltää.

    • lOlOl

      Se on uusvuos pilalla, jos raketit kiellettäis.

      • vaikka ois sormet

        pellolla räjähtäneinä,pääasia, että saa haukkuu niitä, jotka varoittavat. Kiinalaisiin ja puolalaisiin räjähteisiin ei kannata koskea, jos haluaa pitää kaikki 10 sormeansa, näin juuri testin.


      • saada...

        Kyllä sitä voi ilotulitusta saada aikaan vaikka ukon kanssa sängyssä.


      • Täällä...
        vaikka ois sormet kirjoitti:

        pellolla räjähtäneinä,pääasia, että saa haukkuu niitä, jotka varoittavat. Kiinalaisiin ja puolalaisiin räjähteisiin ei kannata koskea, jos haluaa pitää kaikki 10 sormeansa, näin juuri testin.

        Kukaan haukkuu, ne vaan sanoo, että ne ampuu uutena vuotena raketteja, sillä sipuli.


      • TUKES!
        vaikka ois sormet kirjoitti:

        pellolla räjähtäneinä,pääasia, että saa haukkuu niitä, jotka varoittavat. Kiinalaisiin ja puolalaisiin räjähteisiin ei kannata koskea, jos haluaa pitää kaikki 10 sormeansa, näin juuri testin.

        Vika on käyttäjissä! Ihmiset tekevät virityksiä, leikkivät sotaa, sytyttävät väärin ja jää liian lähelle kattomaan, Ampuvat keskellä kerrostalon pihaa, ja siinä tulos!!

        95% kaikista vahingoista on käyttäjän vika.
        Eteenki nuoret ovat näitten vahinkojan takana, ja miksei myöskään aikuiset, mutta enimikseen nuoret, ALLE 18 VUOTIAAT!! Joten vaikka ette ohjeita lukiskaan, niin älyki huutaa, juosta vähintään 20m päähän, kun ammutte ilotulitteita. Eikä Suojalasitkaan turhia ole.


      • Spike 93
        TUKES! kirjoitti:

        Vika on käyttäjissä! Ihmiset tekevät virityksiä, leikkivät sotaa, sytyttävät väärin ja jää liian lähelle kattomaan, Ampuvat keskellä kerrostalon pihaa, ja siinä tulos!!

        95% kaikista vahingoista on käyttäjän vika.
        Eteenki nuoret ovat näitten vahinkojan takana, ja miksei myöskään aikuiset, mutta enimikseen nuoret, ALLE 18 VUOTIAAT!! Joten vaikka ette ohjeita lukiskaan, niin älyki huutaa, juosta vähintään 20m päähän, kun ammutte ilotulitteita. Eikä Suojalasitkaan turhia ole.

        Niin, ei mun mielest kannata ilotulitteist luopuu, jos osaa käyttää niitä oikein vahinkoja tulee todella harvoin. Mut niin, huomasin yks päivä täsä et ku menin ostaa tähtisadetikkui ni, niit ei enää myydä alle 18 vuotiail! Et niin, kielletään vaan ne tähtisadetikutki! Vittu mitä käytöst. Niit sai kyl luovuttaa lapselle joka on yli 11. Ei paljoo kyl mua lohduta, äiti joutu ostaa mun puolest ne tähtisadetikut. Kumma kyl et tähtisdetikut kielletään mut nuoret saa ostaa bensaa, sillähän saa paljon enemmän aikaan kun tähtisadetikuil, en kyl kannata et bensast luovutaan. Mut joo, olen kyl samaa mieltä kun "TUKES!".


      • Tervapersq
        TUKES! kirjoitti:

        Vika on käyttäjissä! Ihmiset tekevät virityksiä, leikkivät sotaa, sytyttävät väärin ja jää liian lähelle kattomaan, Ampuvat keskellä kerrostalon pihaa, ja siinä tulos!!

        95% kaikista vahingoista on käyttäjän vika.
        Eteenki nuoret ovat näitten vahinkojan takana, ja miksei myöskään aikuiset, mutta enimikseen nuoret, ALLE 18 VUOTIAAT!! Joten vaikka ette ohjeita lukiskaan, niin älyki huutaa, juosta vähintään 20m päähän, kun ammutte ilotulitteita. Eikä Suojalasitkaan turhia ole.

        I agree! Myös osa vahingoista on päihtyneiden ansiota...


    • lolololololol!!

      vähän tulis tylsää jos ilotulitteet kiellettäis!!

      • ei ilotulitteille RY

        moni lapsi polttaa näppinsä ja kun oikeaan kohtaan posahtaa niin menee näkö.
        ilotulitteet on kiellettävä lailla suomessa !


      • Spike 93
        ei ilotulitteille RY kirjoitti:

        moni lapsi polttaa näppinsä ja kun oikeaan kohtaan posahtaa niin menee näkö.
        ilotulitteet on kiellettävä lailla suomessa !

        Kui vitun tyhmä sä oikeen oot? Eihän niit sais luovuttaakkaan lapsil. Ne on kielletty alle 18 vuotiailt. Eikä sit enää polteta näppejä eikä silmiä ku ne ammutaan oikein ja ampuja on oikean ikänen eikä oo huonos tilas (esim. kännis). Kuten on sanottu jo moneen kertaan: "Vika on käyttäjäs, eikä tuottees!" Tietysti on suutareita, mut nekin vahingot voidaan aika lailla välttää kun noudatetaan ilotulitusten ohjeita, esim. suojalasit, turva etäisyys, ei päihtyneille eikä lapsille. Jos sää tai sun kaveris ei haluu ostaa ilotulittei ni mikäs siinä, mut se on tyhmää et kiellettäis ne kaikilt. Kyl monet niist tykkää!


      • llopis
        Spike 93 kirjoitti:

        Kui vitun tyhmä sä oikeen oot? Eihän niit sais luovuttaakkaan lapsil. Ne on kielletty alle 18 vuotiailt. Eikä sit enää polteta näppejä eikä silmiä ku ne ammutaan oikein ja ampuja on oikean ikänen eikä oo huonos tilas (esim. kännis). Kuten on sanottu jo moneen kertaan: "Vika on käyttäjäs, eikä tuottees!" Tietysti on suutareita, mut nekin vahingot voidaan aika lailla välttää kun noudatetaan ilotulitusten ohjeita, esim. suojalasit, turva etäisyys, ei päihtyneille eikä lapsille. Jos sää tai sun kaveris ei haluu ostaa ilotulittei ni mikäs siinä, mut se on tyhmää et kiellettäis ne kaikilt. Kyl monet niist tykkää!

        ilotulitteilla tekee? pelkkää rahan haaskausta.


      • Spike 93
        llopis kirjoitti:

        ilotulitteilla tekee? pelkkää rahan haaskausta.

        Niin no, se on jokasen oma mielipide, ite tykkään niist. Mut sitä mä oon yrittäny kertoo et niit ei tarttis kieltää lailla. Ei se mua haittaa jos joku ei haluu ostaa niit, mut en näe hyvää syytä luopuu ilotulitteist.


      • no pöö!!
        Spike 93 kirjoitti:

        Niin no, se on jokasen oma mielipide, ite tykkään niist. Mut sitä mä oon yrittäny kertoo et niit ei tarttis kieltää lailla. Ei se mua haittaa jos joku ei haluu ostaa niit, mut en näe hyvää syytä luopuu ilotulitteist.

        kui menee katto jotain helvetin kaupungin ilotulitteita ne on ihan tavallisia "suihkuja"omia kantsii ostaa!!


      • tämäontotuus334
        llopis kirjoitti:

        ilotulitteilla tekee? pelkkää rahan haaskausta.

        Höpönhöpö. Kaikkeen sellaiseen rahan käyttäminen mitä ihminen ei tarvitse elääkseen on rahan haaskausta.


      • Anonyymi
        Spike 93 kirjoitti:

        Niin no, se on jokasen oma mielipide, ite tykkään niist. Mut sitä mä oon yrittäny kertoo et niit ei tarttis kieltää lailla. Ei se mua haittaa jos joku ei haluu ostaa niit, mut en näe hyvää syytä luopuu ilotulitteist.

        Toisille rahan säästäminen tuo iloa. Se että rahan sijoittaa ja näkee miten korkoa tulee, se tuo iloa. Lopulta olet monimiljonääri. Sitten kuolet pois ja kaikki pimenee. Et enää ole olemassa. Mutta sait iloa säästämisestä ja numeroista.


      • Anonyymi

        Vaik en ole ilotulitellut yli kymmeneen vuoteen, mikäli kuluttajatuotteet kielletään, alan poltella käytettyjä autonrenkaita joka vuodenvaihde, eikä tämä ole uhkaus vaan lupaus.


    • jshyera

      SE ei oo ala ikästen vika et rakeetit kielettäs on aikuisetkin örveltänyt alkoholin vaikutuksessa XD

    • Eikä käy!

      Oletko ihan hullu?? että "ilotulitteet pitäisi kieltää" tosi typerä ajatusta.Emme voi olla vuosia ilman ilotulitteita uutta vuotta..Ilotulitteet tarkoitukseen vuoden vaihtumiseen viihdyttäväksi ja pitää hauskaa.Tottakai ilotulitteita osittain riskiä ihmisille jotka voi saa vammautua,mutta jos osaavat varovasti niin ei se olisi ongelma.Vaikea kuvitella että olisi ilman ilotulitteita niin näköjään tylsin uusi vuosi aikaan.Ilotulitteita vain amputaan kerran vuodessa,hei haloo!!

      • Anonyymi

        Ilotulitteiden myyminen yksityisille pitäisi ehdottomasti kieltää.
        Nythän tilanne on se, että räkänokkaiset kakarat ja muut lapselliset keskenkasvuiset häiritsevät ihmisten yörauhaa sillä turhanpäiväisellä paukuttelulla.

        Ilotulittaminen pitäisi sallia vain vastuullisille toimijoille ja keskenkasvuiset ja muut lapselliset räkänokat eivät ole sellaisia.


    • kaminskin
    • ilotullitteidenkannalla

      Vähä uutenavuotena tulis tylsää jos ilotulitteen kiellettäis :D Mut siis uusvuos on paras juhla!

    • Anonyymi

      Louhinta räjähteistä saa kivoja uudenvuoden paukkuja, ne mukavasti mossahtaa matalammalla aksentilla kun jotkut kiinarit yms... jos ilotulitteet kiellettäisiin niin silloinhan niitä pitäisi itse alkaa valmistamaan että saa mieleistään... eikö??? kuin aikoinaan kieltolain aikoihin useassa torpassa pöhisi mäski jota sitten sopivissa paikoissa tiputeltiin tiiviimmäksi tavaraksi. nykyäänhän itsetehdyt paukut yms. on helppo tehdä kun saa kemikaalit tuosta vaan, kun osaava tekee perus kemikaaleista aivan kelpo paukkuja, ja eihän se ole edes vaikeaa.
      Tosin jos ei tiedä mitä tekee on vaarana että tulee niitä henkilö tappioita ja vammautumisia, aineellisista vahingoista puhumattakaan. Joten mielestäni on turvallisempaa että kerran vuoteen saisi ostaa niitä tarkastettuja luvallisia ilotulitteita eikä sortua tekemään omia juttuja pikkukemisti tyyliin.

      Alkoholi pitäisi kieltää, koska siihen liittyvät seuraukset tappaa ja vammauttaa vuosittain järkyttävät määrät ihmisiä ja kaikkea elollista maailmassa......

      • Anonyymi

        Niin tosi siis käsittämätöntä miten pienestä nykyään aletaan ulisemaan kieltovaatimusta mutta kaikkien ongelmien emäsyntistä ei kielletä!!!? Toinen valtava ongelma ovat koirat. Kaikista maailman olennoista koirat tappaa eniten ihmisiä (35 000/ vuosi) heti käärmeen jälkeen (100 000/vuosi) jos jätetään oma sotaisa lajikumppani ja hyttyset pois listalta. Koirien kysymystä voisi huomattavasti auttaa vero-ohjaus, tiukemmat järjestyssäännöt ja kuonokoppaan pakottaminen.


    • Anonyymi

      Voi vitalis oot kyllä aivokuollu ihmine, eka kirjotat että "ilotulitteet pitäis kieltää" ilman mitään perusteluka, koska oot joko 38v YH äiti tai vaa erittäin mulkku ihminen. Niissä perkeleen paukuissa on KÄYTTÖOHJEET ja jos luet otsikoita näät että 80% näistä onnettomuuksista on alkoholin tai jonkun muun aineen vaikutuksena. Tässä maassa sun kaltaisten kukkahattutätien takia kaikki hupi kielletään ja totta kai tähän tuulee sanomaan joku että "meille riittää kaupungin tulitus" niin saatana sit sulle riittää se ja et kommentoi tähän. Olen puhunut

    • Anonyymi

      Muistakaahan mussukat ja mussukoiden vanhemmat, että ne ilotulitteet kielletään nopeammin mitä enemmän paukuttelette sallitun ajan ulkopuolella. Malttia vain, kyllä se uusivuosi sieltä tulee!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe