Miten helposti pentu saa selkävammoja

---------------------------...

Miten helposti mäyräkoiran pentu saa selkävammoja. Onko kokemuksia. Tuppaavat nimittäin lapset kovasti pentuamme kanniskelemaan ja hyppyyttämään.

4

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dille-dong!!

      lapsille on syytä tehdä selväksi jo ennen koiran hankintaa, että KOIRA EI OLE LASTEN LELU!! joo, kyllä varmasti saa mäykyn selän remonttiin ja koiran pian lopulliselle piikille lasten retuuttelussa. oletko muuten tullut ajatelleeksi, että lapset voivat ihan vaan vahingossa pudottaa koiran maahan sitä kanniskellessaan. tuskin sen enempää koirallenne kuin lapsillennekaan tekisi hyvää syöksy pää edellä maahan edes metrin korkeudelta. koiraa voi pitää lapsikin turvallisesti sylissä istuessaan itse ensin tukevasti maahan. terv. kolmen lapsen ja kahden mäykyn perheen äiti

      • mäykkä

        Eikun sinne lattianrajaan leikkimään. Todellakin toi pudotus sohvan selkänojaltakin voi viedä jalat kipsiin. Milläs kipsaat kun jalat on mitä on.

        Koiran on toki hyvä totuttautua eri juttuihin mutta liika on liikaa. Jossain vaiheessa koira on riittävän vanha sanomaan ettei tämä hitto vie enää käy tällanen ja sen jälkeen asiaa kysytään täältä.

        Mäyriksen selästä liikkuu kaikenlaista legendaa. Se on rakennevika siellä selässä mikä aiheuttaa välilevyntyrän. Tätä oiretta tavataan monilla roduilla ei vain mäyriksillä. Tästä huolimatta lasten kaikenlainen retuutus pois. Tämä pätee pentuun kuin pentuun.


        Loppuun ainainen muistutus siitä kun on laspiperhe kyseessä että onhan koiralla oma soppi minne mennä koisaamaan kun siltä tuntuu. Se on tärkeää. Jopa kuljetusboxi omalla patjalla ajaa asian hyvin. Näin mäyriksellä on katto pään päällä ja se voi rauhassa tiirailla unen seasta mitä talossa puuhaillaan ei toisinpäin.

        Joulunodotusta sinne. :)


    • Sepsuli

      Ei tosiaan kannata antaa niiden lasten kanniskella/hyppyytellä koiria. Meillä kävi niin kun meillä oli 3 pientä mäykky vauvaa, siskoni poika meni luvatta, huomaamatta huoneeseeni jossa pennut olivat ja nosti ne laatikosta pois(olivat silloin vielä siis todella pieniä..), no yksi sitten tippui. Silloin ei selässä vielä ollut mitään vikaa. Nyt kun mäykky on kolmen vanha selkä ranka "törröttää" koiran maatessa kippurassa ja istuessa. No ollaan käytetty lääkärissä, eikä siinä mitään vikaa ole, mutta jos alkaa kipuilemaan tms. pitää käyttää röntgenissä. Tästä tippumisesta koiralle tuli myös niin sanottu kammo siskoni poikaa vastaan, ja voi hyökätä pojan kimppuun. Tosin hyökkäily nyt vähentynyt, kun poika on vaan antanut koiran olla.
      Joten varovaisuutta niiden lapsosten ja koirien kanssa! koira ei ole lelu =)

    • Ittellä on

      Pennun iästä. Koiraa ei saa hyppyyttää ennen kuin se on täyttänyt, oliko se 8kk. Paras olisi että ei ennen kun on vuoden ikäinen (oma mielipide) Koiran kuin koiran saa rikki jos sitä alkaa hyppyyttämään ite kotona. Koska hypytys ja agility ovat erijuttu. Jos lapsesi haluavat alkaa agiliytä, niin sitä ei estä mikään, muu kuin koiran kunto. Mutta agilityä ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ alkako itse kotona harrastamaan, jos KOKEMUSTA EI OLE. Itse harrastan kääpiömäykky urokseni kanssa agilityä. Ollaan oltu kursseilla, joten olen asiasta perillä, joten harjoittelen takapihallamme. Kaiken A ja O on se että lämmmittelee koiran hyvin. Myös jäähdyttely on pop!

      Tuota kanniskelua ei kannata harrastaa pentua iässä ainakaan. Tuota istumista ja sylissä pitoa kannatan itse. Tosin minäkin kannniskelen joskus koiraani, mutta se onjo 4vuotias (tosin ikä ei ratkaise sitä jos koiran selkä murtuu)..

      Mutta joo, toivottavasti tästä oli apua ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe