Oon aatoksis hommata grand scenicin ja kysäisisinkin huoltohinnoista eli ns. pikkuhuoltojen ja 60 tkm huoltojen hintoja please kun kuulemma ovat niin sikahintasia?!?
Huoltohinnoista
17
3441
Vastaukset
- Sceenikko
Ei se 60tkm ole kallis vaan 4v/90tkm huolto jossa vaihdetaan jakopään hihna rojut. Tonnin päälle merkkiliikkeessä, normihuollot 400-500e.
- heijjaa..
Joo´o.. Kohtuullisen suolasta. Mazda 6:een pikkuhuolto oli 200€ ja nykyiseen vectraan saa merkkiliikkeen jakopäähuollon 299€:lla et et.. Oon kyl pattitilantees et mitä tän hankinnan kans tekis. Toisaalta gs on todella halpa hankkia mut pelottaa nää sähköviat ja huoltohinnat..!!
- huoltohinnat
En ole kyllä oman GS:n huolloista maksanut Käyttöautossa kuin 300-350€/huolto. Seuraava on sitten se jakopäähuolto joka toki maksaa enemmän...
- first things
Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.
Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
Esim.
- Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
- Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €
Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa? - GS2,0T
first things kirjoitti:
Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.
Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
Esim.
- Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
- Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €
Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa?Onhan Mazda 6 "kauppakassi" verrattuna Grand Sceniciin. Eiköhän oikeampi vertailukohta olisi Zafira II tai Mazda 5 ja niiden kohdalla ei taida enää reilu kymppitonni riittääkään.
- no!
first things kirjoitti:
Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.
Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
Esim.
- Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
- Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €
Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa?Tuskimpa nyt ostopäätöstä huoltohintojen takia teen mutta ihmetyttää vaan kun huolloista velotetaan melkein tuplasti muihin merkkeihin verrattuna..
Ja se on aivan totta että gs saa n. 4000€ edullisemmin kuin esim mazda 5:en. Tosin saa sillä 4000€:lla liukuovet ja idioottivarman tekniikan. Mutta summa summarunm jos autoa vaihdan ostan gs:n. - hapero vanhempana
no! kirjoitti:
Tuskimpa nyt ostopäätöstä huoltohintojen takia teen mutta ihmetyttää vaan kun huolloista velotetaan melkein tuplasti muihin merkkeihin verrattuna..
Ja se on aivan totta että gs saa n. 4000€ edullisemmin kuin esim mazda 5:en. Tosin saa sillä 4000€:lla liukuovet ja idioottivarman tekniikan. Mutta summa summarunm jos autoa vaihdan ostan gs:n.Mutta voi olla että kun mennään yli viiden vuoden ja lähemmäksi kymmentä niin katsastuksessa menee läpi ihan konkrettisestikin. Siis se katsastusmiehen piikki.
- gs 2005
hapero vanhempana kirjoitti:
Mutta voi olla että kun mennään yli viiden vuoden ja lähemmäksi kymmentä niin katsastuksessa menee läpi ihan konkrettisestikin. Siis se katsastusmiehen piikki.
Vaikka auto olisikin esim. 4000€ halvempi niin ei se kyllä oikeuta nykyisiin huoltolaskutuksiin. Jos Astrassa maksoi jakopäähuolto 600 ja Gs yli 1100 niin ei mielestäni riitä selitykseksi huoltoneuvojan sanat:" On erilaisia osia ja huoltoja ja automerkkejä". Vaikka moottoritila onkin ahdas ja purkamaan joutuu niin kyllä hinnoissa ilmaakin on.
- Senic vm2000
gs 2005 kirjoitti:
Vaikka auto olisikin esim. 4000€ halvempi niin ei se kyllä oikeuta nykyisiin huoltolaskutuksiin. Jos Astrassa maksoi jakopäähuolto 600 ja Gs yli 1100 niin ei mielestäni riitä selitykseksi huoltoneuvojan sanat:" On erilaisia osia ja huoltoja ja automerkkejä". Vaikka moottoritila onkin ahdas ja purkamaan joutuu niin kyllä hinnoissa ilmaakin on.
merkkiliikkeessä tosiaan maksaa sen reilu 1100, sanottiin 8 tuntia menevän ,sitten puhelua autoasi- ketjuun kuuluvaan korjaamoon, jossa hinta putosikin siihen reiluun 600 euroon, ja työn osuus sen 4h, eli puolet vähemmän kuin siinä merkkiliikkeessä.
- merkki valohoitoa
Senic vm2000 kirjoitti:
merkkiliikkeessä tosiaan maksaa sen reilu 1100, sanottiin 8 tuntia menevän ,sitten puhelua autoasi- ketjuun kuuluvaan korjaamoon, jossa hinta putosikin siihen reiluun 600 euroon, ja työn osuus sen 4h, eli puolet vähemmän kuin siinä merkkiliikkeessä.
ei takuun alaista autoa"vain"300-350 e huoltoihin??67e 0w-40w mobilit öljynvahto paikasta,ilman suodatin ja polttoainesuodatin löytyy myös vastaavanlaisista paikoista eikä maksa hunajaa vrt merkkiputka.Loput onkin sit silmämääräisiä tarkistuksia(vaik on takuun omavaa auto huollon jälkeen ollukin ihan loppu jarrupaloilta,ihan itte voi tollaiset tarkistaa)joku autoasi tai ad hyvä"huoltaa jos ei osaa tarkastella auton kuntoa,ovat selvästi halvempia ja takuukin säilyy jos niin uusi on.
- Jamppa_pamppa
merkki valohoitoa kirjoitti:
ei takuun alaista autoa"vain"300-350 e huoltoihin??67e 0w-40w mobilit öljynvahto paikasta,ilman suodatin ja polttoainesuodatin löytyy myös vastaavanlaisista paikoista eikä maksa hunajaa vrt merkkiputka.Loput onkin sit silmämääräisiä tarkistuksia(vaik on takuun omavaa auto huollon jälkeen ollukin ihan loppu jarrupaloilta,ihan itte voi tollaiset tarkistaa)joku autoasi tai ad hyvä"huoltaa jos ei osaa tarkastella auton kuntoa,ovat selvästi halvempia ja takuukin säilyy jos niin uusi on.
Ja noissa pikkupaikoissa on se hyvä puoli, että tekevät vain mitä pyydetään ja laskuttavat vain siitä. Merkkihuoltojen ylihinnoiteltuihin määräaikaishuoltoihin kuuluu kaiken maailma saranan rasvausta ja pissapojan täyttöä sekä sulkien uusintaa. Tärkeitä tai ainakin hyödyllisiä juttuja kyllä mutta ne voi kuka tahansa tehdä itsekin, ei siihen tarvita edes pikkupajaa.
Öljynvaihto maksaa pikkukorjaamolla luokkaa 50 € ja suodattimet voi viedä vaikka itse sinne mukanaan vaihdettavaksi. Toki itse vaihtamalla säästää vielä muutaman kympin mutta itse en ainakaan jaksa nähdä vaivaa kun enää ei ole työpaikalla käytettävissä rasvamonttua eikä jäteöljyastiaa.
Itse vaihdatin juuri raidetangon pään sekä moottori- ja vaihteistoöljyt AD-korjaamolla. Työaikaa oli laskuun merkattu tunti ja osineen sekä öljyineen maksoi 320 € - Sceenikko
Jamppa_pamppa kirjoitti:
Ja noissa pikkupaikoissa on se hyvä puoli, että tekevät vain mitä pyydetään ja laskuttavat vain siitä. Merkkihuoltojen ylihinnoiteltuihin määräaikaishuoltoihin kuuluu kaiken maailma saranan rasvausta ja pissapojan täyttöä sekä sulkien uusintaa. Tärkeitä tai ainakin hyödyllisiä juttuja kyllä mutta ne voi kuka tahansa tehdä itsekin, ei siihen tarvita edes pikkupajaa.
Öljynvaihto maksaa pikkukorjaamolla luokkaa 50 € ja suodattimet voi viedä vaikka itse sinne mukanaan vaihdettavaksi. Toki itse vaihtamalla säästää vielä muutaman kympin mutta itse en ainakaan jaksa nähdä vaivaa kun enää ei ole työpaikalla käytettävissä rasvamonttua eikä jäteöljyastiaa.
Itse vaihdatin juuri raidetangon pään sekä moottori- ja vaihteistoöljyt AD-korjaamolla. Työaikaa oli laskuun merkattu tunti ja osineen sekä öljyineen maksoi 320 €Se pikkupajojen huono puoli taas on se että useimamt tosiaan tekee sen tilatun huollon eikä yhtään enempää.
Halpa öljynvaihto ei lämmitä kun viat pitää etsiä katsastuksen kautta.
Merkkiliikkeen tyypit ei ole kovin paljon ahkerampia mutta se huolellisesti raksittu huolto-ohjelmalappu on ollut hyvä vipu auton vikoja selvitellessä. - Iso B sucks
Sceenikko kirjoitti:
Se pikkupajojen huono puoli taas on se että useimamt tosiaan tekee sen tilatun huollon eikä yhtään enempää.
Halpa öljynvaihto ei lämmitä kun viat pitää etsiä katsastuksen kautta.
Merkkiliikkeen tyypit ei ole kovin paljon ahkerampia mutta se huolellisesti raksittu huolto-ohjelmalappu on ollut hyvä vipu auton vikoja selvitellessä.on se, että ensin katsastukseen ja sitten pikkupajalle korjaamaan viat jos ei mene läpi. Ne saranan rasvaukset kun ei nääs vaikuta juurikaan siihen katsastuksen läpimenoon. Siltikin säästää useita satasia vaikka pitäisi viedä jälkitarkastukseen. Jos oikeasti miettii että misä ne katteet merkkiliikkeillä ovat niin ensinnä tulee mieleen rasva-apinan tuntiveloitus á 90 € ja toiseksi tarvikkeet (esim. öljylitra 15 €) ja varaosat (esim. raitisilmasuodatin 40 €).
Ja jos haluat niin aina voit viedä sen "merkkihuollon" listan tarkastus/huoltokohteista pikkupajalle. - Sceenikko
Iso B sucks kirjoitti:
on se, että ensin katsastukseen ja sitten pikkupajalle korjaamaan viat jos ei mene läpi. Ne saranan rasvaukset kun ei nääs vaikuta juurikaan siihen katsastuksen läpimenoon. Siltikin säästää useita satasia vaikka pitäisi viedä jälkitarkastukseen. Jos oikeasti miettii että misä ne katteet merkkiliikkeillä ovat niin ensinnä tulee mieleen rasva-apinan tuntiveloitus á 90 € ja toiseksi tarvikkeet (esim. öljylitra 15 €) ja varaosat (esim. raitisilmasuodatin 40 €).
Ja jos haluat niin aina voit viedä sen "merkkihuollon" listan tarkastus/huoltokohteista pikkupajalle.Valitettavasti mun edellinen viesti jäi kiireessä epäselväksi.
Merkkiliike on minustakin liian kallis ja viittasin tuolla tarkistuslistalla siihen että olen pari kertaa saanut teettää huollossa hommat uusiksi katsastuksen jälkeen kun se työlistaan korjatuksi kohta ei olekaan ollut kunnossa enää parin viikon päästä katsastuksessa.
Voisin hyvin maksaa nuo merkkiliikkeen huoltohinnat jos sillä varmistaisi huolettomat autoilut aina vuodeksi eteenpäin mutta eihän se tuolla työnjäljellä onnistu...
- Huolto makso mulla
Merkkiliikessä 218 euroa!
- joku vaan
Soitin tänään MEAUTOON ja normaali vuosihuolto (2v)
Hertsikassa 450 sisältää 15%alennuksen.
Auto on Scenic 07.
Voi perkele kun yrittävät kusettaa joka käänteessä.
Biliaan ei uskalla viedä kun ei aina tiedä saako auton ehjänä takaisin.
Siellä huolto oli ainakin viime vuonna puolet tuosta me:n (maailman ennätys) hinnasta.
Täytyy näköjään tehdä itse ja käydä öljyt vain vaihdattamassa. - Sis123
...soikoon pääsit vielä halvemmalla, kuin minä. Älä vaan sano, että sulle kuului sijausauto hintaan (kuten minulla). Jos et saanut autoa se kyllä selittäisi mun huollon kalleuden 259 eur. Huollettava kohdehan oli siis GS 1,9 dCi '08 ja 30 tkm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031687- 2101527
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58845En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k51794Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722