Huoltohinnoista

infoa..

Oon aatoksis hommata grand scenicin ja kysäisisinkin huoltohinnoista eli ns. pikkuhuoltojen ja 60 tkm huoltojen hintoja please kun kuulemma ovat niin sikahintasia?!?

17

3411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenikko

      Ei se 60tkm ole kallis vaan 4v/90tkm huolto jossa vaihdetaan jakopään hihna rojut. Tonnin päälle merkkiliikkeessä, normihuollot 400-500e.

    • heijjaa..

      Joo´o.. Kohtuullisen suolasta. Mazda 6:een pikkuhuolto oli 200€ ja nykyiseen vectraan saa merkkiliikkeen jakopäähuollon 299€:lla et et.. Oon kyl pattitilantees et mitä tän hankinnan kans tekis. Toisaalta gs on todella halpa hankkia mut pelottaa nää sähköviat ja huoltohinnat..!!

      • huoltohinnat

        En ole kyllä oman GS:n huolloista maksanut Käyttöautossa kuin 300-350€/huolto. Seuraava on sitten se jakopäähuolto joka toki maksaa enemmän...


      • first things

        Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.

        Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
        Esim.
        - Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
        - Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €

        Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa?


      • GS2,0T
        first things kirjoitti:

        Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.

        Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
        Esim.
        - Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
        - Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €

        Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa?

        Onhan Mazda 6 "kauppakassi" verrattuna Grand Sceniciin. Eiköhän oikeampi vertailukohta olisi Zafira II tai Mazda 5 ja niiden kohdalla ei taida enää reilu kymppitonni riittääkään.


      • no!
        first things kirjoitti:

        Ensinnäkin pikkuhuollot voi tehdä itse (öljynvaihdot jne.) jos haluaa äärimmilleen viedä säästäväisyyden. Mutta useimmat, kuten minä itsekin, ovat itsehuoltoihin liian laiskoja. Merkkiliikkeen asemasta pikkuhuollot (ja monet isommatkin) voi ihan hyvin teettää jollain paikallisella AD-huoltokorjaamolla tms., jolloin ne maksavat noin puolet siitä mitä merkkiliikkeessä.

        Ja mitä sitten jos huolto maksaa 200-300 enemmän kuin Maksan kanssa. Käytetyn Rellun tapauksessa samalla summalla saa TODELLA PALJON enemmän autoa kuin Maksan ostaja. Jos siis säästät auton ostossa vaikka 4000 € niin aika monta huoltoa saa teettää ennen kuin tuo säästö on syöty.
        Esim.
        - Mazda 6 2.0 Elegance 4-ov A07, vm 2004, 77000 km, 14800 €
        - Renault Grand Scenic 2.0 16V Confort 7HLÖ, vm 2004, 62000 km, 10900 €

        Rellussa on toki omat murheensa mutta niihin ei missään tapauksessa kuulu ruostuminen kuten Maksan kanssa on. Uutena en Rellua ole koskaan ostanut (enkä osta) koska hinnasta lähtee 50 % kolmessa vuodessa. Mutta voisko parempaa toivoa jos on käytettyä ostamassa?

        Tuskimpa nyt ostopäätöstä huoltohintojen takia teen mutta ihmetyttää vaan kun huolloista velotetaan melkein tuplasti muihin merkkeihin verrattuna..
        Ja se on aivan totta että gs saa n. 4000€ edullisemmin kuin esim mazda 5:en. Tosin saa sillä 4000€:lla liukuovet ja idioottivarman tekniikan. Mutta summa summarunm jos autoa vaihdan ostan gs:n.


      • hapero vanhempana
        no! kirjoitti:

        Tuskimpa nyt ostopäätöstä huoltohintojen takia teen mutta ihmetyttää vaan kun huolloista velotetaan melkein tuplasti muihin merkkeihin verrattuna..
        Ja se on aivan totta että gs saa n. 4000€ edullisemmin kuin esim mazda 5:en. Tosin saa sillä 4000€:lla liukuovet ja idioottivarman tekniikan. Mutta summa summarunm jos autoa vaihdan ostan gs:n.

        Mutta voi olla että kun mennään yli viiden vuoden ja lähemmäksi kymmentä niin katsastuksessa menee läpi ihan konkrettisestikin. Siis se katsastusmiehen piikki.


      • gs 2005
        hapero vanhempana kirjoitti:

        Mutta voi olla että kun mennään yli viiden vuoden ja lähemmäksi kymmentä niin katsastuksessa menee läpi ihan konkrettisestikin. Siis se katsastusmiehen piikki.

        Vaikka auto olisikin esim. 4000€ halvempi niin ei se kyllä oikeuta nykyisiin huoltolaskutuksiin. Jos Astrassa maksoi jakopäähuolto 600 ja Gs yli 1100 niin ei mielestäni riitä selitykseksi huoltoneuvojan sanat:" On erilaisia osia ja huoltoja ja automerkkejä". Vaikka moottoritila onkin ahdas ja purkamaan joutuu niin kyllä hinnoissa ilmaakin on.


      • Senic vm2000
        gs 2005 kirjoitti:

        Vaikka auto olisikin esim. 4000€ halvempi niin ei se kyllä oikeuta nykyisiin huoltolaskutuksiin. Jos Astrassa maksoi jakopäähuolto 600 ja Gs yli 1100 niin ei mielestäni riitä selitykseksi huoltoneuvojan sanat:" On erilaisia osia ja huoltoja ja automerkkejä". Vaikka moottoritila onkin ahdas ja purkamaan joutuu niin kyllä hinnoissa ilmaakin on.

        merkkiliikkeessä tosiaan maksaa sen reilu 1100, sanottiin 8 tuntia menevän ,sitten puhelua autoasi- ketjuun kuuluvaan korjaamoon, jossa hinta putosikin siihen reiluun 600 euroon, ja työn osuus sen 4h, eli puolet vähemmän kuin siinä merkkiliikkeessä.


      • merkki valohoitoa
        Senic vm2000 kirjoitti:

        merkkiliikkeessä tosiaan maksaa sen reilu 1100, sanottiin 8 tuntia menevän ,sitten puhelua autoasi- ketjuun kuuluvaan korjaamoon, jossa hinta putosikin siihen reiluun 600 euroon, ja työn osuus sen 4h, eli puolet vähemmän kuin siinä merkkiliikkeessä.

        ei takuun alaista autoa"vain"300-350 e huoltoihin??67e 0w-40w mobilit öljynvahto paikasta,ilman suodatin ja polttoainesuodatin löytyy myös vastaavanlaisista paikoista eikä maksa hunajaa vrt merkkiputka.Loput onkin sit silmämääräisiä tarkistuksia(vaik on takuun omavaa auto huollon jälkeen ollukin ihan loppu jarrupaloilta,ihan itte voi tollaiset tarkistaa)joku autoasi tai ad hyvä"huoltaa jos ei osaa tarkastella auton kuntoa,ovat selvästi halvempia ja takuukin säilyy jos niin uusi on.


      • Jamppa_pamppa
        merkki valohoitoa kirjoitti:

        ei takuun alaista autoa"vain"300-350 e huoltoihin??67e 0w-40w mobilit öljynvahto paikasta,ilman suodatin ja polttoainesuodatin löytyy myös vastaavanlaisista paikoista eikä maksa hunajaa vrt merkkiputka.Loput onkin sit silmämääräisiä tarkistuksia(vaik on takuun omavaa auto huollon jälkeen ollukin ihan loppu jarrupaloilta,ihan itte voi tollaiset tarkistaa)joku autoasi tai ad hyvä"huoltaa jos ei osaa tarkastella auton kuntoa,ovat selvästi halvempia ja takuukin säilyy jos niin uusi on.

        Ja noissa pikkupaikoissa on se hyvä puoli, että tekevät vain mitä pyydetään ja laskuttavat vain siitä. Merkkihuoltojen ylihinnoiteltuihin määräaikaishuoltoihin kuuluu kaiken maailma saranan rasvausta ja pissapojan täyttöä sekä sulkien uusintaa. Tärkeitä tai ainakin hyödyllisiä juttuja kyllä mutta ne voi kuka tahansa tehdä itsekin, ei siihen tarvita edes pikkupajaa.

        Öljynvaihto maksaa pikkukorjaamolla luokkaa 50 € ja suodattimet voi viedä vaikka itse sinne mukanaan vaihdettavaksi. Toki itse vaihtamalla säästää vielä muutaman kympin mutta itse en ainakaan jaksa nähdä vaivaa kun enää ei ole työpaikalla käytettävissä rasvamonttua eikä jäteöljyastiaa.

        Itse vaihdatin juuri raidetangon pään sekä moottori- ja vaihteistoöljyt AD-korjaamolla. Työaikaa oli laskuun merkattu tunti ja osineen sekä öljyineen maksoi 320 €


      • Sceenikko
        Jamppa_pamppa kirjoitti:

        Ja noissa pikkupaikoissa on se hyvä puoli, että tekevät vain mitä pyydetään ja laskuttavat vain siitä. Merkkihuoltojen ylihinnoiteltuihin määräaikaishuoltoihin kuuluu kaiken maailma saranan rasvausta ja pissapojan täyttöä sekä sulkien uusintaa. Tärkeitä tai ainakin hyödyllisiä juttuja kyllä mutta ne voi kuka tahansa tehdä itsekin, ei siihen tarvita edes pikkupajaa.

        Öljynvaihto maksaa pikkukorjaamolla luokkaa 50 € ja suodattimet voi viedä vaikka itse sinne mukanaan vaihdettavaksi. Toki itse vaihtamalla säästää vielä muutaman kympin mutta itse en ainakaan jaksa nähdä vaivaa kun enää ei ole työpaikalla käytettävissä rasvamonttua eikä jäteöljyastiaa.

        Itse vaihdatin juuri raidetangon pään sekä moottori- ja vaihteistoöljyt AD-korjaamolla. Työaikaa oli laskuun merkattu tunti ja osineen sekä öljyineen maksoi 320 €

        Se pikkupajojen huono puoli taas on se että useimamt tosiaan tekee sen tilatun huollon eikä yhtään enempää.
        Halpa öljynvaihto ei lämmitä kun viat pitää etsiä katsastuksen kautta.

        Merkkiliikkeen tyypit ei ole kovin paljon ahkerampia mutta se huolellisesti raksittu huolto-ohjelmalappu on ollut hyvä vipu auton vikoja selvitellessä.


      • Iso B sucks
        Sceenikko kirjoitti:

        Se pikkupajojen huono puoli taas on se että useimamt tosiaan tekee sen tilatun huollon eikä yhtään enempää.
        Halpa öljynvaihto ei lämmitä kun viat pitää etsiä katsastuksen kautta.

        Merkkiliikkeen tyypit ei ole kovin paljon ahkerampia mutta se huolellisesti raksittu huolto-ohjelmalappu on ollut hyvä vipu auton vikoja selvitellessä.

        on se, että ensin katsastukseen ja sitten pikkupajalle korjaamaan viat jos ei mene läpi. Ne saranan rasvaukset kun ei nääs vaikuta juurikaan siihen katsastuksen läpimenoon. Siltikin säästää useita satasia vaikka pitäisi viedä jälkitarkastukseen. Jos oikeasti miettii että misä ne katteet merkkiliikkeillä ovat niin ensinnä tulee mieleen rasva-apinan tuntiveloitus á 90 € ja toiseksi tarvikkeet (esim. öljylitra 15 €) ja varaosat (esim. raitisilmasuodatin 40 €).

        Ja jos haluat niin aina voit viedä sen "merkkihuollon" listan tarkastus/huoltokohteista pikkupajalle.


      • Sceenikko
        Iso B sucks kirjoitti:

        on se, että ensin katsastukseen ja sitten pikkupajalle korjaamaan viat jos ei mene läpi. Ne saranan rasvaukset kun ei nääs vaikuta juurikaan siihen katsastuksen läpimenoon. Siltikin säästää useita satasia vaikka pitäisi viedä jälkitarkastukseen. Jos oikeasti miettii että misä ne katteet merkkiliikkeillä ovat niin ensinnä tulee mieleen rasva-apinan tuntiveloitus á 90 € ja toiseksi tarvikkeet (esim. öljylitra 15 €) ja varaosat (esim. raitisilmasuodatin 40 €).

        Ja jos haluat niin aina voit viedä sen "merkkihuollon" listan tarkastus/huoltokohteista pikkupajalle.

        Valitettavasti mun edellinen viesti jäi kiireessä epäselväksi.
        Merkkiliike on minustakin liian kallis ja viittasin tuolla tarkistuslistalla siihen että olen pari kertaa saanut teettää huollossa hommat uusiksi katsastuksen jälkeen kun se työlistaan korjatuksi kohta ei olekaan ollut kunnossa enää parin viikon päästä katsastuksessa.

        Voisin hyvin maksaa nuo merkkiliikkeen huoltohinnat jos sillä varmistaisi huolettomat autoilut aina vuodeksi eteenpäin mutta eihän se tuolla työnjäljellä onnistu...


    • Huolto makso mulla

      Merkkiliikessä 218 euroa!

      • joku vaan

        Soitin tänään MEAUTOON ja normaali vuosihuolto (2v)
        Hertsikassa 450 sisältää 15%alennuksen.
        Auto on Scenic 07.
        Voi perkele kun yrittävät kusettaa joka käänteessä.
        Biliaan ei uskalla viedä kun ei aina tiedä saako auton ehjänä takaisin.
        Siellä huolto oli ainakin viime vuonna puolet tuosta me:n (maailman ennätys) hinnasta.
        Täytyy näköjään tehdä itse ja käydä öljyt vain vaihdattamassa.


      • Sis123

        ...soikoon pääsit vielä halvemmalla, kuin minä. Älä vaan sano, että sulle kuului sijausauto hintaan (kuten minulla). Jos et saanut autoa se kyllä selittäisi mun huollon kalleuden 259 eur. Huollettava kohdehan oli siis GS 1,9 dCi '08 ja 30 tkm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe