Järjen sanoja

Marja-1977

Osoitteessa
http://taydellinenisa.blogspot.com/2008/12/kestovaipat-ovat-hygieniarikos.html
verrataan kertakäyttö- ja kestovaippoja toisiinsa. Itselläni on sellainen tunne, että kestovaipoille ei tehdä oikeutta, mutta en osaa sanoa, kun asia ei ole vielä ajakohtainen (olen vasta kahdeksannella kuulla raskaana). Mahdollisista haju- ja hygieniahaitoista huolimatta aion käyttää kestovaippoja jo pelkästään ekologisistakin syistä.

9

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marja-1977

      Harmittaa, mutta kertokaa te, miten noihin ajatuksiin tulisi suhtautua.

    • pestä pitää

      Kyllä ne vaipat joka kerta pestään ihan koneessa 60 asteessa. Eri asia on kuoret jotka voi huuhtoa kunnes tulevat näkyvästi likaisiksi jolloin nekin menevät koneeseen (meillä pari kertaa viikossa vaikka ei olisi näkyvää likaa koska näin on mielestäni hygienisempää) ja hahtuvahousut ovat antibakteerisia joten niitä ei tarvitse kun tuulettaa käytön jälkeen ja pesaista vain jos tulee kakkatahraa.

      Meillä on käytössä enimmäkseen taskuvaippoja jotka joka ikisen käytön jälkeen menevät 60 asteen pesuun ja parin kuukauden välein keittopestään. Ei tulisi mieleenkään laittaa jo kerran käytetty vaippa uudelleen päälle ilman psua välissä. Ei ole tämän tekstin kirjoittaja ymmärtänyt naisten keskustelusta mitään tai sitten he ovat vaippoja käyttänyt ihan väärin.

    • ------

      Tuo koko blogi on pelkkää provoilua, ainakin lastenhoitoon liittyviltä osin. En tuota vaippajuttua edes lukenut, mutta minusta jotenkin tuntuu, että sitä ei ole tarkoitettukaan vakavasti otettavaksi. Olen lukenut sieltä hänen mielipiteitään mm. koliikista sekä imetyksestä. Minusta tuo on vitsiksikin niin huono, että sääliksi käy sen kirjoittajaa.

    • vaippafobia

      Hetken kuluttua maailman ihanin asia tapahtuu sinulle, nimittäin perheeseesi syntyy pieni vauva. Keskity siis pitämään siitä huolta ja jätä nämä vaippa"huolet" mielestäsi.

      Tavallisilla kertavaipoilla kasvatetaan miljoonia ja miljoonia lapsia joka vuosi. Vaipat ovat myös kehittyneet niin, että niiden käyttö on erittäin helppoa, ja vauvat voivat hyvin. Lapselle vaarallisia tai haitallisia vaippoja ei Suomessa voi myydä.Siitä pitää tiukka tuotevalvonta huolen.

      Laita siis asiat tärkeysjärjestykseen ja unohda tämä raskaana oleviin kohdistuva ekologisuusvainonta.

      • Maru

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, ettei vaippa-asioilla kannata stressata. Kertakäyttövaipat ovat olleet meille paras vaihtoehto, koska olen kokenut että haluan enemmän panostaa vauvan kanssa olemiseen kuin, että laittaisin aikani vaippojen pesemiseen. Mut kokeilet eri vaihtoehtoja, niin löydät sen TEILLE parhaimman vaihtoehdon.


      • marja-1977
        Maru kirjoitti:

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, ettei vaippa-asioilla kannata stressata. Kertakäyttövaipat ovat olleet meille paras vaihtoehto, koska olen kokenut että haluan enemmän panostaa vauvan kanssa olemiseen kuin, että laittaisin aikani vaippojen pesemiseen. Mut kokeilet eri vaihtoehtoja, niin löydät sen TEILLE parhaimman vaihtoehdon.

        näistä sanoista. En enää murehdi yhtä paljon. Vaippojen tyyppi ei ole tärkeintä, vaan vauva itse.


      • väliä, onko
        marja-1977 kirjoitti:

        näistä sanoista. En enää murehdi yhtä paljon. Vaippojen tyyppi ei ole tärkeintä, vaan vauva itse.

        kertakäyttövaippoja vai ei! Jos on ns. normaali vauva, eli ei esim. koliikkitapaus, niin kyllä ehtii pesemään kertovaipatkin. Eri asia, jos saa kaksoset:)


      • jaksan paremmin
        väliä, onko kirjoitti:

        kertakäyttövaippoja vai ei! Jos on ns. normaali vauva, eli ei esim. koliikkitapaus, niin kyllä ehtii pesemään kertovaipatkin. Eri asia, jos saa kaksoset:)

        kaksi vilkasta tenavaa. Esikoinen ei nuku lainkaan päikkäreitä , vauva syö parin tunnin välein. Onneksi on kertakäyttövaipat keksitty. Usein kun en itse edes syödä ehdi. Haluan antaa aikaani lapsille en sädekehää:)


      • 2xisä
        Maru kirjoitti:

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, ettei vaippa-asioilla kannata stressata. Kertakäyttövaipat ovat olleet meille paras vaihtoehto, koska olen kokenut että haluan enemmän panostaa vauvan kanssa olemiseen kuin, että laittaisin aikani vaippojen pesemiseen. Mut kokeilet eri vaihtoehtoja, niin löydät sen TEILLE parhaimman vaihtoehdon.

        Meillä käytetty molemmilla lapsilla (4 ja 1v) kestoja, ja onneksi meillä ainakin pesukone pesee ne vaipat, joten ei siihen paljon aikaa tuhlaannu. Lapsilla ainakin iho pysynyt hyvässä kunnossa, ja kuivaksi opettelu sujui hyvin vanhemmalla, nuoremmalta vasta pottaharjoittelu alkuvaiheessa.

        Kannattaa tosiaankin tutustua vaihtoehtoihin ja siten se itselle sopivin löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe