joka ei tunne itseään eikä uskalla tutustua itseensä, siihen mitä ihminen oikeastaan on.
Antroposofiaa tähän ymmärrykseen ei tarvita, kaikki lähtee ihmisestä itsestään. Ei mitään oppeja, aatteita, uskontoja.
Sen jälkeen kun olet tällä polulla, ymmärrät Steinerin ajattelua. Hän oli henkisessä kehityksessään hyvin pitkällä.
Antroposofia ei aukea ihmiselle
9
875
Vastaukset
- Surullinen1
vain että rakas - ja niin nerokas - johtaja kuoli niin varhain ja niiiiin kauan sitten.
Emme taida selvitä ilman häntä.Eiks tää nyt kuitenkin ole steinerkoulu -, eikä Rudolf Steiner ja antroposofia -keskustelupalsta ;o)
Eiköhän se suurten johtajien aika ala jo olla ohi ja ihmiset voisi tosiaan ajatella ihan omilla aivoillaan tai intuitiollaan, jos niikseen tulee...
-R
- tuleva steineräippä
Rudolf Steiner kehitti uuden tieteellisen metodin, joka jonain päivänä ihmisen kypsyessä henkisesti riittävälle tasolle tulee syrjäyttämään perinteisen tieteen. Tiede ilman henkeä on kuin hevonen ilman ohjastajaa. Steinerin oppi tarjoaa ihmiselle mahdollisuuden kohota uudelle tasolle ja saavuttaa valaistuneisuuden viisaus, ja yhteys maahan aurinkoon ja tähtiin. Kuinka joku voi olla haluamatta tätä henkisen kehityksen edistystä lapsilleen? Lapseni laitan steineriin, jossa tiedän heidän menestyvän. Reikihoitaja on tunnistanut nuorimmaisessani indigon, enkä voisi kuvitellakaan laittavani häntä johonkin peruskouluun, jossa häntä syrjittäisiin eikä hänen kykyjään ymmärrettäisi. Henkien lämpöä tämän palstan lukijoille kaamosaikaan, älkääkä uskoko mitä sydämettömät skeptikot yrittävät tällä palstalla käännyttää!
Lienethän tahrannut aurasi tietotekniikan ja internetin ahrimaanisin keinoin. Eihän Rudekaan käyttänyt tietokonetta, joten ei se varmaan sovi?
Reikiä ei muuten kannata ottaa päähän...
(Jos joku ei huomannut, ylläoleva on ns. "huumoria")- kommentteihin
Steinerfaija kirjoitti:
Lienethän tahrannut aurasi tietotekniikan ja internetin ahrimaanisin keinoin. Eihän Rudekaan käyttänyt tietokonetta, joten ei se varmaan sovi?
Reikiä ei muuten kannata ottaa päähän...
(Jos joku ei huomannut, ylläoleva on ns. "huumoria")Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin ei tarvitse tänne kirjoitellakaan.
- tavisvaan
Itse Ple nauraa, kun on saanut tyypillisen uhrin!
kommentteihin kirjoitti:
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin ei tarvitse tänne kirjoitellakaan.
Luulisin, että sanottavaa on paljonkin, mutta ihan oikeesti, mitäs tuohon olis pitänyt vastata ;o)
Mistä, esim itse haluaisit keskustella. Ehdottaisin esimerkiksi steinerpedagogiikan keinoja vastata nyky-yhteoskunnan haasteisiin ja steinerkoulun käyneiden sijoittumista jatko-opiskelupaikkoihin ja sitä kautta työelämään.
Lisäksi minua kiinnostaisi jutella paljonkin siitä, mitä steinerkoulussa oikeasti on erilaista. Ilman, että heti kärkeen menee puurot ja vellit sekaisin...
Olisiko nimimerkillä "pyydän asiallisuutta" heittää keskustelunavausta ;o)- juujust joo
Jalat irti maasta????
Jos olisin herkästi vedätettävissa ja että lapseni sanottaisiin olevan indigo hänen erityispiirteittensä takia - hyväksyisin mieluusti kaiken tuon höpinän ja pitäisin sitä totuutena....JOS minulta puuttuisi realiteetit, joihin saatan törmätä lapseni ensimmäisinä kouluvuosina.
Steinerin arjalaiset teoriat yms ovat mielestäni kaukana korkealle kehittyneestä henkisyydestä.
On ihmisiä jotka tarvitsevat ns JOHTAJAA elämälleen ja uskomksia joista saada tukea elämälleen.
Minä olen oppinut että ihan parasta on uskoa itseensä ja mennä kultaista keskitietä. En tuomitse niitä jotka tarvitsevat uskonnon elämänsa "langaksi". juujust joo kirjoitti:
Jalat irti maasta????
Jos olisin herkästi vedätettävissa ja että lapseni sanottaisiin olevan indigo hänen erityispiirteittensä takia - hyväksyisin mieluusti kaiken tuon höpinän ja pitäisin sitä totuutena....JOS minulta puuttuisi realiteetit, joihin saatan törmätä lapseni ensimmäisinä kouluvuosina.
Steinerin arjalaiset teoriat yms ovat mielestäni kaukana korkealle kehittyneestä henkisyydestä.
On ihmisiä jotka tarvitsevat ns JOHTAJAA elämälleen ja uskomksia joista saada tukea elämälleen.
Minä olen oppinut että ihan parasta on uskoa itseensä ja mennä kultaista keskitietä. En tuomitse niitä jotka tarvitsevat uskonnon elämänsa "langaksi".Mutta olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. On hyvin arveluttavaa perustaa elämänsä sata tai vaikka kaksituhatta vuotta sitten eläneen ihmisen opetuksiin. Ihmisen pitää ajatella omilla aivoillaan ja ottaa vastuu elämästään itse. Kerranhan täällä vaan ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768