Antroposofia ei aukea ihmiselle

---------------------------...

joka ei tunne itseään eikä uskalla tutustua itseensä, siihen mitä ihminen oikeastaan on.

Antroposofiaa tähän ymmärrykseen ei tarvita, kaikki lähtee ihmisestä itsestään. Ei mitään oppeja, aatteita, uskontoja.

Sen jälkeen kun olet tällä polulla, ymmärrät Steinerin ajattelua. Hän oli henkisessä kehityksessään hyvin pitkällä.

9

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinen1

      vain että rakas - ja niin nerokas - johtaja kuoli niin varhain ja niiiiin kauan sitten.

      Emme taida selvitä ilman häntä.

      • Eiks tää nyt kuitenkin ole steinerkoulu -, eikä Rudolf Steiner ja antroposofia -keskustelupalsta ;o)

        Eiköhän se suurten johtajien aika ala jo olla ohi ja ihmiset voisi tosiaan ajatella ihan omilla aivoillaan tai intuitiollaan, jos niikseen tulee...

        -R


    • tuleva steineräippä

      Rudolf Steiner kehitti uuden tieteellisen metodin, joka jonain päivänä ihmisen kypsyessä henkisesti riittävälle tasolle tulee syrjäyttämään perinteisen tieteen. Tiede ilman henkeä on kuin hevonen ilman ohjastajaa. Steinerin oppi tarjoaa ihmiselle mahdollisuuden kohota uudelle tasolle ja saavuttaa valaistuneisuuden viisaus, ja yhteys maahan aurinkoon ja tähtiin. Kuinka joku voi olla haluamatta tätä henkisen kehityksen edistystä lapsilleen? Lapseni laitan steineriin, jossa tiedän heidän menestyvän. Reikihoitaja on tunnistanut nuorimmaisessani indigon, enkä voisi kuvitellakaan laittavani häntä johonkin peruskouluun, jossa häntä syrjittäisiin eikä hänen kykyjään ymmärrettäisi. Henkien lämpöä tämän palstan lukijoille kaamosaikaan, älkääkä uskoko mitä sydämettömät skeptikot yrittävät tällä palstalla käännyttää!

      • Lienethän tahrannut aurasi tietotekniikan ja internetin ahrimaanisin keinoin. Eihän Rudekaan käyttänyt tietokonetta, joten ei se varmaan sovi?

        Reikiä ei muuten kannata ottaa päähän...

        (Jos joku ei huomannut, ylläoleva on ns. "huumoria")


      • kommentteihin
        Steinerfaija kirjoitti:

        Lienethän tahrannut aurasi tietotekniikan ja internetin ahrimaanisin keinoin. Eihän Rudekaan käyttänyt tietokonetta, joten ei se varmaan sovi?

        Reikiä ei muuten kannata ottaa päähän...

        (Jos joku ei huomannut, ylläoleva on ns. "huumoria")

        Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin ei tarvitse tänne kirjoitellakaan.


      • tavisvaan

        Itse Ple nauraa, kun on saanut tyypillisen uhrin!


      • kommentteihin kirjoitti:

        Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin ei tarvitse tänne kirjoitellakaan.

        Luulisin, että sanottavaa on paljonkin, mutta ihan oikeesti, mitäs tuohon olis pitänyt vastata ;o)

        Mistä, esim itse haluaisit keskustella. Ehdottaisin esimerkiksi steinerpedagogiikan keinoja vastata nyky-yhteoskunnan haasteisiin ja steinerkoulun käyneiden sijoittumista jatko-opiskelupaikkoihin ja sitä kautta työelämään.

        Lisäksi minua kiinnostaisi jutella paljonkin siitä, mitä steinerkoulussa oikeasti on erilaista. Ilman, että heti kärkeen menee puurot ja vellit sekaisin...

        Olisiko nimimerkillä "pyydän asiallisuutta" heittää keskustelunavausta ;o)


      • juujust joo

        Jalat irti maasta????
        Jos olisin herkästi vedätettävissa ja että lapseni sanottaisiin olevan indigo hänen erityispiirteittensä takia - hyväksyisin mieluusti kaiken tuon höpinän ja pitäisin sitä totuutena....JOS minulta puuttuisi realiteetit, joihin saatan törmätä lapseni ensimmäisinä kouluvuosina.

        Steinerin arjalaiset teoriat yms ovat mielestäni kaukana korkealle kehittyneestä henkisyydestä.

        On ihmisiä jotka tarvitsevat ns JOHTAJAA elämälleen ja uskomksia joista saada tukea elämälleen.

        Minä olen oppinut että ihan parasta on uskoa itseensä ja mennä kultaista keskitietä. En tuomitse niitä jotka tarvitsevat uskonnon elämänsa "langaksi".


      • juujust joo kirjoitti:

        Jalat irti maasta????
        Jos olisin herkästi vedätettävissa ja että lapseni sanottaisiin olevan indigo hänen erityispiirteittensä takia - hyväksyisin mieluusti kaiken tuon höpinän ja pitäisin sitä totuutena....JOS minulta puuttuisi realiteetit, joihin saatan törmätä lapseni ensimmäisinä kouluvuosina.

        Steinerin arjalaiset teoriat yms ovat mielestäni kaukana korkealle kehittyneestä henkisyydestä.

        On ihmisiä jotka tarvitsevat ns JOHTAJAA elämälleen ja uskomksia joista saada tukea elämälleen.

        Minä olen oppinut että ihan parasta on uskoa itseensä ja mennä kultaista keskitietä. En tuomitse niitä jotka tarvitsevat uskonnon elämänsa "langaksi".

        Mutta olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. On hyvin arveluttavaa perustaa elämänsä sata tai vaikka kaksituhatta vuotta sitten eläneen ihmisen opetuksiin. Ihmisen pitää ajatella omilla aivoillaan ja ottaa vastuu elämästään itse. Kerranhan täällä vaan ollaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe