Polkupyörällä Latviassa

tiedustelen

Onko kukaan polkupyöräillyt Latviassa. Lähinnä rannikon teillä. Onko esim. hyvin rantoja, lomakyliä ja vastaavia mitenkä siellä jossa yöpyä

24

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riganieki

      Ensinnäkin preppaa fillarinkorjaustaitojasi. Tiet ovat aika huonokuntoisia verrattuna Suomen teihin. Erillisiä pyöräteitä ei juurikaan ole. Hyvä lukko ja vakuutus. Siinä ne ensimmäiset. Rannikon tie Jurmala-Kolka välillä ei ole ihan sellainen maisematie, jollaiseksi karttaa katsoessa saattaisi luulla. Lähellä merta kylläkin. Rantoja on hyvin. Hiekkarantaa lähes koko maan mitalla. Jokamiehenoikeudet täällä (rantojen osalta) tarkoittaa sitä, että 15 metriä rannasta on kaikkien käytössä eli ei ole rantamökkejä häiritsemässä.
      Maaseutulomailusta: http://www.celotajs.lv/index.do
      Leirintäalueita ei monia ole, ja ne ovat vähän mitä lie. Fillareita voi vuokrata esimerkiksi Kemeristä (Jurmalassa) kansallispuiston infokeskuksesta Mezamajasta.

      • fillarilla

        latvian tiet karseassa kunnossa,paikalliset eivät osaa ajaa autoilla että ottaisivat pyöräilijät huomioon,autoilu on latviassa vielä niin uusi asia,neuvostoliiton aikana kun ei ollut omia autoja,
        ja nyt kaikki sellaisen haluavat ilman kunnon teitä ja ajotaitoa.
        pysähdyspaikkoja vähän ja ne kaikki aika huonokuntoisia ja haisevia,ei sellaisia huoltamoparatiiseja kuten suomessa.
        lopputulos: EI kannta edes ajatellakaan pyöräilyä latviassa.....niin ja ne maisemat,joka puolella on vain rumaa katsottavaa....ränsistynyttä ja neuvostoaikaista,mistään ei ole pidetty yhtään huolta.


      • Riganieki
        fillarilla kirjoitti:

        latvian tiet karseassa kunnossa,paikalliset eivät osaa ajaa autoilla että ottaisivat pyöräilijät huomioon,autoilu on latviassa vielä niin uusi asia,neuvostoliiton aikana kun ei ollut omia autoja,
        ja nyt kaikki sellaisen haluavat ilman kunnon teitä ja ajotaitoa.
        pysähdyspaikkoja vähän ja ne kaikki aika huonokuntoisia ja haisevia,ei sellaisia huoltamoparatiiseja kuten suomessa.
        lopputulos: EI kannta edes ajatellakaan pyöräilyä latviassa.....niin ja ne maisemat,joka puolella on vain rumaa katsottavaa....ränsistynyttä ja neuvostoaikaista,mistään ei ole pidetty yhtään huolta.

        Kyllähän nämä tiet on syrjäkylillä heikossa kunnossa
        ja autoilijat ajavat kovaa. Sitä en mene varmuudella sanomaan ajavatko huonommin kuin suomalaiset. Huoltamoparatiisi = ääsmarket tms. vai mitä ne nykyään siellä Suomessa ovat. Autoista siellä ei ymmärretä mutta elintarvikkeita myydään :)
        Ok, mutta tuo loppuosa oli kyllä ihan paksua pjooskaa. Jotkut talot ovat ränsistyneitä - en tiedä sitten josko kävit täällä 90 luvun alkupuolella - nyt kuitenkin ihan siedettäviä maisemia eikä niitä talon raatojakaan paljoa näy.
        Jossain Latgalen peräkylällä voi olla vähän vaisu meininki, mutta ei niin paha noin yleisesti ottaen.


      • nooh nooh
        Riganieki kirjoitti:

        Kyllähän nämä tiet on syrjäkylillä heikossa kunnossa
        ja autoilijat ajavat kovaa. Sitä en mene varmuudella sanomaan ajavatko huonommin kuin suomalaiset. Huoltamoparatiisi = ääsmarket tms. vai mitä ne nykyään siellä Suomessa ovat. Autoista siellä ei ymmärretä mutta elintarvikkeita myydään :)
        Ok, mutta tuo loppuosa oli kyllä ihan paksua pjooskaa. Jotkut talot ovat ränsistyneitä - en tiedä sitten josko kävit täällä 90 luvun alkupuolella - nyt kuitenkin ihan siedettäviä maisemia eikä niitä talon raatojakaan paljoa näy.
        Jossain Latgalen peräkylällä voi olla vähän vaisu meininki, mutta ei niin paha noin yleisesti ottaen.

        Minä sen viestin kirjoitin missä sanoin kaiken olevan ränsistynyttä,ihan sillä sanon kun itse asun latviassa ja ajanut autolla pitkin poikin maata.
        Huoltamojen elintarvikkeita en antaisi edes kulkukoiralle....niitä erilaisia hot dogeja on myynnissä ja ummehtuneelta haisevaa lase-maitoa joka on myrkkyä.
        Eli en mä ole satunnainen matkailija vaan jo vuosia latviassa asunut suomalainen.
        Ei se mun viestin loppuosa ollut mitään paksua pjooskaa,jokainenhan voi itse tulla toteamaan millaista se todellisuudessa on......ja kaikkihan riippuu siitä millaiseen tasoon on tottunut,vai mitä......ehkä itse olen hieman parempaan tottunut,eli tähän vecriga touhun kotikadulla kalku ielalla.....niin silloin kyllä aika pahalta näyttää elämä vecrigan ulkopuolella.


      • piikalikka
        nooh nooh kirjoitti:

        Minä sen viestin kirjoitin missä sanoin kaiken olevan ränsistynyttä,ihan sillä sanon kun itse asun latviassa ja ajanut autolla pitkin poikin maata.
        Huoltamojen elintarvikkeita en antaisi edes kulkukoiralle....niitä erilaisia hot dogeja on myynnissä ja ummehtuneelta haisevaa lase-maitoa joka on myrkkyä.
        Eli en mä ole satunnainen matkailija vaan jo vuosia latviassa asunut suomalainen.
        Ei se mun viestin loppuosa ollut mitään paksua pjooskaa,jokainenhan voi itse tulla toteamaan millaista se todellisuudessa on......ja kaikkihan riippuu siitä millaiseen tasoon on tottunut,vai mitä......ehkä itse olen hieman parempaan tottunut,eli tähän vecriga touhun kotikadulla kalku ielalla.....niin silloin kyllä aika pahalta näyttää elämä vecrigan ulkopuolella.

        Mitähän varten sinäkin putkinäköinen ja ylemmyydentuntoinen olet sinne vecrigan kalkulle ajautunut ja vieläpä jäänyt,siellä kun ei hirveästi pysty sillä mahtiautollaan pyörimään ja siinä mielessä siellä asuminen on vaarallista,se taso kun syö aivoja siihen tottumattomalta.


      • Madam Faberge
        piikalikka kirjoitti:

        Mitähän varten sinäkin putkinäköinen ja ylemmyydentuntoinen olet sinne vecrigan kalkulle ajautunut ja vieläpä jäänyt,siellä kun ei hirveästi pysty sillä mahtiautollaan pyörimään ja siinä mielessä siellä asuminen on vaarallista,se taso kun syö aivoja siihen tottumattomalta.

        Tuossa kulman takana autoni seisovat siististi nytkin,ja kyllä jalankulkijat tilaa antavat....onhan täällä kapeat jalkakäytävät joilla kävellä,kadut ovat autoja varten.
        Tämä Vecrigahan on ainoa paikka missä täällä voi asua,muut paikat ovat epäkurantteja.
        Olen tottunut tähän elämäntyyliin ja en pakota muita elämään samalla tavalla kuin itse elän.
        Koska olen suvaitseva en myöskään arvostele esim.Kengaragsissa asuvia ihmisiä.
        Sivistyneet ovat suvaitsevaisia,sinä Piikalikka et vaikuta kovin suvaitsevaiselta eli et myöskään ole sivistynyt.


      • piikalikka
        Madam Faberge kirjoitti:

        Tuossa kulman takana autoni seisovat siististi nytkin,ja kyllä jalankulkijat tilaa antavat....onhan täällä kapeat jalkakäytävät joilla kävellä,kadut ovat autoja varten.
        Tämä Vecrigahan on ainoa paikka missä täällä voi asua,muut paikat ovat epäkurantteja.
        Olen tottunut tähän elämäntyyliin ja en pakota muita elämään samalla tavalla kuin itse elän.
        Koska olen suvaitseva en myöskään arvostele esim.Kengaragsissa asuvia ihmisiä.
        Sivistyneet ovat suvaitsevaisia,sinä Piikalikka et vaikuta kovin suvaitsevaiselta eli et myöskään ole sivistynyt.

        En ole väittänytkään olevani sivistynyt,mutta suvaitsevainen voin kyllä sanoa olevani.Minun elämänympyräni ei ole rajoittunut Vecrigan puomien sisäpuolelle.Kauneus kun on ihan katsojan silmässä ja yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.Olen katsellut maailmaa monella puolella ja kaikkialta löytyy niin hyvää kuin huonoakin.Jopa Vecrigan kurantilta suljetulta osastolta epäkorrekteja sivistyneitä kirjoittajia.


      • Madam Faberge
        piikalikka kirjoitti:

        En ole väittänytkään olevani sivistynyt,mutta suvaitsevainen voin kyllä sanoa olevani.Minun elämänympyräni ei ole rajoittunut Vecrigan puomien sisäpuolelle.Kauneus kun on ihan katsojan silmässä ja yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.Olen katsellut maailmaa monella puolella ja kaikkialta löytyy niin hyvää kuin huonoakin.Jopa Vecrigan kurantilta suljetulta osastolta epäkorrekteja sivistyneitä kirjoittajia.

        Ei täällä Vecrigassa ole suljettuja osastoja,ne löytyvät tuolta Sarkandaugavan suunnalta.....mutta taidatkin sen jo tietää.


      • piikalikka
        Madam Faberge kirjoitti:

        Ei täällä Vecrigassa ole suljettuja osastoja,ne löytyvät tuolta Sarkandaugavan suunnalta.....mutta taidatkin sen jo tietää.

        Hyvät ziemasvetkut vaan sullekin arvon matami,eipä aihetta enempään tämän sivistyneistön kanssa!


      • Expat
        Madam Faberge kirjoitti:

        Tuossa kulman takana autoni seisovat siististi nytkin,ja kyllä jalankulkijat tilaa antavat....onhan täällä kapeat jalkakäytävät joilla kävellä,kadut ovat autoja varten.
        Tämä Vecrigahan on ainoa paikka missä täällä voi asua,muut paikat ovat epäkurantteja.
        Olen tottunut tähän elämäntyyliin ja en pakota muita elämään samalla tavalla kuin itse elän.
        Koska olen suvaitseva en myöskään arvostele esim.Kengaragsissa asuvia ihmisiä.
        Sivistyneet ovat suvaitsevaisia,sinä Piikalikka et vaikuta kovin suvaitsevaiselta eli et myöskään ole sivistynyt.

        Niinpä niin, rahasi eivät siis riittäneet oikean talon ostoon joltain "eliittialueelta"..:)

        En jaksa uskoa, että asut Riiassa, Latviasta puhumattakaan. Kehut sivistyneisyydelläsi, mutta samalla sinulla ei ole harmainta hajuakaan miten tuotetaan kaunista, hyvää ja ennen kaikkea luettavaa suomen kieltä.

        Olet pelle, et mitään muuta.
        Lopetan keskustelun kanssasi ajan tuhlauksena.


      • piikalikka
        Expat kirjoitti:

        Niinpä niin, rahasi eivät siis riittäneet oikean talon ostoon joltain "eliittialueelta"..:)

        En jaksa uskoa, että asut Riiassa, Latviasta puhumattakaan. Kehut sivistyneisyydelläsi, mutta samalla sinulla ei ole harmainta hajuakaan miten tuotetaan kaunista, hyvää ja ennen kaikkea luettavaa suomen kieltä.

        Olet pelle, et mitään muuta.
        Lopetan keskustelun kanssasi ajan tuhlauksena.

        Sen verran vielä,että taisi mennä puurot ja vellit sekaisin tässä keskustelussa vai keskustelitko Expat kahdella nimellä,en ymmärrä kenelle tuo viimeinen teksti Expatin nimellä on tarkoitettu. Minuthan on siirretty jo Hesperiaan ja tuollaiset Madame Faberskajat kyllä tunnen.


      • piikalikka
        piikalikka kirjoitti:

        Sen verran vielä,että taisi mennä puurot ja vellit sekaisin tässä keskustelussa vai keskustelitko Expat kahdella nimellä,en ymmärrä kenelle tuo viimeinen teksti Expatin nimellä on tarkoitettu. Minuthan on siirretty jo Hesperiaan ja tuollaiset Madame Faberskajat kyllä tunnen.

        Latviaa ja Riikaa tulen aina muistamaan lämmöllä huolimatta siitä mitä mieltä siellä asustelevat nousukkaat ovat.Hauska taas nähdä aamulla,millaista tekstiä tänne joltain Vanhassa kaupungissa muka asuvalta syntyy,kunhan balsami alkaa vaikuttaa,kello alkaa olla jo niin paljon,että rupeaa pisteitä tekstiin pukkaamaan.Taisin Expat ymmärtää yskän tarkemmin luettuani,anteeksi epäilyni.Yritetäänhän olla suvaitsevaisia toisiamme kohtaan säädystä huolimatta,piikalikkakaan kun ei aina välttämättä ole sitä miltä kuulostaa,vaikka sivistymätön onkin.


      • Kuulehan Expat
        Expat kirjoitti:

        Niinpä niin, rahasi eivät siis riittäneet oikean talon ostoon joltain "eliittialueelta"..:)

        En jaksa uskoa, että asut Riiassa, Latviasta puhumattakaan. Kehut sivistyneisyydelläsi, mutta samalla sinulla ei ole harmainta hajuakaan miten tuotetaan kaunista, hyvää ja ennen kaikkea luettavaa suomen kieltä.

        Olet pelle, et mitään muuta.
        Lopetan keskustelun kanssasi ajan tuhlauksena.

        Ei täällä ole parempia alueita,Mezapark on myös osaltaan kuten Kengarags......
        Jospa sanon sinulle että harmittaako kun et saanut hakemaasi työpaikkaa Fi¤¤Pr¤¤ta, niin jokos uskot minun asuvan Riiassa......älä sinä hyvä mies aliarvioi muita ihmisiä.
        Sinun mielipiteesi ja uskomisesi ovat minulle yhtä tyhjän kanssa.....olet katkera ja kateellinen.
        Nauti Latvialaisen vaimosi ja pienen poikasi kanssa tulevasta joulusta.
        Nyt varmaankin ilmoitat taas vaihteeksi asiattomasta viestistä koska osuin taas aivan naulankantaan kuten viimeksikin kun täällä minua nimittelit ja pilkkasit.

        HEI HEI HEEEEEEI


      • Madam Faberge
        piikalikka kirjoitti:

        Latviaa ja Riikaa tulen aina muistamaan lämmöllä huolimatta siitä mitä mieltä siellä asustelevat nousukkaat ovat.Hauska taas nähdä aamulla,millaista tekstiä tänne joltain Vanhassa kaupungissa muka asuvalta syntyy,kunhan balsami alkaa vaikuttaa,kello alkaa olla jo niin paljon,että rupeaa pisteitä tekstiin pukkaamaan.Taisin Expat ymmärtää yskän tarkemmin luettuani,anteeksi epäilyni.Yritetäänhän olla suvaitsevaisia toisiamme kohtaan säädystä huolimatta,piikalikkakaan kun ei aina välttämättä ole sitä miltä kuulostaa,vaikka sivistymätön onkin.

        Kuulehan piikalikka,älä sinä ala itseäsi vanhempaa ja arvokkaampaa henkilöä kutsumaan jo peräti alkoholistiksi.
        Voimme asianajajien ja oikeuden kautta todeta syytöksesi minua kohtaan täysin perättömiksi ja solvaavaksi käytökseksi.
        Mikäli nautin alkoholia,se ei suinkaan ole missään tapauksessa mustaa balsamia vaan jotain paljon laadukkaampaa,enkä koskaan jou että tulisin humalaan.
        Toinen perätön väitteesi koskee minun asuinpaikkaani,tässäkin tapauksessa sekin voidaan ratkaista muilla keinoilla.
        Sinun käytöksesi on todella röyhkeää ja syvästi minua loukkaavaa.
        Ihmettelen suuresti millaisista kodeista huonot ja epäasialliset käytöstavat omaavat ihmiset tulevat.
        Onko tämä nyt sitä atria-eines sukupolvea.
        Olet nyt loukannut minua todella syvästi ja pahoittanut minun mieleni,sen voi myös lisätä listaan kunnianloukkauksesta ja tahallaan aiheutetusta mielipahasta.


      • Miksi^
        Madam Faberge kirjoitti:

        Kuulehan piikalikka,älä sinä ala itseäsi vanhempaa ja arvokkaampaa henkilöä kutsumaan jo peräti alkoholistiksi.
        Voimme asianajajien ja oikeuden kautta todeta syytöksesi minua kohtaan täysin perättömiksi ja solvaavaksi käytökseksi.
        Mikäli nautin alkoholia,se ei suinkaan ole missään tapauksessa mustaa balsamia vaan jotain paljon laadukkaampaa,enkä koskaan jou että tulisin humalaan.
        Toinen perätön väitteesi koskee minun asuinpaikkaani,tässäkin tapauksessa sekin voidaan ratkaista muilla keinoilla.
        Sinun käytöksesi on todella röyhkeää ja syvästi minua loukkaavaa.
        Ihmettelen suuresti millaisista kodeista huonot ja epäasialliset käytöstavat omaavat ihmiset tulevat.
        Onko tämä nyt sitä atria-eines sukupolvea.
        Olet nyt loukannut minua todella syvästi ja pahoittanut minun mieleni,sen voi myös lisätä listaan kunnianloukkauksesta ja tahallaan aiheutetusta mielipahasta.

        Jossain toisessa ketjussahan madam sattui asumaan eirassa. Lopetahhan se trollaaminen ja kaikilla on mukavampaa.


      • Riganieki
        nooh nooh kirjoitti:

        Minä sen viestin kirjoitin missä sanoin kaiken olevan ränsistynyttä,ihan sillä sanon kun itse asun latviassa ja ajanut autolla pitkin poikin maata.
        Huoltamojen elintarvikkeita en antaisi edes kulkukoiralle....niitä erilaisia hot dogeja on myynnissä ja ummehtuneelta haisevaa lase-maitoa joka on myrkkyä.
        Eli en mä ole satunnainen matkailija vaan jo vuosia latviassa asunut suomalainen.
        Ei se mun viestin loppuosa ollut mitään paksua pjooskaa,jokainenhan voi itse tulla toteamaan millaista se todellisuudessa on......ja kaikkihan riippuu siitä millaiseen tasoon on tottunut,vai mitä......ehkä itse olen hieman parempaan tottunut,eli tähän vecriga touhun kotikadulla kalku ielalla.....niin silloin kyllä aika pahalta näyttää elämä vecrigan ulkopuolella.

        KUn kerroit asuvasi vanhassa kaupungissa. Varmasti onkin tämä kontrasti ihan hirveä jos ajattelee tuolta kantilta.


      • Riganieki
        Madam Faberge kirjoitti:

        Tuossa kulman takana autoni seisovat siististi nytkin,ja kyllä jalankulkijat tilaa antavat....onhan täällä kapeat jalkakäytävät joilla kävellä,kadut ovat autoja varten.
        Tämä Vecrigahan on ainoa paikka missä täällä voi asua,muut paikat ovat epäkurantteja.
        Olen tottunut tähän elämäntyyliin ja en pakota muita elämään samalla tavalla kuin itse elän.
        Koska olen suvaitseva en myöskään arvostele esim.Kengaragsissa asuvia ihmisiä.
        Sivistyneet ovat suvaitsevaisia,sinä Piikalikka et vaikuta kovin suvaitsevaiselta eli et myöskään ole sivistynyt.

        Mainiota saada tällekin palstalle vähän vipinää joskus. Sinulle Madame osoitan nöyrimmin pyynnön, että laskeudu välillä tänne rahvaan pariin ja tutustu tähän latvialaisuuteen. Se antaa paljon enemmän kuin kenties osaat kuvitella. Eikä se oma kotipaikkani Jurmala nyt ihan kauheasti häpeä tätä Riian keskustan vanhaa kaupunkia. Vaikka historia ei ole niin pitkä ja kiehtova. Vähän on sama ääni kellossa kuin asuisi Helsingissä kalliilla alueella ja kauhistelisi muuta ympäristöä. Niin, eikä se Vecriga taida kuitenkaan kaupungin paras alue olla.


      • Riganieki
        nooh nooh kirjoitti:

        Minä sen viestin kirjoitin missä sanoin kaiken olevan ränsistynyttä,ihan sillä sanon kun itse asun latviassa ja ajanut autolla pitkin poikin maata.
        Huoltamojen elintarvikkeita en antaisi edes kulkukoiralle....niitä erilaisia hot dogeja on myynnissä ja ummehtuneelta haisevaa lase-maitoa joka on myrkkyä.
        Eli en mä ole satunnainen matkailija vaan jo vuosia latviassa asunut suomalainen.
        Ei se mun viestin loppuosa ollut mitään paksua pjooskaa,jokainenhan voi itse tulla toteamaan millaista se todellisuudessa on......ja kaikkihan riippuu siitä millaiseen tasoon on tottunut,vai mitä......ehkä itse olen hieman parempaan tottunut,eli tähän vecriga touhun kotikadulla kalku ielalla.....niin silloin kyllä aika pahalta näyttää elämä vecrigan ulkopuolella.

        Eli jos lähtökohtana joku kyselee fillarointimahdollisuuksista Latviassa, hän lienee enemmänkin "tavallinen taapertaja", joka katselee maailman menoa hieman maanläheisemmin. Voihan toki kiertää maaseutua fillari citymaasturin takakontissa :) Olen itse ilmeisesti vielä hengissä, vaikka tuolla syrjäkylillä ajellessa olen poikennut joissakin kuppiloissa ym. ja jopa syönytkin siellä.
        Eikä se aina maasta ole kiinni. Aikanani Sveitsissä Alpeilla fillaroidessani näkyi hiiri juoksevan kyläkaupan leipätiskillä. Ei tullut muuten sitten ostettua leipää.


      • tiedustelisin

        Tarkoitus on ajaa rannikkoa pitkin polkupyörällä Ventspilsistä Palangaan Liettuaan. (Ja sieltä koukaten Puolaan ja edelleen Saksaan Sassnitsiin)

        Lähinnä kiinnostaa rannikon tienvarsipalvelut.
        Yöpaikat, kahvilat,kaupat...periaatetasolla. Onko väli autiota rantaa vain?

        -Ventspils-Liepaja-Palanga-Klaipeda.

        Tarkoitus on myös jäädä johonkin rantapaikkaan lepäilemään välillä kun sopiva sattuu kohdalle.
        Pyöräilen yksin tai kaksin.

        Olen pyöräillyt kyllä karuissa oloissa esim. Venäjällä, ryhmässä tosin. Pääasiassa kuitenkin yksin ympäri Suomea ja Pohjois-Kalotilla plus "pakolliset" Ahvenanmaa,Ruotsi,Viro. Että sikäli.

        Polkupyörällä kivointa on pysähtyä kahvipaikkoihin,kauppoihin jne. juttelemaan paikallisten kanssa.Aina löytyy juttuseuraa.

        Siksi kiinnostaa tuon välin palvelut. Jos ei ole niin sitten omat eväät on tuhdimmat-ei siinä sen kummempaa.

        Ettei vaan käy kuin kerran Suomessa välillä Espoo-Tammisaari ns. Kuninkaantiellä kun kuvittelin siellä olevan jonkinlaisia palveluja, mutta ei ollut yhtään mitään! Ei edes vettä ollut saatavilla,ei kioskia, ei kauppoja ja se on paha helteellä. Tosi surkee reitti. Vielä kehtaavat mainostaakin sitä!

        Ts. ei se asfaltin laatu ja määrä vaan onko tien varsi autio palveluista.


      • Riganieki
        tiedustelisin kirjoitti:

        Tarkoitus on ajaa rannikkoa pitkin polkupyörällä Ventspilsistä Palangaan Liettuaan. (Ja sieltä koukaten Puolaan ja edelleen Saksaan Sassnitsiin)

        Lähinnä kiinnostaa rannikon tienvarsipalvelut.
        Yöpaikat, kahvilat,kaupat...periaatetasolla. Onko väli autiota rantaa vain?

        -Ventspils-Liepaja-Palanga-Klaipeda.

        Tarkoitus on myös jäädä johonkin rantapaikkaan lepäilemään välillä kun sopiva sattuu kohdalle.
        Pyöräilen yksin tai kaksin.

        Olen pyöräillyt kyllä karuissa oloissa esim. Venäjällä, ryhmässä tosin. Pääasiassa kuitenkin yksin ympäri Suomea ja Pohjois-Kalotilla plus "pakolliset" Ahvenanmaa,Ruotsi,Viro. Että sikäli.

        Polkupyörällä kivointa on pysähtyä kahvipaikkoihin,kauppoihin jne. juttelemaan paikallisten kanssa.Aina löytyy juttuseuraa.

        Siksi kiinnostaa tuon välin palvelut. Jos ei ole niin sitten omat eväät on tuhdimmat-ei siinä sen kummempaa.

        Ettei vaan käy kuin kerran Suomessa välillä Espoo-Tammisaari ns. Kuninkaantiellä kun kuvittelin siellä olevan jonkinlaisia palveluja, mutta ei ollut yhtään mitään! Ei edes vettä ollut saatavilla,ei kioskia, ei kauppoja ja se on paha helteellä. Tosi surkee reitti. Vielä kehtaavat mainostaakin sitä!

        Ts. ei se asfaltin laatu ja määrä vaan onko tien varsi autio palveluista.

        Ventspils Liepaja väli on melko karua fillaroitavaa. Ei ole pahemmin palveluja tyrkyllä. Liepajassa sitten onkin hyvä levähtää. Liepajassa kannattaa panostaa vaikka yksi yö hyvään majoitukseen:
        http://www.viss.lv/?p=150729
        Se on ihan lähellä rantaa, ja myös keskusta on lähellä. Siedettävä hinta ja fiksu paikka.
        Liepaja on muutenkin mukava pienempi kaupunki,
        vanha kotikaupunkini.
        Liepaja - Palanga väli ei myöskään ole mitenkään ylenpalttisin aktiviteetein täytetty, mutta ei se matkakaan ole pitkä. Ennen Palangaa kannattaa ehdottomasti poiketa Sventojin pikkukylässä.
        Yksi vaihtoehto (jonkun verran pidempi) olisi ajaa
        Ventspilsistä Kuldigan kautta Liepajaan. Vähän vireämpää reittiä, ja Kuldiga on historiallinen pikkukaupunki, jossa on jotain nähtävääkin.
        Klaipedassa on hyvä käväistä Neringan dyyneillä ja vaikka meriakvaariossa.


      • haluttaa(tietää)
        Madam Faberge kirjoitti:

        Kuulehan piikalikka,älä sinä ala itseäsi vanhempaa ja arvokkaampaa henkilöä kutsumaan jo peräti alkoholistiksi.
        Voimme asianajajien ja oikeuden kautta todeta syytöksesi minua kohtaan täysin perättömiksi ja solvaavaksi käytökseksi.
        Mikäli nautin alkoholia,se ei suinkaan ole missään tapauksessa mustaa balsamia vaan jotain paljon laadukkaampaa,enkä koskaan jou että tulisin humalaan.
        Toinen perätön väitteesi koskee minun asuinpaikkaani,tässäkin tapauksessa sekin voidaan ratkaista muilla keinoilla.
        Sinun käytöksesi on todella röyhkeää ja syvästi minua loukkaavaa.
        Ihmettelen suuresti millaisista kodeista huonot ja epäasialliset käytöstavat omaavat ihmiset tulevat.
        Onko tämä nyt sitä atria-eines sukupolvea.
        Olet nyt loukannut minua todella syvästi ja pahoittanut minun mieleni,sen voi myös lisätä listaan kunnianloukkauksesta ja tahallaan aiheutetusta mielipahasta.

        mikä on ikäsi ja paljonko maksaa??


      • Nimetön
        fillarilla kirjoitti:

        latvian tiet karseassa kunnossa,paikalliset eivät osaa ajaa autoilla että ottaisivat pyöräilijät huomioon,autoilu on latviassa vielä niin uusi asia,neuvostoliiton aikana kun ei ollut omia autoja,
        ja nyt kaikki sellaisen haluavat ilman kunnon teitä ja ajotaitoa.
        pysähdyspaikkoja vähän ja ne kaikki aika huonokuntoisia ja haisevia,ei sellaisia huoltamoparatiiseja kuten suomessa.
        lopputulos: EI kannta edes ajatellakaan pyöräilyä latviassa.....niin ja ne maisemat,joka puolella on vain rumaa katsottavaa....ränsistynyttä ja neuvostoaikaista,mistään ei ole pidetty yhtään huolta.

        SIGULDA-CESIS ALUE MIELENKIINTOINEN MYÖS PYÖRÄILIJÄLLE


      • Nimetön
        tiedustelisin kirjoitti:

        Tarkoitus on ajaa rannikkoa pitkin polkupyörällä Ventspilsistä Palangaan Liettuaan. (Ja sieltä koukaten Puolaan ja edelleen Saksaan Sassnitsiin)

        Lähinnä kiinnostaa rannikon tienvarsipalvelut.
        Yöpaikat, kahvilat,kaupat...periaatetasolla. Onko väli autiota rantaa vain?

        -Ventspils-Liepaja-Palanga-Klaipeda.

        Tarkoitus on myös jäädä johonkin rantapaikkaan lepäilemään välillä kun sopiva sattuu kohdalle.
        Pyöräilen yksin tai kaksin.

        Olen pyöräillyt kyllä karuissa oloissa esim. Venäjällä, ryhmässä tosin. Pääasiassa kuitenkin yksin ympäri Suomea ja Pohjois-Kalotilla plus "pakolliset" Ahvenanmaa,Ruotsi,Viro. Että sikäli.

        Polkupyörällä kivointa on pysähtyä kahvipaikkoihin,kauppoihin jne. juttelemaan paikallisten kanssa.Aina löytyy juttuseuraa.

        Siksi kiinnostaa tuon välin palvelut. Jos ei ole niin sitten omat eväät on tuhdimmat-ei siinä sen kummempaa.

        Ettei vaan käy kuin kerran Suomessa välillä Espoo-Tammisaari ns. Kuninkaantiellä kun kuvittelin siellä olevan jonkinlaisia palveluja, mutta ei ollut yhtään mitään! Ei edes vettä ollut saatavilla,ei kioskia, ei kauppoja ja se on paha helteellä. Tosi surkee reitti. Vielä kehtaavat mainostaakin sitä!

        Ts. ei se asfaltin laatu ja määrä vaan onko tien varsi autio palveluista.

        KOKEMUKSIA:

        VÄHÄN RIIPPUU MISTÄ TULEE ... JOS VIROSTA NIIN'
        AJAISIN TALLINNASTA KOHTI PAIDEA JA VILJANDIA JA SIELTÄ VALGAN KAUTTA LATVIAAN JA SIGULDAAN JA SIELTÄ RIIKAN KOUKATEN (VAARALLINEN TIE) RANNIKKOA PITKINVENTSPILSIIN JOSSA AIVAN MAHTAVA RANTA
        VENTSPILSIN TIE LIEPAJAAN KIERTÄÄ SISÄMAAN KAUTTA
        MUTTA LIEPAJASSA TAAS MAHTAVAT BEECHIT... LIEPAJASTA PITKIN HUONOKUNTOISTA RANTATIETÄ JOSS 20 KM PÄÄSSÄ MUKAVA KALASTAJAKYLÄ. TIET PARANEVAT LIETTUASSA PALANGASSA JOSSA KANNATTAA POKETA KUURIN NIEMIMAALLA. PALANGASTA KOHTI PUOLAN RAJAA
        JOLLEI HALUA VENÄJÄN KALINIIN MENNÄ..EN SUOSITTELE
        PIENIÄ RUOKAPAIKKOJA JA MAJOITUSTA LÖYTYY MATKAN VARRELLA

        KATSO WWW.TRAVELLER.LV


      • Nimetön
        Kuulehan Expat kirjoitti:

        Ei täällä ole parempia alueita,Mezapark on myös osaltaan kuten Kengarags......
        Jospa sanon sinulle että harmittaako kun et saanut hakemaasi työpaikkaa Fi¤¤Pr¤¤ta, niin jokos uskot minun asuvan Riiassa......älä sinä hyvä mies aliarvioi muita ihmisiä.
        Sinun mielipiteesi ja uskomisesi ovat minulle yhtä tyhjän kanssa.....olet katkera ja kateellinen.
        Nauti Latvialaisen vaimosi ja pienen poikasi kanssa tulevasta joulusta.
        Nyt varmaankin ilmoitat taas vaihteeksi asiattomasta viestistä koska osuin taas aivan naulankantaan kuten viimeksikin kun täällä minua nimittelit ja pilkkasit.

        HEI HEI HEEEEEEI

        VALITETTAVASTI.....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      169
      29539
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      214
      18983
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      393
      9990
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6425
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4313
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3863
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      56
      2909
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1517
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1299
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      61
      1283
    Aihe