Hiljattain hankkimani ja säännöllisesti ekan omistajan merkkihuoltama (!!!) B vekkuli sammuilee satunnaisesti. Alkaa nykimään, sammuu ja mittarivalot palaa samalla tavalla kuin avaimesta sammutettaessa. Tällöin haisee bensa kun sitä ulkona ihmettelee. Kone starttaa taas hyvin muutaman minuutin odottelun jälkeen ja toimii kuin unelma. Kone X16XEL. Kaikki liittimet moottorinohjausjärjestelmästä tarkistettu, akku on hyvä, polttoainepumpun rele vaihdettu. Mottorin vikavalo ei pala kuin sillonkun pitääkin, mutta vikakoodeja ei saa luettua ODB portista omin avuin klemmarisysteemillä.
Toimiessasaan toimii mainiosti; vetää hyvin, ei ääntele, savuta, nyi, tms. Ajettu muuten 330tkm.
Seuraavaksi:
- kaasuläpän putsaus?
- sytytyspuolan vaihto?
B vekku -96 (X16XEL) sammuu toisinaan
2
1459
Vastaukset
- mennä sanomaan
mutta ehkä se kaasuläppäkotelo ja tyhjäkäyntisäädin kannattaa putsata ja kotelossa oleva pieni reikä joka menee siihen ohkaseen letkuun, varsinkin jos tyhjäkäynti heittelee välillä 500-1500 joskus, tai sitten voisi olla nokka-akselin asentotunnistin menossa, tämä vain arvaus, kun ei vikavaloa sytytä.
- ghm
mulla sama juttu mutta vectra on 98 ja 2 litranen. vaihdoin just tyhjäkäynnin säätimen mut ei auttanu mitää. ja auto sammuu vaan ajossa kun painaa kytkintä, niin kierrokset putoaa saman tien ja auto sammuu. välillä tyhjäkäynnillä kierrosluku "soutaa" jossain 1000 molemmin puolin. pari kertaa moottorin vikavalo syttynyt, mutta vain moottorin sammumisen yhteydessä. mahtaako olla joku anturi menossa rikki? jos niin mikä anturi tuollaista mahtaa tehdä ja onko itse vaihdettavissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818