Biisien ostaminen netistä

ensikertalainen..

En ollut varma mihin kategoriaan tämän laittaisin,mutta kun kyse ei ole mp3-soiitimesta,niin kokeillaan nyt tänne.
Eli:En ole ikinä polttanut biisejä netistä-en laillisesti enkä laittomasti.
Tässä joulun alla alkoi tehdä mieli uutta joululevyä,mutta en löydä oman makuni mukaisia,tai jos löydän,on hinta 20e hujakoilla,levystä jota kuuntelee 2 viikon ajan vuodessa-ja oikeastaan vain viikonloppusin silloinkin.Anttilan sivuilta löytyi,että voin ostaa biisejä tai vaikka koko levynkin(halvemmalla kuin Anttilasta varsinaisen levyn osto).Osaako tällainen ensikertalainen(ihan kohtalaisesti koneen kanssa päivittäin puuhaan,muokkaan kuvia,siirtelen tiedostoja eri tallentimille,jopa onnistuin asentamaan windowsin itse) polttaa ne biisit sitten levylle?Ettei käy niin,että tilaan sieltä jotain,ja sitten en saakaan niitä"ulos".En siis halua kuunnella koneelta niitä,enkä mp3:sta,vaan levyltä.Olen yrittänyt kysellä tutuilta,mutta kukaan ei ole ostanut musaa.Korkeintaan imuroinut maksamatta.En halua itse niitä maksuttomia,haluan,että muusikot saa osansa.Mutta halvempi kuin normaali levy tällä kertaa kävisi,kun sesonkituote.Ja etenkin kiinostaa,että voisi tehdä oman"best of" kokoelman.

4

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosiaan haluat

      polttaa ne CD:lle niin unohda koko juttu.
      Nettikaupasta ostetuilla kipaleilla on
      maksimaalisen vainoharhaisuuden nimissä
      laitettu niin vahva kopiosuojaus ettei tuo
      onnistu.

      • ensikertalainen..

        kun kerroit.Juuri tuollaisesta tiedosta on hyötyä.Tyydyn sitten vanhoihin,tai yritän etsiä jos jossain nettikaupassa olisi hyviä tarjoushintoja,ihan tilattavista levyistä.Mikäli nyt kannattaa enää täksi jouluksi tilata,kun voi kestää lahjaruuhkassa.Olen kytännyt esim.levyä"Raskaampaa joulua",mutta ainakin Tuossa naapurin Anttilassa oli vielä 19.90e.Kymppi alkaa olla kipuraja sesonkilevylle.Ykkös-osasta maksoin 11e.


      • poistumassa

        Ei pidä paikkaansa enää tuo kopiosuojaus. Nykyään ulkomaisissa paikoissa myydään kopiosuojaamatonta musiikkia. Esim Applen iTunes poisti jo kopiosuojauksen ja tämän tiedän ihan omasta kokemuksesta.

        Jos kappaleet haluaa polttaa audio-cd:lle, niin mp3:t tai AAC:t (iTunes) on muutettava audio-cd:n formaattiin. Varmaan esim. poltto-ohjelma Nero tämän tekee mp3:ille mutta AAC tai yleisesti kopiosuojattu WMA-file voivat olla hivenen ongelmallisempia. Tuo WMA nimenomaan sisältää usein sen kopiosuojauksen.


      • Kyllähän kaikissa nettikaupoissa on mahdollisuus polttaa kappaleet CD:lle. Eihän hommassa olisi muuten järkeä. Ne myös kannattaa polttaa vaikka ei tarvitsisi muuten, sillä tämä on ainoa tapa varmistaa, että se DRM-moska on kuunneltavissa aina - siis ainoa laillinen tapa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      198
      2044
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1416
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1165
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      65
      1112
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      153
      1042
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      979
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      84
      855
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      828
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      775
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe