Etsin kirjaa varten kokemuksia!

Opus1

Olen aloittamassa kirjan kirjoittamisen Suomessa elävistä monikultturisista perheistä.

Vastatessasi minulle luovutat myös kirjoittamasi tekstin oikeudet minulle tiedostaen mahdollisuuden tekstin julkaisuun älä siis kirjoita mitään mikä on sinulle liian arkaluonteista.Saamistani vastauksista riippuu muodostuuko kirja suoraan kirjeistä nimimerkillä vai vaan kaikkien tekstejen jonkinlaisesta yhteen vedosta jos tekstit ovat kovin toisiensa kaltaisa päädyn viimeismpään ratkaisuun ja käytän silloin vain pieniä esimerkkejä minulle kirjoitetuiseta teksteistä.Tällöinkin mainitsen kirjoittajan nimimerkin jos niin haluat.

Kirjassa haluaisin kirjoittaa aivan arkisista asioista.Miten kulttuurit ovat sekoittuneet? Mitä olet tuonut suomalaisuudesta suhteeseen? Mitä ulkomaalainen puoliso on tuonut suhteeseenne?Millä tavoin näet nyt suomalaisen kulttuurin/elämäntavan?Oletko huomannut jotain jota haluaisit ehdottomasti muuttaa suomalaisesta kulttuurista? Mitä jokaisen suomalaisen tulisi oppia puolisosi kulttuurista?Jos puolisosi uskonto on eri kuin sinulla millaisa tilanteita/ongelmia siitä on syntynyt? Jos olet muuttanut oman uskontosi joksikin muuksi olen myös kiinostunut käymistäsi pohdinnoista ennen uskonnon muuttamista?Minkälaisen kulttuurin opetatte omille lapsillenne onko se suomalainen ,puolisosi maan vai sekoitus kumpaakin? Puhuvatko lapsenne kumpaakin kieltä vai vaan toista?Mitä mieltä tuttavasi/sukulaisesi olivat kun saivat kuulla suhteestasi? Muutuiko tuttavien/sukulaisten käyttäytyminen jotenkin heti/myöhemmin/ei mitenkään?
Mitkä asiat milestäsi parisuhteessanne eroavat
jos olisit naimisissa suomalaisen puolison kanssa? Mitkä asiat ovat ollet parisuhteenne kestävyyden tukena?Onko jonkun uuden asian opiskelu vienyt sinulta paljon aikaa/ollut erittäin vaikeaa? Tässä esimerkkejä aiheista joista tietoa haluan. Voit myös vastata vapaalla kerronnalla elämästäsi monikulttuurisessa perheessä.Eli ei tarvitse noudattaa kysymyksiäni.Kerrothan kuitenkin mistä maasta puolisosi on ja kauanko suhteenne on kestänyt? Minkä ikäisiä lapsia/nuoria perheeseesi kuuluu?

Kirjan ei ole missään nimessä tarkoitus tuomita ketään . Toivoisin kirjan tulevien lukijoiden olevan esim. sosiaalialan opiskelijoita,
eri kulttureista kiinostuneita,mahdollisia monikuluurisen suhteen alussa olevia jne.
Kirjan valmistumis ajankohtaa on vielä mahdoton määrittää se riippuu vastausten määrästä/laadusta.

Vastauksen voi lähettää minulle sähköpostiin [email protected]

3

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ymmärrä

Jos olet todellakin tekemässä vakavasti otettavaa kirjaa niin mikset laita edes nimeäsi viestiin? Tuskin kukaan lähettää mitään tietoja johonkin suomi24.fi-ilmaissähköpostiosoitteeseen, josta ei edes ilmene vastaanottajan nimeä.

Näitä tietojen pyytäjiä esiintyy vähän joka palstalla ja lähes poikkeuksetta ne ovat aina nimettömiä henkilöitä.

• ja lisäksi

sitä, että henkilö, joka ei osaa tuon enempää kielioppia, aikoo kirjoittaa kirjan. Etenkin ensimmäisessä kappaleessa oli kieliopillisesti aivan käsittämättömiä lauseita. Ja muutenkin sanajärjestykset kateissa...Huh!

• tuntuu herättävän
        ja lisäksi kirjoitti:

sitä, että henkilö, joka ei osaa tuon enempää kielioppia, aikoo kirjoittaa kirjan. Etenkin ensimmäisessä kappaleessa oli kieliopillisesti aivan käsittämättömiä lauseita. Ja muutenkin sanajärjestykset kateissa...Huh!

negatiivisen tai paranoidin ryöpyn? masentavaa lähinnä surffata ja lukea kaikenlaista teilaamista joka asiaan. tuntuu että suurin synti on ylipäänsä tehdä mitään, ja tulee mieleen että kommentoijat ovat varsinaisia ilopillereitä..

hienoa jos kirjoitat kirjan, mutta jos niin, ehkä nimi kannattaa laittaa esille tai puhelinnumero, niin homma virallistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe