Etsin kirjaa varten kokemuksia!

Opus1

Olen aloittamassa kirjan kirjoittamisen Suomessa elävistä monikultturisista perheistä.

Vastatessasi minulle luovutat myös kirjoittamasi tekstin oikeudet minulle tiedostaen mahdollisuuden tekstin julkaisuun älä siis kirjoita mitään mikä on sinulle liian arkaluonteista.Saamistani vastauksista riippuu muodostuuko kirja suoraan kirjeistä nimimerkillä vai vaan kaikkien tekstejen jonkinlaisesta yhteen vedosta jos tekstit ovat kovin toisiensa kaltaisa päädyn viimeismpään ratkaisuun ja käytän silloin vain pieniä esimerkkejä minulle kirjoitetuiseta teksteistä.Tällöinkin mainitsen kirjoittajan nimimerkin jos niin haluat.

Kirjassa haluaisin kirjoittaa aivan arkisista asioista.Miten kulttuurit ovat sekoittuneet? Mitä olet tuonut suomalaisuudesta suhteeseen? Mitä ulkomaalainen puoliso on tuonut suhteeseenne?Millä tavoin näet nyt suomalaisen kulttuurin/elämäntavan?Oletko huomannut jotain jota haluaisit ehdottomasti muuttaa suomalaisesta kulttuurista? Mitä jokaisen suomalaisen tulisi oppia puolisosi kulttuurista?Jos puolisosi uskonto on eri kuin sinulla millaisa tilanteita/ongelmia siitä on syntynyt? Jos olet muuttanut oman uskontosi joksikin muuksi olen myös kiinostunut käymistäsi pohdinnoista ennen uskonnon muuttamista?Minkälaisen kulttuurin opetatte omille lapsillenne onko se suomalainen ,puolisosi maan vai sekoitus kumpaakin? Puhuvatko lapsenne kumpaakin kieltä vai vaan toista?Mitä mieltä tuttavasi/sukulaisesi olivat kun saivat kuulla suhteestasi? Muutuiko tuttavien/sukulaisten käyttäytyminen jotenkin heti/myöhemmin/ei mitenkään?
Mitkä asiat milestäsi parisuhteessanne eroavat
jos olisit naimisissa suomalaisen puolison kanssa? Mitkä asiat ovat ollet parisuhteenne kestävyyden tukena?Onko jonkun uuden asian opiskelu vienyt sinulta paljon aikaa/ollut erittäin vaikeaa? Tässä esimerkkejä aiheista joista tietoa haluan. Voit myös vastata vapaalla kerronnalla elämästäsi monikulttuurisessa perheessä.Eli ei tarvitse noudattaa kysymyksiäni.Kerrothan kuitenkin mistä maasta puolisosi on ja kauanko suhteenne on kestänyt? Minkä ikäisiä lapsia/nuoria perheeseesi kuuluu?

Kirjan ei ole missään nimessä tarkoitus tuomita ketään . Toivoisin kirjan tulevien lukijoiden olevan esim. sosiaalialan opiskelijoita,
eri kulttureista kiinostuneita,mahdollisia monikuluurisen suhteen alussa olevia jne.
Kirjan valmistumis ajankohtaa on vielä mahdoton määrittää se riippuu vastausten määrästä/laadusta.

Vastauksen voi lähettää minulle sähköpostiin [email protected]

3

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ymmärrä

      Jos olet todellakin tekemässä vakavasti otettavaa kirjaa niin mikset laita edes nimeäsi viestiin? Tuskin kukaan lähettää mitään tietoja johonkin suomi24.fi-ilmaissähköpostiosoitteeseen, josta ei edes ilmene vastaanottajan nimeä.

      Näitä tietojen pyytäjiä esiintyy vähän joka palstalla ja lähes poikkeuksetta ne ovat aina nimettömiä henkilöitä.

      • ja lisäksi

        sitä, että henkilö, joka ei osaa tuon enempää kielioppia, aikoo kirjoittaa kirjan. Etenkin ensimmäisessä kappaleessa oli kieliopillisesti aivan käsittämättömiä lauseita. Ja muutenkin sanajärjestykset kateissa...Huh!


      • tuntuu herättävän
        ja lisäksi kirjoitti:

        sitä, että henkilö, joka ei osaa tuon enempää kielioppia, aikoo kirjoittaa kirjan. Etenkin ensimmäisessä kappaleessa oli kieliopillisesti aivan käsittämättömiä lauseita. Ja muutenkin sanajärjestykset kateissa...Huh!

        negatiivisen tai paranoidin ryöpyn? masentavaa lähinnä surffata ja lukea kaikenlaista teilaamista joka asiaan. tuntuu että suurin synti on ylipäänsä tehdä mitään, ja tulee mieleen että kommentoijat ovat varsinaisia ilopillereitä..

        hienoa jos kirjoitat kirjan, mutta jos niin, ehkä nimi kannattaa laittaa esille tai puhelinnumero, niin homma virallistuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe