Minulla on 12v Shetlanninlammaskoira eli Sheltti pentu jonka into himona on syödä omaansa ja 3v Collie kaverinsa kakkaa joka asuu saman katon alla,onko se vitaamin puute vai tyypillistä pennun touhuja nimittäin 3v Collieni ei syönnyt kakkaa.Neuvoja plise T emäntä ja koirulaiset
Onko normaalia että pentu syö kakkaa
10
1049
Vastaukset
- Juha
On tyypillistä pentujen touhua, putsaavat pesäänsä, homman ovat oppineet emoltaan joka siis pitää pesää puhtaana syömällä kakat
- roosa
Lieneekö minun pentueeni olleet epänormaaleja. Mistään pentueesta kukaan ei syönyt toisten koirien ulosteita. Jänisten ja hirvien pa*''t kyllä kelpaa nyt aikuisena. Pidän luonnollisena ruohonsyöjäeläinen ulosteiden syöntiä, mutta en toisten lihansyöjäeläinten.
Mikähän koirasi ruokavalio on? Jos se syö pelkkiä nappuloita,
kokeileppa kotiruokaa yhdeksi ateriaksi. Keitä neljän viljan puuroa ja anna 1/3 osa annoksesta raakaa lihaa tai mahaa, 2/3 osaa puuroa.Aloita kuitenkin parilla ruokalusikallisella lisäten annosta hiljalleen. A-piimä on toinen, jota voit antaa. Aloita sekin pikku ryypyillä.- juha
tosiaan ole kuullut, että koiranpennut yleisesti syövät kakkaansa? Aika hassua...meillä koirani ollessa pentu, harva se yö kuului mussutusta ja kun paikalle ehti, niin paperilla oli enää "murusia" jäljellä,heh. Myös useimmat tuttavien koirista ovat pentuna syöneet kakkaansa...voit myös lukea asiasta kirjoista sudet/koirat, pesän puhtaana pitämisen vaistoa, opittua emolta. AB-piimä kyllä meilläkin auttaa heti jos koiralla tai isännällä on maha sekaisin...
- juha
juha kirjoitti:
tosiaan ole kuullut, että koiranpennut yleisesti syövät kakkaansa? Aika hassua...meillä koirani ollessa pentu, harva se yö kuului mussutusta ja kun paikalle ehti, niin paperilla oli enää "murusia" jäljellä,heh. Myös useimmat tuttavien koirista ovat pentuna syöneet kakkaansa...voit myös lukea asiasta kirjoista sudet/koirat, pesän puhtaana pitämisen vaistoa, opittua emolta. AB-piimä kyllä meilläkin auttaa heti jos koiralla tai isännällä on maha sekaisin...
Tosin nuo susimaisen käyttäytymisen piirteet varmaan vaihtelee roduittain paljonkin, itselläni on alkukantainen pystykorva(samojedi), jolla on paljon susimaista käyttymistä:
-leikissä kaataa kaveria puremalla etujalkoihin=sudet kaatavat saalinsa näin...
-pyyhkii kuonoaan maahan syönnin jälkeen=sudet puhdistavat veristä naamaansa lumihankeen...
-nuuhkii suuta=susiemo oksentaa pennuille ruokaa, pennut nuuhkien suuta odottavat sitä...
yms listaa voisi jatkaa pitkään...tosin samojedejakin on erilaisia... - Sheltin-tin-tin
Ruohonsyöjän ulosteet eivät ole ainoat mitkä koiralle kelpaavat. Oma sheltti ampaisee kuin lyhyen matkan ohjus kissanhiekkalaatikolle jos vain saa tilaisuuden ja hotkaisee pökäleet parempiin suihin, samalla innolla se niitä mutustelee kuin mm. jäniksenpapanoita. Kissa se vasta tosi lihansyöjä on ja kissan pökäleet sentään ovat aika tuhtia tavaraa, kissan ravinto kun on paljon jytympää kuin koiran, tai varsinkaan jäniksen! AB-piimän avulla on vatsa kyllä pysynyt hyvässä kunnossa. Mutta, omia paskojaan ei shelttini kyllä ole syönyt, eikä toisten koirien. En silti pitäisi omien ulosteiden syöntiä koiranpennulla mitenkään epänormaalina, kyllä tosiaan olen kuullut alkukantaisempien rotujen näin tekevän. Mitähän rotua Roosa kasvattaa? Ehkä ero käytöksessä selittyy enempijalostetun/alkukantaisemman rodun erilaisuudella.
- Sheltin-tin-tin
Sheltin-tin-tin kirjoitti:
Ruohonsyöjän ulosteet eivät ole ainoat mitkä koiralle kelpaavat. Oma sheltti ampaisee kuin lyhyen matkan ohjus kissanhiekkalaatikolle jos vain saa tilaisuuden ja hotkaisee pökäleet parempiin suihin, samalla innolla se niitä mutustelee kuin mm. jäniksenpapanoita. Kissa se vasta tosi lihansyöjä on ja kissan pökäleet sentään ovat aika tuhtia tavaraa, kissan ravinto kun on paljon jytympää kuin koiran, tai varsinkaan jäniksen! AB-piimän avulla on vatsa kyllä pysynyt hyvässä kunnossa. Mutta, omia paskojaan ei shelttini kyllä ole syönyt, eikä toisten koirien. En silti pitäisi omien ulosteiden syöntiä koiranpennulla mitenkään epänormaalina, kyllä tosiaan olen kuullut alkukantaisempien rotujen näin tekevän. Mitähän rotua Roosa kasvattaa? Ehkä ero käytöksessä selittyy enempijalostetun/alkukantaisemman rodun erilaisuudella.
Muista madotukset.
- roosa
Sheltin-tin-tin kirjoitti:
No hyvin alkukantaista rotua.
Tietenkin pienet pennut saattavat kokeilunhalussaan satunnaisesti maistella myös omia ja toisten ulosteita mutta jos syöminen on runsasta ja kaikki kakkapökäleet pitää syödä, on jotain pielessä.
Minulla on käsitys, että koirat hakevat toisten eläinten ulosteita syömällä vatsaansa oikeaa bakteeri-ja entsyymitaspainoa. Se pysyy kunnossa jos koiran ruokavalio on oikea ja ko. aineet tulevat ruoan mukana. Mm. raakaravintona.
- herkkua, yök!
Koira tuli minulle 7 kk ikäisenä. Se söi innokkaasti omat kakkansa, jos ei ehtinyt niitä pihasta siivota aikaisemmin. Nyt omat saa olla rauhassa, mutta vanhempieni kissan kakat on herkkua. Se kuopii hiekkalaatikkoa herkkupalojen toivossa. Tietenkin kielletään, mutta aina ei ehdi hätiin tai ei olla paikalla, joten osa menee "parempiin suihin". Muitten koirien kakat ovat onneksi saaneet olla rauhassa.
Rotu on japanese chin, pieni koira siis, rotu on kyllä vanha, mutta en tiedä kuinka alkukantainen, kun se on kuitenkin ihan seurakoira. Tuo saa melko paljon raakaa lihaa ja pakastettua naudan mahaakin, ja nappulat (eagle) on kupissa aina. Mikään syöppö se ei ole. Olen kuullut, että ananasmurska auttaisi kakan syöntiin, mutta eri asia onkin sitten syökö koira ananasta! - Koirankasvattaja
Tsiisus, koira joka syö kakkaansa ei vain tarpeeksi ruokaa!!!! 90-luvun lamasta saakka olen nähnyt liian laihoja koiria, jotka eivät saa tarpeeksi ruokaa.
- 12+7
Lieköhän aloittajan koira edes elossa kun aloituksesta 10 vuotta aikaa...
No jokatapauksessa kakan (koiran oman kakan siis) syönti johtuu vitamiinin puutoksista. Lihava koirakin voi syödä omia ulosteitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875