Seuraa Australiaan

muailmalle

Olen lähdössä helmi-maaliskuussa 09 Australiaa kiertelemään. Mitään tarkempia suunnitelmia ei ole. Olisikin kiva, jos löytyisi samanhenkinen kaveri matkalle mukaan. Olen 19-vuotias tyttö ja hinku maailmalle on kova! :)

15

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • australiaan 09

      ootko ajatellu vuoden työ ja loma viisumia vai mitä? itsellä olis tarkotus 09 alusta lähteä ja olla australiassa vuosi.

      • muailmalle

        Juuri Working Holidayta olin ajatellut. Aluksi ajattelin mennä Allianssin Go Australia -ohjelman kautta, mutta enköhän osaa nuo järjestelyt itsekin hoitaa. Onkohan järjestön kautta menemisestä kuitenkaan mitään muuta hyötyä kuin, ettei heti maahan saavuttua tarvitse itse pitää huolta kaikesta, vaan esim. majoitus tarjotaan kahdeksi yöksi? Entä minkälaista hyötyä EURO


      • australiaan 09
        muailmalle kirjoitti:

        Juuri Working Holidayta olin ajatellut. Aluksi ajattelin mennä Allianssin Go Australia -ohjelman kautta, mutta enköhän osaa nuo järjestelyt itsekin hoitaa. Onkohan järjestön kautta menemisestä kuitenkaan mitään muuta hyötyä kuin, ettei heti maahan saavuttua tarvitse itse pitää huolta kaikesta, vaan esim. majoitus tarjotaan kahdeksi yöksi? Entä minkälaista hyötyä EURO

        Jos säästää haluaa niin Allin Go Australia ohjelman kautta ei kannata mennä. Netistä itse haettuna viisumi tulee maksaan n. 105€ ja kyllä ne järjestelyt on helppo hoitaa itse ja apua saa aina kun vaan kysyy. EURO


      • australiaan 09
        muailmalle kirjoitti:

        Juuri Working Holidayta olin ajatellut. Aluksi ajattelin mennä Allianssin Go Australia -ohjelman kautta, mutta enköhän osaa nuo järjestelyt itsekin hoitaa. Onkohan järjestön kautta menemisestä kuitenkaan mitään muuta hyötyä kuin, ettei heti maahan saavuttua tarvitse itse pitää huolta kaikesta, vaan esim. majoitus tarjotaan kahdeksi yöksi? Entä minkälaista hyötyä EURO

        Allin Go australia ohjelmassa on muuten huonoa se että on pakko aloittaa matka Sydneystä. muualla on paremmat työmahdollisuuden, halvemmat majoitukset ja turisteja reilusti vähemmän. Itse ajattelin että vois aloittaa työnhaun suoraan pohjosesta.


    • vivvv

      Hola!

      Juu suunnitteilla on ollu tässä kanssa ampasta ausseihin, ja ehkäpä jopa Uuteen-Seelantiin siinä samalla jos budjetti riittää. Ajatuksena olis vaan ottaa reppu selkään ja lähteä kiertämään.
      Ootko ajatellu jonkun järjestön kautta mennä?

      • Lizzie_22

        Hello,
        Jep tääl on yks lisää joka on kans lähössä keväällä Ausseihin. Oon haaveillu Ozista jo muutaman vuoden ja nyt on hyvä ajotus lähteä!
        Hankin viisumin ym itse, toimiston kautta kalliimpaa.
        Mikäköhän siellä on työtilanne? Aijon hakea toimistotöitä ja netistä ku katoin niin on niitä työpaikka ilmotuksia jonkun verran, mut aika monessa maininta että vain Australian kansalaisille. :/
        Se jättää vuoden viisumilaisille aika vähän vaihtoehtoja. Oon kyllä avoimella mielellä lähössä työnhakuun, eli ellei oman alan töitä löydy niin etin vaan laajemmalla skaalalla eri aloilta, mutta en haluis lähteä sinne marjoja poimimaan kuitenkaan..
        Minkälaisia duuneja te muut ootte ajatelleet lähteä hakemaan?


      • muailmalle
        Lizzie_22 kirjoitti:

        Hello,
        Jep tääl on yks lisää joka on kans lähössä keväällä Ausseihin. Oon haaveillu Ozista jo muutaman vuoden ja nyt on hyvä ajotus lähteä!
        Hankin viisumin ym itse, toimiston kautta kalliimpaa.
        Mikäköhän siellä on työtilanne? Aijon hakea toimistotöitä ja netistä ku katoin niin on niitä työpaikka ilmotuksia jonkun verran, mut aika monessa maininta että vain Australian kansalaisille. :/
        Se jättää vuoden viisumilaisille aika vähän vaihtoehtoja. Oon kyllä avoimella mielellä lähössä työnhakuun, eli ellei oman alan töitä löydy niin etin vaan laajemmalla skaalalla eri aloilta, mutta en haluis lähteä sinne marjoja poimimaan kuitenkaan..
        Minkälaisia duuneja te muut ootte ajatelleet lähteä hakemaan?

        Aion tosiaan lähteä ilman järjestön avustusta. Enkä myöskään ajatellut aloittaa matkaa Sydneystä, mutta onko lentoliput sinne tosiaan halvimpia?? Niistä töistä, otan varmaan melkein mitä tahansa satun saamaan :D Tarkoitukseni on kuitenkin kierrellä Australiaa ja enemmänkin lomailla, kuin tehdä töitä. Toisaalta mulla ei olekaan pätevyyttä millekään alalle, et en oikein voi valitakaan :)


    • annevain

      minä oon lähdössä poikaystäväni kanssa tänä vuonna syksyllä australiaan working holiday viisumilla. vielä ei ole varmaa minkä ohjelman kautta. että ihan rinkka selässä lähdemme. mitä valmisteluja teette täällä suomessa? mitä otatte mukaan. ois kiva kuulla vähän kaikesta :)

      • Timmy

        pitäis kanssa tyttöystävän kera lähteä syksyllä kohti australiaa...jos haluat vaihtaa mielipiteitä niin [email protected] voi viestitellä..

        -timppa-


    • Suomesta

      Täs on jo jonkunaikaa tullu mietittyä et pitäs lähtee Ausseihin mut ei yksi jaksais. Ota yhteyttä ja kerro vähä enemmän suunitelmista.
      [email protected]

    • Jongo

      Heips!

      etitkö vielä matkaseuraa? ite oon lähdössä reissaamaan 6 viikoks ausseihin ja musta saisit ainakin vähäks aikaa seuraa! Oon siis 23v tyttö..ollut ausseis 2007 :)
      laita mailia jos kiinnostaa! Lähdne ite 12.2 suomesta.
      -Jomppa

      • Ozzmeister

        Moi!

        Millä lentoyhtiöllä lennät? Mä löysin vähän tällaisen eksoottisemman reitin kuin: Ekaks 12.helmikuuta 20.30 lontooseen, lontoosta 13.helmikuuta Abu Dhabiin ja Abu Dhabista sitten Sydneyhyn 14.helmikuuta 19.35.. Vähän on säätämistä noitten koneiden kanssa mutta halvalla sai niin oli pakko ottaa :) Mulla on Sydneyssä 3 suomalaista kaveria niin menen heitä moikkaamaan ja 16.helmikuuta lähdemme Cairnssiin itärannikkoa pitkin ja matkaan kuluu n. 2viikkoa.. takaisin suomeen joudun lentämään 2.maaliskuuta.. millaset suunnitelmat sulla on?


      • hellari
        Ozzmeister kirjoitti:

        Moi!

        Millä lentoyhtiöllä lennät? Mä löysin vähän tällaisen eksoottisemman reitin kuin: Ekaks 12.helmikuuta 20.30 lontooseen, lontoosta 13.helmikuuta Abu Dhabiin ja Abu Dhabista sitten Sydneyhyn 14.helmikuuta 19.35.. Vähän on säätämistä noitten koneiden kanssa mutta halvalla sai niin oli pakko ottaa :) Mulla on Sydneyssä 3 suomalaista kaveria niin menen heitä moikkaamaan ja 16.helmikuuta lähdemme Cairnssiin itärannikkoa pitkin ja matkaan kuluu n. 2viikkoa.. takaisin suomeen joudun lentämään 2.maaliskuuta.. millaset suunnitelmat sulla on?

        lennän british airwaysilla ja qantasilla..
        Mäkin menen kavereita moikkaaman sydneyyn ja sit kuun lopussa lähden kiertämään jonnekkin päin!
        Mulla lento takaisin on 25.3!


      • Ozzmeister
        hellari kirjoitti:

        lennän british airwaysilla ja qantasilla..
        Mäkin menen kavereita moikkaaman sydneyyn ja sit kuun lopussa lähden kiertämään jonnekkin päin!
        Mulla lento takaisin on 25.3!

        Onko sulla british airwayssin lento Hki-Vantaalta?

        Jos kiinnostaa ja lentoväsymys ei vaivaa niin me oltaisiin menossa suomalaisten kanssa 14.helmikuuta juhlimaan ystävänpäivää Sydneyssä tämmöseen paikkaan kuin Scruffy Murphy's (irkkubaari)...

        http://www.scruffymurphys.com.au/

        43 - 49 Goulburn St,
        Sydney NSW 2000


    • Traveler1981

      Olen menossa Sidniin 14.02 ja 16.02 lähdemme sitten kavereiden kanssa autolla itärannikkoa pitkin Cairnssiin, reissuun menee pari viikkoa.. 02.03 olisi sitten lento kotisuomeen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe