Phil Readin käsitys parhaasta

rigel,

Phil Readillä on 8 maailmanmestaruutta ja 52 osakilpailuvoittoa.
Kun häneltä oli kysytty kuka on paras ajaja jota vastaan hän on ajanut, niin mahdollisia olivat mm. sellaiset legendat kuin Mike Hailwood (9 MM, 76 okv), Giacomo Agostini (15 MM, 122 okv), Kenny Roberts, Sr. (3 MM, 24 okv).
Kysyjä kertoi Readin miettineen silmänräpäyksen ja vastanneen "Jarno Saarinen, ei epäilystäkään, aivan omaa luokkaansa".

http://web.archive.org/web/20050910013647/home.wanadoo.nl/jarno.saarinen/sport.htm


Jäi arvoitukseksi olisiko ja kuinka pitkään nähty sellaista dominointia mitä useat sen ajan asiantuntijat veikkasivat.

34

1971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luijjaa

      On muuten aikamoinen tunnustus yhdeltä kaikkienaikojen moottoripyörä kuskilta, joka vielä 69-vuotiaana ajaa kilpaa Phatonilla ja menee tosi lujaa...

    • Reiman

      Perussyy Jarnon nopeuteen oli se, että hän oli (yhdessä Länsivuoren ja muiden suomalaisten) kehittänyt uuden ajotekniikan, jossa roikuttiin satulassa toisella kannikalla ja painettiin polvi maahan.

      Saman suuntaisia tyylejä oli kyllä jo nähty kuuskytluvun lopussa. Eräs engelsmanni (nimi painunut unholaan) ainakin veti kurvit toisella peffanpuoliskolla istuen, mutta hän ei älynnyt painaa polvea alas.

      Tämä "polvenlaahaus" on siis supisuomalaisempi keksintö kuin sauna! Ja nykyäänhän se on syrjäyttänyt vanhan klassisen tyylin täysin.

      Kenny Roberts kertoi haastattelussa vuosikymmen sitten:

      "Olin aloittelevana kuskina 1973 Daytonassa, jossa oli ajamassa myös tämä suomalainen, Sarinnen.
      Meillä amerikkalaisilla oli tutka salaa viritettynä siihen nopean kallistetun kurvin ulostuloon.

      Aluksi hämmästelimme Saarisen kummallisen näköistä tyyliä, joka ei ollut erityisen kaunis mielestäni.
      Mutta kun tutka näytti joka kerta Saarisen tulevan kurvista ulos 5-10 km/h kovemmalla nopeudella kuin kukaan muu, rupesin miettimään että "AHAA!"

    • Trollientrolli

      Muistan joskus pikkujätkänä ihailleeni suunnattomasti kahta hollantilaista kuskia, joista varsinkin toinen, läpivalkoisessa nahkapuvussa ja mainoksettomalla pyörällä ajanutta Boet van Dulmen;ia.

      Voitti Imatralla jokusen lähdön ja hän ja maanmiehensä ( kuka muistaa ) voitti MM:nkin joskus vuomma 70-76. Muisti hämärtyy...
      Silmiinpistävän oleellista jätkillä oli se, että he ajoivat selkä suorana, yhtään roikottamatta, tai kallistamatta pyörälinjasta sisään.
      Upeaa katsottavaa ja hyviä tuloksia.

      Readin mietteistä en tiedä, mutta minä muistan.

      Muuan myös jäi Imatralta mieleen ( toki monen muun menestyjän lisäksi ) eli Venezuelan kuski Johnny Cecotto, joka ennennäkemättömästi otti käyttöön mm. maalisuoran jälkeisen mutkan jalkakäytävät. Jumaleishon ! Jätkä tuli läpi kanttareiden lähes nurmikolle ja loivensi mutkat ihan uusille urille. Voitti hänkin parina vuotena......

      • sälli

        joo Cecotto keksi ajaa pistetalojen kurvissa rotvallin yli jalkakäytävälle, koska sieltä sai paremman vauhdin ja ajolinjan seuraavaan kurviin! Tämä oli hyvä konsti varsinkin aika-ajoissa, jota sit alkoi toisetkin myöhemmin käyttämään...


      • zalakähmä

        Oikeassa olet, vaikka tarkoittamasi "suuri valkoinen" kuten Hollantilaiset Häntä kutsuvat taitaa olla Wil Hartog. Hänet tunnettiin herrasmiehenä toisin kuin myös Imatralla voittanutta Boet van Dulmenia joka oli melkoinen heppu "rälläämään" mutta kova kuski oli hänkin.


    • Hondisti

      Muistaisiko kukaan maailmassa Jarno Saarista, jos hän ei olisi kuollut radalla? Siis hänen sukulaisiaan ja ystäviään lukuunottamatta tietysti, tragediahan tuo oli inhimilliseltä kannalta, moottoripyöräurheilun kannalta taas ei. Keskinkertainen kuski, josta kukaan nykypäivän Motoristi ei ole koskaan kuullutkaan. Ymmärtäisin hyvin tällaisen suitsutuksen, jos hän olisi ollut Sete Gibernaun tai Max Biaggin kaltainen lahjakkuus ja Voittaja, mutta tällainen muutamassa kyläkisassa jotenkin pärjänneen keskinkertaisuuden ihannointi menee kyllä pahasti överiksi!

      • kerta

        ..kun hondisti osoittaa olevansa täys turoinkeri.


      • mikä ekspertti

        ime isäsi persettä ääliö


      • nykynuorten

        Onneksi Hondisti asut Suomessa etkä Italiassa, jossa J. Saarinen on vielläkin arvostettu sankari! Fanaattiset Italiaanot repisivät sinut esiin mielipiteinesi!! Ja se ei varmaan olisi mitään kivaa katsottavaa...


      • mototietäjä

        Joo ei se, että yksi makaroni formulakuski on mahdollisesti saanut nimen saarisen mukaan, tee saarisesta mitään palvottua sankaria italiassa.
        Se on näköjään monilla suomalaisilla pakkomielle palvoa jotain keskinkertaisuuksia ja kuvitella niitä huipulle(kallio). Ja näiden mielestä sitten kaikkien pitäisi jumaloida noita, vaikka olisi muuten kaikkea muuta kuin jumaloinnin arvoisia (esim. kallio).


      • taso on
        mototietäjä kirjoitti:

        Joo ei se, että yksi makaroni formulakuski on mahdollisesti saanut nimen saarisen mukaan, tee saarisesta mitään palvottua sankaria italiassa.
        Se on näköjään monilla suomalaisilla pakkomielle palvoa jotain keskinkertaisuuksia ja kuvitella niitä huipulle(kallio). Ja näiden mielestä sitten kaikkien pitäisi jumaloida noita, vaikka olisi muuten kaikkea muuta kuin jumaloinnin arvoisia (esim. kallio).

        taivaita hipova!!!


      • kertaa
        mototietäjä kirjoitti:

        Joo ei se, että yksi makaroni formulakuski on mahdollisesti saanut nimen saarisen mukaan, tee saarisesta mitään palvottua sankaria italiassa.
        Se on näköjään monilla suomalaisilla pakkomielle palvoa jotain keskinkertaisuuksia ja kuvitella niitä huipulle(kallio). Ja näiden mielestä sitten kaikkien pitäisi jumaloida noita, vaikka olisi muuten kaikkea muuta kuin jumaloinnin arvoisia (esim. kallio).

        Herra mototietäjä olet nähnyt Jarno Saarisen ajavan "livenä" paikanpäällä, kun noin asiantuntevasti puhut asioista...? Itse olen todistanut useamman kerran eri maissa mr. Saarisen ylivoimaa ja ennennäkemätöntä taitoa kilpailiana mm. Daytona 1973! Yhä moto-gp kisoja kiertävänä voin todeta että hänen maineensa maailmalla elää yhä, eikä suotta!


      • mototietäjä
        kertaa kirjoitti:

        Herra mototietäjä olet nähnyt Jarno Saarisen ajavan "livenä" paikanpäällä, kun noin asiantuntevasti puhut asioista...? Itse olen todistanut useamman kerran eri maissa mr. Saarisen ylivoimaa ja ennennäkemätöntä taitoa kilpailiana mm. Daytona 1973! Yhä moto-gp kisoja kiertävänä voin todeta että hänen maineensa maailmalla elää yhä, eikä suotta!

        Joku pikkuluokan tuurimestaruus ja pari voittoa ja sitten ajovirheestä ulosajo, ni jätkät pitää jonaun jumalana. Hohhoh, olihan se aikanaan suomalaiseks saavutus, mutta ei nyt liioitella!


      • että vaan
        mototietäjä kirjoitti:

        Joku pikkuluokan tuurimestaruus ja pari voittoa ja sitten ajovirheestä ulosajo, ni jätkät pitää jonaun jumalana. Hohhoh, olihan se aikanaan suomalaiseks saavutus, mutta ei nyt liioitella!

        täällä netissä postailet noita vitun idioottiviestejäsi.


      • mototietäjä
        että vaan kirjoitti:

        täällä netissä postailet noita vitun idioottiviestejäsi.

        Kyllä mulla on kanttia laukoo näitä myös tuolla varikoilla, joilla kesäisin turo-inkerin kanssa kierretään ja vähän esitelmöidään totuuksia.

        meil on kato tietotaitoo ja vähä omiakin näyttöjä mm rataennätys pikkulohkoströmpällä !

        Revi siitä psokisolisti !


      • alkaa
        mototietäjä kirjoitti:

        Kyllä mulla on kanttia laukoo näitä myös tuolla varikoilla, joilla kesäisin turo-inkerin kanssa kierretään ja vähän esitelmöidään totuuksia.

        meil on kato tietotaitoo ja vähä omiakin näyttöjä mm rataennätys pikkulohkoströmpällä !

        Revi siitä psokisolisti !

        uhmaikä heti vaippaiän jälkeen ja sinulla taitaa olla vielä molemmat päällä... ja lasten suustahan tulee mitä sattuu, varsinkin tuollaisetn jotka luulee jo olevansa isoja miehiä, vaikka on vielä paskat housussa....


      • Tura--Änkerö
        alkaa kirjoitti:

        uhmaikä heti vaippaiän jälkeen ja sinulla taitaa olla vielä molemmat päällä... ja lasten suustahan tulee mitä sattuu, varsinkin tuollaisetn jotka luulee jo olevansa isoja miehiä, vaikka on vielä paskat housussa....

        ..lasten suista kuulee totuuden.


      • eikös...
        Tura--Änkerö kirjoitti:

        ..lasten suista kuulee totuuden.

        totuuden pitäis perustua faktaan totuuteen, jonka on kokenut ja nähnyt eikä mutu olettamuksiin. Joten oletteko nähneet Jarnon ajavan?? Minä olen ja voin sanoa, että ei ole hänen jälkeensä juuri montaa vastaavaa kuljettajaa tullut ja olen sentään nähnyt paikanpäältä yli 100 GP:tä. Mielipiteitähän saa ilmaista, mutta ei niitä pidä pitää totuuksina....


      • mototietäjä
        eikös... kirjoitti:

        totuuden pitäis perustua faktaan totuuteen, jonka on kokenut ja nähnyt eikä mutu olettamuksiin. Joten oletteko nähneet Jarnon ajavan?? Minä olen ja voin sanoa, että ei ole hänen jälkeensä juuri montaa vastaavaa kuljettajaa tullut ja olen sentään nähnyt paikanpäältä yli 100 GP:tä. Mielipiteitähän saa ilmaista, mutta ei niitä pidä pitää totuuksina....

        Mikä helvetin meriitti se kuskille on, että sinä olet(puheissasi) nähnyt sen ajavan.?
        Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi...


      • selvää asioista
        mototietäjä kirjoitti:

        Mikä helvetin meriitti se kuskille on, että sinä olet(puheissasi) nähnyt sen ajavan.?
        Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi...

        Ei muuten ollut ulosajo, vaan joutui toisten yliajettavaksi, eli taas näytit tietämättömyytesi asioista, joista luulet tietäväsi..


      • Turo--Inkeri
        mototietäjä kirjoitti:

        Mikä helvetin meriitti se kuskille on, että sinä olet(puheissasi) nähnyt sen ajavan.?
        Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi...

        nimimerkiltä "mototietäjä" näin päin: montako suomalaista road-racingin maailmanmestaria historia tuntee?

        Sivistäppä muuten räkänokka joskus hieman itseäsi, kun on tainnut tuo kotikasvatus jäädä sinulta ihan tyystin välistä. Jarno Saarinen nimittäin tunnetaan alan piireissä (ei suinkaan vain suomalaisissa), yhtenä kaikkien aikojen lahjakkaimmista ajajista.

        Suosittelen sivistämään itseäsi myös siltä osin, minkälaista oli ennen RR (= siihen aikaan TT), minkälaisia yleisesti olivat sen ajan radat, turva-alueet ja varusteet, niin ei sinun tarvitse päästellä sammakoista suustasi Jarnon kuolemaankaan liittyen.


      • mototietäjä
        selvää asioista kirjoitti:

        Ei muuten ollut ulosajo, vaan joutui toisten yliajettavaksi, eli taas näytit tietämättömyytesi asioista, joista luulet tietäväsi..

        Tiedän kyllä varsin hyvin, että päälle ajettiin, mutta ulosajon seurauksena jäi radalle.


      • Tura--Änkerö
        mototietäjä kirjoitti:

        Tiedän kyllä varsin hyvin, että päälle ajettiin, mutta ulosajon seurauksena jäi radalle.

        Turo--Inkeri kirjoitti lyhyen kommentin, jonka pääasiat olivat sinun osaltasi nämä.
        "räkänokka" , "kotikasvatus jäänyt sinulta ihan tyystin välistä" , "sivistymätön" , " sammakoita suustasi päästelevä "

        Siinäpä muutama laatusana turskalta, palstan todelliselta käyttäytyjältä.


      • väärässä
        mototietäjä kirjoitti:

        Tiedän kyllä varsin hyvin, että päälle ajettiin, mutta ulosajon seurauksena jäi radalle.

        Olet muuten vieläkin väärässä.. Ota selvää miksi Jarno joutui yliajettavaksi..


      • mototietäjä
        Tura--Änkerö kirjoitti:

        Turo--Inkeri kirjoitti lyhyen kommentin, jonka pääasiat olivat sinun osaltasi nämä.
        "räkänokka" , "kotikasvatus jäänyt sinulta ihan tyystin välistä" , "sivistymätön" , " sammakoita suustasi päästelevä "

        Siinäpä muutama laatusana turskalta, palstan todelliselta käyttäytyjältä.

        Joo, aika väkevää puhetta pojalta joka fanittaa jotain pärinäpoikia. Jätkä saa itkupotkuraivarin, kun kaikki ei fanita samaa ku se. Vähä niinku idolsfanit väänti itkua ku niiden suosikki putosi.


      • Turo--Inkeri
        mototietäjä kirjoitti:

        Joo, aika väkevää puhetta pojalta joka fanittaa jotain pärinäpoikia. Jätkä saa itkupotkuraivarin, kun kaikki ei fanita samaa ku se. Vähä niinku idolsfanit väänti itkua ku niiden suosikki putosi.

        kyllä taitaakin se Idols olla sinulle paljon tutumpi juttu ja "fanituksen aihe".

        RR:stä, Saarisesta jne. olet kuitenkin jatkuvalla syötöllä laukomassa kaikenlaisia kärkeviä mielipiteitä, vaikka samalla paljastat, miten pihalla olet aiheesta. Huvittava kombinaatio!

        Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei.


      • hinuri--homakki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kyllä taitaakin se Idols olla sinulle paljon tutumpi juttu ja "fanituksen aihe".

        RR:stä, Saarisesta jne. olet kuitenkin jatkuvalla syötöllä laukomassa kaikenlaisia kärkeviä mielipiteitä, vaikka samalla paljastat, miten pihalla olet aiheesta. Huvittava kombinaatio!

        Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei.

        "Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei."


        Oot kyllä kuule nii in oikeessa...kuule.


      • Turo--lnkeri
        hinuri--homakki kirjoitti:

        "Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei."


        Oot kyllä kuule nii in oikeessa...kuule.

        "Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei. "

        Olen huomannut tämän monesti.

        Ahvenisto...
        RR-katsastus...
        5kympillä säännöt täyttävä kypärä.............


      • huomattu on
        hinuri--homakki kirjoitti:

        "Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei."


        Oot kyllä kuule nii in oikeessa...kuule.

        Juu joillekkin se vaan on niin ylipääsemätön paikka myöntää olevansa väärässä....


      • Turo--Inkeri
        hinuri--homakki kirjoitti:

        "Tämä suoli24 lieneekin niitä harvoja sivustoja, missä voi vaan ihan hilpeästi alkaa väittelemään mistä vain, tietää siitä itse jotain, taikka ei."


        Oot kyllä kuule nii in oikeessa...kuule.

        "Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi"

        ja puhe on siis kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.

        Vaikka jätettäisiin koko kilvanajo tuosta kokonaan pois, niin tuon täytyy olla hyvin likelle tyhmin kommentti, mitä olen ikinä kuullut tällä sivustolla. Ja tänne sentään kirjoitellaan aika paljon kaikenlaista paskaa.

        Voisit kokeilla mennä laukomaan samansisältöisiä kommentteja Saarisesta vaikka johonkin kokoontumisajoon, tule sitten kertomaan, vallitsiko välillänne konsensus asioista.

        Omasta puolestani nyt kyllä riittää tästä aiheesta, kiitos. Eikä se edes ole minun asiani, jos joku munapää on päättänyt postailla täysin idioottimaisia kommentteja aiheesta, josta ei mitään tiedä.


      • Tura--Änkerö
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi"

        ja puhe on siis kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.

        Vaikka jätettäisiin koko kilvanajo tuosta kokonaan pois, niin tuon täytyy olla hyvin likelle tyhmin kommentti, mitä olen ikinä kuullut tällä sivustolla. Ja tänne sentään kirjoitellaan aika paljon kaikenlaista paskaa.

        Voisit kokeilla mennä laukomaan samansisältöisiä kommentteja Saarisesta vaikka johonkin kokoontumisajoon, tule sitten kertomaan, vallitsiko välillänne konsensus asioista.

        Omasta puolestani nyt kyllä riittää tästä aiheesta, kiitos. Eikä se edes ole minun asiani, jos joku munapää on päättänyt postailla täysin idioottimaisia kommentteja aiheesta, josta ei mitään tiedä.

        Jäkäjäkä jäkäjäkä ja vänkävänkä.

        Kerro terveisiä niille homo-kavereillesi sinne Ämmälään.


      • hyvinkin
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi"

        ja puhe on siis kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.

        Vaikka jätettäisiin koko kilvanajo tuosta kokonaan pois, niin tuon täytyy olla hyvin likelle tyhmin kommentti, mitä olen ikinä kuullut tällä sivustolla. Ja tänne sentään kirjoitellaan aika paljon kaikenlaista paskaa.

        Voisit kokeilla mennä laukomaan samansisältöisiä kommentteja Saarisesta vaikka johonkin kokoontumisajoon, tule sitten kertomaan, vallitsiko välillänne konsensus asioista.

        Omasta puolestani nyt kyllä riittää tästä aiheesta, kiitos. Eikä se edes ole minun asiani, jos joku munapää on päättänyt postailla täysin idioottimaisia kommentteja aiheesta, josta ei mitään tiedä.

        että nämä mototietäjät, änkeröt ym... saavat aikamoisia orgasmeja, kun voivat olla joka asiasta erimieltä, mitä totuus on...., eli ymmärtäkäämme näitä lapsia....


      • mototietäjä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Jos kuskin viimeinen tilasto on ulosajo, ni enpä kovin korkealle rankkaisi"

        ja puhe on siis kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.

        Vaikka jätettäisiin koko kilvanajo tuosta kokonaan pois, niin tuon täytyy olla hyvin likelle tyhmin kommentti, mitä olen ikinä kuullut tällä sivustolla. Ja tänne sentään kirjoitellaan aika paljon kaikenlaista paskaa.

        Voisit kokeilla mennä laukomaan samansisältöisiä kommentteja Saarisesta vaikka johonkin kokoontumisajoon, tule sitten kertomaan, vallitsiko välillänne konsensus asioista.

        Omasta puolestani nyt kyllä riittää tästä aiheesta, kiitos. Eikä se edes ole minun asiani, jos joku munapää on päättänyt postailla täysin idioottimaisia kommentteja aiheesta, josta ei mitään tiedä.

        Niin, mitkäs tossa sitten oli pointti? Hei, kai se nyt kaikkien mielestä oli menetys kun niin kävi, mutta tässä nyt lähinnä kritisoidaan tuota ylenpalttista jumalointia ja kohkaamista!
        Ja siinäpähän paljastuu se lapsellinen turoinkerimäisyys, kun aletaan kiukuttelemaan, kun ei fanita samaa kuskia.


    • xjr 1.3

      lukea JARNO SAARISEN historiaa niin tajuatte etä mielestäni AGOSTINKIN jää hopialle perskeles.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4618
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      128
      4060
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      34
      2624
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      200
      1653
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1306
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1279
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1238
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1223
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1183
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1095
    Aihe