Olen ostamassa miehelleni navigaattoria joululahjaksi. Olen näitä netissä yrittänyt selvitellä, mutta enpä paljoa ole viisastunut. Ja kun ei oikeen ole ketään keneltä kysyä neuvoja niin yritetäänpä täältä.
Elikkä sellaista "perusnavigaattoria" ajattelin. Hintaluokka max. 200e. Halvimmat pyörivät näemmä tuossa 100e hujakoilla, mutta näissä näyttää olevan vain pohjoismaiden kartat. Viron kartat olisi hyvä ainakin löytyä, niille olisi käyttöä. Lisäksi jos haluaa veneilyyn sopivan mallin niin mikä sellainen olisi. Taitaa hinta sitten jo pompsahtaa...
Elikkä mikä olisi hinta/laatusuhteeltaan kannattava ostos?
Apuja navigaattorin ostoon
5
1096
Vastaukset
- jelppis
Vuoden 2008 keäkuun alun jälkeen on samaa kysytty näin usein. Noista vastauksista selviää kaikki tarpeellinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=mik%E4 navi*&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=Navigaattorit ja lis%E4varusteet &poster=&sort=relevance&fixed_interval_time=0&search_interval=exact&sd=01&sm=06&sy=2008&ed=12&em=12&ey=2008&hpp=25- Täytyykin
lueskella nuo ajan kanssa läpi.
Itseäni on aprikoittanyt Soneran navigaattoripalvelu. Palvelu maksaa kympin kuussa gps-paketin lisäksi. Onko tällä palvelulla jotakin lisäetuja tavalliseen navilaitteeseen verrattuna, jotta siitä kannattaisi maksaa? Ei kai Sonera turhaan pakettiaan ja palveluaan kauppaa?
- Snaut
Tuossa haluamassasi hintaluokasta löytyy aika heikosti autonavigaattoreita missä olisi Länsi-Euroopan lisäksi myös Itä-Euroopan karttoja. Ainoita lienee Garmin Nuvi 250 ja 255, niissä on mm. Viron kartat. Hinta noin 150-190 euroa.
Jos kaipaat autonavigaattoria joka ohjelmistonsa ja rakenteensa (vesitiiviys, iskunkestävyys)puolesta myös soveltuu veneilykäyttöön, niin vaihtoehtoja ei alle 500 euron hintaluokassa myöskään kovin paljon ole. Oikeastaan vain seuraavat:
- Garmin nüvi 550 Eurooppa, 360 euroa
- Magellan Crossover, 350 euroa
Tuo viimeksi mainittu ei enää ole tuotannossa mutta edelleen sitä on saatavilla. Kannattaa huomata, että nämä monitoimilaitteet eivät luonnollisestikaan sisällä merikarttoja. Ne on hankittava erikseen ja riippuen kuinka monta aluetta (merikorttia) ostaa, niin pelkästään karttojen hinnaksi voi muodostua 500-1000 euroa! - Jokke1957
Osta Tom Tom niin se toimii parhaiten, muissa on niitä namikoita ja näyttää niillä olevan niitten kanssa ongelmia ihan tarpeeksi asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673