Aggregaatti

joumen

Olisiko kellään hyvää ideaa aggregaatin sijoittamiseksi kesämökille? Se painaa 48 kg ja ääntä löytyy 70 db. Kannattaako tehdä oma suoja sille ja sitten vetää maata pitkin suojattuna piuha sisälle? Muuten käytössä aurinkosähköt.

11

6199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joujou

-Hyvä idea: säilytät lukitussa aitassa ja nostat tarvittaessa aitan terassille pörisemään.
      -Ei kannata tehdä omaa suojaa.
      -Aurinkosähköt on hyvä juttu. Jos tarvitset aggrea usein, tee aurinkosähköjärjestelmästäsi paremmin tarpeeseesi sopiva.

• Joumen

Tuollain vähän ajattelin itsekin. Katolla yksi 130 w paneeli ja 2 x 115 ah akkua. Riittää ihan hyvin valaistukseen, tv:n katsomiseen. Jos laitan lisää akkuja, tarvitaanko mitä lisää esim. lisäpaneeli katolle?
        Jatkuva 2200 w pitäisi riittää agresta moneen laitteeseen.

• You Do It
        Joumen kirjoitti:

Tuollain vähän ajattelin itsekin. Katolla yksi 130 w paneeli ja 2 x 115 ah akkua. Riittää ihan hyvin valaistukseen, tv:n katsomiseen. Jos laitan lisää akkuja, tarvitaanko mitä lisää esim. lisäpaneeli katolle?

Teet kääntyvän siitä tolpan nenään,tuotto nousee huimasti.Silloin kun kulutat, olet siis paikalla ja voit 2 krt/pvä kääntää paneelia,silloin kun et ole paikalla,suuntaa etelään.

2x115 riittää tuon jälkeen kyllä kovasti noihin mitä mainitsit ja vähän muuhunkin.

Ei sitä agree tarvita kuin erikoistapauksiin,en ainakaan minä viitsi pelata sen kaa.

• neuvoni
        Joumen kirjoitti:

itsellä myös sama projekti edessä. Muutama huomioitava asia. Tee koppi erikseen muista rakennuksista mahdollisen tulipalon varalta. tämä on muistaakseni myös suositus koneiden käytöstä.

Itse olen aikonut tehdä laatikon vesivanerista jossa on pohja ja kulmatolpat sisäpuolelle on tehty painekyllästetystä laudasta pienillä raoilla ilman kiertämiseksi. Laatikon kansi tulee viistoon kulmaan ja reilusti laatikon ylitse. Käytettäessä agrikaattia nostetaan kansi auki ilman kierron takaamiseksi ja tämän vuoksi sen tulee olla laatikko suurempi, että mm. vesisateella vesi ei kastele konetta. Kustannuksia ei tule juuri mitään muutamasta vesivanerilevystä ja kakkoskakkos- ja painekyllästetystä laudasta. Saranat ja lukko laatikkoon vaikka biltemasta. sisäpuolelle seiniin ja laatikon kanteen svaahtomuoviapatjaa, styroksia tai sitten biltemasta vaikka äänieristyslevyä äänten vaimentamiseksi. kansi kannattaa laittaa avautumaan pois päin mökistä "naapurin riesaksi"...

• kysyä :

eikö mikään kevyempi agre sopinut, itellä on 10 kg painava perusagre ja hyvin sähköt riittänyt kun ei nyt mitään kyläsahaa laita pystyyn...

• jiitee

mökkinaapuri kehui keväällä kuinka halpaa sähkö hänellä on kun muutama litra pensaa vaan menee kesän aikaan agriin. matkaa naapurin mökille joku reilu 200m ja välissä metsä mutta jonkinlainen kumina sieltä kantautuu meille. en tiijä millanen maamoottori sillä on mutta jos sellanen ääni kuuluu meille niin voin kuvitella sitä ääntä heidän mökin vieressä. agri kuulemma ainut virtalähde niin sitä joutuu pyörittään kaikkeen tarpeeseen. itse panostasin tuohon äänieritykseen jo omankin mukavuuden kannalta

• juttu se

kuinka ääni kantautuu tiettyyn suuntaan. Kun olet esimerkiksi tehnyt aggregaatille kolme seinää ja sen "takaseinän" jättänyt pois mikä on naapuriin päin, niin sinne suuntaanhan se ääni lähtee.

Mutta aloittajalla on toisaalta aurinkosähköt joten hänen aggregaatin käyttönsä lienee melko vähäistä.

• se näin on.
        juttu se kirjoitti:

kuinka ääni kantautuu tiettyyn suuntaan. Kun olet esimerkiksi tehnyt aggregaatille kolme seinää ja sen "takaseinän" jättänyt pois mikä on naapuriin päin, niin sinne suuntaanhan se ääni lähtee.

Mutta aloittajalla on toisaalta aurinkosähköt joten hänen aggregaatin käyttönsä lienee melko vähäistä.

Aggren käyttö hyvin vähäistä, korkeintaan ladata joskus talvella akkuja ja kesällä koneiden käyttöä. Vaikka painaakin jonkun verran, saapahan liikuntaa. Ja ääntähän mahtuu maailmaan. Ollaan keskellä korpea, ei naapureita lähelläkään.

• siporex harkko

Kaiva maakuoppa, mutta laita salaoja alle, ettei ole aamulla uima-allas. Tai tee Siporex:sta "koirankoppi".

Massaa Aggregaatin ympärille

• Aggregaatti

Minulla ja pitää melkoisen metakan, kun on ilmajäähdytteinen ja yksisylinterinen. Maakuoppaa ei voi kaivaa, kun täyttyy heti vedellä, eikä sulkea kovin tiiviiseen bunkkeriin jäähdytyksen takia! Tärkeä vempele kuitenkin mm. hitsaukseen ja sirkkelin voimanlähteiksi, kahviakin tulee keitettyä, muu paneelilla.

• Oli mulla

Päällä kevyt katto, jonka nostelin pois käynnistyksen ajaksi.
        Imanvaihto katon alta niin päin, että melu meni "harakoille".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe