Naapuri kyttää periskoopilla

onko normaalia?

Vituttaa kun naapuri kyttää periskoopilla viereiseltä parvekkeelta väliseinän takaa, mistä näkee olohuoneeseeni. Tekis mieli lyödä siihen pesismailalla, perkele kuin kerkee aina vetään sen pois, taaskin linssi kiiltelee tuolla parvekkeella.

141

51264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kyllästyisin noteeraamaan

      Verhot vois olla auki silloin kun kurkkija ei ole kotona. Kotiin tullessaan panisin verhot eteen,jo loppuu kurkkimiset.

      • .........

        Ei toi voi olla totta??


      • Nimetön
        ......... kirjoitti:

        Ei toi voi olla totta??

        sexiobjekti, Sinun täytyy toimia varovasti ettei hän järkyty, yhteiskunta suojelee poikkeavia. Syykin on sinun jos olet niin seksikäs?


      • aina kiinni

        ja se jos mikä saa naapurit sairaan uteliaoksi,juoksevat samaan aikaa mukamas rappuun.Eivät pidä mitään ääntä kun kuuntelevat mitä naapurissa tapahtuu.Turpaan tekisi mieli vetää.Eläisivät omaa elämäänsä jos heillä sellaista on.


    • -------------

      Kirjoita lappu ikkunaan sille puolelle mistä kurkkii isoilla kirjaimilla:::::
      KONKATA NAAPURIA.
      Jos ei tästä tajua kirjoita toinen lappu missä kerrot kuvaavasi videolle katselun ja menet sen kanssa poliisilaitokselle.
      Viimeistään tässä vaiheessa pitäisi herätä!!!!!!!
      Jos niin tyhmä,että vielä jatkaa.... kuvaa tapahtuma ja vie asia poliisille.

      • 199191

        Toisella kertaa kuvaa jo, kaduttaa vaan jälkeenpäin jos ei oo tullu heti kuvattua..


    • teppo tenox

      Tämä oli huono 2/10

    • normaalia

      totta kai. Elä nyt väitä ettet itekin haluaisi välillä kurkata..

    • on kyllä..

      ..hyvä seurata parvekkeen välimuurin takaa. Olis aika turvatonta kurkotella ilman sitä, voi vaikka pudota.

    • tuota´´

      mielenterveysongelmaa monella tasolla. Saako naapurisi apua siihen?
      Eipä silti, tuo sinun aggressiivinen lähestymistapasi kertoo myös sinusta jotain. Ehkä menisitte yhdessä mielenterveystoimistoon?

      • venyá

        "Eipä silti, tuo sinun aggressiivinen lähestymistapasi kertoo myös sinusta jotain." Kuinka moni meistä pystyisi sitten olemaan täysin tyynenä, jos omaan olkkariin joku koko ajan kurkkisi, ja vielä välineiden kanssa. Haloo, jos omalle alueelle tungetaan, siitä saa myös hiukan ärhennellä.


      • varmasti sinua
        venyá kirjoitti:

        "Eipä silti, tuo sinun aggressiivinen lähestymistapasi kertoo myös sinusta jotain." Kuinka moni meistä pystyisi sitten olemaan täysin tyynenä, jos omaan olkkariin joku koko ajan kurkkisi, ja vielä välineiden kanssa. Haloo, jos omalle alueelle tungetaan, siitä saa myös hiukan ärhennellä.

        Laita verhot, ja oletko varma että se naapuri kyttää sinua eikä esim. lintuja, puita, taivasta tms. Vai haluatko vain kuvitella että elämäsi on kyttäämisen arvoista?


      • stgrstgs

        no kyllä nyt sinuakin rupeaisi vituttamaan suomeksi sanottuna jos joku kyttäis sinun ikkunasta sisään!! vai menisitkö kiltisti hänen tykö ja ehdottaisit asiointia mielenterveystoimistossa??? tuskin, jospa sitä ei vaan älyä ennen kuin sattuu itselle sama juttu...


      • .............
        stgrstgs kirjoitti:

        no kyllä nyt sinuakin rupeaisi vituttamaan suomeksi sanottuna jos joku kyttäis sinun ikkunasta sisään!! vai menisitkö kiltisti hänen tykö ja ehdottaisit asiointia mielenterveystoimistossa??? tuskin, jospa sitä ei vaan älyä ennen kuin sattuu itselle sama juttu...

        Millä tavalla se on epänormaalia,
        että suuttuu tuollaisesta??!!

        Aika nöhvi sitten saa olla jos ei uskalla tuollasesta edes itekseen suuttua!

        Kyllä todella iiihan jokasta tervettä ihmistä tollanen kyttääminen kuohuttaa..

        Siinä sulle agressiivista.


    • Make60

      Otat parivalokuvaa periskoopista ja kellon ajat ja teet valituksen isännöitsijalle ja jos ei lopu niin hanki ilmakivääri tai värikuulapistooli ja ammut riittävän mostakertaa periskoopin rikki. Jos ei lopu niin meet oventaakse ja pyydät naapurin ulot ja haastat sen kunnon tappeluun ja vedät kunnolla turpaan ettei kukaan nää niin katselut loppuu.
      Voit mennä ennsiksi sanomaan naapurillesi että tuollainen kyttääminen periskoopilla on kotirauhan rikkomista ja se on suomessa vakava rikos.

      • Rauhanen

        Jos se onkin niin, että sinä häiritset naapurin miestä ja hän on stressaantunut?


      • Make60
        Rauhanen kirjoitti:

        Jos se onkin niin, että sinä häiritset naapurin miestä ja hän on stressaantunut?

        Kyllä se on lailla kielletty katsomasta toisen asuntoon periskoopilla ja se on kotirauhan rikkomista. kadulta saa katsoa ikkunoihin mutta ei parvekkeen väliseinän ulkopuolelta. Se on tirkistelyä siina missä vaikka postiluukusta katsominen. Näin voi olla vaikka taloyhtiön järjestyssäännöissä.


      • persiskooppi
        Rauhanen kirjoitti:

        Jos se onkin niin, että sinä häiritset naapurin miestä ja hän on stressaantunut?

        ...missä sokea kysyjä ei sitä näe.
        Kaikki katselu ja kuuntelu (myös niiden tallentaminen), jos kohde on yksityisalueella, on kiellettyä kaikilla teknisillä apuvälineillä. Jopa juomalasin käyttäminen seinää vasten naapurin kuuntelemiseksi on rikos, mutta siitä taitaa harvemmin jäädä kiinni.


      • XXXLLL
        Rauhanen kirjoitti:

        Jos se onkin niin, että sinä häiritset naapurin miestä ja hän on stressaantunut?

        ja hankkii jonkin himpatin periskoopin, että voi kytätä naapuria vain siksi koska on stressaantunut. Höpö,höpö.


    • Uhri.

      :D Heh.. Kyttääviä naapureita riittää näköjään joka kerrostalossa..
      Meillä taas vastapäisen talon ikkunassa on akka aina nenä kiinni ikkunassa kun meen parvekkeelle tupakalle, siis joka ikinen kerta!
      ÄÄÄÄRRRSSSSYYYTTTÄÄÄVÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
      mutta toisaalta jo aika huvittavaa :)

      • katsoo - oleks varma?

        Minullakin on muuten aina nenä kiinni ikkunassa - satun tekemään töitä tässä joka päivä.

        Älä ole niin helkutin itsekäs, että luulet toisten SINUA katselevan. Siihen ei varmaan ole mtään aihetta. Tai mistäs minä tiedä, mutta jos ihan tavallinen immeinen olet, niin mitäs katottavaa siinä on. Ihmisiä kun täällä on ihan vaikka miten paljon joka paikka täynnä.


      • salakuuntelulaite
        katsoo - oleks varma? kirjoitti:

        Minullakin on muuten aina nenä kiinni ikkunassa - satun tekemään töitä tässä joka päivä.

        Älä ole niin helkutin itsekäs, että luulet toisten SINUA katselevan. Siihen ei varmaan ole mtään aihetta. Tai mistäs minä tiedä, mutta jos ihan tavallinen immeinen olet, niin mitäs katottavaa siinä on. Ihmisiä kun täällä on ihan vaikka miten paljon joka paikka täynnä.

        ostin muutama vuosi sitten sellasen lasten salakuuntelulaitteen jolla muuten oikeesti kuulee seinän läpi hyvin.. kuuntelen iltaisin ennen nukkumaanmenoa naapurin juttuja :D


      • Kyllästynyt akka

        Harmin paikka! Meillä on taas vastapäisen talo ja he toljottavat ja polttavat tupakkaa samaan aikoihin joka ilta.Ärsyttävä! Onneksi laitamme ainakin kaihdimet kiinni.Mulla on astma ja allergia.Tupakansavu tulee olohuoneesseemme. Toinen kokemus oli että asuimme silloin rivitalosssa,oli helvetti se naapuri.He olivat tosi outoja.naapuri teki ilmoitukse poliisille,mutta totuus selvisi että naapuri itse jäi kiinni teon.Kyttäviä naapureita riittää...


      • Ärsyyntynyt!
        Kyllästynyt akka kirjoitti:

        Harmin paikka! Meillä on taas vastapäisen talo ja he toljottavat ja polttavat tupakkaa samaan aikoihin joka ilta.Ärsyttävä! Onneksi laitamme ainakin kaihdimet kiinni.Mulla on astma ja allergia.Tupakansavu tulee olohuoneesseemme. Toinen kokemus oli että asuimme silloin rivitalosssa,oli helvetti se naapuri.He olivat tosi outoja.naapuri teki ilmoitukse poliisille,mutta totuus selvisi että naapuri itse jäi kiinni teon.Kyttäviä naapureita riittää...

        Ymmärrän :D Mutta ei kai se tupakansavu teille tule jos vastapäisessä talossa polttaa?


      • syö lääkkees

        .
        miksi kiinnostaisit naapuria


      • Oma lehmä ojassa
        syö lääkkees kirjoitti:

        .
        miksi kiinnostaisit naapuria

        Taidat itse olla nenä kiinni ikkunassa kun noin kiivaasti hermostut :D
        En tiedä mikä naapuria niin kovasti kiinnostaa...
        ehkä naapurilla ei yksinkertaisesti ole muuta tekemistä. Thats it :)


      • stadinPeteQ
        salakuuntelulaite kirjoitti:

        ostin muutama vuosi sitten sellasen lasten salakuuntelulaitteen jolla muuten oikeesti kuulee seinän läpi hyvin.. kuuntelen iltaisin ennen nukkumaanmenoa naapurin juttuja :D

        Tietosuojalain mukaan: et saa §alakuunnella naapuriasi! Näin on näyttöpäätteet.
        pq


      • XXXXLLL
        salakuuntelulaite kirjoitti:

        ostin muutama vuosi sitten sellasen lasten salakuuntelulaitteen jolla muuten oikeesti kuulee seinän läpi hyvin.. kuuntelen iltaisin ennen nukkumaanmenoa naapurin juttuja :D

        Mistä tuollaisia saa siis myytävänä??


      • pehmistelijä

        ***tuile sille näin: lainaat jostain vaikka röllipukua (=ghillie), puet sen päälle ja sitte meet ihan pokkana tupakille. Kyllä on hauskaa.


    • SatamaJätkänPoika

      Ilmoita poliisille, että joku runkkari kyttää lapsiasi seinän takaa ja v**** käteen niin eiköhän lopu kyttääminen, kun poliisi ilmestyy ovelle kyselemään että mitä täällä tapahtuu? Niin minä tekisin...

    • cobra12

      Anna sen olla jos sillä ei ole muuta elämää tai sitten vedä verhot eteen. Luulisi ajan myötä kyllästyvän. Voisit itse myös toimia samalla tavalla ja kurkata mitä hän tekee.

      • huumoria

        Aina on ihmisiä, joilla ei omassa elämässä tapahdu, miksei heille voisi järjestää ohjelmaa.
        Nykyiseen mieheeni tutustuin,vanhempieni naapuriin,kun kolmas naapuri on mies,joka elää vain muiden kautta.Niinpä päätimme järjestää hänelle ajatusta nettikyyläyksen lisäksi ja tassuttelimme hänen ohitsensa käsikädessä pussaillen...jo tuli niveliin(teko)vipinää.Tosin jäi entinen mieheni,kun siinä kainalossa viihdyin paljon paremmin.
        Minun luonani yhtä utelias "mies".Rakastelimme verhot auki ja sen jälkeen on siellä pysynyt verhot kiinni. Eli lisää löylyä vain!Kaikilla ei ole ikuomaa elämää:-)


      • ripulia

        Laita teipillä tuhriintuneet kalsarit ikkunaasi sisäpintaan kiinni ja tietysti ruostunut kohta periskooppiin päin.


      • tuplamummu
        huumoria kirjoitti:

        Aina on ihmisiä, joilla ei omassa elämässä tapahdu, miksei heille voisi järjestää ohjelmaa.
        Nykyiseen mieheeni tutustuin,vanhempieni naapuriin,kun kolmas naapuri on mies,joka elää vain muiden kautta.Niinpä päätimme järjestää hänelle ajatusta nettikyyläyksen lisäksi ja tassuttelimme hänen ohitsensa käsikädessä pussaillen...jo tuli niveliin(teko)vipinää.Tosin jäi entinen mieheni,kun siinä kainalossa viihdyin paljon paremmin.
        Minun luonani yhtä utelias "mies".Rakastelimme verhot auki ja sen jälkeen on siellä pysynyt verhot kiinni. Eli lisää löylyä vain!Kaikilla ei ole ikuomaa elämää:-)

        jees,
        tuo olikin hyvä idea,lisätään kattomisen aihetta.MUTTA KUN
        ei auttanu kesällä rakastelu pihallakaan,mitähän sitä keksis..

        rupeisko esittään omaa teatteria ,matkimalla naapurin väkeä karrikoiden,
        olenhan niistä näkymiä saanu..


      • Ihailija?

        Jätä kutsu, kirjoita vaikka ikkunaan lappuun, saat uusia ystäviä, jos vaikka on isompikin perhe.


    • kolleg

      ons joku toinenkin kuin minä samalla asialla,luulin että olen ainut,terveisiä kolleekalle,pidä linssit kirkkaina

    • Kg.

      naapuriviha, on ihana, teurastaja, teurastettava, pyörii lihamylly teurastajan pylly tahdissa abban

    • Nimetön

      MOIKKIS!

      ASUN ITSE OK-TALOSSA,MUTTA MULLA ON VEE-MÄISET NAAPURIT,KYTTÄÄVÄT VERHON RAOSTA JA SUORAANKI IKKUNOISTA.
      AINA KUN MUN PIHALLE TULEE AUTOJA TAI JOTIAN TAPAHTUU ,NIIN JO ON LÄSKISTÄ IKKUNAT...

      HALOGEENEILLA KATOTAAN,JOS EI VALO MUUTEN RIITÄ KUKA TULEE JA MENEE.
      PAHINTA SE ETTÄ MUN OMATKI MENOT REKISTERÖIDÄÄN,JOPA SE MITÄ AUTOSTANI KANNAN KOTIIN.

      YMMÄRTÄSIN SEN,JOS KYSE OLIS VANHOISTA IHMISISTÄ JOILLE EI EHKÄ ENÄÄN OMASSA ELÄMÄSSÄ TAPAHDU MITÄÄN,KUKAAN EI KÄY JNE.
      MUTTA MUN NAAPURIT ON 30-KYMPPINEN AVOPARI.
      ITE OLEN JO VIIDENKYMPIN OHITTANUT.
      TERV.LILLUKKA

      • !!!!!!!!

        joopa joo--meillä samanlaiset naapurit, kylläkin rivari on majana, mutta lärvit on paskaläjillä ikkunassa heti ku joku pihal liikahtaa ja samaten kyseessä on aika nuori pariskunta 37/28 joista "mies" on eläkeläinen ku taitaa olla pojalla päässä vikaa ja akka on joku potunpesijä, ja kumpikin tyhmiä ku vasemmanjalan saappaat, naamat lasissa ja ikkunat auki et kuulis mitä pihal puhutaan,,,jätkä istuskelee päivät huoltoaseman kahvilassa vanhojen ukkojen kans juoruamassa ja se onki sit ainoo elämä mitä näillä raukoilla on, mutta silti ovat haukkuneet jokaisen joka asuu tai on asunut tässä talossa, mutta oon tullu siihen tulokseen et tämmönen sairas uteliaisuus ja juoruilu on Salolaisten mielestä normaalia!!!!lienevät sukusiitoksen tuloksia...mitä serkumpi sen herkumpi tyyliin,heh!!


      • XXLLL

        Huomionkiepyttä, kateutta. Sosiaalisten taitojen puute, sosiaalisesti heikkolahjaisia. tietävt itsekkin olevansa onnettomia, olivatpa sitten läskejä tai eivät.
        laitat vaan lisää vettä myllyyn, annat niille KUNNOLLA lisää katsottvaa ja ihmeteltävää (sekä tietenkin KADEHTITTAVAA) Kutsust kaikki ystävät koolle,käsket heidän pukeutua vampyyreeiksi etc. juhlitte aamu neljään.
        sorry, en muistanut ikääsi.
        Mutta tallukkka naapureillesi vaan kovaa kovaa vastaan.


      • Spellcheck

        KÄPSLOKKI JÄÄNY POHJAAN?


    • kun on naapuri

      Jota P---le et halua kytätä, kun käyt tupakkalla vaikka aamu 5 töihin lähtiessä, niin se saamarin akka on taas alasti kaiken kerrostalon nähtävänä suoraan meidän parvekkeelta näkyväisyys ....saati ylemmät kerrokset. Jotain häpyä.
      Jokainen toki saa tehdä kotonaan mitä tahtoo, mutta jotain rajaa...näin martsarissa.
      Kaipa tuo sitten saa jotain "kiksejä" itseä näytellessään...heheheh

    • moni...

      katselee ikkunoista toisten kauniita jouluvaloja ja sommitelmia. Minäkin!
      Olen asunut vuokralla vuosikausia, enkä ole koskaan kokenut, että mua tarkoituksella kytättäisiin.
      Mä katson ikkunoista ja toiset katsovat. Siinä kaikki.

      Olettekohan nyt tehneet väärän "diagnoosin"? Ihmisiä lopultakin kiinnostaa hyvin vähän toisten ikkunat!!
      Jos ei sitten joulutontut?

    • vatsapäisen talo

      Kyllä tupakansavu voi tulla taloomme jos tuulee kovemmin.Pahin on piippusavu,josta savu liikkuu tänne taloomme,olohuoneeseen.Tupakansavu ei minua häiritse,mutta joskus saattaa tulla tänne.Tämmöstä! En ole sellanen kyyttäjä koska laitan ainakin kaihdimet kiinni ja vedän verhot..En pidä kyttäjistä..Kokemukseni on ollut ja olen saanut tarpeeksen rivitalon elämän.Siksi muutimme omakotitaloon,mutta toivottavasti kaikki hyvin.Pidän peukkuja.

      • vatsastapuhuja

        Hei!
        Missä on vatsapäisiä taloja???


      • Make
        vatsastapuhuja kirjoitti:

        Hei!
        Missä on vatsapäisiä taloja???

        Vatsapäiset talot ovat niitä, joissa on kaihdimet kiinni ja jotka ovat rivitaloja.


    • Uhri...

      Täällä hauska sivu joka valitettavasti ei ole enää toiminnassa mutta sieltä voi vielä lueskella kyttääjien uhrien kirjoittamia juttuja :)

      http://www.kyttaajat.net/

      • laitonta puuhaa

        Tee rikosilmoitus


      • sivusto tuo :D

        kerrostalokyttääjät-sivusto!!

        Oletko kunnon kyttääjä?
        Vai pelkkä sunnuntai-kurkkija?

        Tulosta lista, johon kirjaat kaikki
        aapurien tekemiset !!


      • ei toimi

    • Banaaniadcfdf

      Pankaa kunnolla ikkunan edessä. Toimii 100 varmasti

    • PerisKOOPpi

      ON kaikki jo ihan normaalia!!! ON yhä enemmän yksinäisiä ja mielenhäiriöisiä ja ihan mitä kaikkea vaan täältä maan ja taivaan väliltä löytyy!! Tämä yhteiskunta ja sen ihmiset ja kaikki paska saa aikaan vaan yhä suurempaa ahdistuneisuutta ja kieroutuneisuutta.Pitkä matka ja vaikea tie on siis vielä ihmisillä edessäpäin.
      Mitä nyt tulee jollakin periskoopilla tuijotteluun omasta asunnostaan, eipä tuo niin kauhean vakavalta asialta kuulosta, huvinsa kullakin, voisi se tehdä paljon pahempaakin esim. olla tuolla jahtaamassa pikkutyttöjä, raiskata naisia, tai hakata vaimoaan YM, YM... LIsta on loputon...Vetäkää tosiaankin verhonne kiinni! Ihminen on luontaisesti utelias eläin.

    • ----

      Laitapa kamera nauhottamaan sisältä parvekkeelle päin, mistä epäilet sen periskoopin ilmaantuvan. Onpahan ainakin nauhalla jos sitä tarvii.

      • ----

        Aloin miettimään myös että sillä naapurilla ei taida olla parempaa tekemistä. Kuinkahan paljon noita kiikaroijia sun muita on. Periskooppi on kyllä niin kummallinen


      • että kyttääjiä
        ---- kirjoitti:

        Aloin miettimään myös että sillä naapurilla ei taida olla parempaa tekemistä. Kuinkahan paljon noita kiikaroijia sun muita on. Periskooppi on kyllä niin kummallinen

        on suomessa satojatuhansia, siis joilla se on sairauteen verrattavissa ole tila. Päivän jutunaiheet revitään siitä, mitä naapurin on nähty tekevän.


    • BRUNETTE xz

      Olen hyvävartaloinen brunette,nautin oleskella
      melkein aina alasti asunnossani koska tiedän
      että minua seuraa ainakin kuusi miestä. Saan
      aika usein orgasmin kun huomaan erään miehen
      runkkaavan minun tehdessä samaa ahhh.

      • hauskaaolla pitää

        Onneksi on muitakin samanlaisia,en suinkaan ole
        sairas?


      • en tirkistele

        KATSELEN AIVAN REILUSTI VASTAPÄÄTÄ ASUVAA NOIN
        35-40VUOTIASTA RISTIVERIKKÖÄ,HÄN KYLLÄ TIETÄÄ ETTÄ SEURAAN HÄNTÄ,VARMAANKIN NAUTTI KUN HÄNTÄ KATSELLAAN ,TÄMÄ ON MELKEIN JOKAPÄIVÄISTÄ KIVAA


    • tunnistimella

      varustettu halogeenivalaisin parvekkeelle . Se kun rävähtää joka kerta palamaan, niin kyllä loppuu kyttäilyt

    • evp jkl

      haulikko ja ammu sen väliseinän läpi,loppuu kyylääminen,tai jotain muuta hauskaa,mieti keksit kyllä.

    • Huhhahhei

      ja jätä parvekkeen ovi auki ja odota...

      • stadinPeteQ

        ei ole laillinen ratkaisu, sorge.


    • criminality

      auinhuoneen salakatselu on rikos

      • KOTOA SAA KATSELLA

        Jos minä katselen omasta ikkunastani kun vasta
        päisen asunnon nainen pyörii alasti ja välillä onanoi itseään,saan täysin vapaasti seurata sitä omasta asunnostani.


      • stadinPeteQ

      • Esittelijä

        Onko pakko esitellä itseään. Mitä salakatselua, jos kerran sinäkin näet, että ihan julkisesti katselee!


    • naapuriin

      meneppä rinpauttelee naapurin ovikelloa, kysy asiata asiallisesti niin eiköhän asia selviä ja todennäköisesti loppuu myös, tai voihan myös vihjata että sehän loppuu nyt...

    • http://www.kyttaajat.net/

      sinne vaan!

    • Joten..

      ..siihen voit vedota, ja tehdä ilmoituksen poliisille.

    • Peris-KOOP-pi-Pete

      Onko sillä naapurillasi sukellusvene?

    • naapuria

      ..sitä aina kun näet sen kyyläävän. Toimii hyvin ainakin pihalle ikkunoista kurkkiviin mummoihin. Yleensä pelästyvät kun tajuavat että heidät on huomattu.

      • kiellettävä?

        Tää on muuten hauskaa, itse kun sattuu kurkistamaan pihalle että sataako siellä lunta vai kuinka paljon on mittarissa pakkasta tms. ja joku sattuu kävelemään ohi niin väkisin tulee sellainen tunne että hui, nyt tuo varmasti kuvittelee että minä vaan täällä kyttäilen, mummo kun olen. Kai pitäisi lailla kieltää ikkunoista ulos katsominenkin.

        Siis ei ne kaikki kurkkimiset tosiaankaan ole kyttäämistä vaikka kuinka niin itsetuntoanne kohottaaksenne haluatte uskoa.


    • on aika sairasta kyttää toisen tekemisiä, ymmärrän kyllä että tuollanen vituttaa, nais ystävälläni on myös ihan sairas naapuri joka tosin vaan kirjoittaa lappuja, joku kerta nappaan sen kiinni vielä itse teosta...sairasta....ei ooo normaalia.

    • mörrö

      tuollaisia kyttääjiä on suomenmaa pullollaan .eikä niille kukaan voi mitään.itsellänikin on monta kertaa tehnyt mieli antaa luuvitosen soida

      • reality on in

        Jengi kyttää BB:tä, linnanjuhlia yms. muita reality sarjoja, miksei siis sitä naapurin rouvan iltavoimisteluakin. Nyt kun lama iskee ja ihmisillä työttömyyden mukanaan tuomaa lisävapaa-aikaa, halvoille periskoopeille varmaan tulee kysyntää, tai web kameroille jonka voi laittaa vaikka naapurin ikkunalle. Jee kaikki reality fanit.


    • Eräs tallaaja...

      Voisiko se olla lapsi, joka siellä leikkii periskoopillaan? Silloin kyseessä olisi aivan eri juttu...

    • LaserLate

      Hommaappa joku lasersädettä lähettävä laite ja suuntaa periskooppiin.
      Luulen että kaverille tulee asiaa silmälääkärille.

    • Make

      Nössökö olet, kyttää parvekkeella ja tartu kiinni. Tai tempase naapuria kuonoon, lakiahan se rikkoo. Vai kusetatko meitä? Hällä väliä, nössö olet.

    • idiootti
    • jgklkjökl

      Sillä on varmaan vieroitusoireita.

    • ..-...-.....-..-.......-..

      eikös tuollainen toiminta ole laitonta? ota yhteyttä virkavaltaan.

    • stadinPeteQ

      Käytä vastavaloa: suuntaa halogeenispotti tai muu erittäin voimakas valo periskooppiin. Jo 50 w kohdehalogeeni varmaan tepsii.
      TAI valokuvaa se periskooppi ja ilmoita poliisille kotirauhan rikkomisesta ja tietosuojalain rikkomisesta.

      Kivat Joulut
      pq

    • juu saisit periskooppisi kuntoon...

    • normaali mies

      Tuo on normaalia touhua, mutta jos naapurisi on pukeutunut saksalaiseksi merisotilaaksi nahkahousuineen päivineen, niin sitten periskoopin käyttö on epänormaalia.

      • hyvä elämä

        .
        taidat puhua minun naapureistani. mutta niitä on useampi. kauppakassit lasketaan, vessanvetokerrat, suihkut...ym.

        yhden taloon kuulumattoman lempparipaikka on puolivälissä rappusia.
        surkeita ovat he...


      • stadinPeteQ

        Vastalause, Herra Tuomari,
        jatkuva tirkistely apulaittein ei ole ns. normaalia. §e on jopa rikolli§ta!
        pq


    • tonttu

      Tuo kuvausidea ei ole hullumpi. :) Sit kun ois todistusaineistoa, voisit käydä sanomassa naapurille (niin ystävällisesti kuin kykenet), että ellei kurkkiminen lopu, teet ilmoituksen poliisille kotirauhan häirinnästä. Ja että kuvamateriaalia aiheesta on jo. Poliisi säikyttää luultavasti, jos se on "tavallinen" kyttääjä. Mielenterveyshäiriöt ovat asia erikseen. Ja jos kysyyssä on lapsi, niin kuin joku ehdotti, poliisit pelottaa sen vielä varmemmin. Tai hanki oma periskooppi ja vastakyylää!

      Meidänkin kerrostalossa on kyylääjiä, mutta toistaiseksi eivät ole toisten asuntoihin tunkeutuneet, vaan tyytyvät kyttäämään ikkunoista tai yleisistä tiloista käsin. Tosin kesällä ne tykkää linnottaa pihakeinun, jotta voivat seurata parkkipaikan tapahtumia ja pysäköintiä ja jättää uhkailuviestejä tuulilaseihin niille, jotka pysäköi vieraspaikalla yli sallitun 4 tuntia!

    • Heikki Hurmaava

      Aika hulvaton tilanne. Mut tähän aikaan vuodesta pitääkin kytätä ja katsella, löytyykö niitä kilttejä lapsia ja niin edelleen..

      Siinä mielessä täysin ymmärrettävää ja sitä kautta kyllä myöskin täysin hyväksyttävää toimintaa. Laki ei koske joulupukkia tai joulupukin apureita joilla on oikeus ja kohtuus tehdä mitä haluavat. Mielestäni teet väärin kun syyllistät naapuriasi jostain sellaisesta joka selkeästikkään ei ole naapurisi vika.

      • stadinPeteQ

        tähän aikaan vuodesta on niin fyysisen kuin juridisenkin (oy, T:mi jne) henkilön edelleenkin noudatettava Suomen lakia.
        Ei ole sotkeminen tähän fiktiivisiä henkilöitä kuten joulutonttua tai saunatonttua jne.
        pq


      • Tottahan se on

        Kerrostalossa asuminen on joskus työlästä; ja kun tekee yöllä töitä(siitä ei mitään kuulu) - eivät kaikki"elä"8-16.Ja reissuilta kun tulee ja haluaa vähän rentoutua vanhojen frendejen kanssa, ja vaihdetaan kuulumisia: holiakin tulee otettua ja stereot jäädä välillä hetkeksi kohtalaisella volyymeilla(ei aamuyöstä). Niin eiköhän joku aikaisemmista vaihdevuosista - ja kai jonkin puuttessakin, soita poliiseja rynkyttämään oven taakse. Ja vielä maksaa vuokraakin.Tällainen on jo kotirauhan rikkomista. Ikunasta ulos katsominen ei todellakaa ole kyttäämistä Hyvää joulua kuitenkin.


    • naapurisi?

      Itsekin tuijottelen toisten koteihin periskoopilla. Nautittavaa puuhaa, suosittelen muillekin!

      • stadinPeteQ

        HMMmmmm

        "Myös rikokseen yllyttäminen on kiellettyä. Yllyttämällä toista rikokseen syyllistyy itse samaan rikokseen kuin rikoksen tekijä, vaikkei itse olisi edes tekopaikalla."

        Kotirauha, yksityisyyden suoja jne.


      • hyvä elämä, godlife
        stadinPeteQ kirjoitti:

        HMMmmmm

        "Myös rikokseen yllyttäminen on kiellettyä. Yllyttämällä toista rikokseen syyllistyy itse samaan rikokseen kuin rikoksen tekijä, vaikkei itse olisi edes tekopaikalla."

        Kotirauha, yksityisyyden suoja jne.

        '
        kyl se nyt luulee, että panet sen eukkoa. varo, ettei tuu nokkaan


      • halaa puutasi
        stadinPeteQ kirjoitti:

        HMMmmmm

        "Myös rikokseen yllyttäminen on kiellettyä. Yllyttämällä toista rikokseen syyllistyy itse samaan rikokseen kuin rikoksen tekijä, vaikkei itse olisi edes tekopaikalla."

        Kotirauha, yksityisyyden suoja jne.

        Herää nuija ja ota lääkkeesi..


      • kotitohtori

        Itse nautiskelen kuuntelemalla stetoskoopilla seinän läpi naapureiden puuhastelua. Kiihottavaa on myös mennä rappuun ja kuunnella oven läpi. Kiinnijäämisen riski lisää kummasti kiksejä. Suosittelen!


      • Spellcheck
        hyvä elämä, godlife kirjoitti:

        '
        kyl se nyt luulee, että panet sen eukkoa. varo, ettei tuu nokkaan

        Tarkoitat kai "good life" = hyvä elämä. "godlife" = jumalaelämä.


    • Bongari

      Onko tuo nyt sitten kiellettyä, jos vaikka lintuja bongaileekin ja olet niin itserakas, että luulet kaikkien katsovan sinua?

    • mmsegt

      No jo on päässä vikaa sillä naapurilla. :)

      • mmgree

        Sairasta touhua mottaa seuraavalla kerralla naamaan ja potkase munille, kysy viellä lopuks: SUURENIKO!?!? Ei taida seuraavana kertana uskaltaa kurkata sieltä linssin takaa. ON PÄÄSSÄ SILLÄ VIKAA, On sull erikoinen naapuri jooo :B


    • Tiirintaarin

      Lähin naapuri asuu pellon takana 3 kilometrin päässä. Näköetäisyys. Mun on pakko kytätä sitä kiikareilla, koska se ensin kyttäsi mua kaukoputkella. Vitut se mikään lintubongari ole, näin senkin kiikareilla. Ihan kyttäsi pihalleni kun kuljeskelin alasti. Meillä on vierekkäiset postilaatikot aika kaukana tien varrella. Jos en ehdi ajoissa, se valkkaa aina parhaimmat seksilehdet, jotka olen tilannut. Palauttaa ne resuisina ja repaleisina. Ne on miesten lehtiä joissa on paljon alastomia miehiä ja tuo naapuri on nainen. Vanhapiika. En ole homo. Olen hetero. Ja sitten se JOKA PÄIVÄ laittaa virttyneet, kulahtaneet alusasunsa pyykkinarulle heilumaan, vaikka ei olisi niitä pessytkään. Näen hyvin kiikareillani mitä se touhuaa. Joskus kuljeskelee jopa pikkuhoususillaan. Verhoja meillä ei ole kummallakaan, onhan välimatka 3 kilometriä. Joten joskus hämärässä täytyy hiiviskellä lähemmäksi katselemaan, mitä nainen häärää. Niinhän sekin tekee mulle. Hiiviskelee ja kaukoputkeilee.

      • on nor-

        maalia on. Entäs tämä yksikseen koneen ääressä naureskelu, onko tämäkin.

        Jos mua joku periskoopilla kyttäisi, niin hankkisin sellasen laserosoittimen ja aina kun välähtäisi periskoopin peili, mä väläyttäisin laservalon takaisin.Tuskin kyttääjä tulisi korvauksia vaatimaan.

        Voi kantaa tuon kolme kilometriäkin, säde,esteettömässä tilassa.


      • stadinPeteQ
        on nor- kirjoitti:

        maalia on. Entäs tämä yksikseen koneen ääressä naureskelu, onko tämäkin.

        Jos mua joku periskoopilla kyttäisi, niin hankkisin sellasen laserosoittimen ja aina kun välähtäisi periskoopin peili, mä väläyttäisin laservalon takaisin.Tuskin kyttääjä tulisi korvauksia vaatimaan.

        Voi kantaa tuon kolme kilometriäkin, säde,esteettömässä tilassa.

        Voisit saada syytteen ruumiinvamman tuottami§e§ta, jos nykyään on kyllin voimakkaita laser-osoittimia edes kaupan.
        pq


    • naapurisi

      entisiä sukellusvenemiehiä, kun ihan periskoopilla tsuumailee ?

      • Kumminenmies

        On se sellainen peräkooppimies.


    • on paras

      Kaukoputkella katsellessa naapurustoon on kuin olisi asioiden ytimessä. Kuvioissa on niin riitelyä kuin erotiikkaakin. Koko elämänkirjo kädenulottuvilla, vertauskuvallisesti. Kaukoputken avulla säilyy myös salamyhkäisyys, toisin kuin periskoopilla. Kokeilkaa ihmeessä, vielä kun kuulisi äänen..

      • kaukoputkari

        Mielellään maaputki joka on linssiputki. PEILIputkessa on peili, joka voi myös välkkyä.


    • älä jätä

      Periskooppi on optinen apuväline, jonka avulla voi tehdä havaintoja piilosta tai jonkin näköesteen takaa. Yksinkertaisimmillaan periskooppi on suora putki, jonka molemmissa päissä on 45° kulmaan asetettu peili. Tämäntyyppisiä periskooppeja käytetään yleisesti esimerkiksi panssarivaunuissa. Sukellusveneissä käytetään puolestaan hieman monimutkaisempia periskooppeja, joissa peilit on korvattu prismoilla. Näin kohteita voidaan suurentaa (wikipedia)
      Juu, näitä voi värkätä varmaan itsekin jos on näppärä käsistään. Jos et ole hullu ja kuvittele koko juttua niin väijytä se. Muista pyytää vahingonkorvaus henkisistä kärsimyksistä.

    • joku tolkku

      istu hiljaa partsilla ja odota kun se kyttää ja sit lyö kynsille, pitäis tehota ja kunnon vittuilu auttaa aina. ennenaikaan tollaset kyylät ois hakattu hyvissäajoin ja munille potkinta auttaa aina.

    • Älä..älä niin..

      Kokeilepa tätä..

      Laita kamera päälle salamanvalon kera ja kuvaa takaisin.

      Kaksi hyötyä..Näkee laatikoita silmässä ja pääsee vielä ikuistetuksi.
      Saahan sitä kotonaan kuvata.Luvatonta kuvaamista on paha kieltää ellei toinen myönnä kyyläävänsä..

    • itsekin uhri

      järjestä kyttäävälle naapurille tosi-viihdettä. käytä mielikuvitusta! tee jotain, jonka se taliaivo varmasti tajuaa olevan pikkukirves itselleen. kirjoita kissan kokoisilla kirjaimilla juliste : "tule kahville sieltä!" tai jotain... luulis nolottavan. itse kerran heilutin kättä iloisesti, verho vain heilahti kun tiirailija pakeni paikalta. meni melko kauan ennen ku taas pikkusen katseli...

      • varmasti olla

        On se vaan hyvä kun voi jokaista uloskatselevaa ihmistä sanoa kyttääjäksi ja kuvitella että sinun elämä on niin kyttäämisen arvoista. Huomio, tosiaankin ihmiset voi katsella ulos että sataako, voi katsella lintuja, pakkasmittaria tai joko tulee lapset koulusta/ystävä kylään tms.


    • vahti

      mä vahdin ja kyttäään tietä

    • pippurisekoitusta

      semmoiset naapurit ovat oikeesti vittumaisia,niin myös meillä...

    • tmo

      olla kunnon porepää naapurina.

      • .hy-.78

        Se on hauskaa kun menee ulos niin naapuri vetää verhot eteen päivälläkin. Teen sitä tahallani.Ei silti omituista sakkia muutenkin .


    • laser

      Osta laserosoitin ja osoita silleä siihen linssiin äkkiä niin se sokeistuu hetkeks.

    • viilunki

      vejä hyvä mies housut kinttuun ja näätä karvanen perse sille ja vitjamunat. kyä lähtee evakkoon...

      nimimerkillä. oon kokeillu.....

      • minä hän se tässä

        Mikä perskooppi vai mikä se olikaa ni mikä sen oikee nimi on??


      • pituutta
        minä hän se tässä kirjoitti:

        Mikä perskooppi vai mikä se olikaa ni mikä sen oikee nimi on??

        ..nostit vuoden vanhan keskustelun ..Miksi ? ..oletko tyhmä ?


    • siru

      moi! Et oo ainut jolla on naapuriongelmia. Mulla kävi tossa joulupv.nä kaks poliisii tarkistaas tilanteen et onko meteliä- ja totesivat jot ei ole stereot oli ok ja mikään ei kuulunu rappukäytävään --mut ku vainoharhanen tollo asuu naapurissa joka tahtoo hallita kaiken mutta asuntoa sille kai etitään --onneksi. Muuten vain silloin pänni ku koppalakit tuli,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • muutama

      sellainen laserosoitin, ja kun naapuri taas kurkkailee sohaise säteet periskooppiin niin loppuu katselu...

    • menitte

      Ketjun aloittaja varmasti hykertelee itsekseen...

      Miettikääpäs hieman, minkälainen rakenne periskoopissa yleensä on: reiät rungossa vastakkaisilla puolilla. Parvekkeella täytyisi siis kurottaa reilusti ulospäin, jotta saisi pään katselureiän puolelle.

      Toki aina voi itse spesiaalimman periskoopin tirkistely tarkoitukseen. Tosin tuskin katselijan älykkyysosamäärä tähän riittäisi.

    • sellainen ||

      halogeenivalaisin ja valaise peiliä sillä, niin loppuu kyttäilyt. Sitä ennen säikytä sellaisella kauhukuvalla jonka asetat peilin eteen sopivalle etäisyydelle. Esim. vaikka joku zombi tai vastaava kuva.

    • hah hah

      tällaisen jutun joskus hatustani vetäsin ja tollot lensitte lankaan.

      Yksi fiksu löytyi ketjun lopusta, joka hoksasi jutun sepitetyksi.

    • .....................

      ............................

    • XXXLLL

      Ja piti saada viikonlopuksi jotain kivaa tekemistä eikös Suomi 24h, Naapurit palstalle. Todellla omaperäinen viesti, hienosti keksitty.
      Ota kännykkävideolla todiste jos totta se mitä kerroit, eri asia rinnastetaanko periskooppi kameraan tsm.

    • Fitzgerald

      kauheaa! tee ilmoitus poliisille tuosta. Kaikilla on oma yksityisyys! Törkeä naapuri sinulla.
      Itse olen 13 vuotias ja naapurini (vanha mies, 70 v) käyttää huumeita. Mies on ollut vankilassa, mutta eipä ole enää. Hän oli kerran tarjonnut suklaata joillekin 1-luokkalaisille, ja kun ne ei suostunu ottaa, nii se mies melkein "pakotti" niiden syömään. Onneksi lapset juoksivat pois :D

    • Opetusvaanniilleperk

      Kyllä täälläpäin naapuri videokameran kanssa kuvaili (zoomaili sisään) ja en tiedä tallensiko sen mutta zoomas siihen malliin että näki joka yksityiskohdan ja kun menin parvekkeelle hänkin tuli ja sanoi ''Tässä testailen uutta laitetta''

      Sanoin perään '' Joo testaile vaan mutta ei meidän kämppään''

      Meni sisälle ja sen jälkeen ei oo pappaa näkyilly ikkunas.

    • Sitä itteänsä

      Tyhmiä olette te jotka uskoitte aloituksen todeksi.

      Uskomattoman tyhmiä.

      Mitä teillä on aivojen tilalla.

      No pa s k a a!!!

    • Munakas2

      Kilpinen kyttää täällä lahdessa lämpökameralla ihmisiä ja varmaan vetää handuun samalla.

    • justiisa2

      Naapurin akka valittaa kyttäämisestä, kun istun työhuoneessa. Heidän omat verhot eivät ole olleet kiiinni vielä kertaakaan.

      Olen luonteeltani itseriittoinen ja oikeasti naapurit eivät kiinnosta paskaakaan. Kotona tykkään olla, mutta muille annan rauhan elää ja olla.

    • Kyyläkö?

      Jos näen pihalla tai vastakkaisessa talossa tapahtuvan jotain erikoista tai tavallisuudesta poikkeavaa niin totta helkkarissa katson, mitä siellä tapahtuu! Ihmiset ovat luonnostaan uteliaita, jos näkevät pihalla liikettä eivätkä aina tarkoita mitään pahaa. Eivätkä varsinkaan kyylätä juuri SINUN elämääsi.

      Joskus saatan jopa (APUA!) katsahtaa, mitä vastapäisessä talossa tehdään ihan vain siksi, että satun katsomaan sinne päin ja naapuritkin sattuvat ikkunan ääressä olemaan ja jotain tekemään.

      Apuvälineiden käyttö tässä menee toki yli ja pahasti eikä viestini olekaan osoitettu aloittajalle vaan heille, joita kauhistuttaa, kun naapurit "kyyläävät", kun he astelevat pihall.

    • Toimii!

      Minä vedän aina housut kinttuun ja vedän helikopteritempun jos näen jonkun kyttäävän. Jos sekään ei auta, revitän persereikääni niin että ei varmasti enää vakoile asuntoni suuntaan.

      • Tähyilijä#((¤))#

        No hei! Missäs päin asut? Olis kiva katsella sun lerputintas kaukoputkella;DDD
        Pitää vaan ostaa ensin se kaukoputki;)))


    • Go at see

      Oletko goatsemies?

      • G-man.

        Tarvittaessa. Jos goatseen täytyy turvautua, niin sehän on sitten tehtävä.


      • asiaa!
        G-man. kirjoitti:

        Tarvittaessa. Jos goatseen täytyy turvautua, niin sehän on sitten tehtävä.

        hyvä!!! asiaa!!


    • Anga

      Laittaisin mielelläni viestiä tänne, mutta en tiedä miten tää toimii.

    • Herr Kaleun

      Pudota pari syvyyspommia. Se yleensä auttaa näissä periskooppiongelmissa.

    • Anonyymi

      Juu ei tule minulle yllätyksenä- olen tehnyt ja tulen tekemäänkin lukuisia rikos ilmoituksia,kska jopa koulun käyntini ja työssäköäyntini pilattu tällä tavalla. Yksityisyys puuttuu täysin jopa iv hormejen kautta peilejä, ja tästrä ollaan juuri käräjille menossa-
      Nuoriu mies kavereineen ilmestynyt jopa kaksi kertaa koulu haasttelu paikkoihin ,koska on mielisairaaksi todettu lisäksi tuillainen kyttäämionen kuuluu rikos tuomioiden alle, ja se vielä että elää elämäänsä kauttani- ei mitään asiaa kasvotusten- mutta liikunta välineensä kanssa huutelee nmt :nsä- ja minulle aiheutuu taloudellista tappioa. Eikä ihminen ja hänen tuttavansa ymmärrä ilmeisstiu että kuulöuvat pitkään hoito suhteeseen ,jonne mennään ylensä tuossa vaiheessa lähiomaisen kautta- mutta kun lähi omainen ei näytä ymmärtävän silloinlaitetaan valtion taholta pakko hoitoon,niin kauan kuin se ajatuis maailma muuttuu- ei tapoja mihinkään suuntaan- ei mitään asiaa minulle vaikka näkeekin kyseistä ihmistä- mutta vaatteeni pitää varastaaa- rahani, määritellä jotain sääntöjä , kontrolloida elämääni, sekä juosta huutamassa omia mielipiteitänsä.
      Ymmärryksen ja itse kontrollin taso on tuota luokka on psyykkinern pakkohoito ainoa tie muillakin ihmisillä eteenpäin.
      Kukaan ei jaksa kuunnella kun aikuine ,opo poika huutaa nmt radioonsa ja kohdistaa väkivaltaansa ja energiaansa tietyn ihmisen gsm puhelimien varastamisen, vahingoittamiseen, muiden saman näköisten naisten tuominen nk,esiintymään, keksimällä kaikkea vastaavanlaista- ja tonkimalla kotiani, muuttamalla viereeni, 6ynnä muuta. Ja mitä väkivalaisuus kertonee,se kertonee sulkeutneesta persooneasta joka kerää raivoa siäslleen ja peila omaa käytäöstäään väärällä tavalla muista ihmisistö,eli ei saa aikaan mitään rakentavaa eikä yhteisj´kunnan taholta mitään merkitsevää vsaan pelkkää laskua ja tuhoa ja uhoamista. Miitä,ketä millä tavoin se hyödyttää ?


      terkuin Katri

    • Anonyymi

      Perseen näyttäminen on laissa kielletty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe