onko kellään kokemusta egyptiläisestä poikaystävästä? onko sellaisella suhteella mitään tulevaisuutta? ei kai sitä pysty sanomaan, mutta kertoisitteko onnistumisista ja epäonnistumisista. itse olen harkinnut jopa muuttoa egyptiin (olen asunut siellä aiemmin ja se kulttuuri viehättää minua). joku voisi sanoa hulluksi, mutta arvoni ovat niin muuttuneet, etten perusta tästä materialistisesta maailmasta suomessa. mitäköhän tekisin..?
egyptiläinen poikaystävä/mies
12
2427
Vastaukset
- kokeile muuta
muutaman kerran unelmaasi.... Egyptissä käydessäni, ihmettelin missä ovat kaikki naiset ???? Ovathan miehet tosi komeita ja varmasti kelpaavat sänkyyn, mutta suomalaiset naiset on kasvatettu aivan erilaiseen elämään kun egyptiläiset. En suosittele - mutta ei tosin ole kokemustakaan....
- Täh?
Egyptissä tosi komeita miehiä? Missä ihmeen vaihtoehtotodellisuudessa te oikein elätte? Normaalia naista ei kyllä Egyptin käppänät juuri kiinnosta...
- Pii
Täh? kirjoitti:
Egyptissä tosi komeita miehiä? Missä ihmeen vaihtoehtotodellisuudessa te oikein elätte? Normaalia naista ei kyllä Egyptin käppänät juuri kiinnosta...
Pidän Egyptistä kovasti, mutta egyptiläiseen mieheen en koskisi sormenpäällänikään. Ei pidä sekoittaa maata ja sen ihmisiä, varsinkaan henkilökohtaisella tasolla.
Kommentillani ei ole mitään tekemistä miesten ulkonäön kanssa (yhdentekevä asia minulle) eikä aloitusviestissä mainittujen materiaalisten arvojen kanssa (nekin toisarvoisia). Kulttuuri ja arabien naiskäsitykset ovat liian erilaiset.
- salam
itse seurustelen marokkolaisen kanssa ilman minkäänlaisia ongelmia, asumme tosin täällä Suomessa. Typerää luokitella ihmiset, kulttuurierot vaikuttavat tietenkin mutta yrittäkää ottaa ihmiset yksilöinä. Ei kaikki suomalaisetkaan ole juoppoja tai vaimonhakkaajia. Joten ei kaikki arabitkaan naisenalistajia. Matkustamalla näkee ja oppii parhaiten, jos olet jo Egyptissä asunut tiedät varmaan systeemin aika hyvin ja naisen aseman siellä. Naisen asema on ehkä heikko yhteiskunnassa mutta ei välttämättä parisuhteessa/perheessä! Jos olet valmis hyväksymään tietyt asiat, luopumaan joistain vapauksistasi niin mikä ettei! Mutta järki täytyy pitää mukana, itsekin olen turhautunut tähän kapitalistiseen ja materialisiseen yhteiskuntaan mutta ei silti miettimättä pidä ihan mihin vain hypätä. Täällä Suomesa loppujanlopuksi asiat on aika hyvin :)
- samira
...tämä mies ei siis kulje kalapeija päällä egyptissä...
olen hyvinkin tietoinen kulttuuri- ja uskonnollisista eroista. tiedän myös että eron tullessa lasten huoltajuusasiat ovat saaneet maailmankuuluja elämänkertoja. en sano, että elämä olisi helppoa, missään. hän on halukas tulemaan myös suomeen, mutta en tiedä kestäisikö hän tätä kaikkea kuitenkaan. ja todellakin voisin asua niinkin takapajuisessa maassa kuin egypti, olenhan asunut ennenkin (enkä missään hotellissa, vaan ihan paikallisten keskellä). mutta toisaalta suomessakin puolet avioliitoista päättyvät eroon... no en ole heti naimisiin kiirehtimässä, kunhan tutkailen ja tutustun rauhassa :)- salam
Niin, varmaan itse tiedät muita paremmin lähtökohdat joten älä turhaan epäröi. Ja totta, avioeroluvut ovat järkyttävän korkeita Suomessa ja niitä huoltajuuskiistoja syntyy missäpäin maailmaa tahansa. Venäjälle, amerikkaan etc kaapataan lapsia sitä tapahtuu missä vaan ja valitettavasti täällä uutisiin, lehtiin ja kirjoihin päätyy vaan nuo negatiiviset tapaukset. Ketäpä kiinnostaa lukea avioliitto-onnesta kun surkeudessakin voi kieriä.
Tsemppiä vaan matkaan! Ainakin siellä on aurinkoa, lämpöä, kiinnostava kulttuuri ja iloisia ihmisiä. Ja poikaystäväsi tietenkin :)
- aurinkoon
Missäpäin olet asustellut ja mistä nykyinen poikaystäväsi on??
Itse käyn samoissa merkeissä Hurghadassa-olen matkannut kahden vuoden ajan sinne suuntaan!!Myös miesystäväni oli kahden viikon vierailulla Suomessa ensilumen aikaan,ja paleli täällä!!
Jos haluat privana kirjoitella kanssani-laita viesti mulle osoitteeseen:[email protected]
Jutellaan lisää! - Anniinax
jopo! Homma voi skulatakin, mitä välii sillä mistä hemmo on! Mut rakkaus voi olla sokeaa ja näkee toisen ruusunpunaisten lasien läpi. Mutta sama se on Suomessakin. Ja ihan kaikkialla. Mä en aio ottaa suomalaista käppänää viereeni, röhnöttää vaan sohvalla olut kädessä. Mulla on muutakin elämäntarkoitusta, kuin olla kultainen keskikaljannoutaja. Suomessa äijätkin keskittyneet vaan keskivatsan treenaamiseen, eikä todellakaan six-packin suuntaan, vaan "mulla on kaksoset vatsassa" -tyyli. Lähde ihmeessä sinne! Munkin pitää tulla varmaan katsastamaan maan tilanne, jos jäis haaviin jotain!
- samira
olen sen verran realistinen ihminen kuitenkin, etten katso tätä kaikkea vaalenpun. linssin läpi. vaikka rakkaus voikin olla sokeaa. olen saanut tähän kaikkeen sen verran etäisyyttä, etten kaikkea ajattele sydämellä.
toinen kulttuuri voi olla myös erittäin antoisa kokemus, ei kaikki ole aina pahasta. mutta ihminen on tottunut tuttuun ja turvalliseen ja tämän vuoksi kapinoi kaikkea muuta vastaan, vaikka ei olisi henk. koht. kokemustakaan. mutta jo varmuuden vuoksi. :)
suomalaisista miehistä löytyy varmasti noitakin kuvaamiasi. eikä välttämättä pääse yhtään helpommalla verrattuna ulkomaalaisiin miehiin. joskus päin vastoin... - Jape
Ajattelin vaan et aika rajua yleistystä. Itse en ainakaan sopinut kuvaukseesi millään tapaa, eikä sovi oikein kukaan lähipiiriini kuuluvista mieshenkilöistä.
Tottahan se on, että tässä maassa joka 10 voi laskea alkoholistiksi ja hyvin monet alkoholin suurkuluttajiksi joilla ei elämässään oikein ole tarkoitusta, mutta jos sä käyt tsekkaamassa noita lähiöräkälöitä niin sä huomaat että kyl se menee loppujen lopuks hyvinkin fiftififti miesten ja naisten määrä!
Tän viestin tarkoitus oli ainoastaan todeta, että kyllä tässä maassa löytyy paljon niitä hyviäkin miehiä.. Aivan kuten naisiakin!!
Tosin täytyy myöntää, että itse halajan myös kovasti tutkimaan tätä maailmaa muustakjin vinkkelistä kuin sinivalkoisin lasein... Ja aiemmat kokemukset ovat osoittaneet sen, miten kylmää kansaa suomalaiset. Onhan tää yhteiskuntana aivan loistavalla tasolla, mutta... entä sitten ihmiset ja ihmisten kanssakäyminen... - Kihtimies
kaljat on jo juotu omasta puolestani. Siis hyvää matkaa sitten vain
sinne paremmille apajille.Voe vitsin vitsi, että mistä se nyt elämä oikein on kiinni. Mutta minkäs teet, kun on kerran kojo niin on kojo. Oliskohan siellä hyviä vaihtareita (naisia) tänne suomenpuoleen, nättejä mantelisuklaasilmiä...uu''uu.
- fiifi
onnea vaan! itselläni on sama tilanne, muutan helmikuussa. tulevaisuutta voi siis ehdottomasti olla. olemme olleet yhdessä 5 vuotta, osan siitä egyptissä ja osan suomessa. hän on täydellinen mies :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161