Lähetimme syys-lokakuun vaihteessa tarjouspyynnöt 6:lle suurelementti talotoimittajalle. Outoa mielestäni on ettei vastauksia ole kuulunut kuin Lapplilta, ja Jetalta. Kauhajoen Puutalokymppi, Vaajatalot ja Sami-talo ovat jättäytyneet kilvasta vapaaehtoisesti pois. Voihan se olla ettei posti ole mennyt perille.
Mitä olette mieltä pitäisikö kysellä tarjousta puhelimitse vai päätellä hiljaisuudesta, ettei homma kelpaa?
Ehdottomasti aktiivisin on ollut Jetta-talot. Myyjä on käynyt tontilla ja on istuttu kotonamme "palaveria". Heillä lienee suurin tarve tehdä tulosta...
Puutalon tarjous on samaa luokkaa kuin Jetankin. Lapplin tarjous on ihan muuta mitä pitäisi ja oli pyydetty.
Ehdotuksia?
Tarjouspyyntöihin vastaaminen
33
9734
Vastaukset
- Mutu
aktiivisuus on paikallaan.
Aina löytyy "renkaan potkijoita" ja kauppiaat ja urakoitsijat eivät jaksa/viitsi/ehdi tehdä tarjouksia, ellei niihin ole ennakkoon yhteydessä.
Yhteydenotto on yleensä singnaali siitä että ollaan ihan tosissaan kyselemässä, eikä vain "potkiskelemassa".
Paperin ja postimerkkien säästämiseksi kannattaa aina varmistaa, että tarjoaja on halukas myös tarjoamaan. Itse soittelin aikanaan (keväällä 2000)lähes tusinan putkimiehiä läpi, ennen kuin löysin sellaisen, joka oli yleensä halukas tekemään tarjouksen ja yksi lupasi tehdä siinä tapauksessa, että jokin homma menee ohi.- Ammattirakentaja
Kannattaa aina soittaa urakoitsijat/talotehtaat/tavarantoimittajat jne. läpi kiinnostuksen kartoittamiseksi ennen kuin laittaa yhtään paperia liikkeelle. Laskenta-aikaa kannattaa varata vähintään 3 viikkoa. Tarjouspyyntöön selkeät tiedot kohteesta, toimitusajasta, toimitussisällöstä, luettelo laskentapapereista ja tarjouksen jättöpäivä. Soitto tarjouspyynnön perään n. 1 viikko ennen jättöpäivää onko tarjous varmasti tulossa.
- Satunnainen vierailija
Kävittekö tapaamassa kyseisten talotehtaiden paikallisia edustajia ennen tarjouspyynnön jättämistä? Vai laitoitteko tarjouspyynnöt suoraan tehtaalle? Joka tapauksessa surkeaa palvelua kyseisiltä talotehtailta. Laita ihan kiusallasi Puutalokympin, Vaajatalojen ja Sami-talojen toimistusjohtajille meili, jossa kyselet onko liikaa töitä kun tilauksia ei oteta vastaan.
- Kokemusta on
Todella kypsä ukko ja putiikin ynsein. Sille tarjouspyynnön saamattomuudesta reklamointi on kuin seinille puhuisi...
- Anssi
Ilman henkilökohtaista kontaktia harvempi alkaa touhumaan tosissaan, kun pelkästä kirjallisesta tarjouspyynnöstä ei vielä välttämättä tiedä miten tosissaan rakentamaan ollaan alkamassa.
- Myyjistä
Kun talopakettia ostettiin lykkäs myyjät vain talokirjan käteen ja sano kato tosta. Siis lähes kaikki myyjät täysin surkeita. Vaikka itse olisit kuinka aktiivinen.
- turhaa
Tarjouksen laskeminen on työlästä. Ainakin Oulun seudulla myyjillä on välillä kädet täynnä töitä, joten aikaa ei jää vastata kaikkiin. Tietenkin olisi kohteliasta etes ilmoittaa, ettei aio laskea. Yleensä esittelijät tietävät kilpailijoidensa vahvuudet ja osaavat suoraan sanoa, ettei heillä ole mahdollisuutta yhtä hyvään tarjoukseen kuin jollain kilpailijalla. Saattavat jopa ohjata suoraan kilpailijalle, jolta löytyy juuri sen asiakkaan tarpeeseen sopiva talo. Soittamalla varmaan selviää, aikovatko etes laskea tarjousta.
Ainakin viime kesänä oli jollain talotehtaalla niin kiireistä, että jo keväällä piti alkaa myymään aikaisintaan seuraavalle kesälle paketteja.- talomyyjä
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä. - Pasanen
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.Ei lisättävää...
- samppa
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.Kaveri puhuu 100% asiaa!!!!
- hehheh
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.Toivottavasti kirjoitit tuon juttusi pienessä sievässä ja nyt vähän hävettää. Vai mitä? Tuollaisella asenteella voit kyllä olla talomyyjä, mutta et missään nimessä menestyvä sellainen. Asiakas on väärässä? Tajuatko ollenkaan mistä myynnissä ja markkinoinnissa on kyse? Jos jätät jollekin halveksimallesi lintsariasiakkaalle vastaamatta tarjouspyyntöön, niin tämä kyseinen henkilä kertoo saamastaan surkeasta kohtelusta 10 kaverilleen. Jatka vaan samaan malliin, niin kohta sinun ei tarvitse vaivautua palvelemaan enää yhtäkään asiakasta. Näin se homma vaan menee. Ei voi olla noin vaikeaa tarttua siihen luuriin ja soittaa tarjouspyynnön lähettäjälle ja vaikka vielä tarkastaa parilla kysymyksellä onko kyseinen henkilö tarjouksen arvoinen. Vaihda asennetta tai lue työpaikkailmoitukset päivän lehdestä vielä toiseen kertaan.
- jeeeeeeesus
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.ei voi muuta sanoa..
- jeeeeeeeesus
jeeeeeeesus kirjoitti:
ei voi muuta sanoa..
huh huh mikä jääräpää
- Nooa
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.Jokainen asiakaskontakti voi olla juuri se, joka poikii kaupan. Eikö koulutuksessa tästä mainittu, vai etkö ole sitä vielä ehtinyt urallasi huomata?
Minä olen ilmaissut ostotarpeeni ja pitkän listan edellytyksistä. joita hankkeeseeni talopakettitoimittajalta edellytän. Eikö kirjallinen tarjouspyyntö omista piirrustuksista luettelon kera ole selkeä kiinnostuksen ilmaus, joka voine käsittää myös yhteydenottovinkkinä?
Mitä talopaketin valintaan tulee, on selvä että raha on tärkeä, mutta ainakaan omalla kohdalla on ollut tilanne että kilpaan lähtivät kaikki samalta viivalta. Loppusuoralle on selvinnut vain puolet joukosta. Toinen puoli porukkaa hyytyi jo ennen lähtöä.
Vertaat tarjouspyynnonpyytäjää sairaaseen, apua vailla olevaan ihmiseen. Jos sellainen ensiapuun soittaa tai lähettää avunpyyntökirjeen, voit olla varma, että hän saa viestin tulla vastaanotolle. Mitä sinä teet? Et mitään tuhahtelet toimiston nurkassa itseksesi typerille asiakkaille.
Siitä vaan. Ehkä asenteesi näkyy myös tilipussissasi. Taidat olla Kastellin myyjä, koska asenteesi on kovasti tutun tuntuinen. - Tietäjätekijä
Nooa kirjoitti:
Jokainen asiakaskontakti voi olla juuri se, joka poikii kaupan. Eikö koulutuksessa tästä mainittu, vai etkö ole sitä vielä ehtinyt urallasi huomata?
Minä olen ilmaissut ostotarpeeni ja pitkän listan edellytyksistä. joita hankkeeseeni talopakettitoimittajalta edellytän. Eikö kirjallinen tarjouspyyntö omista piirrustuksista luettelon kera ole selkeä kiinnostuksen ilmaus, joka voine käsittää myös yhteydenottovinkkinä?
Mitä talopaketin valintaan tulee, on selvä että raha on tärkeä, mutta ainakaan omalla kohdalla on ollut tilanne että kilpaan lähtivät kaikki samalta viivalta. Loppusuoralle on selvinnut vain puolet joukosta. Toinen puoli porukkaa hyytyi jo ennen lähtöä.
Vertaat tarjouspyynnonpyytäjää sairaaseen, apua vailla olevaan ihmiseen. Jos sellainen ensiapuun soittaa tai lähettää avunpyyntökirjeen, voit olla varma, että hän saa viestin tulla vastaanotolle. Mitä sinä teet? Et mitään tuhahtelet toimiston nurkassa itseksesi typerille asiakkaille.
Siitä vaan. Ehkä asenteesi näkyy myös tilipussissasi. Taidat olla Kastellin myyjä, koska asenteesi on kovasti tutun tuntuinen.Hei! Äläs nyt sotke sairauksia ja sairaita tähän bussines kuvioon. Vaikuttaa siltä, että olet sosiaalipuolen hommissa ja jokaista pyytäjää on autettava, vai?
Vaikka jokainen asiakaskontakti liike-elämässä voi olla kaupan synty, on Sinun tapauksessasi alkuasetelma jo senkaltainen, että viisaat vetäytyvät!
Talotehdas tekee omilla systeemillään kilpailukykyisiä rakennuksia, eivätkä Sinun sooloilusi suurten valmistajien kuvioihin sovi. Ja jos sovitetaan, muodostuu hinta sen kaltaiseksi, että paikallinen "ämpäriurakoitsija" tekee pitkästä tavarasta itse suunnittelemasi tönön paljon halvemmalla.
Pitkä listasi "edellytyksistä" on turhaa työtä, ja tämä on varmasi suurin este tarjouksen tekemiseen. Kertarakennuttajana oletan Sinun olevan täysin tietämätön rakennusalan sopimuksista, piirustuksillasi po. SUUNNITELMILLASI ei saa rakennuslupaa, ja varmaan ehdottamasi rakennustapa on rakennuslain (siis MKR) vastainen!
Ehdotan, että lopetat kiukuttelusi, aloitat, homman kokonaan alusta tutustumalla ensin muutamaan talotehtaaseen ja jos edelleen olet sitä mieltä, että haluat "omanlaisesi talon", niin kysy tarjoukset paikallisilta urakoitsijoilta, sellaisilla suunnitelmilla, jotka on tehnyt kyseiseen tehtävään oikeutettu; RakMk A2. - Satunnainen vierailija
Tietäjätekijä kirjoitti:
Hei! Äläs nyt sotke sairauksia ja sairaita tähän bussines kuvioon. Vaikuttaa siltä, että olet sosiaalipuolen hommissa ja jokaista pyytäjää on autettava, vai?
Vaikka jokainen asiakaskontakti liike-elämässä voi olla kaupan synty, on Sinun tapauksessasi alkuasetelma jo senkaltainen, että viisaat vetäytyvät!
Talotehdas tekee omilla systeemillään kilpailukykyisiä rakennuksia, eivätkä Sinun sooloilusi suurten valmistajien kuvioihin sovi. Ja jos sovitetaan, muodostuu hinta sen kaltaiseksi, että paikallinen "ämpäriurakoitsija" tekee pitkästä tavarasta itse suunnittelemasi tönön paljon halvemmalla.
Pitkä listasi "edellytyksistä" on turhaa työtä, ja tämä on varmasi suurin este tarjouksen tekemiseen. Kertarakennuttajana oletan Sinun olevan täysin tietämätön rakennusalan sopimuksista, piirustuksillasi po. SUUNNITELMILLASI ei saa rakennuslupaa, ja varmaan ehdottamasi rakennustapa on rakennuslain (siis MKR) vastainen!
Ehdotan, että lopetat kiukuttelusi, aloitat, homman kokonaan alusta tutustumalla ensin muutamaan talotehtaaseen ja jos edelleen olet sitä mieltä, että haluat "omanlaisesi talon", niin kysy tarjoukset paikallisilta urakoitsijoilta, sellaisilla suunnitelmilla, jotka on tehnyt kyseiseen tehtävään oikeutettu; RakMk A2.Ymmärtääkseni asiakas on edelleen se joka maksaa rakennusalan ammattilaisten, talotehtaiden, arkkitehtien yms. palkat. Kyllä kuule viime kädessä fiksu talomyyjä kumartaa asiakkaaseen päin eikä pyllistä. En enää yhtään ihmettele miksi rakennusalalla on käsittämättömän surkea maine. Uskomatonta paskaa!
- Talomyyjä II
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni asiakas on edelleen se joka maksaa rakennusalan ammattilaisten, talotehtaiden, arkkitehtien yms. palkat. Kyllä kuule viime kädessä fiksu talomyyjä kumartaa asiakkaaseen päin eikä pyllistä. En enää yhtään ihmettele miksi rakennusalalla on käsittämättömän surkea maine. Uskomatonta paskaa!
Ei ole mitään mieltä pelleillä "asiakkaan" kanssa jonka haaveilema tarjous ei sovi mitenkään kyseiseen myytävään tuotteeseen, kyllä myyjä tuntee tuotteensa paremmin kuin "huipputietävä ja osaava" kertarakennuttaja joka kuvittelee säästävänsä kun "kipailuttaa" talotehtaita, eikä useimmiten edes ymmärrä mitä ja miten se sitten pitäisi tehdä. Sitten kiukutellaan palstoilla että oli huono palvelu, kun myyjä kertoo ettei hänen myymänsä tuote sovellu kilpailuttajalle - eli kumpi siinä sitten on se hölmö.
- Satunnainen vierailija
Talomyyjä II kirjoitti:
Ei ole mitään mieltä pelleillä "asiakkaan" kanssa jonka haaveilema tarjous ei sovi mitenkään kyseiseen myytävään tuotteeseen, kyllä myyjä tuntee tuotteensa paremmin kuin "huipputietävä ja osaava" kertarakennuttaja joka kuvittelee säästävänsä kun "kipailuttaa" talotehtaita, eikä useimmiten edes ymmärrä mitä ja miten se sitten pitäisi tehdä. Sitten kiukutellaan palstoilla että oli huono palvelu, kun myyjä kertoo ettei hänen myymänsä tuote sovellu kilpailuttajalle - eli kumpi siinä sitten on se hölmö.
Parahin talomyyjä II. Koko keskustelu käydään pohjimmiltaan käytöstavoista. Ymmärrän hyvin että asiakkaita ja tarjouspyyntöjä on sekä hyviä että huonoja. Samoin kuin talomyyjiä. Sellaiseen tarjouspyyntöön ei missään nimessä kannatakaan panostaa, josta ei kuitenkaan tulisi kauppaa. Mutta menettelytavoista olen totaalisen eri mieltä kanssanne. Homman voi hoitaa helvetisti tyylikkäämmin kuin vain jättämällä vastaamatta tarjouspyyntöön. ONKO SILLÄ PUHELIMELLA NIIN VAIKEA SOITTAA JA PAHOITELLA ETTÄ RAKENTAJAN PROJEKTI EI SOVI TEHTAALLENNE? Minuutti puhelimessa ja homma on molemmin puolin ok.
- eikö?
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Parahin talomyyjä II. Koko keskustelu käydään pohjimmiltaan käytöstavoista. Ymmärrän hyvin että asiakkaita ja tarjouspyyntöjä on sekä hyviä että huonoja. Samoin kuin talomyyjiä. Sellaiseen tarjouspyyntöön ei missään nimessä kannatakaan panostaa, josta ei kuitenkaan tulisi kauppaa. Mutta menettelytavoista olen totaalisen eri mieltä kanssanne. Homman voi hoitaa helvetisti tyylikkäämmin kuin vain jättämällä vastaamatta tarjouspyyntöön. ONKO SILLÄ PUHELIMELLA NIIN VAIKEA SOITTAA JA PAHOITELLA ETTÄ RAKENTAJAN PROJEKTI EI SOVI TEHTAALLENNE? Minuutti puhelimessa ja homma on molemmin puolin ok.
Faxi mennyt ruttuun, kuvissa ei näy puhelinumeroa ei yhteystietoja. Asiakkaaltakin se vie sen saman yhden minuutin, kun soittaa myyjälle ja kysyy löytyykö intoa tarjota.
- Satunnainen vierailija
eikö? kirjoitti:
Faxi mennyt ruttuun, kuvissa ei näy puhelinumeroa ei yhteystietoja. Asiakkaaltakin se vie sen saman yhden minuutin, kun soittaa myyjälle ja kysyy löytyykö intoa tarjota.
Jopas on huono faksivempain jos se hävittää ylälaitaan tulevan faksinumeron ja kaiken tekstin. Lähtökohtaisesti kuitenkin myyjät saavat palkkansa asiakkailta ja menestyvä myyjä ei jätä myyntitilaisuuksia käyttämättä. Laiskojen ja huonojen myyjien toimintatavoista on tällä palstalla näköjään kokemuksia ihan riittävästi. Myyjälle asiakas on kuitenkin tärkeämpi kuin asiakkaalle myyjä.
- talomyyjä too
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.Hieman positiivisempaan sävyyn olen kyllä samaa mieltä.
Kyllä meillä talomyyjillä on kädet sen verran täynnä töitä - onneksi, vaikkei sitä kukaan usko, ettemme tosiaan VOI lähteä antamaan 5 tähden palvelua sille joka vain ja ainoastaan lähestyy meitä kirjeitse. On hyvä myös aina ottaa yhteyttä suoraan myyjään ja keskustella asiasta, sillä tavalla kuulet heti kannattaako tuhlata postimerkkejä.
Hintavertailijoille me annamme tosiaan vain sen mikä heille kuuluu, eli pelkän hinnan.
Ne jotka ovat kiinnostuneita itse tuotteesta ja
haluavat kuulla siitä kaiken mahdollisen,
palvellaan sitten taas toisin.
Me koetamme palvella teitä hyvät ihmiset niin hyvin kun taidamme, joten toivotan kaikille tuleville talopaketin ostajille mukavia talokauppoja!
Tähän pätee myös vanha sananlasku:
NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINNE HUUDETAAN.
Kyseiselle talomyyjälle toivottaisin parempaa päivää ja paljon iloisia asiakkaita, koska näyttäisi siltä, että joku on potkinut päähän ja rajusti! - unohdanko
talomyyjä kirjoitti:
Terve,
mikä on ammattisi?
Oletko kenkämyyjä?
Onko urasi opettajana vaiko vääpelinä vienyt viime vuosina aikasi vai oletko kenties sairaanhoitaja?
Jokaisessa näissä työtehtävissä pätee muutama tosiasia:
Kenkämyyjä ei myy asiakkaalle joka katselee ikkunan takaa.
Saatika juokse tätä kiinni kadulla.
Opettaja opettaa vain kouluun vaivautuvia oppilaita, ei suinkaan mene kotiin opettamaan lintsareita ja vääpelikin karjuu maanpuolustusoppinsa muille kuin sivareille, eli heille jotka kutsunnan kautta astuvat palvelukseen.
Sairaanhoitaja puolestaan hoitaa vain potilaan joka tulee hoidettavaksi, eikä pysty auttamaan niitä satoja, ehkä tuhansia, jotka kiroilevat vaivojaan kotona.
Talomyyjä taas saa palvella ketä haluaa ja ne, jotka hän kokee lintsareiksi, hän voi sivuuttaa ja työskennellä heidän kanssaan, jotka sen ansaitsevat.
Talomyyjän mielestä yhteistyön ansaitsevat he, jotka sopivat tapaamisesta, kuuntelevat häntä ja uskovat että jollakulla on tarve saada aikaan hyvä lopputulos. Asiakas joka kuvittelee, että hän pystyy vertailemaan talopaketteja hinnan perusteella, ei ansaitse siis kohtelua joka annetaan heille jotka ottavat asioista aktiivisesti selvää.
Siihen ei ole aikaa eikä haluakaan.
Noista jälkimmäisistä tulee talopakettiasiakkaita ja heidän palvelemisensa hyvin tuo tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat tienneet, mitä ostavat eikä tule turhaa valitusta koska omat rahkeet eivät riittäneetkään kaiken selvittämiseen.
Sitä kukaan ei koskaan tunnusta, mutta talomyyjän syyksi se pannaan.
Kuka automekaanikkolukijoista antaisi korjausneuvot kirjeellä antaen samalla korjauksen onnistumiselle takuun tai kuka sairaanhoitajalukijoista meuvoisi potilaansa itsehoitoa tuntematta tapausta ja samalla vakuuttaen hoidon onnistuvan täydellisesti?
Mikään ei ole niin säälittävä kuin ihminen, joka on tehnyt päätöksensä, ja etsii sille vahvistusta.
Joskus näin tapahtuu talopakettienkin suhteen:
Asiakas valitsee sen ysiysi -paketin säältä piiloon -pystytyksellä, koska siihen kompastuttiin esitteessä tai messuilla ja myyjäkin oli komea.
Sille pitää tosin saada vertailuhinta, koska appiukko niin käskee: Lähetetään siis tajouspyyntö viidelle talotehtaalle.
Kun sitten joku talomyyjä sattuu siihen tarjouksen antamaan ja alkaa sitten työnsä, eli kertoa oman tuotteensa vahvuuksista, hänet leimataan valehtelijaksi ja omansa kehujaksi.
Parhaassa tapauksessa ei viitsitä edes vastata kännykkään.
Kuka saatana siinä viitsii ehdoin tahdoin mukana olla nöyryytettävänä?
Verta saa nenästään kaivettua helpommin kotona ruuvimeisselilläkin.
Samalla voi laskea pari tajousta asiakkaille, joiden kanssa on edes tavattu.
SE on ihmisarvoinen tapa ostaa tavaraa 50000€:lla.
Ethän sinä autokauppaankaan kirjeitä lähettele?
Vai...????
Suomalainen kuluttaja ei osaa sanoa päivää eikä käyttäytyä.
Ole siinä omissa mehuissasi, kirjeenvaihtaja.
Toivottavasti putkimiehesi on vastannut tarjouspyyntökirjeeseesi?
Tai sähköurakoitsijasi.
Oletkos timpurillekin lähettänyt vaan kirjeen?
Kuules.
Se talo siinä ympärillä on niitten kaikkien työkenttä. Se tärkein.
Miksi sitten maalarikin tavataan, mutta talomyyjän pitäisi nuolla sun perseensutiskin?
Tuolla logiikalla asuisit siis tapettikasassa mieluimmin.
Minulla on tarpeeksi kivoja asiakkaita, mutta toisille toivotan terveisiä ja hyvää syksyä.firma missä työskentelet, ettei tarvi jättää
tarjouspyyntöä turhaan sinne. säästät surkeita
hermojasi ja muiden aikaa. tälläisestä älyttömyy-
destä ei äsken suunnittelija muistanut mainita.
ja ammatiksi pitäisi tulla valmistumiseen saakka
täyspäiväinen rakentaja, enkä tarvi todellakaan
tollasen pellen apua.
- Taavi
Pyysimme vajaa kolme vuotta sitten myös tarjouksia eri talotoimittajilta. Odottelen yhä Vaajatalon tarjousta. Kävimme myyjän toimistolla suunnitelmaa läpi ja kerran pari hoputinkin jo tekemään tarjousta....ei vain ole kuulunut. No, päädyimme Jetta-taloon ja ollaan jo pari vuotta asuttukin siinä, joten pitäisköhän mun soittaa sille Vaajatalojen edustajalle ettei enää vaivaudu lähettämään sitä tarjousta? ;-)
- Satunnainen vierailija
Minkä kaupungin edustaja on kyseessä? Osaavat muutkin sitten varoa. Käsittämätöntä toimintaa palveluammatissa. Kuvastaa varmaan palvelun laatua yleensäkin. Tai sitten kyseisellä edustajalla on liian hyvät tulot jo muutenkin...
- Hex
Kannattaa ottaa talotehtaalla olevaan edustajaan (Vuokila) yhteyttä, etelän miehet ovat mitä ovat. Itse olen etelästä =).
- Jake
Länsi-Uudellamaalla ainakin on kuulemma kaiken maailman ongelmia, liikaa tilauksiako päällä Lapplilla?
- Hex
Jake kirjoitti:
Länsi-Uudellamaalla ainakin on kuulemma kaiken maailman ongelmia, liikaa tilauksiako päällä Lapplilla?
kun ovat messuilla niin hyvin menestyneet. Se ei tietenkään saa olla mikään selitys, homman pitää toimia tai alennusvaatimuksia alkaa tulla.
- Higgins
Lähettelin tarjouspyyntöjä monelle talomyyjälle, ja kävin myös monen juttusilla. Jetta- myyjä pääkaupunkiseudulla sai faxini, ja pyysi käymään, jotta saisi tarjouksen tehtyä.
No kävin. Ensimmäiseksi rupesi mies tivaamaan, että oletkos jo päätöksesi tehnyt, ja olet täällä vain halvan tarjouksen perässä!!
Ei muuten koskaan lähettänyt tarjousta... Ja minä sentään tein lyhyen päivän töissä, jotta voisin hänelle tarjouspyynnön viedä. Eli kaatukoon puolestani koko putiikki...
K- kaupan myyjä toinen, jolla menee liian hyvin. Design- talon myyjä ei halua ymmärtää muutosten päälle mitään. Kastellilla kova yritys, mutta ei välttämättä halpa pidemmälle viedyllä valmiusasteella. Herrala- talomyyjä vakuuttunut omansa paremmuudesta, ja hinta ylivoimaisesti kallein. Jukka- myyjä mukava mutta ilmeisesti liikaa kiinni omassa rakennusprojektissaan.Ja kallis. Puutalokympillä amatöörimäinen myynti.Lappli halpa mutta riisuttu. Mittavalta olisin halunnut ostaa yritteliään myynnin vuoksi...
Sami- talomyyjä kuitenkin otti faxilla lähetetyn pyynnön jälkeen asiallisesti yhteyttä, ja viilasi pakettia meille sopivaksi erittäin joustavasti. eli sieltä on luultavasti paketti tulossa. Luonnoksia katsellaan jo...
Higgins- Rakentamassa
Halusimme mahdollisimman nopeasti vesikattoon valmiiksi talon. Vertailu eri vaihtoehtojen sekä valmius että hinnan suhteen kallisti valitsemaan
Herralan suurelementit. Asennus meni nopeasti (3 päivää tiilikate päälle kuului) ja valmiusaste oli korkea. Esim. sisälevyt eristeet, osittain väliseinät, laipioelementit, eristeet kattoelementeissä (1,5 kerroksinen) ym.
Vieressä Kastelli-rakentajat on rakentanut samaan vaiheeseen pakettiaan about 2-4 kk.
Nopeampia on olleet Valmisvaajat sekä Oravaistentalot. - Higgins
Rakentamassa kirjoitti:
Halusimme mahdollisimman nopeasti vesikattoon valmiiksi talon. Vertailu eri vaihtoehtojen sekä valmius että hinnan suhteen kallisti valitsemaan
Herralan suurelementit. Asennus meni nopeasti (3 päivää tiilikate päälle kuului) ja valmiusaste oli korkea. Esim. sisälevyt eristeet, osittain väliseinät, laipioelementit, eristeet kattoelementeissä (1,5 kerroksinen) ym.
Vieressä Kastelli-rakentajat on rakentanut samaan vaiheeseen pakettiaan about 2-4 kk.
Nopeampia on olleet Valmisvaajat sekä Oravaistentalot.Valmiusaste nimenomaan ratkaisi Samin valinnan. Herrala- myyjä ei ollut millään uskoa Samin tarjouksen sisältöä/ hintaa. Uskoi lopulta, kun luin tarjousta hänelle.
Higgins - rakentamassa
Higgins kirjoitti:
Valmiusaste nimenomaan ratkaisi Samin valinnan. Herrala- myyjä ei ollut millään uskoa Samin tarjouksen sisältöä/ hintaa. Uskoi lopulta, kun luin tarjousta hänelle.
Higginspitää myös muistaa että myös toimitus ym. ajat pitää huomioida. Lisäksi paketin valmiusasteen näkee vasta kun on talo pystyssä. Naapuriin rakennetaan Sami-taloa. Perustukset (rinneratkaisu) vaikeat vei about 2kk. Ihmettelen vaan kun elementtejä ei ole näkynyt vaikka perustukset olleet valmiit yli kuukauden. Joten en osaa sanoa sen enempää. Mutta paljon maksoi 150m2 talo Samilta siis melkein valmiilla elementeillä? Ja minkälaisia elementit oli? Sisäseinissä kipsilevy, ikkunat ja mitä tehdasasennus sisälsi? Ota selvää ja myös asennusajat ym. Kaikki aiheuttaa kuluja.
- Higgins
rakentamassa kirjoitti:
pitää myös muistaa että myös toimitus ym. ajat pitää huomioida. Lisäksi paketin valmiusasteen näkee vasta kun on talo pystyssä. Naapuriin rakennetaan Sami-taloa. Perustukset (rinneratkaisu) vaikeat vei about 2kk. Ihmettelen vaan kun elementtejä ei ole näkynyt vaikka perustukset olleet valmiit yli kuukauden. Joten en osaa sanoa sen enempää. Mutta paljon maksoi 150m2 talo Samilta siis melkein valmiilla elementeillä? Ja minkälaisia elementit oli? Sisäseinissä kipsilevy, ikkunat ja mitä tehdasasennus sisälsi? Ota selvää ja myös asennusajat ym. Kaikki aiheuttaa kuluja.
Toimitussisältö ja asennuksen laajuushan lukee sopimuksessa, ei niitä tarvitse arvata... Samoin kuten myös toimitusaika.
Higgins - juu
Higgins kirjoitti:
Toimitussisältö ja asennuksen laajuushan lukee sopimuksessa, ei niitä tarvitse arvata... Samoin kuten myös toimitusaika.
HigginsEi sopimukseeen pysty milläämn pistää kaikkea, varsinkin halutaan pitkälle valmista. Hommmaa on niin pir.. juu mitä pitäisi merkata. Itse yllätyin positiivisesti että vaikka yläkerta piti olla rakentamatta osa väliseinien levytystä oli valmiina samoin sisäseinien levystys oli valmiina, Kattoon vain tartti pistää levyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219