Aiptek vs. Wacom

pinl.

9

3174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väliä

      Wacomin tekniikka maksaa ja laadukkaat komponentit. Itselläni on A6-kokoa ole pöytä, joka on ihan riittävä normaaliin työskentelyyn. Hienomotoriikka, herkkyys ja kyky keskittyä kasvaa. Näitä tarvitaan taiteen tekemisessä.

    • GSEGSG

      suosittelen wacomia. Luotetumpi merkki piirtopöydissä. aiptekin kameroista huono kokemus..

    • Jaaaaaa

      Aika monella kaverillani on Aiptekin piirustuspöydät ja kyllä aivan mahtavaa jälkeä ovat saaneet aikaan. Taitaa olla niin että Aiptekin maine on huonompi kuin mitä tuotteet ovat. Wacomin omistajat tuntuvat haukkuvan Aiptekin tuotteita mutu-tiedolla, eli eivät itse ole koskaan edes kokeilleet. Tiedä sitten. Oman Aiptekin piirtopöydän tilaan piakkoin.

    • sanonpavaan

      Ostin tuossa tammikuun alussa aiptekin 14000u:n ja hyvin on toiminut. :) Toisaalta tuo A4 on aika iso, pienemmällä olis varmaan helpompi piirtää kun ei tartteis kättä liikuttaa niin paljoa. Että ei se aiptek niin huono vaihtoehto ole kun mitä väitetään.

    • Lateksi Late

      tekniikasta. Jotkut nysvää post-it lapuille ja jotkut maalaa freskoja. Ite tottunut A4 kokoon muutenkin, sopii mulla kun käytän rannetta. Aiptek ollut jotain 7 vuotta, olen siihen tottunut. Kynä on Wacomeissa sirompi, niissä kun ei ole pattereita (ainakaan kalliimmissa), siinä kai se käytännössä suurin ero on. Ja hinnassa.

      • pirkitta

        patentoinut ton patterittoman kynän!
        A6 kuulostaa älyttömän pieneltä, mutta kait se on ns. käsialajuttu.


      • Ellu__

        Aiptek 14000U:n mukana tulisi Photoshop elements 5. Minulla ei ole vielä piirto-ohjelmaa (paitsi Paint joka hiukka alkeellinen), olisiko tuo hyvä ohjelma valokuvankorjailuun?


    • Ad

      Olen käyttänyt Wacomin piirustuslautoja 1990-luvun puolesta välistä alkaen,joten kokemusta on monenlaisista laudoista. Muutama vuosi takaperin työnantajan keksi hankkia Aiptekin laudat ja välinefrriikiinä oli kiva päästä kokeilemaan niitä, ja olin päättänyt hankkia Aiptekin kotiin jos osoittautuisi hyväksi.

      Onneksi tuli kokeiltua ensin,viikon testin jälkeen oli pakko todeta että ei ainakaan niillä meillä käytössä olleilla Aiptekeilla ei ollut ammattikäytössä mitään tekoa, ja pieni säästö hankintahinnassa kostautui monikymmenkertaisesti työn tehokkuudessa. Lisäksi Aiptekin driverit toimivat eri koneissa lievästi sanottuna ennalta arvaamattomasti, läppäreissä eritoten.Kaikille hankittiin tilalle wacomit ja Aiptekit pölyttyvät nyt jossain IT-huoneen nurkassa.

      Suosittelisin kyllä hankkimaan Wacomin, niistä on pidempään iloa vaikka hinta kirpaiseekin:-)

    • sellastasevaanon

      Tässäkin asiassa pätee varmaan se, että harrastelijalle riittää hyvin heikompikin laatu, kun ei taidot yletä kuitenkaan niin korkeelle.

      Aiptekkiin Wacomii ei vaan voi vertailla niin kuin ei lada vs. mersu vertailukaan oikeen lyö leiville. Itsellä on edelleenkin tuo Aiptek 14000U.. eikä sillä edelleenkään tee yhtään mitään. Eipä tuota kukaan halua edes puoleen hintaa ostaa, jotta kertoo sekin jotakin sen "hyvyydestä".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe