Hei!
Minkä verran saatte äitiyspäivärahaa käteen, (brutto ja netto), ja mistä summasta tuo on laskettu, eli kuinka paljon tienasitte?
Itse olen yrittäjä ja olen ilmoittanut yel työtuloksi 30000e. Jos täällä on muita yrittäjiä, niin kertokaa miten esim.veroprosentti merkitään kelan laskuriin,siis mikä prosentti määrä. Sillä eihän yel:n ilmoiteta mitään veroprossia?
Kysely tuloista
4
553
Vastaukset
- cbnb,mn
Brutto määräytyy YEL vuositulon mukaan ja netto
jokaisen henkilökohtaisten olosuhteiden mukaan määräytyvän ennakonpidätys% mukaan.
Vero on yleensä sama kuin palkasta.
Käteen jäävää määrää on turha arvailla.- Aloittaja
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta? - kuuden äiti
Aloittaja kirjoitti:
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta?En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan. - Aloittaja
kuuden äiti kirjoitti:
En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan.Tuo varmaan voisi pitää paikkaansa, kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316