Hei!
Minkä verran saatte äitiyspäivärahaa käteen, (brutto ja netto), ja mistä summasta tuo on laskettu, eli kuinka paljon tienasitte?
Itse olen yrittäjä ja olen ilmoittanut yel työtuloksi 30000e. Jos täällä on muita yrittäjiä, niin kertokaa miten esim.veroprosentti merkitään kelan laskuriin,siis mikä prosentti määrä. Sillä eihän yel:n ilmoiteta mitään veroprossia?
Kysely tuloista
4
577
Vastaukset
- cbnb,mn
Brutto määräytyy YEL vuositulon mukaan ja netto
jokaisen henkilökohtaisten olosuhteiden mukaan määräytyvän ennakonpidätys% mukaan.
Vero on yleensä sama kuin palkasta.
Käteen jäävää määrää on turha arvailla.- Aloittaja
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta? - kuuden äiti
Aloittaja kirjoitti:
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta?En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan. - Aloittaja
kuuden äiti kirjoitti:
En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan.Tuo varmaan voisi pitää paikkaansa, kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813202Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen853665Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,972925Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2771393Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361389Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1511329Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151274Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141204- 811071
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin205989