Suuntaamme katseemme maan päältä maailman avaruuksiin, jossa vastassamme on taivaan sini ;).
Olettakaamme, että teemme tämän päivänä, jolloin ei pieninkään pilvenhattara riko taivaan sineä. Näemme kaikkialla taivaan sinen kaartuvan yllämme. Ei merkitse mitään, tunnustammeko tämän sinen fyysisessä mielessä reaaliseksi; kysymys on lähinnä vaikutelmasta, jonka tämä yllämme kaartuva taivaan sini meihin tekee.
Ajatelkaamme, että voimme intensiivisesti antautua tälle taivaan sinelle ja pysyä sen herättämässä vaikutelmassa sillä tavoin, että unohdamme kaiken, mikä elämässämme muuten on tuttua ja mitä on ympärillämme. Sivuutamme hetkeksi kaikki elämän surut ja huolet ja antaudumme pelkästään tähän taivaan sinen vaikutelmaan.
Silloin tulee tietty hetki, jolloin taivaan sini häipyy........
Mutta jos tarkkaamme sieluamme hetkellä, jollloin sini lakkaa meille olemasta sininen, havaitsemme itsessämme aivan tietyn tunnelman. Sini tavallaan haihtuu ja eteemme avautuu eräänlainen äärettömyys ja tähän äärettömyyteen, tähän tyhjiöön, joka aikaisemmin oli sinisyys, pyrkii aivan tietty sielullinen tunnelma, sielun vire.
Vire on elämän syke.
Millainen on sinun viikonloppu vireesi?
millä vireellä
26
782
Vastaukset
- Nousussa
Se Vire.Pullat pystyyn, taikina nousee, beibi nyt leivotaan.
- sohtrop
pidän makeista nunnista ;)
mahtava tuoksu uunista nousee...
ihana noste päällänsä...
en oo mitannut :)
Vire oli melko hyvä, nyt laskenut..
tulee taas nousemaan..
That's my life..;)- vireellistä
ja energistä! Vaan taidan pökertyä väsymyksestä. Terv. Kuunvalvoja
- Ninas
vireellistä kirjoitti:
ja energistä! Vaan taidan pökertyä väsymyksestä. Terv. Kuunvalvoja
joskus hiukka voimille käyvää myös maaston epätasaisuus ;)
- sohtrop
jottain spesiaalia tieros siehe vireen nostoon?
mull on kans noususuhdantees, aamul oli hirvee hedari, nyt menee jo kohta taas lujaa ;) sohtrop kirjoitti:
jottain spesiaalia tieros siehe vireen nostoon?
mull on kans noususuhdantees, aamul oli hirvee hedari, nyt menee jo kohta taas lujaa ;)vois pysyä tuossa sinisessä.. vaikka sit
enkeli vaihteeksi ;))- sohtrop
Sanin kirjoitti:
vois pysyä tuossa sinisessä.. vaikka sit
enkeli vaihteeksi ;))sehän nostaa hetkes siiville se sininsn enkuli, mua jo vähän pelottaa miten mun käy, nouseeko kuplat päähän?, vaik ekan kaljan vasta korkkasin.
Oli jotenkin rankka viikko ja kuitenkin fiilarit kohillaan, ainoastaan toi väsy paino päälle, mutt nytt on käyrät taas noususuhdanteessa ;)
meinaakko lähteä iltamiin tai iltaan tummaan ja kenties hummaamaan? sohtrop kirjoitti:
sehän nostaa hetkes siiville se sininsn enkuli, mua jo vähän pelottaa miten mun käy, nouseeko kuplat päähän?, vaik ekan kaljan vasta korkkasin.
Oli jotenkin rankka viikko ja kuitenkin fiilarit kohillaan, ainoastaan toi väsy paino päälle, mutt nytt on käyrät taas noususuhdanteessa ;)
meinaakko lähteä iltamiin tai iltaan tummaan ja kenties hummaamaan?viikolla leijuin.. oli siinä vähän muutakin
nestemäistä.. Ei enää kunto kestä ;)
Älä vaan otakaan, kateeks käy, jos sun
ei tarvi kun kalja korkata, niin jo humahtaa.. ;)- sohtrop
Sanin kirjoitti:
viikolla leijuin.. oli siinä vähän muutakin
nestemäistä.. Ei enää kunto kestä ;)
Älä vaan otakaan, kateeks käy, jos sun
ei tarvi kun kalja korkata, niin jo humahtaa.. ;)nyt keskel viikkoo silleen riehaannuit?
no on päiviä ja päiviä,
huonost ko syö niin sitte ei tartte paljon ja vahvast ko murkinaa tankkaa niin sitte ei saavikaan riitä ;) sohtrop kirjoitti:
nyt keskel viikkoo silleen riehaannuit?
no on päiviä ja päiviä,
huonost ko syö niin sitte ei tartte paljon ja vahvast ko murkinaa tankkaa niin sitte ei saavikaan riitä ;)lienee nukkuminen tuon murkinan lisäksi..
Riehaannuinkohan... en muistaakseni.. paljoa ;)
Porukat ei halua kärsiä hedarista kotosalla, vaan
töissä ;) Ja nuo työajatkin menee väliste miten
sattuu..- sohtrop
Sanin kirjoitti:
lienee nukkuminen tuon murkinan lisäksi..
Riehaannuinkohan... en muistaakseni.. paljoa ;)
Porukat ei halua kärsiä hedarista kotosalla, vaan
töissä ;) Ja nuo työajatkin menee väliste miten
sattuu..on mun mielestä paras bilepäivä muuten, mutt monesti aika sipissä duunin takii ja sitt menee helposti ilta lyhkäseks, kun väsy tulee. Muuten parhaat fiilarit yleensä perjanatai iltaisin, menneisyyden perujako, ehkä?
Mä en oikein viikol lähe nykyään jos ei ihan pakko, tullu vanhaks? ;) sohtrop kirjoitti:
on mun mielestä paras bilepäivä muuten, mutt monesti aika sipissä duunin takii ja sitt menee helposti ilta lyhkäseks, kun väsy tulee. Muuten parhaat fiilarit yleensä perjanatai iltaisin, menneisyyden perujako, ehkä?
Mä en oikein viikol lähe nykyään jos ei ihan pakko, tullu vanhaks? ;)Hyvää seuraa, ja esim. seuraava päivä vapaa, niin
viikolla joskus ihan kivakin meno..
Mutta pahus, sun hieno avaus, ja mihin mä sen
taas omalta osaltani johdin..:/
Elikkäs ymmärrän lopskata tähän..;)
Have a very nice weekend.. :))- sohtrop
Sanin kirjoitti:
Hyvää seuraa, ja esim. seuraava päivä vapaa, niin
viikolla joskus ihan kivakin meno..
Mutta pahus, sun hieno avaus, ja mihin mä sen
taas omalta osaltani johdin..:/
Elikkäs ymmärrän lopskata tähän..;)
Have a very nice weekend.. :))sana on vapaa ja asiaahan tässä on puhuttu ;)
kiva oli rupatella ja hyvää illan jatkoa sullekin ;) - Ninas
sohtrop kirjoitti:
sana on vapaa ja asiaahan tässä on puhuttu ;)
kiva oli rupatella ja hyvää illan jatkoa sullekin ;)..niin kohteliaana, kiitos siitä :)
Tänä iltana tähdet ei ainakaan täällä päin
siintele, ilma on kuin kosteassa pesutuvassa..
mielikuvitus auttaa monessa asiassa ;)
- gg-10
Etäisenä haikuna Katri Helenan katselmus. Sitä en tahdo muistella, unohdetaan se.
Vire. Vire on ollut aika nollilla. Virettä ryhdyn nostamaan tässä pikkuhiljaa.
Vire ylös. :)- sohtrop
sutii jo, katson tähti kirkkain sua, sineen taivaan...
ja vire lähti nousuun, laita hyvät musat taustalle, kunnoll bassoo... - gg-10
sohtrop kirjoitti:
sutii jo, katson tähti kirkkain sua, sineen taivaan...
ja vire lähti nousuun, laita hyvät musat taustalle, kunnoll bassoo...Totta mooses! Foo Fighters takaa laadun. Kai oot ottanut selvää Foo-hävittäjistä? Toisen maailmansodan aikainen juttu.
- sohtrop
gg-10 kirjoitti:
Totta mooses! Foo Fighters takaa laadun. Kai oot ottanut selvää Foo-hävittäjistä? Toisen maailmansodan aikainen juttu.
jutskaa wikiltä, foo fighters on tosi hjyvä ;)
- Rattus sp.
Haalean vaaleansininen. Tarkoittaa sitä, että olo on rauhallinen ja hieman tahmea.
Pidän eniten sinisestä hetkestä ennen tai jälkeen hämärän. Väri on silloin voimakkaimillaan.- sohtrop
mieltä, vaalean sininen on mun favourite colour.
menee kiivan viikon jälkeen vähän aikaa ennen kuin kunnolla palutuu.
- sohtrop
Katselemalla tähtikirkkaana yönä maailmanavaruuteen ihminen oppii enemmän vaatimattomuutta kuin vuosikausia lukemalla oppilauselmia. Olisi nuorena totuttava käymää notkistetuin polvin iäisyyden jalkojen juureen kuuntelemaan äärettömän avaruuden hiljaista kieltä.
Tähtitaivas on elämän tosin ystävä, se on aina olemassa, se antaa aina mielenrauhaa, se muistuttaa aina siitä, rauhattomuus, epäilys ja tuska ovat haihtuvia pikkuseikkoja.
jos kirkkaana yönä olette kuíinnittänyt katseenne tähtien kauneuteen ja sitten äkkiä kääntynyt ajattelemaan sitä maailmankaikkeuden mestaria, joka on taivaan niin ihmeellisesti koristanut kuolemattomilla kukkasilla ja suunnitellut sen niin, että sen kauneus nähtynä ei ole vähäisempi kuin lainmukaisuus.
Jos äärellinen ja katoava maailma on näin kaunis, millainen lieneekään sitten ääretön ja näkymätön maailma?
Hyvää illan jatkoa, pitäkää lippu korkealla ja antakaa tukkanne hulmuta ;)- Lyyti Garmela
Noooh kuules, mun tukka ei hulmua se siihen liian lyhyt.
Lippu liehuu silti korkealla*heiluttaa*
Tähtitaivas on kaunista katseltavaa.
Kuitenkin näin maan matosena pakko mennä pistään laput silmien päälle.
Herttinen jos vaikka unikuvii , mikä taivas * nauraa* - sohtrop
Lyyti Garmela kirjoitti:
Noooh kuules, mun tukka ei hulmua se siihen liian lyhyt.
Lippu liehuu silti korkealla*heiluttaa*
Tähtitaivas on kaunista katseltavaa.
Kuitenkin näin maan matosena pakko mennä pistään laput silmien päälle.
Herttinen jos vaikka unikuvii , mikä taivas * nauraa*Hyvää yötä ja huomenta Lyyti
Öinen huuru hälvenee jo taivahalle,
Levättyään lähtee tuuli kankahalle,
Siellä täällä lintunenkin laulahtaa,
Luonto, vielä yön sylissä, havahtaa
Päivä koittaa.
Milloin aurinko tahtoo, hymyilee maan päällä kaikki, mikä siinä on.
Odotettu, kauan poispiillyt aurinko voi otollisella hetkellä tehdä suuren ihmeen täällä pohjolassa.
Kuulenhan mie, kun sie haastat, tukka hulmuaa aina, jos sitä vaan on, usot sie ;)
- juneku
Loisto-.Pitemmittä jorinoitta.
- sohtrop
energiaa pursuva, innostunut, optimistinen, myönteinen, kenties rakastunut, eloisa.....
Silmäsi ovat kirkkaat, täynnä uteliaisuutta ja elämäniloa eli olet ihmiselle ominaisessa luonnollisessa olotilassa ;)
Mitä korkeampi vireemme on, sitä iättömämpiä olemme. Se heijastuu jopa ulkomuotoomme tehden meistä nuorekkaita ;)
Vireesi on hyvän olosi tai sen puuttmisen mittari ----->
onnitteluni, olet sanojesi mukaan vireessä, loisto-vireesssä ;)
p.s vastauksesi oli lyhyt ja ytimekäs, mutta jotenkin aistin, että asteikkomme vireen suhteen ei ehkä ole samalla akselilla, vire-barometri ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645050Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632200- 2252190
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181393Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191344- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879