millä vireellä

sohtrop

Suuntaamme katseemme maan päältä maailman avaruuksiin, jossa vastassamme on taivaan sini ;).

Olettakaamme, että teemme tämän päivänä, jolloin ei pieninkään pilvenhattara riko taivaan sineä. Näemme kaikkialla taivaan sinen kaartuvan yllämme. Ei merkitse mitään, tunnustammeko tämän sinen fyysisessä mielessä reaaliseksi; kysymys on lähinnä vaikutelmasta, jonka tämä yllämme kaartuva taivaan sini meihin tekee.

Ajatelkaamme, että voimme intensiivisesti antautua tälle taivaan sinelle ja pysyä sen herättämässä vaikutelmassa sillä tavoin, että unohdamme kaiken, mikä elämässämme muuten on tuttua ja mitä on ympärillämme. Sivuutamme hetkeksi kaikki elämän surut ja huolet ja antaudumme pelkästään tähän taivaan sinen vaikutelmaan.

Silloin tulee tietty hetki, jolloin taivaan sini häipyy........

Mutta jos tarkkaamme sieluamme hetkellä, jollloin sini lakkaa meille olemasta sininen, havaitsemme itsessämme aivan tietyn tunnelman. Sini tavallaan haihtuu ja eteemme avautuu eräänlainen äärettömyys ja tähän äärettömyyteen, tähän tyhjiöön, joka aikaisemmin oli sinisyys, pyrkii aivan tietty sielullinen tunnelma, sielun vire.

Vire on elämän syke.

Millainen on sinun viikonloppu vireesi?

26

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nousussa

      Se Vire.Pullat pystyyn, taikina nousee, beibi nyt leivotaan.

      • sohtrop

        pidän makeista nunnista ;)

        mahtava tuoksu uunista nousee...

        ihana noste päällänsä...


    • en oo mitannut :)
      Vire oli melko hyvä, nyt laskenut..
      tulee taas nousemaan..
      That's my life..;)

      • vireellistä

        ja energistä! Vaan taidan pökertyä väsymyksestä. Terv. Kuunvalvoja


      • Ninas
        vireellistä kirjoitti:

        ja energistä! Vaan taidan pökertyä väsymyksestä. Terv. Kuunvalvoja

        joskus hiukka voimille käyvää myös maaston epätasaisuus ;)


      • sohtrop

        jottain spesiaalia tieros siehe vireen nostoon?

        mull on kans noususuhdantees, aamul oli hirvee hedari, nyt menee jo kohta taas lujaa ;)


      • sohtrop kirjoitti:

        jottain spesiaalia tieros siehe vireen nostoon?

        mull on kans noususuhdantees, aamul oli hirvee hedari, nyt menee jo kohta taas lujaa ;)

        vois pysyä tuossa sinisessä.. vaikka sit
        enkeli vaihteeksi ;))


      • sohtrop
        Sanin kirjoitti:

        vois pysyä tuossa sinisessä.. vaikka sit
        enkeli vaihteeksi ;))

        sehän nostaa hetkes siiville se sininsn enkuli, mua jo vähän pelottaa miten mun käy, nouseeko kuplat päähän?, vaik ekan kaljan vasta korkkasin.

        Oli jotenkin rankka viikko ja kuitenkin fiilarit kohillaan, ainoastaan toi väsy paino päälle, mutt nytt on käyrät taas noususuhdanteessa ;)

        meinaakko lähteä iltamiin tai iltaan tummaan ja kenties hummaamaan?


      • sohtrop kirjoitti:

        sehän nostaa hetkes siiville se sininsn enkuli, mua jo vähän pelottaa miten mun käy, nouseeko kuplat päähän?, vaik ekan kaljan vasta korkkasin.

        Oli jotenkin rankka viikko ja kuitenkin fiilarit kohillaan, ainoastaan toi väsy paino päälle, mutt nytt on käyrät taas noususuhdanteessa ;)

        meinaakko lähteä iltamiin tai iltaan tummaan ja kenties hummaamaan?

        viikolla leijuin.. oli siinä vähän muutakin
        nestemäistä.. Ei enää kunto kestä ;)

        Älä vaan otakaan, kateeks käy, jos sun
        ei tarvi kun kalja korkata, niin jo humahtaa.. ;)


      • sohtrop
        Sanin kirjoitti:

        viikolla leijuin.. oli siinä vähän muutakin
        nestemäistä.. Ei enää kunto kestä ;)

        Älä vaan otakaan, kateeks käy, jos sun
        ei tarvi kun kalja korkata, niin jo humahtaa.. ;)

        nyt keskel viikkoo silleen riehaannuit?

        no on päiviä ja päiviä,

        huonost ko syö niin sitte ei tartte paljon ja vahvast ko murkinaa tankkaa niin sitte ei saavikaan riitä ;)


      • sohtrop kirjoitti:

        nyt keskel viikkoo silleen riehaannuit?

        no on päiviä ja päiviä,

        huonost ko syö niin sitte ei tartte paljon ja vahvast ko murkinaa tankkaa niin sitte ei saavikaan riitä ;)

        lienee nukkuminen tuon murkinan lisäksi..
        Riehaannuinkohan... en muistaakseni.. paljoa ;)
        Porukat ei halua kärsiä hedarista kotosalla, vaan
        töissä ;) Ja nuo työajatkin menee väliste miten
        sattuu..


      • sohtrop
        Sanin kirjoitti:

        lienee nukkuminen tuon murkinan lisäksi..
        Riehaannuinkohan... en muistaakseni.. paljoa ;)
        Porukat ei halua kärsiä hedarista kotosalla, vaan
        töissä ;) Ja nuo työajatkin menee väliste miten
        sattuu..

        on mun mielestä paras bilepäivä muuten, mutt monesti aika sipissä duunin takii ja sitt menee helposti ilta lyhkäseks, kun väsy tulee. Muuten parhaat fiilarit yleensä perjanatai iltaisin, menneisyyden perujako, ehkä?

        Mä en oikein viikol lähe nykyään jos ei ihan pakko, tullu vanhaks? ;)


      • sohtrop kirjoitti:

        on mun mielestä paras bilepäivä muuten, mutt monesti aika sipissä duunin takii ja sitt menee helposti ilta lyhkäseks, kun väsy tulee. Muuten parhaat fiilarit yleensä perjanatai iltaisin, menneisyyden perujako, ehkä?

        Mä en oikein viikol lähe nykyään jos ei ihan pakko, tullu vanhaks? ;)

        Hyvää seuraa, ja esim. seuraava päivä vapaa, niin
        viikolla joskus ihan kivakin meno..

        Mutta pahus, sun hieno avaus, ja mihin mä sen
        taas omalta osaltani johdin..:/
        Elikkäs ymmärrän lopskata tähän..;)

        Have a very nice weekend.. :))


      • sohtrop
        Sanin kirjoitti:

        Hyvää seuraa, ja esim. seuraava päivä vapaa, niin
        viikolla joskus ihan kivakin meno..

        Mutta pahus, sun hieno avaus, ja mihin mä sen
        taas omalta osaltani johdin..:/
        Elikkäs ymmärrän lopskata tähän..;)

        Have a very nice weekend.. :))

        sana on vapaa ja asiaahan tässä on puhuttu ;)

        kiva oli rupatella ja hyvää illan jatkoa sullekin ;)


      • Ninas
        sohtrop kirjoitti:

        sana on vapaa ja asiaahan tässä on puhuttu ;)

        kiva oli rupatella ja hyvää illan jatkoa sullekin ;)

        ..niin kohteliaana, kiitos siitä :)
        Tänä iltana tähdet ei ainakaan täällä päin
        siintele, ilma on kuin kosteassa pesutuvassa..
        mielikuvitus auttaa monessa asiassa ;)


    • gg-10

      Etäisenä haikuna Katri Helenan katselmus. Sitä en tahdo muistella, unohdetaan se.


      Vire. Vire on ollut aika nollilla. Virettä ryhdyn nostamaan tässä pikkuhiljaa.

      Vire ylös. :)

      • sohtrop

        sutii jo, katson tähti kirkkain sua, sineen taivaan...

        ja vire lähti nousuun, laita hyvät musat taustalle, kunnoll bassoo...


      • gg-10
        sohtrop kirjoitti:

        sutii jo, katson tähti kirkkain sua, sineen taivaan...

        ja vire lähti nousuun, laita hyvät musat taustalle, kunnoll bassoo...

        Totta mooses! Foo Fighters takaa laadun. Kai oot ottanut selvää Foo-hävittäjistä? Toisen maailmansodan aikainen juttu.


      • sohtrop
        gg-10 kirjoitti:

        Totta mooses! Foo Fighters takaa laadun. Kai oot ottanut selvää Foo-hävittäjistä? Toisen maailmansodan aikainen juttu.

        jutskaa wikiltä, foo fighters on tosi hjyvä ;)


    • Rattus sp.

      Haalean vaaleansininen. Tarkoittaa sitä, että olo on rauhallinen ja hieman tahmea.

      Pidän eniten sinisestä hetkestä ennen tai jälkeen hämärän. Väri on silloin voimakkaimillaan.

      • sohtrop

        mieltä, vaalean sininen on mun favourite colour.

        menee kiivan viikon jälkeen vähän aikaa ennen kuin kunnolla palutuu.


    • sohtrop

      Katselemalla tähtikirkkaana yönä maailmanavaruuteen ihminen oppii enemmän vaatimattomuutta kuin vuosikausia lukemalla oppilauselmia. Olisi nuorena totuttava käymää notkistetuin polvin iäisyyden jalkojen juureen kuuntelemaan äärettömän avaruuden hiljaista kieltä.

      Tähtitaivas on elämän tosin ystävä, se on aina olemassa, se antaa aina mielenrauhaa, se muistuttaa aina siitä, rauhattomuus, epäilys ja tuska ovat haihtuvia pikkuseikkoja.

      jos kirkkaana yönä olette kuíinnittänyt katseenne tähtien kauneuteen ja sitten äkkiä kääntynyt ajattelemaan sitä maailmankaikkeuden mestaria, joka on taivaan niin ihmeellisesti koristanut kuolemattomilla kukkasilla ja suunnitellut sen niin, että sen kauneus nähtynä ei ole vähäisempi kuin lainmukaisuus.

      Jos äärellinen ja katoava maailma on näin kaunis, millainen lieneekään sitten ääretön ja näkymätön maailma?

      Hyvää illan jatkoa, pitäkää lippu korkealla ja antakaa tukkanne hulmuta ;)

      • Lyyti Garmela

        Noooh kuules, mun tukka ei hulmua se siihen liian lyhyt.
        Lippu liehuu silti korkealla*heiluttaa*
        Tähtitaivas on kaunista katseltavaa.
        Kuitenkin näin maan matosena pakko mennä pistään laput silmien päälle.
        Herttinen jos vaikka unikuvii , mikä taivas * nauraa*


      • sohtrop
        Lyyti Garmela kirjoitti:

        Noooh kuules, mun tukka ei hulmua se siihen liian lyhyt.
        Lippu liehuu silti korkealla*heiluttaa*
        Tähtitaivas on kaunista katseltavaa.
        Kuitenkin näin maan matosena pakko mennä pistään laput silmien päälle.
        Herttinen jos vaikka unikuvii , mikä taivas * nauraa*

        Hyvää yötä ja huomenta Lyyti

        Öinen huuru hälvenee jo taivahalle,
        Levättyään lähtee tuuli kankahalle,
        Siellä täällä lintunenkin laulahtaa,
        Luonto, vielä yön sylissä, havahtaa
        Päivä koittaa.

        Milloin aurinko tahtoo, hymyilee maan päällä kaikki, mikä siinä on.

        Odotettu, kauan poispiillyt aurinko voi otollisella hetkellä tehdä suuren ihmeen täällä pohjolassa.

        Kuulenhan mie, kun sie haastat, tukka hulmuaa aina, jos sitä vaan on, usot sie ;)


    • juneku

      Loisto-.Pitemmittä jorinoitta.

      • sohtrop

        energiaa pursuva, innostunut, optimistinen, myönteinen, kenties rakastunut, eloisa.....

        Silmäsi ovat kirkkaat, täynnä uteliaisuutta ja elämäniloa eli olet ihmiselle ominaisessa luonnollisessa olotilassa ;)
        Mitä korkeampi vireemme on, sitä iättömämpiä olemme. Se heijastuu jopa ulkomuotoomme tehden meistä nuorekkaita ;)

        Vireesi on hyvän olosi tai sen puuttmisen mittari ----->

        onnitteluni, olet sanojesi mukaan vireessä, loisto-vireesssä ;)

        p.s vastauksesi oli lyhyt ja ytimekäs, mutta jotenkin aistin, että asteikkomme vireen suhteen ei ehkä ole samalla akselilla, vire-barometri ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe