Kun

muut artistit

antaa fanien ja potentiaalisten fanien kuunnella musaansa Youtubessa, Prince on vaatinut videoista poistettavan musiikin. Videot on kyllä jäljellä, mutta musa ei siis kuulu. Muut artistit tajuaa, että Youtuben kautta voi tavottaa uusia faneja, jotka innostuu musiikista kuunneltuaan sitä ja sitten ostaa levyt. Prince kuvittelee, että tällä tavalla hän saa ihmiset kiinnostumaan ja ostamaan levyn. Näin ei käy, vaan artisti antaa ittestään ärsyttävän kuvan, jonka levyä ei ainakaan halua ostaa.

7

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelssoni

      ostaa levyt ja ja kuunnella musaa. Niin minäkin olen tehnyt, koko 80-luku ja ympäriltä.

      • Daddy Pop

        on otsikko jonka alle mahtuu melkein kaikki mitä prince on tehnyt - videoita lukuun ottamatta. Siinä mielessä Prince on todellinen Madonnan antiteesi, että rouvasemme teki läpimurtonsa lähinnä videoiden avittamana, Prince niistä huolimatta. Muistan aikanaan olleeni todella iloinen siitä että ensikosketukseni Princeen oli se kun kuulin radiosta kappaleen When doves cry. Olin heti myyty. Ja fanitin häntä senkin jälkeen kun olin nähnyt elokuvan Puple Rain, vaikkei se oikein lentoon lähtenyt kuin konserttikohtauksissa.


      • sitä ostaakin

        jos sais ensin vähän kuulla millasta se on, mutta Youtubessa se ei onnistu.


      • jukka
        sitä ostaakin kirjoitti:

        jos sais ensin vähän kuulla millasta se on, mutta Youtubessa se ei onnistu.

        En tajua tuota Princen temppua. Miksei ilmainen julkisuus biiseille olisi hyvä asia? Youtube toimii loistavana tutustumiskeinona tosi monille nykyisille nettiä seuraaville nuorille. Princeen tutustuminen ei sitä kautta onnistu, mikä kieltämättä kusee!

        En nyt keksi muuta vastaavaa tapaa kuin mennä levykauppaan ja kuunnella siellä jotain kokoelma- tai studiolevyä. Jos olet muuten ostamassa jotain levyä, niin samassa yhteydessä jotain Princen levyä kuuntelemalla saa kyllä käsitystä, millaista musaa se on. Käsittääkseni kuuntelumahdollisuudet ovat nykyisin aika hyvät levyliikeessä kuin levyliikeessä.

        Mutta eihän toi todellakaan vastaa Youtubea, joka on paras musiikkiin tutustumisen välikäsi nykymusamaailmassa.


      • Nelssoni
        jukka kirjoitti:

        En tajua tuota Princen temppua. Miksei ilmainen julkisuus biiseille olisi hyvä asia? Youtube toimii loistavana tutustumiskeinona tosi monille nykyisille nettiä seuraaville nuorille. Princeen tutustuminen ei sitä kautta onnistu, mikä kieltämättä kusee!

        En nyt keksi muuta vastaavaa tapaa kuin mennä levykauppaan ja kuunnella siellä jotain kokoelma- tai studiolevyä. Jos olet muuten ostamassa jotain levyä, niin samassa yhteydessä jotain Princen levyä kuuntelemalla saa kyllä käsitystä, millaista musaa se on. Käsittääkseni kuuntelumahdollisuudet ovat nykyisin aika hyvät levyliikeessä kuin levyliikeessä.

        Mutta eihän toi todellakaan vastaa Youtubea, joka on paras musiikkiin tutustumisen välikäsi nykymusamaailmassa.

        en minäkään järkisyytä tuohon Princen fanaattiseen oman musiikinsa kieltämiseen netissä löydä. Koskee myöskin muiden tekemiä covereita. Ja kaiken lisäksi varmastikin uhrannut jokusen dollarin lakimiesarmeijaan ja siihen, että nettiä seulotaan koko ajan, jotta herran musiikkia ei siellä tarjolla olisi. Joku erikoinen periaate Princellä on tässä asiassa. Kallistun enemmän musiikillisiin syihin kuin rahalliseen.

        Kirjasto on muuten edelleen nykynettiaikanakin hyvä lähde musaan tutustumiseen ja lainatut levyt voi jopa laillisesti polttaa itselleen.


      • jukka
        Nelssoni kirjoitti:

        en minäkään järkisyytä tuohon Princen fanaattiseen oman musiikinsa kieltämiseen netissä löydä. Koskee myöskin muiden tekemiä covereita. Ja kaiken lisäksi varmastikin uhrannut jokusen dollarin lakimiesarmeijaan ja siihen, että nettiä seulotaan koko ajan, jotta herran musiikkia ei siellä tarjolla olisi. Joku erikoinen periaate Princellä on tässä asiassa. Kallistun enemmän musiikillisiin syihin kuin rahalliseen.

        Kirjasto on muuten edelleen nykynettiaikanakin hyvä lähde musaan tutustumiseen ja lainatut levyt voi jopa laillisesti polttaa itselleen.

        Kirjasto ei tullutkaan mulla mieleen, olet aivan oikeassa, se lienee paras reitti. Ja Youtubestakaan ei taida löytyä kokonaisia albumeita.


      • siellä on
        jukka kirjoitti:

        Kirjasto ei tullutkaan mulla mieleen, olet aivan oikeassa, se lienee paras reitti. Ja Youtubestakaan ei taida löytyä kokonaisia albumeita.

        myös albumibiisit. Tai riippuu fanien aktiivisuudesta, mutta usein fanit tekee omia, yllättävän hienojakin videoita albumibiiseille. Tai sitten on vaan laulajan tai bändin kuva ja musa soi taustalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe