Uuden seelannin Auckland, mitä tehdä

Ollaan kiertämässä maailmaa ja ollaan yksi noin vuorokausi Aucklandissa. Hotelli on keskustassa?

Mitä Aucklandissa tehdä ja mitä mennä katsomaan.

3

2078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissus

      Jos on vain yksi päivä, se kannattaa hyödyntää mahd. tarkasti. Itse käyttäisin aikani ainakin käymällä City Towerissa ihailemassa maisemia lasilattian läpi (pelottaa jokaista ensimmäisellä kertaa), sieltä alas benji-hypillä ja kun siitä on selvitty, shoppailua viereisellä kauppakadulla. Eläintarha kaupungin laidalla on myös käymisen arvoinen paikka. Siinä vieressä on upea, suuri puistoalue, muistaakseni nimeltään Lakeside park. Siellä on mukava vain kävellä, katsella, ihastella maan kauneutta sekä pitää picknikkiä = eväskori mukaan!!
      Eläintarhaan ja Lakeside Parkiin pääsee bussilla (en muista numeroa). Bussi lähtee bussiasemalta joka on QueenSt:n ja Victorian kulmassa ...jos nyt muistan nuo katujen nimet oikein. Siellä sisällä on Info josta saatte bussin aikataulut ja bussinumeron jolla pääsette perille.

      • Kiitos vinkeistä.

        Tuosta hypystä löysin netistä videon - www.skyjump.co.nz Hyppyä on ehkä kokeiltava, näkee paikanpäällä tuleeko pupupöksyyn. Mulla on pikkaisen korkeanpaikan kammoa, mutta sitten näkee saako sitä hoidettua :)

        Voi olla, että vuokrataan auto navigaattorilla, jotta päästään liikkuumaan paremmin. Autonvuokrat näyttää olevan ihan kohtuullisia ja Australiassa ollaan jo totuttu ajamaan vasemmalla.


      • Kissus
        sammso kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä.

        Tuosta hypystä löysin netistä videon - www.skyjump.co.nz Hyppyä on ehkä kokeiltava, näkee paikanpäällä tuleeko pupupöksyyn. Mulla on pikkaisen korkeanpaikan kammoa, mutta sitten näkee saako sitä hoidettua :)

        Voi olla, että vuokrataan auto navigaattorilla, jotta päästään liikkuumaan paremmin. Autonvuokrat näyttää olevan ihan kohtuullisia ja Australiassa ollaan jo totuttu ajamaan vasemmalla.

        Autolla ajo onnistuu kunhan hommaat kunnon kartan josta selviää katujen ajosuunnat (paikalliset kirjakaupat jne...). Tuolla päin kun tuntuivat rakastuneen yksisuuntaisiin katuihin :). Liikenne on siistiä, rauhallista ja asiallista.
        ÄLÄ OTA PARKKISAKKOJA: kaupunkienkin katujen varsille saa pysäköidä aika yleisesti. Siitä kertoo sinipohjainen, suorakulmion mallinen liikennemerkki jossa on esim P10. Tuo P tarkoittaa että pysäköidä saa ja luku perässä että kauanko = P10 tarkoittaa siis vapaata pysäköimistä ko. paikassa kymmeneksi minuutiksi.
        HIEMAN OUTO TAPA LIIKENNEYMPYRÖISSÄ: Niitä tuolla riittää. Vilkuta ajosuuntaan aina siihen asti kunnes poistut ympyrästä. VRT: Suomessa vilkutetaan vasta kun poistutaan ympyrästä, tuolla aina siihen asti (ihanko totta joku ajaa noitakin väärään suuntaan ;)??).
        HASSUT MUTKAMERKIT: Keltaisella pohjalla musta kiemuranuoli ja luku. Tuon luvun käsite jäi vielä hieman hakuseen, mutta se selvisi että mitä pienempi luku, sen tiukempi kaarre (=hidasta). 25 on jo tosi tiukka mutka, mutta nähtyä tuli se 15:kin :)

        ÄLÄ UNOHDA KANSAINVÄLISTÄ AJOLUPAA. Ainakin meiltä vaadittiin ko. lupa ja se valokopioitiin tarkasti passin ja varsinaisen ajokortin kanssa ennen kuin saimme vuokrattua auton.

        Jos on kysyttävää, Kysy. Neuvon sen mukaan mitä muistan sillä reissusta on jo kohta kaksi vuotta (ja on hirveä ikävä takaisin).
        meilata voit: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe