olen kuullut juttuja, että brasseissa erityisesti riossa ja sao paoulossa ois kidnappauksia paljon!?
Nyt on matka edessä ja mietin vaan kuinka välttää moinen vahinko? Ei tietenkään mennä pimeässä yöllä tms, mutta oisko jotain muuta muistettavaa?
Kuinka turvallista brasiliassa lapsen kanssa?
9
2139
Vastaukset
- Asun Rio de Janeirossa
Hei, ei ole syytä huoleen, ellet ole rikas ja ryöstäjät, varkaat ja mahdolliset kidnappaajat tietävät tai saavat sen jotenkin selville.
Brasiliassa ei kannata liikkua ja kulkea arvotavaroiden kanssa. Jätä ne suosiolla Suomeen, jos vain mahdollista. Kameran käyttöä suurkaupungeissa kannattaa harkita ja miettiä missä ja milloin on turvallista valokuvata.
Kaduilla ja rannoilla kameran ja kännykän menettämisen riski on aina olemassa.
Maksullisissa kohteissa on yleensä turvallista valokuvata ja saa liikkua suhteellisen rauhassa.
Hauskaa ja turvallista matkaa kaikille :) - menossa valmismatkalle
Jos olet menossa niinsanotulle valmismatkalle, ei huolta, sinnehän menevät miljoonat. Ei sinne matkoja järjestettäisi jos siellä vaarallista olisi. Matkatoimistothan joutuisivat siitä vastuuseen.
Eikä se omatoimimatkaajalle ole juuri vaarallisempaa, niitäkin kulkee siellä miljoonittain. Ei kulkisi jos vaarallista olisi.- noinkaan
Fortaleza on varsinkin aamupäivisin vaarallinen eivätkä ainkaan Aurinkomatkojen oppaat sitä millään tavalla salaile, päinvastoinm kertovat suoraan että jokaisesta koneellisesta joku tai jotkut joutuvat ryöstöyrityksen kohteeksi.
Niin kävi minunkin "koneelliselleni"...
- Galinhasissa on
vaikea löytää ongelmia kun on niin pieni kylä, mutta Maceiossa lienee syytä olla sen verran varuillaan kuin kaupungissa yleensäkin. Päiväsaikaan vaikea kuvitella mitään ongelmia tulevan. Kidnappaukset kohdistuvat rikkaisiin ihmisiin. Oletko rikas tai näytätkö rikkaalta, thats the question...
- Mies Riosta
PDG on yhta vilkas ja vaarallinen kuin joku Ypaja Suomessa. Ihan lepo vaan. Sao Paulo tao Rio on ihan eri planeetalta ja siellakin suhteellisen harvinaista.
- alkup.kyselijä
hauskasti sanottu...onneks otin kaks eri kohdetta jos se pdg on ihan käpykylä.
- vältän
alkup.kyselijä kirjoitti:
hauskasti sanottu...onneks otin kaks eri kohdetta jos se pdg on ihan käpykylä.
Matkailua ,varsikin pohjois Suomessa.Olen huomannut,että joka viikonloppu ainakin 2 tai 3 puukotetaan tai ammutaan ,joko Kemissä tai Oulussa,tai Lieksassa.Kaikista turvallisinta on pysyä kototona,voi pitää kellon kädessä ja helyt kaulassa ja oven takalukossa.
- vertaa Brasilia
Euroopassa on n.35 -40 valtiota,ilman Venäjää huomattavasti pienempi kuin,Brasilia ,joka on vähän yli 4000km kanttiinsa.Yhtä hyvin voit kysyä kuinka turvallista on Euroopassa.
- puhutaan, niin
Fortalezan jälkeen minua ei henk koht ainakaan pelota ainoassakaan Euroopan maassa. Naurettavaa edes verrata, koska faveloita ei löydä Euroopan maista ainoastakaan ellei nyt jotain köyhimpiä venäjän kupeessa olevia lasketa enkä ajatellut Moldovaan matkustaa. Jossain Brixtonissa tai Rinkebyssä tms en tosin ole käynyt, mutta en tiedä mitä siellä tekisinkään.
Mutta Brasilia on muutakin kuin Forta, Rio tai Sao Paolo ja niissäkin pärjää oikein hyvin kun muistaa säännöt : Jätä favelat väliin äläkä kanna mitään arvokasta mukanasi kävellessä ulkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904