Kuinka turvallista brasiliassa lapsen kanssa?

maceio JA PDG

olen kuullut juttuja, että brasseissa erityisesti riossa ja sao paoulossa ois kidnappauksia paljon!?

Nyt on matka edessä ja mietin vaan kuinka välttää moinen vahinko? Ei tietenkään mennä pimeässä yöllä tms, mutta oisko jotain muuta muistettavaa?

9

2123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asun Rio de Janeirossa

      Hei, ei ole syytä huoleen, ellet ole rikas ja ryöstäjät, varkaat ja mahdolliset kidnappaajat tietävät tai saavat sen jotenkin selville.

      Brasiliassa ei kannata liikkua ja kulkea arvotavaroiden kanssa. Jätä ne suosiolla Suomeen, jos vain mahdollista. Kameran käyttöä suurkaupungeissa kannattaa harkita ja miettiä missä ja milloin on turvallista valokuvata.

      Kaduilla ja rannoilla kameran ja kännykän menettämisen riski on aina olemassa.
      Maksullisissa kohteissa on yleensä turvallista valokuvata ja saa liikkua suhteellisen rauhassa.

      Hauskaa ja turvallista matkaa kaikille :)

    • menossa valmismatkalle

      Jos olet menossa niinsanotulle valmismatkalle, ei huolta, sinnehän menevät miljoonat. Ei sinne matkoja järjestettäisi jos siellä vaarallista olisi. Matkatoimistothan joutuisivat siitä vastuuseen.
      Eikä se omatoimimatkaajalle ole juuri vaarallisempaa, niitäkin kulkee siellä miljoonittain. Ei kulkisi jos vaarallista olisi.

      • noinkaan

        Fortaleza on varsinkin aamupäivisin vaarallinen eivätkä ainkaan Aurinkomatkojen oppaat sitä millään tavalla salaile, päinvastoinm kertovat suoraan että jokaisesta koneellisesta joku tai jotkut joutuvat ryöstöyrityksen kohteeksi.

        Niin kävi minunkin "koneelliselleni"...


    • Galinhasissa on

      vaikea löytää ongelmia kun on niin pieni kylä, mutta Maceiossa lienee syytä olla sen verran varuillaan kuin kaupungissa yleensäkin. Päiväsaikaan vaikea kuvitella mitään ongelmia tulevan. Kidnappaukset kohdistuvat rikkaisiin ihmisiin. Oletko rikas tai näytätkö rikkaalta, thats the question...

    • Mies Riosta

      PDG on yhta vilkas ja vaarallinen kuin joku Ypaja Suomessa. Ihan lepo vaan. Sao Paulo tao Rio on ihan eri planeetalta ja siellakin suhteellisen harvinaista.

      • alkup.kyselijä

        hauskasti sanottu...onneks otin kaks eri kohdetta jos se pdg on ihan käpykylä.


      • vältän
        alkup.kyselijä kirjoitti:

        hauskasti sanottu...onneks otin kaks eri kohdetta jos se pdg on ihan käpykylä.

        Matkailua ,varsikin pohjois Suomessa.Olen huomannut,että joka viikonloppu ainakin 2 tai 3 puukotetaan tai ammutaan ,joko Kemissä tai Oulussa,tai Lieksassa.Kaikista turvallisinta on pysyä kototona,voi pitää kellon kädessä ja helyt kaulassa ja oven takalukossa.


    • vertaa Brasilia

      Euroopassa on n.35 -40 valtiota,ilman Venäjää huomattavasti pienempi kuin,Brasilia ,joka on vähän yli 4000km kanttiinsa.Yhtä hyvin voit kysyä kuinka turvallista on Euroopassa.

      • puhutaan, niin

        Fortalezan jälkeen minua ei henk koht ainakaan pelota ainoassakaan Euroopan maassa. Naurettavaa edes verrata, koska faveloita ei löydä Euroopan maista ainoastakaan ellei nyt jotain köyhimpiä venäjän kupeessa olevia lasketa enkä ajatellut Moldovaan matkustaa. Jossain Brixtonissa tai Rinkebyssä tms en tosin ole käynyt, mutta en tiedä mitä siellä tekisinkään.

        Mutta Brasilia on muutakin kuin Forta, Rio tai Sao Paolo ja niissäkin pärjää oikein hyvin kun muistaa säännöt : Jätä favelat väliin äläkä kanna mitään arvokasta mukanasi kävellessä ulkona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe