Omistan Hp compaq- pöytätietokoneen, jonka prosessorin tuuletin ja lämmönhaihdutussiili on ihan pölyssä. Päätin siis alkaa pyhdistamaan. Puhdistaminen on kuitenkin mahdotonta, jos ei irrota prosessorin tuuletinta ja siiltä. En millään saa siiltä auki, vaikka olen avannut neljä aika isoa ruuvia, joilla siilen ja tuulettimen pitäisi olla kiinni tietokoneessa.
Harmikseni ostin tietokoneen mallikappaleena- sain siitä erittäin roiman alennuksen. Mukaan ei saanut käyttöohjeita, joilla tämäkin pulma saatettaisiin ratkaista. Onko jotain sivua josta löytyy kaikki käyttöohjeet?
P.S. Pitäisi muuten nyt levittää piitahnaakin samalla, kun siel on varmaan vaan tarra.
Kiitos jos joku viitsii auttaa!
Tuuletin ei irtoa
7
472
Vastaukset
- Ei edes voimalla
Koneen malli:
Compaq Presario SR5000 - Sivistymätön.
Tuuletin/siili-paketissa voi olla sivuilla tai päällä ja alla salvat, jotka on avattava. Kunnollinen valaistus ja pää sisään koppaan tutkailemaan.
Omassa oli kinkkinen salpalukitus.
Tahnat jätin vanhat, eikä lämmöt nousseet yhtään.
Pääasia, että niitä tahnaplänttejä ei sorki yhtään, ellei laita uutta.- Ei edes voimalla
Pää oli kotelossa (pölyisessä sellaisessa) pidemmänkin aikaa, mutta ei löytyyt salpoja ei. Tiedän kyllä, miltä salvat näyttävät, sillä niitä on koko emo täyynä.
Edelleen kaivataan siis jonkin sortin apua. - ....
Ei edes voimalla kirjoitti:
Pää oli kotelossa (pölyisessä sellaisessa) pidemmänkin aikaa, mutta ei löytyyt salpoja ei. Tiedän kyllä, miltä salvat näyttävät, sillä niitä on koko emo täyynä.
Edelleen kaivataan siis jonkin sortin apua.muualla sellaisia tanko/vipu-systeemejä..
- Ei edes voimalla
.... kirjoitti:
muualla sellaisia tanko/vipu-systeemejä..
Ja niillä voi avata jonkinmoisen ritilän. Harmaan. Voin lähettää kuviakin.
- harmaan.
Ei edes voimalla kirjoitti:
Ja niillä voi avata jonkinmoisen ritilän. Harmaan. Voin lähettää kuviakin.
ritilän yhteydessä on prosessor ?
ja sinä availet jotai muuta ?? näytönohjainta ??
katos netistä laittamalla sinne emolevyn tiedot. - Ei edes voimalla
harmaan. kirjoitti:
ritilän yhteydessä on prosessor ?
ja sinä availet jotai muuta ?? näytönohjainta ??
katos netistä laittamalla sinne emolevyn tiedot.Niissä harmaissa ritilöissä ei ole edes tuuletinta, ja ne ovat pieniä. Kai sitten ne ovat niitä "emolevylle integroituja näyttiksiä"
Olen kuitenkin varma että olen avaamassa prosessorin tuuletinta / siiltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154