Olympia

Heippa!

Hei!

Onko kenelläkään kokemuksia Olympia-matkatoimiston järjestämistä kaukomatkoista? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne sekä reissuista, että palvelusta. Itse suunnittelen lähtöä Kaukoitään tai Afrikkaan ensi vuoden puolella. Kiitokset jo edeltäkäsin!

10

5553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tourmann

      Ollaan muutama kerta oltu vaimon kanssa Olympian reissuilla, mm. Suurella Etelä- Amerikan kierroksella 20 pv, Etelä Afrikka ja Viktorian putoukset sekä Safarilla Afrikassa. Kaikki reissut on sujuneet hyvin ja järjestelyt on olleet ensiluokkaisia. Erityisesti E- Amerikan matka oli aivan fantastinen.

      Yleensä ollaan reisattu kahdestaan (mm. kolme maailmanympärimatkaa) ja muutenkin ollaan käyty yli 100 maassa. Omilla matkoilla voi säätää paljon rahaa verrattuna Olympian matkoihin, mutta toisaalta joutuu tekemään aika paljon järjestelyjä. Vaikka Olympiakin kertoo järjestävänsä vaikka mitä, niin eipä niillä ole kiinnostusta. N. vuosi sitten mm. haluttiin liittää Trans Siperian junaretkeen heidän Peking- ohjelmaansa, mutta eihän siitä mitään tullut. Siispä otettiin ne palvelut Aurinkomatkoilta ja Tiibettiin mentiin ihan omin päin.

      Olympia käyttää korkeatasoisia tai loistohotelleja, jotka joskus tuntuu olevan jopa liian hienoja. Esim. Afrikan safareja saa paljon halvemmalla muilta, mutta eivät safarilodget ole niillä toisilla läheskään samaa luokkaa. Porukka reissuilla on ihan mukavaa ja yleensä paljon matkustaneita. Harvoin matkassa on pahoja öky- öykkäreitäkään.

      Oppaat ovat ammattitaitoisia ja ahkeria. Täyttävät jopa matkustajakortit matkustajan puolesta moniin viisumimaihin mentäessä. Ryhmät ovat enimmillään vain n. 20 hengen suuruisia jolloin kaikilla on "tilaa" ja siirtymiset sekä ruokailut käy nopeasti.

      Viime aikoina tosin eräät matkat ovat hinnoiltaan nousseet aika paljon ja samalla matkojen kesto on lyhentynyt jopa alle 10 vrk. Jos rahaa löytyy, niin kyllä huolto pelaa Olympialla. Iältään matkailijat ovat yleensä vähintään keski- ikäisiä. Sellaiselle, joka ei viitsi itse järjestellä reissujaan ja pitää hyvistä hotelleista, Olympian matkat sopii hyvin. Aikataulut on tiukkoja, mutta paljon myös kokee.

      • tyytyväinen matkaaja

        olen ollut olympian etelä-afrikan,kenian safarin,balin saarten.kiinan ja nyt suunnitteilla lähteä iranin matkalle. kaikki olleet ensiluokkaisia matkoja. oppaat hoitavat matkalaiset loppuun asti todella hyvin. hinta.laatusuhde mielestäni hyvä. suosittelen lämpimästi!


    • Toinen tyytyväinen

      Olen myös ollut Olympian matkoilla mm. safarilla Tansaniassa.
      Nyt tuntuu että Olympia on hinnoitellut matkansa aika reilusti, samantyyppisiä ja tasoisia matkoja löytyy mm. Aventuralta, Mandala Travelilta, Kon-Tiki Toursilta sekä Tema-matkoilta. Tema-matkoilla en ole ollut, muilla kyllä ja näissä on Olympiaan verraten pienemmät ryhmät mistä suuri . Oppaat ovat kaikilla hyviä ja hotellien taso myös. Matkakumppanit ovat olleet aina mukavia. Kannattaa varmistaa ryhmän koko ennen valintaa, paras ryhmä on 8-12 hlöä.
      Nyt vertailin Olympian ja Kontikin Uuden-Seelannin matkaa ja suosikkia ei tarvinnut kauaa miettiä.
      Afrikkaan jos menee niin joulu-helmikuu on ehdottomasti Tansaniassa parempi kun syys-loka-ehkäpä marraskuukin kääntyy Keniaan, no molempi parempi katso Aventuran Kenia-Tansania -safari Sansibar.

    • Matkailijaperhe

      Hei! Täydet pisteet Olympialle! Useita matkoja olemme tehneet ja saaneet aina parasta mahdollista vastinetta rahoillemme! Kiitos Olympia, kohta taas nähdään!

    • hyvin_hoidettu

      80-luvulla :
      Olympia - 16 pv Kiinan kierros ja opas Olli Parikka erinomainen " Tiedän että olemme vieraana maassanne, mutta maksavina vieraina, emme suostu poikkeuksia sovittuun matkaamme!" Viimeinen ankkaillallinen myöhästyi, kun hotellin edestä kulki ihmismassa kohti Taivaallisen rauhan aukiota. https://fi.wikipedia.org/wiki/Taivaallisen_rauhan_aukion_mielenosoitus.
      Toinen oli joulumatka Krakovaan ja opas , legendaarinen Ela (Elzbieta) Dendura järjesti joulupyhiksi lisäohjelmaa räntäsateeseen. (keräsimme kolehdin) ja saimme kierroksen Zakopaneen ja matkan varrella miniöiden kuuraama valkoinen hirsikylä (en millään löydä sen nimeä) ja toisena päivänä kävimme Auschwitz ja suolakaivoksessa. Kaikkien nuhat jäi sinne !
      http://www.rantapallo.fi/lahtoportti/2016/04/27/wieliczkan-suolakaivos-krakova/
      Sen jälkeen aloin käydä Viron kylpylöissä , joissa suolahuone.

    • ex-matkaopas

      Olen itse ollut matkailualalla töissä, mutta en Olympialla. Asiakkaana kylläkin olen heillä ollut, ja on todettava, että se on matkatoimistojen Porsche, niin asiakkaita kuin henkilöstöäänkin kohtaan. Olin viimemmäksi Iranin kiertomatkalla, ja Olympia hoiti kaiken ensiluokkaisesti, jopa hölmöjen sukulaisten "sielunhoidon" kotona, kun luulivat asiakkaiden menevän kuolemaan yms. Siis, jos Olympian tarjoamat palvelut eivät kelpaa, niin pitää perustaa oma matkatoimisto, tai jäädä kotiin.

    • Anonyymi

      Olemme vaimon kanssa olleet 7-8 kertaa Olympian matkoilla, mm. Etelä Amerikan suuri kierros, Pohjois- Koreassa, Afrikan Safarilla pari kertaa. Etelä Afrikassa, Sambiassa ja Madagaskarilla. Kuuban kiertomatkalla, Silkkitiellä

      Olympia on paras valmismatkojen järjestäjistä, mutta hinnat ovat nousseet tähtitieteellisiksi. Olisimme lähteneet 3 perheenjäsentä uudelleen suurelle Etelä Amerikan kierrokselle, liki 3 viikoksi. Matka olisi kaikkineen maksanut n. 30 000 euroa. Varasimme matkan likimain samalla ohjelmalla mm. Macchun, koski- visiittien. Rion, Bolivian Titicacan ja Argentiinan kierroksen kanssa, mutta 4 viikon mittaisena .

      Osa hotelleistakin oli samoja ja loput osin paremmilla sijainneilla 4- tähden. Matka maksoi kokonaisuudessaan meiltä 3 yhteensä 14 000 e. Mukana on siis KAIKKI. taksit lentoasemille, ruokailut ym ym. Tyttärellä oli aina oma huone.

      Esim Perussa oli täydellinen yksityisopas autonsa kanssa käytössämme koko ajan lentoasemalta, käyntikohteissa ja luksusjunalle Tititcacalle kuten myös Argentiinassa, Buenos Airesissa, mutta vähemmällä opastuksella, koska .
      Paljon reissanneina olemme jo pitkään valmistaneet matkaohjelmamme itse. Jo silloin, kun netistä ei saanut likikään samoja palveluja kun nykyään saa. Tietysti pitää olla kielitaitoa ja muutakin kokemusta, mutta sitä on kertynyt suurilla matkoilla melkein kaikkialla maailmassa.

    • Anonyymi

      Olympian matkojen taso on laskenut, mutta hinta ja ryhmien koko kasvanut. Laatu ei vastaa enää hintaa.

      • Anonyymi

        Ikävältä kuulostava kommentti. Olen vuosikymmenien aikana ollut useilla matkoilla ja täyttä priimaa ovat olleet.
        Nyt uutta matkaa suunnittelemassa - toivottavasti arviosi kumoutui🎯👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävältä kuulostava kommentti. Olen vuosikymmenien aikana ollut useilla matkoilla ja täyttä priimaa ovat olleet.
        Nyt uutta matkaa suunnittelemassa - toivottavasti arviosi kumoutui🎯👍

        Voi olla, että tuo edellinen tyly kommentti vuodelta 2022 on ns. kateellisten huutelua. Mahtaako olla koskaan Olympian reissulla ollutkaan? En minäkään ole vielä ollut, mutta kovasti haaveilen Olympian reissulle lähdöstä tämän vuoden aikana. Kaikki mitä olen kuullut Olympia Kaukomatkoihin liittyen on vakuuttavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe