Onko sinulla,....

Sivistynyt kansalainen

kelohonkamökki Lapissa?Jos ei,niin aiotko hankkia sellaisen?Ja jos aikoisit hankkia sen,niin miksi ja tulisiko sinulla oltua siellä paljonkin?

27

3609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivatiina

eikä tule ihan jo taloudellisestikkin mahdotonta
      mutta en ole myöskään kokenu minkäänlaista lapin
      lumoa mieluummin lomailen täällä järvisuomessa.

• Pirre*

enkä tiedä saadaankokaan semmoista.., mutta haaveissa oisi sinne jonkunmoinen kota..

• kuuluu*

jokaisen perusoikeuksiin.
      Ei ole edes kallis rakentaa, riippuu sitten mitä luxusta sinne haluaa sisälle ja millaiselle paikalle sen haluaa.
      Ja niinkuin tiedätte, mökit Lapissa ei ole enää tänäpäivänä mitään erämajoja.
      Ne ovat hienompia kuin monen omakotitalot.
      Ja aikaa, tietysti siellä vietetään, miksi muuten edes rakentaa.
      Eikä siellä tarvitse olla edes yksin, Levillä on enemmän majoitustilaa kun Helsingin kaupungissa, kaikki palvelutkin.

• Lappiinkin vielä hälinään..? :(

• on kumpikin
        Pirrejuupas kirjoitti:

Lappiinkin vielä hälinään..? :(

vaihtoehto.
        Puoli kilometriä tuohon suuntaa ja olet muiden ihmisten kanssa ottamassa olutta/syömässä pizzaa tai pihviä.
        Kaksi sataa metriä toiseen suuntaan ja olet metsässä yksinäsi.
        Eikä ihmisiä tule vastaan.

• henrii
        on kumpikin kirjoitti:

vaihtoehto.
        Puoli kilometriä tuohon suuntaa ja olet muiden ihmisten kanssa ottamassa olutta/syömässä pizzaa tai pihviä.

tekemään tuon kotoa käsin, ei tarvitse matkustaa siksi lappiin.

• ihan hienoa se
        henrii kirjoitti:

tekemään tuon kotoa käsin, ei tarvitse matkustaa siksi lappiin.

mutta miski noin defensiivinen.
        LAppi on hieno paikka ja puoli Suomea.

• henrii
        ihan hienoa se kirjoitti:

mutta miski noin defensiivinen.
        LAppi on hieno paikka ja puoli Suomea.

ajaa 800.km, että pääsee hyttysten syötäväkisi, tai -30 pakkaseen, kun samoja asiota on tässä lähellä.
        Onhan se lappi tietysti, kun joskus käy, niin ihan kiva.

• Pirre*
        on kumpikin kirjoitti:

vaihtoehto.

kaipaa ihmistä, enkä ainakaan pizzaa muutamaan viikkoon.
        Ja jos mökin sinna saan, niin ei tarvia olla viimosen päälle, - ihan pikkuinen turve kammikin riittäs..

• miljardööri

en ostaisi mökkiä Lapista, jostain tiheästä ryppäästä. Mitä järkeä on lomailla kuin kaupungissa, en minun mielestäni mitään.

• vaan pieni jalasmökki (sauna/pukuhuone) pienen suolammen rannalla. Itse veistelin pienestä pyöröhirrestä. Käytössä kerran viikossa, yleensä lauantaisin, kun käydään avannossa.
      Lapin mökki olisi mukava,pääsisi hiihtelemään, mutta kun sinne on niin pitkä matka.
      Eikä olisi varaakaan kelomökkiin..

• Kalhu-hella

Eikä tuukkaan, liian pitkä matka sinne lappiin.
      Mökki on ihan etelässä järven rannassa, siellä voi asustella kesät, oli lomalla tai töissä.
      Voi ku se kesä taas jo saapus :)

• en tarvitse eikä

varmaan tulisi tuon takia toiselle puolen Suomea ehtimiseen käytyä.

• Heikunkeikku

...saaressa oleva talo, eikä yhtään tekis mieli hankkia Lapista mökkiä.
      Muutamia kertoja oon vuokrannut mökin viikoksi.
      Telttaillut paljon ja asuntovaunulla risteillyt sielä sun täällä.

• Mutta höylähirsimökki on

Mutta se ei ole Lapissa ja siitä syystä kun se olisi liian kaukana niin siellä harvemmin tulisi käytyä.
      Nyt mökki on asinpaikasta alle sadankilometrin päässä ja se riittää ajomatkaksi.

• fre dik

..eikä tule olemaankaan. Eikä tule olemaan rahaa sen hankkimiseen:)) Mutta,vaikka lottovoiton saisin,mökki olisi hankintalistalla ihan loppupäässä,siellä kultaisen samppanjavispilän seurana.

• kesämökkiä minkäänlaista, eikä ole hankintalistalla.

Kahteen veljieni kesämökkiin on ympäri vuoden täysi 'nautintaoikeus', mutta pari kertaa vuodessa on yleensä riittänyt.

Ensi kesänä, on todennäköisesti myös pohjoisessa jonkilainen kalamökki käytössä.
      Reilu kahdenkymmenen ha-tontti veljellä ja väliaikainen jälasmökki siine raahattu.

Olen enemmän 'satunnainen' matkailija as. autolla, mutten vähääkään karavaanari, pois se minusta.:)

• Meriläinen

on se hirsimökki merenrannalla, mulle riittäisi se.

• enkä aio hankkia sieltä koska mul on päijänteen läheisyydessä mökki tjn
      ja kaiken wapaa aikani siellä olen :=))

• eikä hankita.

Suurin osa Lapin mökkeröisistä on kuin minkä tahansa kaupungin taajamissa, vieri vieressä.

Siinä ei toteudu minun mökki-ilmapiirini.

• Keno vie onneen

ja nyt muutin pysyvästi.Syönpä aamuisin,siinä kaurapuuron katsellen lasista,poroja ja muita metsän eläimiä.Saa Saarinen ja Helin nuolla sitä pomon per...ä niin paljom kun haluavat.

• henrii

sielä kelomökissä saattaa mennä henki.

• muka..? :/

• henrii
        Pirrejuupas kirjoitti:

muka..? :/

jostain vaan muljahti mieleen.

• .._.._..

Kakkoskoti eteläisessä Ranskassa, kolmoskämppä eteläisessä Espanjassa, 400 m2 omakotitalo lämmitettävänä arvostetussa lähiössä Helsingin liepeillä ja sitten vielä kelohonka "pirtti" Lapissa ja kesämökki tietysti Järvi-Suomessa, ympäri vuoden lämpimänä pidetty saunoineen. Aivan, suurellista energian tuhlausta, tuotetaan tolkuttomasti hiilidioksidipäästöjä ilmakehään, kun kaikkiin näihin paikkoihin pitää ehtiä "viettämään" juhlia ja kissanristiäisiä. Ja kuinkas muuten matkanteko järjestyy kuin lentäen/suurella neliveto polttoainetuhlarilla. Surkoot tuhlailun haitoista ne muut, ei "me"./

• Muttei ihan Lapissa.

• Pikku pedantti

sivistynyt,että minulla tosiaan on nyt omakotitalo kaupungin laidalla.Sivistyneenä minä myöskin pidän huolen siitä,että piha on siisti.Koirani kakitetaan aina kauemmas,ei kenenkään portinpylvääseen.Minulla taitaa olla suhteellisen sivistynyt avomies.Koirani,joka tosiaan on vain ja ainoastaan minun,on snautseri.Tyttäreni pitää talutuksista myöskin huolen.Olen opettanut tyttärelleni myöskin sivistystä.En tiedä onnistuuko,mutta koville ottaa.Hän ei ole vielä kahtakymmentäkään,mutta eiköhän tuo tuosta.Tekee just niinkuin minä sanon,niin kaikki menee hyvin.

Siistiä tulee olla ja kaikki on valmiiksi ohjelmoitu kaksi viikkoa eteenpäin,niin hommat hoituvat.

Meillä tai siis minulla oli haaveena kelohonkamökki Lapista.Minä haluan aina jotain vaihtelua ja uutta elämääni.Jos jämähdän paikalleni,niin tulee ahdistava olo.Projekteja riittää.Niitä haaveita kun on niin paljon,vaikka muille jaella.

Ketjusta on poistettu 72 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1829
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      99
      1828
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      10
      1574
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      142
      1172
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1032
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe