Pöytähopeat, minne myyntiin?

periätär ;-)

Olen perinyt vuosien varrella eri tätien hopealusikoita yms. Haluaisin päästä niistä eroon. Ei ole mitään kokonaisia sarjoja, maksimissaan vain 6 samanlaista lusikkaa per malli. Jotkut ovat tosi kookkaita soppalusikoita, eli epäkäytännöllisiä ja tilaa vieviä.

Minne voisin saada ne myytyä kaapista lojumasta?

12

15636

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käväse tutustumassa

      Antiikkimessuilla on paljon myyjiä, jotka myyvät vanhaa tavaraa, myös hopealusikoita. Ottavat ehkä myyntiin.

      Taitaa kuitenkin olla niin, että lusikoita on niin paljon liikkeellä, että ei niistä saa oikein mitään. Kuka niitä ostaa?

      Kiillota lusikkasi ja ota ne käyttöön. Mitä niitä laatikossa säilyttelet.
      Käyttötavaraahan ne ovat.

    • Juke

      jos laitat niin ei mene kuluja ja saat kätevästi myytyä. Vertaa vastaavien tuotteiden hintoja nettihuutokaupassa, esim huuto.net.

      • periätär ;-)

        Tuntuu, että niissäkin on liikaa tarjontaa, monet hopiat ovat vailla yhtään ostotarjousta.


      • Juke
        periätär ;-) kirjoitti:

        Tuntuu, että niissäkin on liikaa tarjontaa, monet hopiat ovat vailla yhtään ostotarjousta.

        Jos on oikea hinta niin löytyy sitten ostaja. Kannattaa katsoa haulla myös toteutuneita hintoja. Paljon on tavaraa myytävänä kyllä.

        Voit myös viedä tavalliseen huutokauppaan, ottavat provision mutta saat sitä kauttakin myytyä.


      • minä itte
        Juke kirjoitti:

        Jos on oikea hinta niin löytyy sitten ostaja. Kannattaa katsoa haulla myös toteutuneita hintoja. Paljon on tavaraa myytävänä kyllä.

        Voit myös viedä tavalliseen huutokauppaan, ottavat provision mutta saat sitä kauttakin myytyä.

        Jätäppä ne siihen ulkoportaille,niin minä käyn ne siitä hakemassa joku päivä ja myyn ja tuon sinullekkin sitten rahhoo.


      • hopeamieli
        Juke kirjoitti:

        Jos on oikea hinta niin löytyy sitten ostaja. Kannattaa katsoa haulla myös toteutuneita hintoja. Paljon on tavaraa myytävänä kyllä.

        Voit myös viedä tavalliseen huutokauppaan, ottavat provision mutta saat sitä kauttakin myytyä.

        kiinnostaa, ostaisin mielelläni


      • jarzi65

    • Kiinnostaisi ainakin nähdä millaista lusikaa olisi kaupan. Laita johonkin kuvaa ja linkitä tänne.

    • jusa542

      Samanlainen kysymys olisi mullakin, kun sain perinnöksi Chippendale (?) -pöytähopeita. Haarukoita, veitsiä ja lusikoita 6kpl kaikkia. Sähköpostilla voin lähettää kuvia, jotta saisi tietoon edes onko nuo Chippendaleja vai mitä.. Osoite on [email protected]

    • antiikkikauppias

      Jos sinulla on asiaa pääkaupunkiseudulle tai asut siellä, niin ehdottomasti parhaan hinnan "tavallisesta" hopeasta saat myymällä esim. Rasmussenille tai Tavexille. Hopean (100%:n) hinta nousi viime viikolla 710€/kg noin 740e/kg ja parhaimillaan se oli syksyllä 2011 jopa 1050€/kg, Saat hopeistasi pitoisuuden mukaan 70-85% tuosta "100%:n" hinnasta romuksi myyden esim Rasmussenille.

      Kiertävät, ja lehdissä ilmoittelevat kullan ja hopean ostajat maksavat 100-250€/kg, joten melko hyvän "palkan" saat, jos hopeasi Helsinkiin viet. Panttikin "maksaa" (eli lainaa hopeitasi vastaan) paremmin kuin nuo kiertävät ostajat, ja jos jätät pantin lunastamatta saat pitää rahasi ja hopeat jäävät panttiin.

      Antiikki- ja designarvoa omaavat hopeat kannattaa myydä arvohuutokauppojen kautta tai suoraan alan liikkeeseen. Jos hopean tiedot on hallussa (ikä, valmistuspaikkakunta ja/tai valmistaja, hopeaseppä tai designhopeassa suunnittelija, pitoisuus, täyshopeisissa paino), niin sitten niitä voi myydä esim. huutonetissä tai tori.fi -palvelussa. Punnitessasi hopeitasi kannattaa huomioida, että usein esim. nykyajan chippendale-veitsissä ja -ottimissa on terä terästä ja vain kahva hopeaa.

    • tessukka69

      jos niitä sinulla vielä on olen kiinostunut ostamaan teen niistä koruja

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi, korujentekomateriaaliksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe