Hinta villasukille?

neuloja

Paljonko maksavat itse neulotut villasukat?

73

25325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastelija

..tarkoitat tarvikkeita ym.?

No, itse olen juuri neulomassa ensimmäisiä villasukkia sitten yläasteen. Ostin 2 kerää 7-veljestä lankaa sekä nro 3:n sukkapuikot, hinnaksi tuli 10,50 euroa.

Enpä muistanutkaan kuinka kivaa neulominen on, taidan "joutua" neulomaan vielä paljon muutakin, nyt kun pääsin taas hommaan sisälle.

• neuloja

....innostuin neulomaan sukkia yli oman tarpeeni ja ajattelin myydä osan, olisi kiva tietää mitä valmiit sukat maksavat (vaikea hinnoitella omalle työlle hintaa...)

• Harrastelija
        neuloja kirjoitti:

....innostuin neulomaan sukkia yli oman tarpeeni ja ajattelin myydä osan, olisi kiva tietää mitä valmiit sukat maksavat (vaikea hinnoitella omalle työlle hintaa...)

ajattelinkin, että mahdollisesti tarkoitat tuota.. Ostin viime vuonna joulumarkkinoilta kaninkarvasta tehdyt sukat, hinta 20 euroa. Ja muistaakseni tavallisetkin villasukat olivat ihan hyvissä hinnoissa ja kauppansa näyttivät tekevän!

Jos et saa myytyä niitä, niin onhan sinulla ainakin joululahjoja valmiina.

• waterlilly
        neuloja kirjoitti:

Mulla on mun liikkeessä myynnissä seitsemästäveljeksestä kudottuja villasukkia.
        Aikuisten sukissa on myyntihinta 16-17e ja tuosta vielä 30% jää mulle myyntiprovisioo. Ne on tosi halpoja. Tekijälle jää juurikin materiaalien hinta...

• mulperi53
        neuloja kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että en edes yritä myydä itse neulomiani villasukkia.
        Tulisin vain äkäiseksi, jos niitä moitittaisiin kalliiksi, kuten eräälle torimyyjälle tokaistiin 7 euron naisten villasukista. Siispä annan niitä lahjaksi/tuliaisiksi sellaisille henkilöille, joiden tiedän arvostavan käsityötä, ja jotka ylipäätänsä tykkäävät villasukista. Kaikkihan eivät niitä arvosta eivätkä tarvitse, joten silloin menee hukkaan työ ja langat.

• entykkää
        waterlilly kirjoitti:

Aikuisten sukissa on myyntihinta 16-17e ja tuosta vielä 30% jää mulle myyntiprovisioo. Ne on tosi halpoja. Tekijälle jää juurikin materiaalien hinta...

Enpä neulois sulle 6-7 eurolla sukkia. Sinä saat 5€ siitä, että nostat tiskiin!

• Anonyymi
        waterlilly kirjoitti:

Vaimo kutonut valtavat määrät lasten villasukkia omaksi ilokseen..7 veljeksen langoista..ketä kiinnostais..hinta on tois sijainen..sukat Tampereella

• Anonyymi
        neuloja kirjoitti:

Sukkia oikeasta villasta lampaan saa kokojen mukaan eri hinnat 10€-50€ miehille isot koot lapsille pienet. Värejä ja yksivärisiä. Aito Villa maksaa se pitää pestä ja muuta värjätä mutta kyllä lämmittää. Kutomiseen menee aikaa myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimo kutonut valtavat määrät lasten villasukkia omaksi ilokseen..7 veljeksen langoista..ketä kiinnostais..hinta on tois sijainen..sukat Tampereella

Torille myymään.

• Anonyymi
        waterlilly kirjoitti:

Aika hölmöä kauppaa. Ei tule mitään palkkaa tekijälle. Ihan aliarvostetta hinnoittelua.

• Anonyymi
        Harrastelija kirjoitti:

ajattelinkin, että mahdollisesti tarkoitat tuota.. Ostin viime vuonna joulumarkkinoilta kaninkarvasta tehdyt sukat, hinta 20 euroa. Ja muistaakseni tavallisetkin villasukat olivat ihan hyvissä hinnoissa ja kauppansa näyttivät tekevän!

Jos et saa myytyä niitä, niin onhan sinulla ainakin joululahjoja valmiina.

20 € on ihan hyvä hinta, joidenkin myyjien 30-50€ hinnat on jo törkeitä rahastusta, olen yrittänyt etsiä 45-46 koon sukkia itselleni muttei kohtuuhintaan tunnu kenelläkään löytyvän, käytän kesät talvet sisällä ja ulkona villasukkia tuntuu että nykyisin hajoavat kantapästä suhteettoman nopeasti rikki. puuilossa oli hyllyssä teline jossa monen koon sukkia vaan sekin poistunut heidän valikomastaan kun viimeksi kävin harmi olisin kymmenkunta sukkaa heti ostanut. mistähän nettikaupasta voisi löytyä kohtuuhintaan wli normaaliin 15-20€ villasukkia 45-46 koolle.

• Anonyymi
        mulperi53 kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että en edes yritä myydä itse neulomiani villasukkia.
        Tulisin vain äkäiseksi, jos niitä moitittaisiin kalliiksi, kuten eräälle torimyyjälle tokaistiin 7 euron naisten villasukista. Siispä annan niitä lahjaksi/tuliaisiksi sellaisille henkilöille, joiden tiedän arvostavan käsityötä, ja jotka ylipäätänsä tykkäävät villasukista. Kaikkihan eivät niitä arvosta eivätkä tarvitse, joten silloin menee hukkaan työ ja langat.

7€ sukat, joko lasten kokoa tai todella halpa kyllä jo on. ostaisin tuohon hintaan heti 10 paria kun kuluvat rikki jokapäiväisessä käytössä suhteettoman nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukkia oikeasta villasta lampaan saa kokojen mukaan eri hinnat 10€-50€ miehille isot koot lapsille pienet. Värejä ja yksivärisiä. Aito Villa maksaa se pitää pestä ja muuta värjätä mutta kyllä lämmittää. Kutomiseen menee aikaa myös.

hyvä hinta on 10-20€ siitä jos yli menee on törkeää rahastamista jo sukista. jos alle kympillä saisi itselle 45-46 koon sukkia ostaisin heti seuraavasta eläkkeestä 10 paria ja toiset 10 myöhemmin vielä varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hölmöä kauppaa. Ei tule mitään palkkaa tekijälle. Ihan aliarvostetta hinnoittelua.

no 20€ saa jo hyvän palkan työlleen noin 30-50% on hyvä kate kyllä, 30-50 on jo törkeää rahastusta sukista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7€ sukat, joko lasten kokoa tai todella halpa kyllä jo on. ostaisin tuohon hintaan heti 10 paria kun kuluvat rikki jokapäiväisessä käytössä suhteettoman nopeasti.

Täällä olisi yksi joka voisi kutoa sinulle 10 paria sukkia tuohon hintaan.

• Anonyymi
        UUSI
        waterlilly kirjoitti:

Kyllä tekijällekin pitää jotain työpalkkaakin jäädä eikä pelkästään materiaalien hinta. Törkeä olet kun kaiken materiaalien hinnan päälle tulevan vedät itsellesi myyntiprovikkana, etkä jätä tekijälle mitään. Tuollaiselle myyjälle en antaisi minkäänlaista tuotetta myyntiin

• joku

kirpparilla kudotuista pitkistä villasukista enintään 5 ekee. Mutta kannattaa kuitenkin laittaa pikkasen enemmän.kyllä joku joka ei osaa kutua niin ostaa vähän kalliimmallakin. Itse kudon paljon ja mietin kyllä että jos ostan että kannattaako sillä hintaa itse alkaa kutomaan sukkia tai ostamaan villalankaa.

• puikko

jos on hyvästä langasta ja oikeaoppisesti valmistettu niin miestensukat ovat vielä kohtuuhinnassa vaikka olisi 20euroa maksaa ne langatkin

• Anonyymi

Langatkin maksaa pitkiin villasukkiin ainakin7€ !!! 17 - 20€ sopiva hinta pitkiin villasukkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Langatkin maksaa pitkiin villasukkiin ainakin7€ !!! 17 - 20€ sopiva hinta pitkiin villasukkiin.

20-25€ ollut isoissa myynnissä toreilla.

• susa

Hinnoittelu on todella ongelmallista. Laittaa villasukkien hinnaksi minkä tahansa, niin tuntipalkoille ei pääse. Kutominen on kiva harrastus ja hyvä, jos töitä menee kaupaksi ja tuloilla saa rahoitettua harrastusta.

Kirppikselle ei kannata laittaa mitään käsitöitä myyntiin, koska siellä jos missä poljetaan käsityön arvostus olemattomiin.

Minä olen hinnoitellut sukkani 5 - 10 euron välille. Toisten mielestä halpoja ja toisten mielestä taas kalliita. Pienten lasten sukat ovat tuon 5 ja sit koon kasvaessa hintakin hieman suurenee.

Ja nyt, kun olen menossa joulumarkkinoille, pitää kai laittaa hintaan paikkamaksua eli ehkä 1-2 euroa lisää. Jos eivät mene kaupaksi lisämaksun kanssa, niin pitää katsoa asia uusiksi. Työlle ei todellakaan jää paljoa arvoa, mutta kutominen on harrastukseni ja olen tyytyväinen, kun saan kutoa ja pääsen ainakin osasta eroon ja saan hankkia lisää materiaalia.

• Maiju

Moikka!

Itse en kudo (enää), mutta mielestäni aikuisten sukkia ei voi myydä alle 15 euron hinnan. Niissähän on ihan mieletön työ. Jokainen joka itse on joskus kutonut tietää, että millainen työ sukkienkin kutomisessa on.

Sellainen, joka ei maksa 5 euroa enempää ei todellakaan arvosta toisen työtä. Kirpparilla ei yleensäkään kannata käsitöitään myydä, koska sieltä ei löydä niitä ihmisiä, jotka arvostavat välttämättä kädentaitoja. Eihän sillä 5 eurolla kata edes lankojen hintoja.

T: Maiju

• susa
        Maiju kirjoitti:

Moikka!

Itse en kudo (enää), mutta mielestäni aikuisten sukkia ei voi myydä alle 15 euron hinnan. Niissähän on ihan mieletön työ. Jokainen joka itse on joskus kutonut tietää, että millainen työ sukkienkin kutomisessa on.

Sellainen, joka ei maksa 5 euroa enempää ei todellakaan arvosta toisen työtä. Kirpparilla ei yleensäkään kannata käsitöitään myydä, koska sieltä ei löydä niitä ihmisiä, jotka arvostavat välttämättä kädentaitoja. Eihän sillä 5 eurolla kata edes lankojen hintoja.

Voi pojat, olin yksillä joulumarkkinoilla. Siellä oli paljon ihmisiä, mutta eivät olleet ostomielessä liikkeellä. Kulkivat kädet taskuissa ja katselivat happamina. Myyjiä oli paljon ja monella aivan ihania tavaroita myynnissä, mutta kulkijoilla ei ollut monellakaan kassia, joten mitään ei ostettu.

Suurin osa ihmisistä ei arvosta käsityötä ollenkaan. Kokeilin yhteen naiseen hintasysteemiä. Tonki sukkia ja otti yhdet käteensä ja kysyi hintaa. Sanoin huvikseni halvan hinnan eli 7 euroa, nainen pudotti sukat äkkiä takaisin koriin kuin ne olisivat alkaneet polttamaan sormia, mumisi ja häipyi. Jos se nainen ei olisi lähtenyt niin liukkaasti liikkeelle, olisin kysynyt - paljonko olette valmis maksamaan?

Meni minulta jotain kaupaksikin ja ihan mukavalla hinnalla. Ostajat eivät "valittaneet" hinnasta.

• Maiju
        susa kirjoitti:

Voi pojat, olin yksillä joulumarkkinoilla. Siellä oli paljon ihmisiä, mutta eivät olleet ostomielessä liikkeellä. Kulkivat kädet taskuissa ja katselivat happamina. Myyjiä oli paljon ja monella aivan ihania tavaroita myynnissä, mutta kulkijoilla ei ollut monellakaan kassia, joten mitään ei ostettu.

Suurin osa ihmisistä ei arvosta käsityötä ollenkaan. Kokeilin yhteen naiseen hintasysteemiä. Tonki sukkia ja otti yhdet käteensä ja kysyi hintaa. Sanoin huvikseni halvan hinnan eli 7 euroa, nainen pudotti sukat äkkiä takaisin koriin kuin ne olisivat alkaneet polttamaan sormia, mumisi ja häipyi. Jos se nainen ei olisi lähtenyt niin liukkaasti liikkeelle, olisin kysynyt - paljonko olette valmis maksamaan?

Meni minulta jotain kaupaksikin ja ihan mukavalla hinnalla. Ostajat eivät "valittaneet" hinnasta.

Moi!

Tuollaisia ostajia on aina välillä liikkeellä. Eli heidän pitäisi saada ilmaiseksi ja vaikka olisit sanonut 2 euroa olisi luultavasti reaktio ollut samanlainen. Toiset vain haluavat kysellä hintoja eikä kuitenkaan ole edes ostotarkoitusta, mutta eipä anneta tuollaisten masentaa :o)

Maiju

• neuloja
        susa kirjoitti:

...kävin tässä paikallisella kirpputorilla ja siellä oli sukkia myytävänä, tehty 7-veljeksestä ja kirjoneuletta. Hintaa oli vain 5.5e ja vielä eräät valittivat sukkia kalliiksi :( Itse olen aika hidas neuloja ja saan vain yhden sukan päivässä valmiiksi (kokoa 40). Jotenkin ärsytti ja itse asiassa aika paljonkin tuollaiset huomautukset. Eihän tuossa jää yhdelle sukalle hintaa kuin 2,75 / sukka!!! Taidanpa tehdä nyt niin, että annan sukkani lahjaksi.....saapahan yksi sitten useammat. Nyt lähden jatkamaan sukkien neulomista ja suunnittelemaan uusia "kuvioita"

• susa
        neuloja kirjoitti:

...kävin tässä paikallisella kirpputorilla ja siellä oli sukkia myytävänä, tehty 7-veljeksestä ja kirjoneuletta. Hintaa oli vain 5.5e ja vielä eräät valittivat sukkia kalliiksi :( Itse olen aika hidas neuloja ja saan vain yhden sukan päivässä valmiiksi (kokoa 40). Jotenkin ärsytti ja itse asiassa aika paljonkin tuollaiset huomautukset. Eihän tuossa jää yhdelle sukalle hintaa kuin 2,75 / sukka!!! Taidanpa tehdä nyt niin, että annan sukkani lahjaksi.....saapahan yksi sitten useammat. Nyt lähden jatkamaan sukkien neulomista ja suunnittelemaan uusia "kuvioita"

Minulla oli pari vuotta sitten yli 50 paria villasukkia. Sain tuttavaltani melkoisen määrän erivärisiä nalle-lankoja ja "tuhlasin" niitä villasukkiin.

Nyt ei ole enää jäljellä kuin vajaa 20 paria sukkia. Muutama pari on mennyt kaupaksi ja loput olen jaellut tutuille ja sukulaisille. Ja nuo loputkin menevät lahjaksi vähitellen.

Kohta ei saa mistään ostaa villasukkia, koska nuo "naljailevat kitupiikit" pilaavat kutomisinnon.

En välitä, mutta harmittaa, koska rakastan kutomista ja sitä voi tehdä telkkarin ääressä. Meillä ei kukaan käytä villapuseroita, joten sellaisia en viitsi edes kutoa.

• Mummi hämeestä
        Maiju kirjoitti:

Moikka!

Olen Maijun kanssa samaa mieltä,jotta villasukista pitää saada ainakin se 15 euroa ja jos on palmikkoa tai muuta koristetta,niin 20 euroa varsinkin jos on pidemmistä sukista kyse.Itsekin neulon sukkia ja nämä ovat hintojani.

Terkuin:
        Mummi

• Suututtaa
        Mummi hämeestä kirjoitti:

Olen Maijun kanssa samaa mieltä,jotta villasukista pitää saada ainakin se 15 euroa ja jos on palmikkoa tai muuta koristetta,niin 20 euroa varsinkin jos on pidemmistä sukista kyse.Itsekin neulon sukkia ja nämä ovat hintojani.

Terkuin:
        Mummi

Heh,heh! Tämä mummo lähtee eka kertaa joulumyyjäisiin myymään villasukkia hintahaarukalla 15-30 € tekotavasta ja koosta riippuen. 7-veljestä yksivärisestä villalangasta maksan kaupassa 4.30€ ja aikaa minulla menee valmistukseen 2-3 pv, joten kyllä tekopalkkaakin pitää saada,eikä vain työ/antamisen ilo...! Aion myös perustella sukkieni hinnan... urputtajille toivotan joulurauhaa ja hyvää joulumieltä!

• Hyvistähyvähinta
        Suututtaa kirjoitti:

Heh,heh! Tämä mummo lähtee eka kertaa joulumyyjäisiin myymään villasukkia hintahaarukalla 15-30 € tekotavasta ja koosta riippuen. 7-veljestä yksivärisestä villalangasta maksan kaupassa 4.30€ ja aikaa minulla menee valmistukseen 2-3 pv, joten kyllä tekopalkkaakin pitää saada,eikä vain työ/antamisen ilo...! Aion myös perustella sukkieni hinnan... urputtajille toivotan joulurauhaa ja hyvää joulumieltä!

Hyvin neulotusta reilusta sukkaparista maksan 20€ mieluusti. Sen yli jos menee niin joko sukan tai myyjän pitää olla tosi hyvä :)

• Anonyymi

olen ekaa kertaa menossa joulumyyjäisiin myymään neulomiani sukkia ja ajattelin hinnaksi perussukille 12,- kaikki koot n. 38 osaatko neuvoa?

mummeli 66v

• Anonyymi
        Mummi hämeestä kirjoitti:

Terkuin:
        Mummi

Valkoiset villasukat ostettiin nainen kutoi 20 vanhaa markkaa oli kauniit varret joku kuulkaa varasti ne meiltä kun vei koirankin. HELLUNTAILAISIA ehkä virosta.

• Anonyymi

Myssymummojen kutomat sukat maksavat 58- 63 euroa pari. Eikä sekään oo liikaa kutomiseen kulutettuun aikaan nähden, lisäsi materiaali..lankojen hinnatkin ovat nousseet.

• Anonyymi

noilla hinnoilla ostan kyllä heti ensi eläkkeestä itselleni 10 paria koon 45-46 sukkia. ja myöhemmin saman verran lisää eli varma kauppa olisi heti kyllä jo 20 parille sukkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myssymummojen kutomat sukat maksavat 58- 63 euroa pari. Eikä sekään oo liikaa kutomiseen kulutettuun aikaan nähden, lisäsi materiaali..lankojen hinnatkin ovat nousseet.

yli 20€ on jo törkeää rahastamista ryöstöhinnoiteltuja jos 50€ maksaa on todella iso kusettaja huijari jo ja rahastaja ei mene noilla hinnoilla kyllä missään kaupaksi. no ameriikan rikkaiden maassa vois saada jopa myytyä noilal kusetus hinnoilla. kukaan tervejärkinen ei 50€ maksa kyllä sukista.

• neuloja

..kaikille vastanneille!

• intoilija1

Hei!
      Olen myös neulnut sukkia, huiveja ym. kivaa....
      Sukka lanka maksaa 4-10 euroa kerä koosta ja laadusta ja sitä menee 100-150 g
      eli hinnaksi tulee piniin sukkiin n. 5-6 euroa ja aikuistan sukkiin 8-10 e jo langoista.
      Mielestäni kohtuu ninta olisi 10-15 euroa on niissä senverran työtä.
      Jos tekee joitakin ns. krotstee juttuja niin sittän lisähintaa.
      Huivit ovat nyt myös in ja niiden hinta on arvoitus.
      Itse olen pitänyt langan hinta 5 e extraa.

• työtä on

En kyllä viitsisi tehdä vielä viiden euron lisäekstralla miesten sukkia. Ehkä en edes naisten.

• pipa1969

Helsingissä aikuisten ihan tavalliset Seitsemästä Veljeksestä tai Nallelangasta kudotut sukat maksavat 20,-.
      Pitkävartiset 25,--30,-.
      vauvojen sukat 5,- ja lasten 10,-.
      Mielestäni on törkeää, että jotkut hinnoittelevat aikuisten sukat 5,- kun sillä hinnalla ei saa edes lankoja. Kyllä omalle työlle täytyy vähän hintaa laittaa vaikka ne sukat syntyy siinä samalla kun tv:tä katsoo.

• liian paksut

Jos vaan saisi paremmasta langasta kudottuja sukkia Esim Step tms. niin maksaisin mielellään 30 .-.
      Seitsemän veljeksen langasta kudottuja en osta.

• himo neuloja, kätevä

teen step langasta sukkia 20 euroa ja kaupaksi menee, samoin 15 e nalle langasta,sama tulos. mutta nuo lasten sukat 5 -7 euroa eivät mene kaupaksi, vielä on mummoja elossa jotka osaavat kutoa sukkia....harmi.

• sukkasilmukka

Olen viime aikoina oikein tarkkaillut kirppiksillä näitä itse kudottujen sukkien hintoja. Hintahaitari on kyllä melkoinen! Halvimmat olivat: aikuisten pitkät villasukat 5 euroa parilta, lasten sukat 3 euroa. Ja tosi hienoja olivat.
      Kalleimmat olivat 27 euroa parilta. Tässä pöydässä lasten sukistakin pyydettiin 23-24 euroa. Hienoja tosin nekin.
      Itse olen kaupitellut 10 euroa pari aikuisten sukkia, mutta kukaan ei osta. Eli vaikeaa niitä on kaupaksi saada ja vaatii ilmeisesti tosi pitkät myyntiajat. Voi tietysti olla, että tuossa joulun tietämissä kauppa käy paremmin.

• Anonyymi

kyllä minulle ainakin kelpaisi 10€ koon 45-46 villasukat, tilaisin heti 10 kpleen satsin ja toisen 10 kpl myöhemmin vielä varoiksi. kontaktia niin heti ensi eläkkeestä tilaan 10 kpleen paketin villasukkia.

• halvalla menee

Käsin tehtyä aikuisten normisukkaa saa kaupaksi jnv. kun hinta on 10 - 15 e pari.

• Käsityönopettaja

Aivan typerää tuijottaa hintaa. Ettehän osta euroja vaan hyvälaatuiset sukat. Itse jos löydän mieluisat voisin maksaa 30-50 euroa parista jos on NEULOTTU hyvästä langasta. Hyvä ihme nuita halpoja hintoja ja huonoja lankoja esim. Seiskaveikka on huonoa

• himo neuloja, kätevä
        Käsityönopettaja kirjoitti:

Aivan typerää tuijottaa hintaa. Ettehän osta euroja vaan hyvälaatuiset sukat. Itse jos löydän mieluisat voisin maksaa 30-50 euroa parista jos on NEULOTTU hyvästä langasta. Hyvä ihme nuita halpoja hintoja ja huonoja lankoja esim. Seiskaveikka on huonoa

olen saman huomannut. miksi ihmiset tekevät AINA 7-veljeksestä, se on huonoa lankaa, pesujen jälkeen nyppyyntyvät ja eivät lämmitä. ennen n. 10 -15 vuotta sitten oli hyvää lankaa, mutta koostumus on jotenkin huonontunut, tätä sanovat myös muutkin jotka ammatikseen neulovat. ei kannata tehdä halvasta langasta. ja hei! jos sukat maksavat n. 5 euroa pari, mieti kuinka paljon ne kuluvat käytössä, ovat kohta nuhraantuneita ja ryhtinsä menettäneet. itse teen saksalaisista langoista ja hyvät tulee ja kauniin värisiä, on tarjolla paljon muitakin lankoja kuin nosita, kokeile.

• neuloja61
        himo neuloja, kätevä kirjoitti:

olen saman huomannut. miksi ihmiset tekevät AINA 7-veljeksestä, se on huonoa lankaa, pesujen jälkeen nyppyyntyvät ja eivät lämmitä. ennen n. 10 -15 vuotta sitten oli hyvää lankaa, mutta koostumus on jotenkin huonontunut, tätä sanovat myös muutkin jotka ammatikseen neulovat. ei kannata tehdä halvasta langasta. ja hei! jos sukat maksavat n. 5 euroa pari, mieti kuinka paljon ne kuluvat käytössä, ovat kohta nuhraantuneita ja ryhtinsä menettäneet. itse teen saksalaisista langoista ja hyvät tulee ja kauniin värisiä, on tarjolla paljon muitakin lankoja kuin nosita, kokeile.

Olen itsekin katsellut kirpputorilla ja kierrätyskeskuksessa myynnissä olevia sukkia ja aika kirjavalta valikoima näyttää. Suurin osa "laadukkaammista" sukista näyttää olevan Nallesta tai 7 veljeksestä tehtyjä. Sitten on sukkia, joista en montaa euroa maksaisi. Tarkoitan halvasta akryylilangasta ja sekalaisista langanjämistä löyhästi neulottuja sukkia. Nalle ja 7 veljestä eivät valitettavasti enää ole yhtä hyviä kuin aikaisemmin, nukkaantuvat ja huopuvat ikävästi, mutta paikkakunnilla, missä ei enää käsityöliikkeitä ole, on tyydyttävä marketvalikoimaan ja muuta ei juuri ole tarjolla kuin näitä Novitan lankoja.
        Hyvät saksalaiset ja muut ulkomaiset sukkalangat käsityöliikkeissä ovat usein kalliimpia kuin Novitan langat. Ne saattavat maksaa aikuisen sukkapariin jopa yli 23 €, ehkä enemmänkin.
        Paljonko olisitte valmiita maksamaan kirjoneulelapasista? Täysvillalangasta neulotut aikuisen lapset näkyivät maksavan kierrätyskeskuksessa 25€ ja lasten 10€.

• lankalaatua

Niin vaan eipä henkilö joka ei itse neulo ymmärrä lankaladuista mitään, hinta on silloin ratkaiseva tekijä. Kannattaisi pistää sukkien matkaan vaikka parilla pistolla kiinni lankavyöte mistä neulottu niin voisi ostaja vertailla. ja vaikka langanhinta myös niin ostaja huomaisi minkä verran teko on maksanut.
      Sukkia näkyy olevan niin paljon myynnissä että taitaa tukkeutua markkinat.

• ei seiskaveikkaa

No eipä kovin paljon oo paremmista langoista neulottuja, Itse ostan melkein aina jos nään Stepistä kudottuja sukkia sekä ohuemmasta että paksummasta. Paksumpia Steppisukkia on tosi harvoin.

• pohjosen poika

Olisin valmis maksamaan käsintehdyistä villa sukista kunnon hinnan. Meillä täällä pohjoisessa käytetään niitä päivittäin. tollanen 10 paria kyllä kelpais itelle heti.

• kutojamimmi

Eihän kirppikselle kuulu uusi tavara, siellä ei ole tarkoituskaan maksaa ns. oikeaa hintaa. Parempiakin lankoja on kuin 7veljestä. Itse myyn käsityöliikkeessä, aikuisten sukat 25, laadukas lanka ja työ, menee hyvin kaupaksi. Menee hinnasta toki pieni provikka liikkeelle, mutta kaikki menee kaupaksi. Kirpparille ei tulisi mieleenikään viedä.

• kutoja

Kipputoreilla on tarkoitus myydä halvalla käytettyä tavaraa ja onhan siellä aina jotain uuttakin tai käyttämätöntä.
        Kirpputorit tai kierrätyskeskukset ovat monissa paikoissa ainoita, missä on mahdollisuus myydä käsitöitään koska lähin käsityöliike on kaukana useiden kymmenien kilometrien päässä, eikä liike välttämättä ota myyntiinkään käsitöitä. Usein neulojat ovat iäkkäitä ihmisiä jotka tekevät käsitöitä ajankulukseen ja hankkivat lankansa lähimmästä kaupasta.

• villasukka <3

Itselläni on useat sekä seiskaveikasta että nallesta tehdyt sukat. Minun mielestäni ne ovat kestäviä ja lämpimiä, eivätkä ainakaan minulla ole nukkaantuneet, vaikka paljon olen käyttänyt ja pessyt. Villasukkia käytän talviaikana päivittäin: toisia saappaissa lisälämpönä ja toisia sisällä.

• käsityöharrastaja

Minäkin olen miettinyt, että voisin myydäkin käsitöitäni. Varastossani on nytkin pipoja, sukkia ja kaulahuiveja, joita olen tehnyt ilman että olen tiennyt, kenelle teen.

Mutta missä myydä? Kirppari ei kiinnosta juuri siksi, että sieltä ihmiset etsivät mahdollisimman halpaa käytettyä tavaraa, ei niinkään uusia käsitöitä.

Jos johonkin kauppaan tarjoaisi, niin moni kauppa taitaa vaatia säännöllistä sopimusta, eli harrastusluontoinen tekeminen voisi muuttua enemmän osa-aikatyöksi, kun olisi pakko saada tietty määrä tuotteita myyntiin. Näin ainakin yksi tuttuni kertoi - hän tekee jollekin liikkeelle säännöllisesti tietyn määrän sukkia kuukaudessa, ja kauppa ilmoittaa, minkä kokoisia ja värisiä sukkia milloinkin halutaan.

Mikä olisi kätevä tapa myydä, kun myytävää on satunnaisesti ja aina erilaista?

• ........

Kun joku näkee tehtävän neuleita, usein kysyy teetkö hänellekin, aina on mennyt.

• käsityöharrastaja
        ........ kirjoitti:

Kun joku näkee tehtävän neuleita, usein kysyy teetkö hänellekin, aina on mennyt.

Kun joku kaverini näkee minun neulovan jotakin, hän kysyy, saisiko ohjeen tai mistä ohje on peräisin...

• sukkapari

Laitanpa tämän uudelleen, kun ei tähän omana ketjunaan tartuttu.
      Löysin aiheesta hyvän blogikirjoituksen, joka kannattaa lukea, jos miettii käsitöiden myymistä.
      Blogissa oletuksena on myyjä, joka aikoo tehdä sukkia elannokseen, mutta noita samoja näkökulmia sukan tai muun käsityön hintaan voi miettiä jokainen, joka myy tai ostaa käsitöitä.

http://karkelonkutomo.wordpress.com/2014/10/07/arvostakaa-villasukkianne/

• nalle puh

minä haluisin villa sukat mutta en voi tehä kun ei oo aikaa haluisin jouluksi jotain aikaiseksi

• kokeilemaan4

Villasukat voi tehdä kahdella puikollakin. Youtubesta löytyy ohjevideoita miten sukka neulotaan. Rohkeesti vaan kokeilemaan ja jos silti tuntuu liian vaikealta voihan virkata tossut jos se tuntuu helpommalta.

• nurinooikein

Ne, jotka eivät itse tee käsitöitä tuskin ymmärtävät, mitä maksaa langat villasukkiin. Nallea ja 7 veljestä on lähes joka marketissa ja isommissa kaupoissa tarjoushintaankin. Laatu ei noissa langoissa ole kovin kaksinen ja halvimmillaan voi sukkaparin langat maksaa jopa vajaat kolme euroa. Jos siihen lisää hiukan työpalkkaa, voisi aikuisen koon sukkaparin hinta pyöriä siinä 10 euron tietämissä. Mutta sitten on laatulankoja, jotka maksavat jopa lähes 20 euroa kerältä, (esim. paksumpi Austermannin Step-lanka) joten sellaisten sukkien hinnaksi tulisi varmasti yli 20 euroa. Ohuet hyvänlaatuiset sukkalangat maksavat n 10 - 18 euroa yhteen pariin ja niistä on kovempi työ neuloa sukat kuin paksummasta langasta, joten tuskin aikuisen sukkaparin hinta olisi alle 15 euroa ja langasta riippuen enemmänkin. Olisi hyvä, jos myytäviin sukkiin laitettaisiin muutaman metrin langapätkä mukaan ja kerästä vyöte, olisi hiukan parsimista varten ja vyötteestä näkisi mitä lankaa on käytetty, koostumuksen ja pesuohjeet.

• kätevä_käsi

Sellaisen hinnoittelukaavan itse tehdyille villasukille olen nähnyt, että lasketaan langan hinta x 4 = myyntihinta.....toki jokainen hinnoittelee miten haluaa, mutta itse en ainakaan pelkällä langan hinnalla myy, jotain täytyy jäädä tekopalkkaakin....

• sukkafani

Se on jännä nää käsityöt. Kun niitä ollaan ostamassa niin huokaillaan ja ihmetellään niiden hintaa, ei anneta arvostusta tekijälle ja kuvitellaan että joku esim. villasukkapari valmistuu viuhvauh. MUTTA kun niitä itse myydään vaikka sitten eteenpäin niin hinta onkin pompsahtannut ja puolustellaan hintaa juurikin sillä käsityöllä.
      Itse en osaa enkä omaa kärsivällisyyttä opetella villasukan tekoa ja siltikin käytän ja pidän niitä parhaimpina sukkina liki ympäri vuoden kylmäjalkainen kun olen.
      Seiska langasta tehdyt sukat olleet ainenkin minun mielestäni erittäin hyvät ja kestävät, on pesty on käytetty ja muutamiin varsiinkin olen kudotuttannut osaavalla uuden sukkaosan.

Mielestäni joku 30€ miesten puolipitkävartisista normi villasukista ei oo raha eikä mikään, ei se lanka kaupasta kutojalle lennä, ei työ valmistu ilman tekemistä eikä sukka kulkeudu myyntiin ilmaiseksi, olenkin monasti miettinny, että tuolla 30€ hinnalla ei paljon työtarpeiden jälkeen tuntitaksaa tekijälle jää ja kuitenkaan sitä hyötyä mitä minä käyttäjänä/kuluttajana saan en mistään koneella valmistetuista ns.villasukista 20€ hintaa saa lähellekkään.
      Käsitöiden arvostus on tään kulutusyhteiskunnan myötä asemassa mille ei anneta riittävästi arvoa ja kunnioitusta niille ihmisille, jotka sitä harrastavat

• neulominenharrastus

Kumminkin kysynnän ja tarjonnan laki tässäkin. Kukaan ei osta 20-30 euron villasukkia. Arvostus ei lisää ostovoimaa, käsitöillä harva elää.

• Anonyymi
        neulominenharrastus kirjoitti:

Kumminkin kysynnän ja tarjonnan laki tässäkin. Kukaan ei osta 20-30 euron villasukkia. Arvostus ei lisää ostovoimaa, käsitöillä harva elää.

Kyllä maksaa! Minä neulon ja myyn sukkia ja vauvan vaatteita. Miesten perussukat 20e, pitkävartiset sukat 35e ja vauvan sukat 15e. Jono on pitkä, tällä hetkellä 9 paria odottaa vuoroonsa :D mutta teen myös vaihtokauppaa. 2 leikkuu kertaa lyhyisiin hiuksiin niin parturi sai sukat, etelä suomeen neuloin pitkät sukat ja sain aimo läjän mustatorvisieniä. Vauvan vaateista 35e villahosusut ja saman verran nutusta.. kainuun lapasista otin 20e. Hinnasta kukaan ei koskaan ole kitissyt.. ja toiset tilaavat jo uutta kierrosta iteselleen tai lahjaksi <3 Kun itse arvostat töitäsi muutkin arvostavat :)

• mailiisakyllikki

Naisten sukat 15e, miesten sukat 18e. Lanka on 7 veljestä. Ostajan mielestä hinta on halpa. Monen mielestä voisin laittaa korkeamman hinnan sukkiin. Jos lasket sukkaparin neulomiseen menevän ajan,niin 50e parilta ei edes riitä. Telkkaria katsellessa neulon kaikki sukat. Rakastan sukkien neulomista.

• fdgsdfghfgh

Osaan kyllä itsekin sukkia neuloa, ja neulonkin, ainakin yhdet itselleni ja miehelleni, mutta joskus tekee mieli ostaa toistenkin tekemiä. Tori.fi:stä olen katsellut todella upeita pitkähkövartisia kirjoneulesukkia alle parinkympin. Ei siinä tekijälle jää paljon muuta kuin tekemisen ja melkein ilmaiseksi antamisen ilo. Jos olisi rahaa, ostaisin useinkin ainakin sellaisia parin kympin sukkia. Nyt harkitsen pitkään kymppiäkin. Kirpparilta löytyy vielä käyttökelpoisia villasukkia parilla eurolla.

Olisi kai taas aika aloittaa uusia sukkia, tai uusia teriä vanhoihin varsiin. Yhdet laatulangasta hyvin neulotut perussukat kestävät ainakin pari vuotta. Kaupasta ei oikein sopivia löydy miehelle, jonka nilkat ovat kuin pölkyt. Mistähän syystä sukkien valmistajat kuvittelevat kaikilla olevan jalat kuin Aku Ankalla? Jos löytyisi leveävartisia isoja miesten sukkia, ostaisin kyllä oitis.

• Yammusi

Langat noin 12 €
      Työ: 10 tuntia x 12€/tunti = 120
      yhteensä 132€

• näin-on-

LOL !

• veronkierrolle.loppu

Muistakaa että jos teette sukkien myynnillä voittoa, niin se voitto on myös verotettavaa tuloa.

Käytännössä kannattaa perustaa toiminimi ja pitää kunnollinen kirjanpito. Olisi hyvä ehkä rekisteröityä arvonlisäverovelvolliseksikin, niin saa sitten vähennettyä alv:n hankinnoistaan.

• dfggdhgj

Mutta jos saa työttömyyskorvausta, tällä tavalla laittaa itsensä tulottomaksi, tai sukkien neulomiseurojen varaan, mikä on suunnilleen sama asia. Suomessa ei saa pienyrittää.

• Anonyymi

Hei! Mie olen ostanut erilaisista joulumyyjöisistä sukkia 35-45€/pari. Ja on ihan ok hinta! Kotimaista kaunista köistyötä pitää arvostaa niin tekijän kuin ostajankin!

• Anonyymi

www.sukat.com :ista voit tilata villasukat kätevästi postilaatikkoosi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      371
      4869
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      353
      2829
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2491
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      89
      2083
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      465
      1854
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1584
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1416
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1372
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1302
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1223
    Aihe