Moro!
Ollaan täältä Tampereelta aatonaattona lähdössä joulua pakoon Hurghadaan ja nyt paukahti mieleen että ei kai siellä muslimimaassa joulua juhlita??? Lomahan menee pilalle kun on kaikki paikat kiinni 3 päivää eikä pääse mihinkään retkillekään ja kun tarkoitus oli luikkia jouluhömpötystä pakoon.
Kelit siellä on ainakin toiset.
Juhlitaanko joulua Egyptissä?
5
2885
Vastaukset
Kyllä joulu täällä näkyy ja yhä useammat viettävätkin sitä(kyllä, ihme kyllä!!!!!), mutta ei se vaikuta kauppojen yms. aukioloon lainkaan. Koristeilta yms. et varmaan kyllä välty.
Kuulin juuri, että täällä lauletaan joululauluja koulussakin!
Mielenkiintoinen aihe, josta voisi enemmänkin kertoa, mutta nyt on kiire Kairon ruuhkiin - hakemaan joulujuttuja ;-)- ja epykti
N. 10 prosenttia egyptiläisistä on kristittyjä. Lomapaikoissa joulutilpehööriä pistetään turistien iloksi näkyville.
- ei_enää_loskaa
Kiva kuulla, että muitakin suomalaisia viettää joulun Hurghadassa.
Kehtaako udella, missä hotellissa olette?
Me menemme miehen kanssa 19.12.-26.12. nimenomaan hömpötystä, pimeyttä ja kurjia kelejä pakoon sinne.
Moikataan kun nähdään :)- Matkakärpäsen puraisema
Oliko millainen sää joulun aikoihin Hurghadassa? suunnitteilla joulu 2009 Hurghadaan tai Sharlm el Sheikhiin. Oliko lämmintä? Ihastuin Egyptiin 2.-9.12.2009 ja pakko päästä uudestaan ja tällä kertaa 2 viikoksi.
- genedi...
Egyptin kristityt eivät vietä joulua samaan aikaan kuin länsimaissa, vaan ortodoksien mukaan kuten venäjällä..oisko ollut joskus tammikuussa. (?)
Anyway, kai se joulu silti jotenkin näkyy turistikohteissa jossa länsimaalaista sakkia..mutta esim kairossa en viime jouluna ois edes muistanut että on joulu, koska se ei näkynyt mitenkään..
Kaupat on takuulla auki silti myös turistikohteissa, eiväthän ne nyt turistien rahoja halua menettää, ja suurin osa kuitenkin muslimeita eli ei vaikuta onko joulu vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504