Haulikon perä

pitäis saada kohdalleen

Kukahan pystyy E-Suomessa mitoittamaan mulle haulikon perän kohdalleen? Kiinnostaisi tietää millaiset on ne mitat, jotka ammattimies osaa ottaa juuri minun kropasta ja ampuma-asennosta. En välttämättä tilaisi heti työtä samasta paikasta, ehkä joskus myöhemmin. Maksan mielelläni jotain tuollaisesta mittauksesta, kun en tuota perätyökauppaa ole valmis tekemään saman tien.

Osaatteko sano kenen puoleen kannattaa kääntyä?

5

1388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • näkeekin

Hieno juttu että löytyy teleskooppeja niille jotka niistä pitävät.
        Mutta minä haen minulle istuvaa metsästys- ja ratahaulikon perän muotoa mallia ja mittoja.
        Ei taida teleskooppi olla aivan parhaasta päästä pupu- tai lintumettällä, epäilen.

• näkeekin kirjoitti:

Hieno juttu että löytyy teleskooppeja niille jotka niistä pitävät.
        Mutta minä haen minulle istuvaa metsästys- ja ratahaulikon perän muotoa mallia ja mittoja.
        Ei taida teleskooppi olla aivan parhaasta päästä pupu- tai lintumettällä, epäilen.

"Ei taida teleskooppi olla aivan parhaasta päästä pupu- tai lintumettällä, epäilen."

Kaikkeen tottuu. Minulla on kaksi samanlaista haulikkoa, joista toinen on orkkis ja toinen taktinen(10 1_12/76). Tuo taktinen on tuota uutta perä-kahva mysteeriota vaille valmis. Odottelen sitä ulkomailta.

Kummallekin aseelle on tilanteensa, aikansa ja paikkansa.

• 123

Kannattaa ottaa yhteyttä aseliike Hiidenkiveen
      Helsingissä. Mitottivat ja teettivät minulle Berettaan perän ja onnistui täydellisesti, ammunta sujuu kuin itsestään.

• pitää kysyä

Kun tallaat kirjastoon ja katsot haulikkoammuntaa käsitteleviä kirjoja, niin et voi välttyä löytämästä kaavioita ja kuvia siitä, miten haulikon mitat pitäisi natsata ihmispoloisen kehoon.

Niin mitä sinä niillä pelkillä mitoilla oikein sitten teet? Siinä kun on perän pituutta, sivuvääryyttä ja tähtäyslinjan korkeutta. Tosin sanoen niin vähän numeroita, ettei niistä saa aikaiseksi edes gobeliinia (= kudottu seinävaate, joka roikkuu seinällä ja jossa on katsojaa miellyttäviä kuvioita).

Peruskoulun puutyötaidoilla ei tavallinen erkki tee itse haulikon puita. Netistä voi kyllä tilata pähkinäpuun juurivisalankun, mutta lankuksi se sitten jääkin normaalitaidoilla.

Lycka till sano suutari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      244
      3692
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      57
      3443
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      92
      2878
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      48
      2656
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      120
      2446
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2062
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2011
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      42
      1875
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      107
      1816
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1179
    Aihe