GTA IV ja prossunopeus

mää vaan

Katselin kaupassa GTA IV:n PC-versiota. En ostanut, kun ei voi tietää mitä pukki tuo, mutta säikähdin prossuvaatimusta. Boksissa luki, että AMD Athlon X2 2.4GHz. Vaatineeko oikeasti tämän verran? Kyllähän yleensä kaupasta ostetulla keskinkertaisella valtavirran merkkikoneella uusimmat pelit pyörii, vaikkei sitten ihan täysillä asetuksilla. 2,4-gigasta prossua ei kuitenkaan ihan joka koneesta löydy.

Itselläni on Athlon 64 X2 5200 eli 2 x 2.6 GHz. Olenko siis tosiaan tällä kahden vuoden takaisella huippukoneella vain hiukkasen minimin yli?

8

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prosessorin hertsit eivät paljoa kerro prosessorin nopeudesta, ajeleehan sinun koneesi prossulla kahdeksikkoja 3,8 GHz Pentium 4 Extreme Editionin ympärillä. :)

      Toisaalta, prossusi ei pärjää 2,0 GHz Core 2 Duolle.

      Karu totuus kuitenkin on, että kehitys kehittyy ja prossusi alkaa olla jo vähän lussu nykyajan menoon. Pärjäähän sillä peleissäkin vielä, mutta äärimmäisillä asetuksilla alkaa meno olla liian hapokasta.

      • sitten

        tällä prossulla E8500@3210Ghz ja ati hd4850 uskaltaako tuota peliä hankkia?


    • Peli se on

      Pojan koneessa intel 2x2,6 GHz ja 4 Gigaa RAMia. Pyörii, mutta hyvin vaatimattomilla asetuksilla.
      Poika luki jostain, että markkinoilla ei ole konetta, jolla voisi peliä ajaa aivan parhaalla grafiikalla.
      Jos tieto on tosi on se hirveä peli.

    • wqerwerwer

      Ei kannata ostaa peliä ellet omista quad prossua, suoraan sanottuna vuoden paskin pc peli ellei peräti kahden noin toteutukseltaan. Odotukset oli korkealla aikanaan kun ps3 versiota pelasi mutta näin kävi tälläkertaa.

      • Helvetti­

        Ostin GTA4'n siinä toivossa että voisin edes minimiasetuksilla pelata.. No.. Grafiikkakortti ei kelvannut kun se vaatii Pixel Shader 3.0 version

        Ostettua tuli

        Sapphire Radeon 3870 HD 512MB
        500W Corsair virtalähde
        2GB Kingston RAM (edellinen 2x512mb)

        Prossu on Intel P4 3.2ghz, eikä peli vieläkään aukea. Tai no, nyt ei anna erroria, mutta jää heti siihen alkuvalikkoon.

        Pitääkö tässä saatana ostaa vielä uusi dual/quadcore prosessori kun edellämainittuihin komponentteihin upposi jo ~200 euroa? Naurettavaa..

        Yhdyn todellakin edellämainittuun kommenttiin, että melko lailla vuoden paskin peli ellei satu olemaan todellinen himopelaaja jolla on jo valmiiksi viiden tonnin Alienware systeemi kotona.

        Lohduttautua voit googlettamalla "gta 4 error"... Et suinkaan ole ainoa. Voin vain kuvitella kuinka iso prosentti niistä miljoonista jotka PC'lle tämän pelin ostavat, joutuvat kärsimään samanlaisista ongelmista.

        PS2 ja Xbox versioilla ongelmia on tuntuvasti vähemmän..


      • kelaas ny
        Helvetti­ kirjoitti:

        Ostin GTA4'n siinä toivossa että voisin edes minimiasetuksilla pelata.. No.. Grafiikkakortti ei kelvannut kun se vaatii Pixel Shader 3.0 version

        Ostettua tuli

        Sapphire Radeon 3870 HD 512MB
        500W Corsair virtalähde
        2GB Kingston RAM (edellinen 2x512mb)

        Prossu on Intel P4 3.2ghz, eikä peli vieläkään aukea. Tai no, nyt ei anna erroria, mutta jää heti siihen alkuvalikkoon.

        Pitääkö tässä saatana ostaa vielä uusi dual/quadcore prosessori kun edellämainittuihin komponentteihin upposi jo ~200 euroa? Naurettavaa..

        Yhdyn todellakin edellämainittuun kommenttiin, että melko lailla vuoden paskin peli ellei satu olemaan todellinen himopelaaja jolla on jo valmiiksi viiden tonnin Alienware systeemi kotona.

        Lohduttautua voit googlettamalla "gta 4 error"... Et suinkaan ole ainoa. Voin vain kuvitella kuinka iso prosentti niistä miljoonista jotka PC'lle tämän pelin ostavat, joutuvat kärsimään samanlaisista ongelmista.

        PS2 ja Xbox versioilla ongelmia on tuntuvasti vähemmän..

        Eihän tuo ny läheskään pelitä pena 4 prossulla. Kanttii ainakin n. 3Ghz tupla ydin olla jos aattelit tätä pelata. Eikä tuolla sun uudella näyttikselläkään millää hyvillä graffa asetuksilla pelata...


      • wroad
        kelaas ny kirjoitti:

        Eihän tuo ny läheskään pelitä pena 4 prossulla. Kanttii ainakin n. 3Ghz tupla ydin olla jos aattelit tätä pelata. Eikä tuolla sun uudella näyttikselläkään millää hyvillä graffa asetuksilla pelata...

        Tota sellasta et mulla on NVIDIA Geforce 9600GT näytönohjain tosa pari viikkoa sit ostettu ja voin sanoo et sillä pelaa tosi hyvin ja vielä täysil graffa asetuksilla. Toisaalta mulla on huono prossu AMD Athlon 3700 2,2Ghz, peli pätkii kyl jonkun verran et täytyy ostaa AM2 kantainen emolevy, kun mulla on s939 ja sit joku kova prossu siihen viereen niin kyl lähteee. 9600Gt lähteee hyvin. Jos ei muilla mene hyvin niin mulla menee.


      • PC-Player
        wroad kirjoitti:

        Tota sellasta et mulla on NVIDIA Geforce 9600GT näytönohjain tosa pari viikkoa sit ostettu ja voin sanoo et sillä pelaa tosi hyvin ja vielä täysil graffa asetuksilla. Toisaalta mulla on huono prossu AMD Athlon 3700 2,2Ghz, peli pätkii kyl jonkun verran et täytyy ostaa AM2 kantainen emolevy, kun mulla on s939 ja sit joku kova prossu siihen viereen niin kyl lähteee. 9600Gt lähteee hyvin. Jos ei muilla mene hyvin niin mulla menee.

        Jep, yhdyn ehdottomasti tuohon äskeiseen. Kaverilla on, joku AMD:n 2,0GHz prossu ja 8600GT näyttis ja vaa paris paikkaa peli toimii hiukan kankeesti. Itsellä on Intelin Core 2 Duo E6750 2,68GHz, 2GB muistii OCZ Platinium kitin muodos ja 8800GT 512MB Asukselt. Ja noilla pelaa täydet grafiikat päällä ihan helposti eikä nyi missää kohtaa. Kone meluaa ku viimistä päivää kun ei ole ylimääräsii tuulettimii ja kotelon ainoot tuuletus reiät on seinää vaste (ei enää). Ja makso muute kone noilla ja Gigabyten SLi emol vaa 400€ et ei mikää Alien Ware kone viidel tonnil.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe