intiathaimaa

millähalvalla

Terve.
Osaiskohan joku kertoa mikä olisi halvin kulkuväline intia - thaimaa välille ? Lentokone on selvästi nopein, mutta suht hintava, eli meneekö maiden välillä jotain (epä)säännöölistä laiva liikennettä tai muuta sellaista ?

9

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvitella että

      rahtilaivayhteys pelaa tuolla välillä. Miten säännöllisesti laivayhteys pelaa, niin sepäs onkin sitten toinen juttu.

      • laivalla..

        Jossain matkaohjelmassa matkustivat Chennaista Thaimaahan juuri rahtilaivalla. Varmasti onnistuu, mutta onko se paljon halvempaa kuin lentämällä, en tiedä.


    • dePiili

      Noin pitkälle matkalle lentäminen on luultavasti halvin tapa. Kyseisestä matkasta ei ole tietoa, mutta yleisesti ottaen sen lisäksi, että laivamatkustus on aikaa vievää, niin se on vielä kallistakin. Maateitse matkustaminen pystyy jollakin tavalla kilpailemaan lentämisen kanssa, mutta epäilen että tuollakin reitillä se tulee kalliimmaksi, viisumit ja kaikki muu mukaan laskettuna.

      Tein pari hakua skytoursilla. Helmikuun 10 päivä Delhi-Bangkok 196,58€, Kalkutta- Bangkok 156,7€, Mumbai-Bangkok 194,77€
      Epäilen, että noita hintoja halvemmalla et pysty reittiä tekemään maitse tai meritse.

      Junamatkoja kannattaa katsella seat61
      http://www.seat61.com/

      Itse käytän halvimpia lentoja etsiessäni
      http://www.skytours.fi

      Aasian matkailuun tuolta saattaa löytää vielä halvempia yhtiöitä
      http://wikitravel.org/fi/Aasian_halpalentoyhtiöt

    • voneiden

      Jos maitse halajaa niin se olisi joko
      a) Myanmarin läpi (viidakkoveitsi käteen; sademetsät ja rajavartijat poikki ja pinoon)
      b) (Laosin) Kiinan ja Nepalin läpi (Tiibet, onnea viisumin raivaamiseen, äläkä unohda vuoristoa)
      c) (Laosin) Kiinan ja Pakistanin läpi (Pakistan kuitenkin oli vielä ihan kiva paikka -60 luvulla)

      Rahtilaivat lienee kanssa suht säätämistä, viisumiasiat ei välttämättä noin vain järjesty, ainakaan Intian päässä.

      Eli lennä tai jätä väliin. Jossei meinaa uskoa niin kannattaa tuijottaa sitä karttaa pari minuuttia ja odottaa maalaisjärjen iskeytymistä utopiamielikuviin. Niin lähellä, mutta kaukana.

    • dePiili

      Tosisaan maitse ei Intiasta pääse Thaimaaseen kun Kiinan kautta, koska Myanmarin läpi ei pääse maitse. Sinne pääsee vain lentämällä. Tai sitten ottaa viidakkoveitsen mukaan ;-)
      Tein pari hakua laivamatkailusta ja se tosiaan on todella kallista. Thorn Treessä arvioitiin maksavan noin 100 puntaa vuorokaudelta eli tekisi arviolta ainakin tollasen 400 puntaa ja neljä lomapäivää merellä.
      Linkki rahtarimatkailuun
      http://www.freightertrips.com/

      Pientä osviittaa saa tästä linkistä
      Singaporesta Chennaihin rahtarilla, kuusi päivää merellä ja hinnat 2000 dollarista ylöspäin
      http://www.thetravellab.com/trips/tlcsi

    • on halvin

      Tässä on halvin reitti:

      Mene Kalkutassa sudder streetillä matkatoimistoon ja kysy Deukairin lentoa Bangkokiin. Drukair on Bhutanin lentoyhtio ja kaikkein halvin lentoyhteys Bangkokiin. Unohda laivat ja muut. Thaimaa muuttaa viisumisäännoksiä yhtä usein kuin miehet normaalisti kalsareita ja laivareitti saisi viranomaiset nyrpistämään kulmakarvojaan. Drukair on harmiton, vaivaton reitti Bangkokiin. Lensin edestakaisin Bangkista kolmisen vuotta sitten. Sekä khaosan roadilla että sudder streetillä oli matkatoimistoissa sama tieto: Drukair on halvin.

      Muuten sivumennen sanottuna paluulennolla taisi olla Bhutanin nykyinen kunkku, silloinen kruununprinssi. Istui käytävän toisella puolella jonkun vanhemman naisen seurassa. Olisikohan ollut äitinsä. Aivan pian sen jälkeen hän otti kruunun. Olisikohan ollut viimeistä kertaa vapaana lintuna?

      • halpiksiin

        Mitähän toi drukair sitten kustantaa. Aikaisemmassa viestissä puhuttiin alle 160 euron lennoista. Pääseekö Drukairilla vielä halvemmalla?
        sivunmennen sanoen, ei mee Bhutanin kuningashuoneellakaan hyvin jos täytyy matkustaessa istuat polvet koukussa turistipuolella rahvaan kanssa.


      • halvin
        halpiksiin kirjoitti:

        Mitähän toi drukair sitten kustantaa. Aikaisemmassa viestissä puhuttiin alle 160 euron lennoista. Pääseekö Drukairilla vielä halvemmalla?
        sivunmennen sanoen, ei mee Bhutanin kuningashuoneellakaan hyvin jos täytyy matkustaessa istuat polvet koukussa turistipuolella rahvaan kanssa.

        Se oli noin 120 euroa yhteen suuntaan. Muistaakseni maksoin Bangkokissa 5600 bathia ja Kalkutassa 5900 rupiaa. Se on halvin.

        Ei se jalat koukussa istunut. Istui eturivissa ja toisella puolen oli tyhjää. Mutta mukanani matkusti amerikkalainen eläkeläinen, joka halusi vaihtaa eturiviin, kun huomasi paikan olevan tyhjän. Huomasin, että käytävän toisella puolen olevia kohdeltiin erikoisen hyvin (kuninkaallisesti). Heillä oli jotenkin kansalliset puvut ja erittäin hyvänlaatuiset. Ajattelin, että taitavat olla rikkaita, kun Bhutanista matkustavat ulkomaille. Sitten huomasin kruununprinssin kuvan lehdessä ja tiesin, kenen seurassa olin ollut.


      • ?
        halvin kirjoitti:

        Se oli noin 120 euroa yhteen suuntaan. Muistaakseni maksoin Bangkokissa 5600 bathia ja Kalkutassa 5900 rupiaa. Se on halvin.

        Ei se jalat koukussa istunut. Istui eturivissa ja toisella puolen oli tyhjää. Mutta mukanani matkusti amerikkalainen eläkeläinen, joka halusi vaihtaa eturiviin, kun huomasi paikan olevan tyhjän. Huomasin, että käytävän toisella puolen olevia kohdeltiin erikoisen hyvin (kuninkaallisesti). Heillä oli jotenkin kansalliset puvut ja erittäin hyvänlaatuiset. Ajattelin, että taitavat olla rikkaita, kun Bhutanista matkustavat ulkomaille. Sitten huomasin kruununprinssin kuvan lehdessä ja tiesin, kenen seurassa olin ollut.

        ja hetki sitten suunnasta bangkok-kolkata 2500b...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      172
      22247
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      73
      9460
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7440
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      79
      6291
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      181
      5924
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4936
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4600
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      98
      4350
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      84
      2012
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      77
      1310
    Aihe