Jääkaapin takuu

Tosi On

Ostin reilut 2 vuotta sitten UPO:n jääkaappi-pakastimen no-frost toiminnolla. Nyt vajaan kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen kaappi lämpeni ja pakasteet suli. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Upon asiakaspalveluun parin päivän ajan, mutta "kaikki asikakaspalveluhenkilömme ... soitaa myöhemmin uudelleen. " Kyllä kaapin tulee toimia normaalikäytössä pitempään kuin kaksi ja puoli vuotta. Takuu sattui sopivasti olemaan 24 kk ja laitetta käytetty noin 30 kuukautta. Entinen kaappi on yli 20 vuotta vanha ja toimii yhä. Mutta UPOn asiakaspalvelu ontuu tosi pahasti. Vai tuleeko tuotteista niin paljon palautetta, ettei enää vastaajia riitä. No seurataan tilannetta. Onko muilla kokemusta yo. yhtiön palvelusta ja kodinkoneitten takuusta ja sen pituudesta.

10

6028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Otahan yhteys kaappisi myyjään. Hänen on ensisijaisesti hoidettava asiasi kuntoon.

      • myyjät

        sitten ottavat yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon joten asiakas voinee jo itse ottaa yhteyden merkkihuoltoon jossa asia etenee,todennäköisesti saa osatakuuna ja työt joutuu itse maksamaan,riippuen viasta tietenkin,onko korjattavissa vai ei.


    • D-mies

      ..toimii moneen suomessa toimivaan ns. maahantuojan huoltoon vertaillessa lähes loistavasti ja suhtautuminen asiakkaisiin on tiukka, mutta ehdottoman reilu.

      Ensinnäkin laitteesta vaadittaneen merkkihuollon "mielipide" ja senmukaan huolto sitten päättää, kuinka toimitaan.
      Takuuhan on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä lisäetuus, eikä mikään lakiin piirretty itsestäänselvyys. ;)


      Jos Sinä, tai kuka tahansa muu kertoo merkin ja mallin, joka kaikissa tapauksissa, ehdottomasti kestää 20 v moitteetta, niin ihmeessä esiin. Kysyntää on varmasti.

    • Tosi On

      Otan takaisin tuosta Upon huollosta sen verran, että laitettuani aamulla mailin suoraan henkilölle Upon huoltoon, sieltä soitettiin iltapäivällä ja keskustelttin kaverin kanssa laitteesta asiallisesti. No-Frost pakastin oli ilmeisesti umpijäässä ja yön yli sulettua laite tuntuu toimivan taas. Syytä jäätymiseen ei löytynyt, eikä huollon kaveri luonnollisestikkaan kerro, onko laitteessa ns. "tyyppivika" eli se on sulatettava säännöllisesti niinkuin muutkin pakastimet. Mutta mukavalta tuntui saada jokin palaute asiaan. Nyt sitten ollaan niinkuin ennenkin, tosin säännöllisesti manuaalisesti kaappi sulatetaan ja toivotaan ettei muuta ongelmaa ilmene muutamaan vuoteen. Moite kuitenkin Upon puhelinpalveluun, yrityksistä huolimatta läpi ei päässyt.

      Toki vanhasta Uposta sen verran, että kerran olen siihen termostaatin vaihtanut, mutta kumminkin hyvä laite. Ja silläpä uusikin laite oli UPO. Ja kyllä jatkossakin meillä on varmaan UPO merkkisiä laitteita, jos ne muuten täyttävät "speksit".

      • Geena-huoltaja

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...


      • Tosi On
        Geena-huoltaja kirjoitti:

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.


      • voi olla
        Tosi On kirjoitti:

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.

        valeessa kiinni rakosellaan silloin tunnisti piiri ei toimi. Se kun perustuu oven magneettiin ja kortin reed tunnistimeen. Ei ne asiantuntiatkaan kaikkea kerro. Vähän pitää myös laittaa omaa juttua peliiin.


    • Anonyymi

      Sama kokemus

      • Anonyymi

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.

        Sama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2130
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      296
      1924
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1751
    4. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      103
      1663
    5. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1607
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1321
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1123
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    9. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    10. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      24
      1052
    Aihe