Jääkaapin takuu

Tosi On

Ostin reilut 2 vuotta sitten UPO:n jääkaappi-pakastimen no-frost toiminnolla. Nyt vajaan kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen kaappi lämpeni ja pakasteet suli. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Upon asiakaspalveluun parin päivän ajan, mutta "kaikki asikakaspalveluhenkilömme ... soitaa myöhemmin uudelleen. " Kyllä kaapin tulee toimia normaalikäytössä pitempään kuin kaksi ja puoli vuotta. Takuu sattui sopivasti olemaan 24 kk ja laitetta käytetty noin 30 kuukautta. Entinen kaappi on yli 20 vuotta vanha ja toimii yhä. Mutta UPOn asiakaspalvelu ontuu tosi pahasti. Vai tuleeko tuotteista niin paljon palautetta, ettei enää vastaajia riitä. No seurataan tilannetta. Onko muilla kokemusta yo. yhtiön palvelusta ja kodinkoneitten takuusta ja sen pituudesta.

10

5918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Otahan yhteys kaappisi myyjään. Hänen on ensisijaisesti hoidettava asiasi kuntoon.

      • myyjät

        sitten ottavat yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon joten asiakas voinee jo itse ottaa yhteyden merkkihuoltoon jossa asia etenee,todennäköisesti saa osatakuuna ja työt joutuu itse maksamaan,riippuen viasta tietenkin,onko korjattavissa vai ei.


    • D-mies

      ..toimii moneen suomessa toimivaan ns. maahantuojan huoltoon vertaillessa lähes loistavasti ja suhtautuminen asiakkaisiin on tiukka, mutta ehdottoman reilu.

      Ensinnäkin laitteesta vaadittaneen merkkihuollon "mielipide" ja senmukaan huolto sitten päättää, kuinka toimitaan.
      Takuuhan on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä lisäetuus, eikä mikään lakiin piirretty itsestäänselvyys. ;)


      Jos Sinä, tai kuka tahansa muu kertoo merkin ja mallin, joka kaikissa tapauksissa, ehdottomasti kestää 20 v moitteetta, niin ihmeessä esiin. Kysyntää on varmasti.

    • Tosi On

      Otan takaisin tuosta Upon huollosta sen verran, että laitettuani aamulla mailin suoraan henkilölle Upon huoltoon, sieltä soitettiin iltapäivällä ja keskustelttin kaverin kanssa laitteesta asiallisesti. No-Frost pakastin oli ilmeisesti umpijäässä ja yön yli sulettua laite tuntuu toimivan taas. Syytä jäätymiseen ei löytynyt, eikä huollon kaveri luonnollisestikkaan kerro, onko laitteessa ns. "tyyppivika" eli se on sulatettava säännöllisesti niinkuin muutkin pakastimet. Mutta mukavalta tuntui saada jokin palaute asiaan. Nyt sitten ollaan niinkuin ennenkin, tosin säännöllisesti manuaalisesti kaappi sulatetaan ja toivotaan ettei muuta ongelmaa ilmene muutamaan vuoteen. Moite kuitenkin Upon puhelinpalveluun, yrityksistä huolimatta läpi ei päässyt.

      Toki vanhasta Uposta sen verran, että kerran olen siihen termostaatin vaihtanut, mutta kumminkin hyvä laite. Ja silläpä uusikin laite oli UPO. Ja kyllä jatkossakin meillä on varmaan UPO merkkisiä laitteita, jos ne muuten täyttävät "speksit".

      • Geena-huoltaja

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...


      • Tosi On
        Geena-huoltaja kirjoitti:

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.


      • voi olla
        Tosi On kirjoitti:

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.

        valeessa kiinni rakosellaan silloin tunnisti piiri ei toimi. Se kun perustuu oven magneettiin ja kortin reed tunnistimeen. Ei ne asiantuntiatkaan kaikkea kerro. Vähän pitää myös laittaa omaa juttua peliiin.


    • Anonyymi

      Sama kokemus

      • Anonyymi

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.

        Sama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      206
      2726
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      126
      2537
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1698
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      203
      1233
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      58
      1206
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      813
    9. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      811
    10. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      803
    Aihe