Jääkaapin takuu

Tosi On

Ostin reilut 2 vuotta sitten UPO:n jääkaappi-pakastimen no-frost toiminnolla. Nyt vajaan kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen kaappi lämpeni ja pakasteet suli. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Upon asiakaspalveluun parin päivän ajan, mutta "kaikki asikakaspalveluhenkilömme ... soitaa myöhemmin uudelleen. " Kyllä kaapin tulee toimia normaalikäytössä pitempään kuin kaksi ja puoli vuotta. Takuu sattui sopivasti olemaan 24 kk ja laitetta käytetty noin 30 kuukautta. Entinen kaappi on yli 20 vuotta vanha ja toimii yhä. Mutta UPOn asiakaspalvelu ontuu tosi pahasti. Vai tuleeko tuotteista niin paljon palautetta, ettei enää vastaajia riitä. No seurataan tilannetta. Onko muilla kokemusta yo. yhtiön palvelusta ja kodinkoneitten takuusta ja sen pituudesta.

10

5949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Otahan yhteys kaappisi myyjään. Hänen on ensisijaisesti hoidettava asiasi kuntoon.

      • myyjät

        sitten ottavat yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon joten asiakas voinee jo itse ottaa yhteyden merkkihuoltoon jossa asia etenee,todennäköisesti saa osatakuuna ja työt joutuu itse maksamaan,riippuen viasta tietenkin,onko korjattavissa vai ei.


    • D-mies

      ..toimii moneen suomessa toimivaan ns. maahantuojan huoltoon vertaillessa lähes loistavasti ja suhtautuminen asiakkaisiin on tiukka, mutta ehdottoman reilu.

      Ensinnäkin laitteesta vaadittaneen merkkihuollon "mielipide" ja senmukaan huolto sitten päättää, kuinka toimitaan.
      Takuuhan on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä lisäetuus, eikä mikään lakiin piirretty itsestäänselvyys. ;)


      Jos Sinä, tai kuka tahansa muu kertoo merkin ja mallin, joka kaikissa tapauksissa, ehdottomasti kestää 20 v moitteetta, niin ihmeessä esiin. Kysyntää on varmasti.

    • Tosi On

      Otan takaisin tuosta Upon huollosta sen verran, että laitettuani aamulla mailin suoraan henkilölle Upon huoltoon, sieltä soitettiin iltapäivällä ja keskustelttin kaverin kanssa laitteesta asiallisesti. No-Frost pakastin oli ilmeisesti umpijäässä ja yön yli sulettua laite tuntuu toimivan taas. Syytä jäätymiseen ei löytynyt, eikä huollon kaveri luonnollisestikkaan kerro, onko laitteessa ns. "tyyppivika" eli se on sulatettava säännöllisesti niinkuin muutkin pakastimet. Mutta mukavalta tuntui saada jokin palaute asiaan. Nyt sitten ollaan niinkuin ennenkin, tosin säännöllisesti manuaalisesti kaappi sulatetaan ja toivotaan ettei muuta ongelmaa ilmene muutamaan vuoteen. Moite kuitenkin Upon puhelinpalveluun, yrityksistä huolimatta läpi ei päässyt.

      Toki vanhasta Uposta sen verran, että kerran olen siihen termostaatin vaihtanut, mutta kumminkin hyvä laite. Ja silläpä uusikin laite oli UPO. Ja kyllä jatkossakin meillä on varmaan UPO merkkisiä laitteita, jos ne muuten täyttävät "speksit".

      • Geena-huoltaja

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...


      • Tosi On
        Geena-huoltaja kirjoitti:

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.


      • voi olla
        Tosi On kirjoitti:

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.

        valeessa kiinni rakosellaan silloin tunnisti piiri ei toimi. Se kun perustuu oven magneettiin ja kortin reed tunnistimeen. Ei ne asiantuntiatkaan kaikkea kerro. Vähän pitää myös laittaa omaa juttua peliiin.


    • Anonyymi

      Sama kokemus

      • Anonyymi

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.

        Sama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe