Ostin reilut 2 vuotta sitten UPO:n jääkaappi-pakastimen no-frost toiminnolla. Nyt vajaan kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen kaappi lämpeni ja pakasteet suli. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Upon asiakaspalveluun parin päivän ajan, mutta "kaikki asikakaspalveluhenkilömme ... soitaa myöhemmin uudelleen. " Kyllä kaapin tulee toimia normaalikäytössä pitempään kuin kaksi ja puoli vuotta. Takuu sattui sopivasti olemaan 24 kk ja laitetta käytetty noin 30 kuukautta. Entinen kaappi on yli 20 vuotta vanha ja toimii yhä. Mutta UPOn asiakaspalvelu ontuu tosi pahasti. Vai tuleeko tuotteista niin paljon palautetta, ettei enää vastaajia riitä. No seurataan tilannetta. Onko muilla kokemusta yo. yhtiön palvelusta ja kodinkoneitten takuusta ja sen pituudesta.
Jääkaapin takuu
10
5718
Vastaukset
- Pera
Otahan yhteys kaappisi myyjään. Hänen on ensisijaisesti hoidettava asiasi kuntoon.
- myyjät
sitten ottavat yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon joten asiakas voinee jo itse ottaa yhteyden merkkihuoltoon jossa asia etenee,todennäköisesti saa osatakuuna ja työt joutuu itse maksamaan,riippuen viasta tietenkin,onko korjattavissa vai ei.
- D-mies
..toimii moneen suomessa toimivaan ns. maahantuojan huoltoon vertaillessa lähes loistavasti ja suhtautuminen asiakkaisiin on tiukka, mutta ehdottoman reilu.
Ensinnäkin laitteesta vaadittaneen merkkihuollon "mielipide" ja senmukaan huolto sitten päättää, kuinka toimitaan.
Takuuhan on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä lisäetuus, eikä mikään lakiin piirretty itsestäänselvyys. ;)
Jos Sinä, tai kuka tahansa muu kertoo merkin ja mallin, joka kaikissa tapauksissa, ehdottomasti kestää 20 v moitteetta, niin ihmeessä esiin. Kysyntää on varmasti. - Tosi On
Otan takaisin tuosta Upon huollosta sen verran, että laitettuani aamulla mailin suoraan henkilölle Upon huoltoon, sieltä soitettiin iltapäivällä ja keskustelttin kaverin kanssa laitteesta asiallisesti. No-Frost pakastin oli ilmeisesti umpijäässä ja yön yli sulettua laite tuntuu toimivan taas. Syytä jäätymiseen ei löytynyt, eikä huollon kaveri luonnollisestikkaan kerro, onko laitteessa ns. "tyyppivika" eli se on sulatettava säännöllisesti niinkuin muutkin pakastimet. Mutta mukavalta tuntui saada jokin palaute asiaan. Nyt sitten ollaan niinkuin ennenkin, tosin säännöllisesti manuaalisesti kaappi sulatetaan ja toivotaan ettei muuta ongelmaa ilmene muutamaan vuoteen. Moite kuitenkin Upon puhelinpalveluun, yrityksistä huolimatta läpi ei päässyt.
Toki vanhasta Uposta sen verran, että kerran olen siihen termostaatin vaihtanut, mutta kumminkin hyvä laite. Ja silläpä uusikin laite oli UPO. Ja kyllä jatkossakin meillä on varmaan UPO merkkisiä laitteita, jos ne muuten täyttävät "speksit".- Geena-huoltaja
oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...
- Tosi On
Geena-huoltaja kirjoitti:
oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...
Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.
No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.
Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.
Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista. - voi olla
Tosi On kirjoitti:
Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.
No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.
Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.
Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.valeessa kiinni rakosellaan silloin tunnisti piiri ei toimi. Se kun perustuu oven magneettiin ja kortin reed tunnistimeen. Ei ne asiantuntiatkaan kaikkea kerro. Vähän pitää myös laittaa omaa juttua peliiin.
- Anonyymi
Sama kokemus
- Anonyymi
Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.
Sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211