Sisäsiittoisuus tabu?

Uskomatonta vai totta

Suomen romaniväestö on pieni, kymmenisen tuhatta. Koska romanit menevät naimisiin toistensa kanssa aiheuttaa tämä väistämättä sen että geenipooli on hyvin yksipuolinen. Kansanomaisesti sanottuna uutta verta ei tule romaniväestöön vaan ollaan sisäsiittoisia. Johtuneeko tästä lasten oppimisvaikeudet ja monet muut sosiaaliset ongelmat kuten työttömyys, rikollisuus jne., onko asiaa tutkittu?

69

2304

Vastaukset

• kuin valtaväestökään. Suomalaiset kylät olivat ennen kaikki serkkuherkkuja...

• Mä vaan kirjoitti:
        "Ei myö olla sen sitäsiitoisempia kuin valtaväestökään.
        Suomalaiset kylät olivat ennen kaikki serkkuherkkuja..."

Tarkoitat, että suomalaiset ovat rikastuneet mustalaisten geenistöllä, täysmustalaisten geenistö ei ole näistä serkkuherkuista rikastunut.

TÄYSromanit ovat siis yhä 10 000 ihmisen sisäsiittoinen yhteisö, ja he haluavat jatkaa yhä samaan malliin.

Teille täysromanit:
        Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.

• ja nyt on nyt.
        Minun vanhemmat ovat ihan eri puolelta suomea ja se tarkoittaa huomattavasti laajempaa keskihajontaa viiden miljoonan ihmisen kesken kuin kymmenen tuhannen ihmisen kesken, joka on siis 500 kertaisesti pienempi luku...vaikka on totta että suomalaisetkin ovat laajemmassa mielessä hieman sisäsiittoisia kun vertailee suurempaan maailmaan.

• puolikas? kirjoitti:

Mä vaan kirjoitti:
        "Ei myö olla sen sitäsiitoisempia kuin valtaväestökään.
        Suomalaiset kylät olivat ennen kaikki serkkuherkkuja..."

Tarkoitat, että suomalaiset ovat rikastuneet mustalaisten geenistöllä, täysmustalaisten geenistö ei ole näistä serkkuherkuista rikastunut.

TÄYSromanit ovat siis yhä 10 000 ihmisen sisäsiittoinen yhteisö, ja he haluavat jatkaa yhä samaan malliin.

Teille täysromanit:
        Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.

voidaanko jättää tuo luku 10000unholaan oikea lukumäärä on noin 40000 ja vääjäämätön tosiasia on kun että mikä tahansa kansanryhmä elää yli viisisataa vuotta joidenkin toisten kansanryhmien kanssa samassa maassa niin sekoittumista väestöryhmien tapahtuu 100% varmuudella. minunkin mummollani on kuusi lasta romanin kanssa ja seitsemän lasta valkolaisen kanssa.kaikki 13 elävät parissuhteessa valtaväestön edustajien kanssa heillä on lapsia yhteensä 32kpl joilla myös on lapsia. yhdeksällä lapsella on puolisona romaani myös näillä pariskunnilla on jo jälkikasvua. joten puheet sisäsiittoisuudesta voi romuttaa pahansuopeutena. antamani esimerkki ei suinkaan ole ainoa vastaavanlaisia tapauksia tiedän muitakin minä itse olen kahden mustalaisen lapsi olen ihonväriltäni vaaleahko ristiverinen muutin jo nuorena sukunimeni soroseksi koska päästyäni kauppakorkeakouluun halusin antaa itselleni parhaat edellytykset elämääni.

• rommaani1952 kirjoitti:

voidaanko jättää tuo luku 10000unholaan oikea lukumäärä on noin 40000 ja vääjäämätön tosiasia on kun että mikä tahansa kansanryhmä elää yli viisisataa vuotta joidenkin toisten kansanryhmien kanssa samassa maassa niin sekoittumista väestöryhmien tapahtuu 100% varmuudella. minunkin mummollani on kuusi lasta romanin kanssa ja seitsemän lasta valkolaisen kanssa.kaikki 13 elävät parissuhteessa valtaväestön edustajien kanssa heillä on lapsia yhteensä 32kpl joilla myös on lapsia. yhdeksällä lapsella on puolisona romaani myös näillä pariskunnilla on jo jälkikasvua. joten puheet sisäsiittoisuudesta voi romuttaa pahansuopeutena. antamani esimerkki ei suinkaan ole ainoa vastaavanlaisia tapauksia tiedän muitakin minä itse olen kahden mustalaisen lapsi olen ihonväriltäni vaaleahko ristiverinen muutin jo nuorena sukunimeni soroseksi koska päästyäni kauppakorkeakouluun halusin antaa itselleni parhaat edellytykset elämääni.

Suurin osa 40 000 "romanistasi" taitaa sitten olla puolikkaita, neljäsosia, jne.

Täysromani ei näitä puolikkaita juuri arvosta, ei pidä romanina ollenkaan.

• puolikkaita? kirjoitti:

Suurin osa 40 000 "romanistasi" taitaa sitten olla puolikkaita, neljäsosia, jne.

Minunkin isällä oli pikimusta tukka ja oli kuulemma 1/32:s osa romaani,että kyllä meitä saattaa olla jopa satatuhatta.

• puolikkaita? kirjoitti:

täyteenromanin saa verenperinnöllä mutta mustalaisuuteen kuuluu paljon paljon muutakin kuin verenperintö!! on olemassa sellaisia täysmustalaisia jotka eivät tajua mustalaisuudesta sen enempää kuin että on erilainen kuin muut ja sellaisia 1/4 osa mustalaisia jotka on eläneet täysin mustalaisuudessa ja eivät muusta sitten tiedäkkää.

mustalaisuutta mitataan monella tavalla,ranskassa jos et osaa täysin mustalaiskieltä ei sua hyväksytä mustalaisena,no ei tietenkää kaikki aattele nii joillain leireillä on tälläiset säännöt,se on oikeesti hyvin itsekeskeisyyttä ajatella että toinen ei ole tarpeeks mustalainen sun silmissäs.

nykyajan ihmisillä ei pelkästään mustalaisilla on pullat ja vellit hyvin pahasti sekaisn,ei ole mustalaisuutta kuten se oli vielä muutama kymmen vuosi sitten,se yhteisöllisyys on häviämässä suomen mustalaisilta,muualla romani pitää vielä yhtä mutta suomessa mustalaiset taistelee keskenään leivän murusista,tämäkö on sitä täysmustalaisuutta?

meillä suomenmustalaisilla on paljon opittavaa ja sittenkään ei voida puhua toistemme mustalaisuudesta jos oikeen ymmärtää mustalaisuutta niin osaa myös kunnioittaa kaikkia ja kaikkea.

• Sehän kertoo jo paljon että Rajamäen rykmentin sakin sijaan lisääntyivät Suomen syrjäkylilläkin mieluummin serkun kanssa.

• oot oikiassa kirjoitti:

Minunkin isällä oli pikimusta tukka ja oli kuulemma 1/32:s osa romaani,että kyllä meitä saattaa olla jopa satatuhatta.

Satatuhatta, ei riitä, ainakin miljoona!

• Älä sie huasteli höpöjä. Luovutetussa Karjalassa myö lissäännyttiin keskenää muie lisäännyttyä tataarie, juutalaisten ja muide kaaa.

• TE AINA MONGERRATTU 10.000ROMANIA. OLETTEKO TE AIVAN HULLUJA VALKOTURVAT! SAMOJA NUMEROITA OLETTE KERTONEET, AINAKIN VIISIKYMMENTÄ VUOTTA.
      EIKÖ TEILLÄ OLE SUHDEELLIS TAJUA OLLENKAAN, MIKÄ TEIDÄ RIVAA?

• No totuushan se on että joku vuosi sitten suomessa oli 10000 romania. Se on ihan tiedollisesti laskettu. Voihan se olla että joku voi olla jäänyt laskemattakin :o) Kuitenkin tästä sisäsiittoisesta, niin ainaski kuulee että ollaan serkkuja ja se on serkku...no lopultahan se onkin herkku ;0)

• kakikee kanssa...... kirjoitti:

No totuushan se on että joku vuosi sitten suomessa oli 10000 romania. Se on ihan tiedollisesti laskettu. Voihan se olla että joku voi olla jäänyt laskemattakin :o) Kuitenkin tästä sisäsiittoisesta, niin ainaski kuulee että ollaan serkkuja ja se on serkku...no lopultahan se onkin herkku ;0)

olet tyypillinen nikolain serkku ja nikolaihan asustaa korkeasaaressa ja täytyy uskoa että olet herkutellut tämän serkkusi kanssa

No totuushan se on että joku vuosi sitten suomessa oli 10000 romania. Se on ihan tiedollisesti laskettu. Voihan se olla että joku voi olla jäänyt laskemattakin :o) Kuitenkin tästä sisäsiittoisesta, niin ainaski kuulee että ollaan serkkuja ja se on serkku...no lopultahan se onkin herkku ;0)

kaajet ette tajuu romaneita ja vedätte sitten ennakkoluuloja niistä väärin ymmärryksistä kuten toi että olaan kaikki serkkuja no me ollaan hengessä veljiä ja siskoja ja serkkuja kaikki romanit mä oon kuttunu mun lapsuuesta asti mustalaisia serkuiks ja veljiks ja siskois vaikka ne ei olekaan saman katon alla kasvaneet aina.

romanien lukumäärästä ei sulla tai kellään täällä palstalla taida olla minkäänlaista tietoa edes silti te huudatte suu vaahossa kaiken maailman herjauksia ja loukkauksia ilman että sanoillanne olisi edes mitään painoa.

• Sinä voit kertoa omat lukusi, paljonko sinun mielestäsi Suomessa on romaneita, kerro toki lähteesi mistä olet tämän luvun saanut, ei riitä "kyllä asia on niin kuin minä sen sanon".

Tässä minun virallista tietoa: http://www.unicef.fi/romanit_euroopassa

• Fakta juttu kirjoitti:

Sinä voit kertoa omat lukusi, paljonko sinun mielestäsi Suomessa on romaneita, kerro toki lähteesi mistä olet tämän luvun saanut, ei riitä "kyllä asia on niin kuin minä sen sanon".

euroopassa on arvioitu olevan romaneita parhaimillaan yli 15miljoonaa, toiset arvioi 12-13miljoona ja tuon sivun mukaan paljon vähemmän, eli arvioit on aina arvioita.

• Fakta juttu kirjoitti:

Sinä voit kertoa omat lukusi, paljonko sinun mielestäsi Suomessa on romaneita, kerro toki lähteesi mistä olet tämän luvun saanut, ei riitä "kyllä asia on niin kuin minä sen sanon".

"Fakta juttu"

Joo, no tää oli faktaa silloin 2007, nyt eletään vuotta 2012...kai se luku vuosien saatossa muutuukin. Suomeen on muuttanu romaneita ruotsista ja täältä on muuttanu varmaan romneita myös pois, lapsia tulee kokoajan lisää, ihmisiä myös kuolee...kukaan ei varmaan tiedä mikä tuo luku on tänäpäivänä. Milloin viimeksi on tehty laskentaa siitä miten paljon romaeita tällä hetkellä on suomessa?? Jos luku on ollut 5 vuotta sitten 10000 niin mitä se on nyt??

• valkolainen* kirjoitti:

"Fakta juttu"

Joo, no tää oli faktaa silloin 2007, nyt eletään vuotta 2012...kai se luku vuosien saatossa muutuukin. Suomeen on muuttanu romaneita ruotsista ja täältä on muuttanu varmaan romneita myös pois, lapsia tulee kokoajan lisää, ihmisiä myös kuolee...kukaan ei varmaan tiedä mikä tuo luku on tänäpäivänä. Milloin viimeksi on tehty laskentaa siitä miten paljon romaeita tällä hetkellä on suomessa?? Jos luku on ollut 5 vuotta sitten 10000 niin mitä se on nyt??

luku 10000 on ollut varmaan satavuotta jo se mitä on käytetty vaikka ei romaneita oltu ees varmaa rekisteröity sillon mutta se on kuin iskostettu joitteki rasisti raukkojen päähän niin kuin monet muutkin korulauseet mitä ne huutelee netissä,mistään ei ole faktaa mutta faktana ne huutaa niitä ne on jo päänsä myyneet eli niiten kanssa on turha keskustella.

• Fakta juttu kirjoitti:

Kuinkahan vanha tuokin virallinen tieto mahtaa olla?? Yritin katella josko siellä olis joku vuoeiluku edes että koska tää on tehty, mut en löytänyt.

Joka tapauksessa, mäkin olet tätä nettiä käyttänyt sellaset 10 vuotta ja ainakin niin kauan on kirjotettu täällä aina samasta 10000:sta romanista. Itsekin, vaikken olekkaan mikään tietäjä, niin uskoisin että tuo luku on kasvanut jo aika reippaasti.

Lapselliosta touhua muutenkin täällä nää ihmeelliset kädenväännöt. Koittasitte hyvät ihmiset elää rauhassa muiden ihmisten kanssa. Mitä ihmettä meikäläiset tekee täällä palstalla jos niin kovasti inhootte romaneita?? Eihän tänne ole mikään pakko tulla.

Tänne pitäs olla pakko kirjautuminen omalla nimellä ja kuvalla (niinku muillekin palstoille) loppuisi se turha suunsoitto :)

• Fakta juttu kirjoitti:

Olet sairas ! Etkö ymmärrä lukemaasi ? Minäkin ARVIOIN, että olet HYVIN SAIRAS
        MINÄ JA TUTTAVANI SEKÄ NAAPURINI, ARVIOIMME, että SINÄ OLET PULIUKKO, TAI AKKA.
        LISÄKSI, ARVIOIMME, ETTÄ ETT OLE SUORITTANUT PERUSTEELLISTA PESUA ITSELLESI; KOSKA, ARVIOIMME ETTÄ SINÄ HAISET. Eikös olekin sairasta touhua ? Me vaan arvioimme, emme tiedä niin tarkaan. Arvioimme myös, että sinullä on viisi veljeä, ja sata siskoa, niin me arvioimme
        ""Euroopassa arvioidaan romaneja olevan noin 7-9 miljoonaa,

joista Suomessa noin 10.000. Eniten romaneja maailmassa, yhdelle alueelle

keskittyneenä, arvioidaan olevan Kaakkois-Aasiassa, 3, 7 miljoonaa, jossa

romanilasten prosentuaalinen osuus on suuri, jopa 46 %. ""

• Fakta juttu kirjoitti:

sinulle fakta juttu jos kirjoitan opuksen jonka joku taho kustantaa jase julkaistaan ja sitä jaetaan vaikka ilmaiseksi joka talouteen opuksen alkulehdellä kerron kuinka ugrilanen gabu hässi lampaansa tiineeksi aktista syntyi tyttö puoliksi lammas puoliksi ugri kasvettuaan tyttö joutui ugrin käsittelyyn kahdeksan kertaa saaden kahdeksan lasta kuusi tytärtä kaksi poikaa jotka puoleestaan hässivät keskenään 74 lasta ja hommajatkui ja pian volganmutkalta vaelsi suomenniemelle asukkaita joista kavoi suomenkansa.siis kirjoitettu sana sehän on faktaa eikö totta.

Rajamäen rykmettihän sen on pisimpään tosiaan yrittänytkin määrittää kuka käy mustilaisesta. Rykmentin Manta on siirtyneet ihmisten kuppaamisesta valtio- ja EU-kupparointiin. Ei ilmeisesti kovin hyvin tuloksin kun on Tipikujalla talo myynnissä. Tai sitten on mennyt peliin, pillereihin ja paloviinaan porukalla rahat. Sisustukseen, puutarhaan ja taloon ei ole ainakaan mennyt.

• Siinäpä taas yksi sukurutsauksen tulos, joka ei osaa edes kirjoittaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Rajamäen rykmettihän sen on pisimpään tosiaan yrittänytkin määrittää kuka käy mustilaisesta. Rykmentin Manta on siirtyneet ihmisten kuppaamisesta valtio- ja EU-kupparointiin. Ei ilmeisesti kovin hyvin tuloksin kun on Tipikujalla talo myynnissä. Tai sitten on mennyt peliin, pillereihin ja paloviinaan porukalla rahat. Sisustukseen, puutarhaan ja taloon ei ole ainakaan mennyt.

Ensinnäkin pitää olla mahdollisimman lihava ja vetää röökiä ja kaljaa yöt ja päivää, ainakin meidän pullonkaulassa nämä ovat rotuvalion romanimiehen tunnusmerkit.

• En suinkaan sano pahalla mutta mielestäni romanien keskuudessa pidetään hieman normaalinpana esim. pikkuserkun kanssa seurustelua kuin valtaväestön piireissä...Tunnen todella paljon romaneja ja yksi seurusteleva nuori pari ovat kummatkin sukunimeltään Isberg, kysyin tytöltä että oletteko te sukua ja hän nauroi ja sanoi että itseasiassa ollaan, että heidän vanhemmat on serkkuja keskenään eli he ovat pikkuserkkuja mutta että se ei haittaa koska he eivät ole kasvaneet yhdessä. Tämä poika on aiemmin seurustellut toisen serkkunsa kanssa mutta sitäkin pidetään täysin normaalina. Monien romanien vanhemmilla on myös sama sukunimi esim. Hagert ja Hagert. Kun olen kysynyt että ovatko vanhempasi sukua keskenään niin on vastattu että ei mitään kovin läheistä, eli sukua kuitenkin!! En siis missään tapauksessa halua loukata enkä olla rasistinen, onhan Oskari Katajistollakin lapsia oman serkkunsa kanssa :)

• Hyi saatana, pikkuserkkujen kanssa tehdään lapsia, sairasta!

• Anonyymi kirjoitti:

Hyi saatana, pikkuserkkujen kanssa tehdään lapsia, sairasta!

Ei se nyt niin tavatonta ole. Venäjällä peräti bolshevikkieliittiin kuulunut ämmä Aleksandra Kollontai nai pikkuserkkuaan Vladimir Kollontaita. Pieni heimoajatteluun taipuva yhteisö tai raharikas eliitti ei yleensä katsonut hyvällä ulkopuolisia. Suomessa vanhaan pullonkaulamentaliteettia edustavat sosiaalituilla elävät romanit, porotalouden tuilla elävät saamelaiset ja maataloustuilla elävät Pohjanmaan ja Ahvenanmaan kettuja tarhaavat ruotsinkieliset. Tietääkseni juutalaiset ja tataarit ovat melko hyvin sekottuneen muihin väestöryhmiin.

• Tunnettua on, että biologisesta isästäkään ei ole 'piireissä' varmuutta, joten sisaruksekin solmivat avioliittoja keskenään - tietämättään ja SE näkyy pienessä populaatiossa degeneroitumisena korvien välissä.

• Aika monella romanilla on siar/veli puolisonaan, tädeistä ja sedistä puhumattakaan =D

• Kölvipoikana mieleen on jäänyt erityisesti kaksi hokemaa, jota kyllä hoettiin ymärtämättä sisältöä syvällisemmin alvariinsa ja usein väärissä paikoissa: "Mitä serkumpaa sen herkumpaa" ja "Liukas kun papin muna".

Nyttemmin olen ymmärtänyt, että kansanhokemilla on historiallista näkemystä, eli hokemat ovat syntyneet eletystä elämästä, heh, ja niinhän se nytkin on.

• Kyllä on mustalaisilla jauhot ja vellit sekasin .Ihmettelen kyllä missä on
        moraali ,leikitään niin mustalaista että .Eikös se ole niin niin,että ei se vika tarvi iso olla ja riittää kun se on korvien välissä!

Hyvin näyttää serkuksilla sikiävän!

• Hoiii mieee ainaskiiii oon naimisis miun isän kans. Koht saatte kaikki morastaaaa, hoiiiiii!

• Hyvä Manne Mies!

Pelaa vuan isäs kans,ja käytä suojaa niin ei tuu tautia!
        Taidatkin olla niitä ritareita!

• Paljonkohan on kuninkaallisia, eli näitä ns. siniverisiä Euroopassa? Nehän ainakin on kaikki keskenään sukua, ja menneet iän kaiken naimisiin serkkujen ja pikkuserkkujen yms. kanssa. Nyt vasta 1900 -luvulta lähtien on tullut mukaan taviksiakin, kuten esim. Ruotsin Silvia, ja aikoinaan Monacon Grace Kelly. Heidän jälkeenhän nuorempi polvi kuninkaallisia on mennytkin naimisiin tavisten kanssa melkolailla järkiään, mutta millaisia jälkiä lienee vuosisatojen ristiin nainti on jättänyt heihin, vai onko mitään? Ja eiköhän Suomen romaneihin ole sekoittunut suomalaista verta ajan saatossa, sen verran vaaleita ja jopa kasvonpiirteiltäänkin suomalaisen näköisiä osa on. Ja eiköhän ole romanivertakin sekoittunut valtaväestöön... Tarviiko tästäkin asiasta vääntää? Ihan vain käyttää sitä omaa Luojan suomaa järkeään, ja päättelykykyään niin tajuaahan tuon, että ihmistä viehättää erilaisuus. Se myös tarkoittaa sitä, että ainakin salasuhteita pääsee syntymään, ja sitä myötä myös lapsia.

• euroopan nii sanottu kuningas suku se vähä mitä tietän on että ne on naineet keskenään tuhansia vuosia sen takia että saisivat pitää vallan kahvan kansasta.

sama periaate oli vielä suomessa vähän aikaan sitten maalaistilojen omistajat naivat omiaan ettei tilat häviä vieraille.

lyhyt on muisti miksiköhän?

tämä omien naiminen on tainut olla yleistä kaajeilla vielä vähä aikaa sitte nyt sitte hyökkivät muitte päälle aihesta ku on ni häpeisään ittelöistään

• ni tosiasia on että kaikissa meisä virtaa samaa verta tavalla tai toisella,oleme vain eri taajuuksilta lähtöisin sen takii vähän kuin eri ajasta olemme mutta monella tavalla kohtaame tässä hetkessä ja se on se tärkein hetki.

tuli vielä mieleen joissin päin maailmaa on tunnetua miten maalaiskaajeet vieläkin pitää samaa perinettä etteivät menetä tilojaan,onhan noita tapauksia pahimat on sitten raakoja että on lapset tehty ja lukittu sitten niillä lapsetettu koko pien ikä,elukoita on täläiset euroopassaki näitä on useita ollu

• Kieltämättä onhan se prinssi Andrew samalla tavalla sakkolihan perään kuin Suomen heimon kuninkaallinen Veijo Baltzar.

• Kun katselee näitä Itäkeskuksen smuguja niin ei voi muuta kuin säälitellä. Tosi surkeaa katsottavaa. Suu auki ja silmät tapilla kävellään päin muita ihmisiä. Kyllä on geenit tehneet tehtävänsä.

• Pysytään faktoissa.romaneissa on paljon sukulaisavioliittoja.se vaan on totta.mutta se on myös romaneitten oma valinta.tulevaisuus ei hyvältä näytä

• Anonyymi kirjoitti:

Pysytään faktoissa.romaneissa on paljon sukulaisavioliittoja.se vaan on totta.mutta se on myös romaneitten oma valinta.tulevaisuus ei hyvältä näytä

Yhdellä heimolla kahdeksan sukunimeä. Kertoo miten suppeasta piiristä on kyse. Lindströmien, Hagertien ja Svartsien välillä lisäännytty satoja vuosia.

• Näkyy mm. karsastuksena ja oppimattomuutena ja keskittymiskyvyn puutteena.

• Hei eipä lasketa vaan nyt niitä mustalaisakkojen lapsia, lasketaanpa äpärät myös. Noin äkikseltään ne valitettavasti tuntuu pienellä otannalla himpun verran älykkäämpiä ja työteliäämpiä olevan kuin hortto kaalot.

• Vieläkin muistelen kaiholla ja lämmöllä....mustatukkainen....aivan vaalea iho...kuvankaunis....ei vielä kaaleen hametta...kivan luonteinen...lähekkäin oltiin...tiet erosi vaan...ei riitaa...
        ....eikä lapsi ollut sisäsiittoinen...

• sitäsiittoinen, mannet osaa suomea xD vuoden vitsi

• Etelä-Pohjanmaalla asui 1500-luvulla melko runsaasti romaniväestöä, joka ei pystynyt tai halunnut pitää omasta kulttuuristaan kiinni, vaan sulautui valtaväestöön. Tästä syystä suurin osa eteläpohjalaisista on pieneltä osin romanien jälkeläisiä.

• Mun pappa on puoliksi romani kun sillä on vaalea iho ja hiukset mutta 2 senttimetrijä piiiitkä romani peeeelo

• Ja sitten tuli kasakat ja antoi aakkeen laakkeen pojille entistä komiammat saappaat, tanssijalan, puukon ja pitimet vaatteiksi. Ilmankos suvut niin hyvin tangomarkkinoilla etenkin Seinäjoella viihtyvät.

• Mistä tuo "tieto" etelä-Pohjanmaan asukkaista on peräisin, ukko mustalainenko sen kertoi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tuo "tieto" etelä-Pohjanmaan asukkaista on peräisin, ukko mustalainenko sen kertoi?

Kovia puukkotappeluja lakeuksilla käyty siitä kuka saa Saritaa rikastaa geeneillään. Saritan ulkonäöstä päãtellen Härmän häijyt hävinneet aina karavaanareille.

• Mie tykkäänpi koinii omaa emääni. Oonpi veljeni isä ja veli ja hänen lasten serkku. Oonpi sisäsiitto kaalojeeno!!

• Hai, koinikko mielumin emääs vaiko siskoos? Saahaanpi keenit pysyyn sakeisa.

Loviisan alvari vaan

• Suomalainen Romani menee aidon Etelä Erooppalaisen Romanialaisen kassa naimisiin

• Myö ollaan kuninkaata. Ei myö nai kerejälãisii. Kuningas Baltzarillekin kelepasi ainoastaa blondit valakolaaaset.

• ISIS-lapsista on tulossa helpotusta tähän heimoamme riivaavaan ongelmaan.

• Hoi sie kuula. Sarita on vaan miun toinen serkku.

• Vetoaako Veijo Baltzar tuohon seikkaan leiventävänä asianhaarana oikeudessa.

• Mie siitän miun siskon sisäisesti. Mukavata olla vajaaälynen kaalojeeno.

• Kovasti ollaan serkkujen kans koitettu, mutta oon tullut siihen tulokseen että kyllä siihen yks juulikin tarvitaan! Eli paskapuhetta sanon minä!

• Outoa ettei romanit saaneet edes 1860-luvun nälkävuosina rikastusta geenikataansa.

• Ihan ihme syyttelyä. Taitaa olla jotain kaajoja kirjoittelemassa. On sitä monesti tullut siitettyä serkku ihan taivasallakin!

• En mie ooo sisäsiittonen. Mie ooo sisäsiisti.

• Veijo Paltasaari maaliman paras romani kirjailia.

• Mie siitin emäni ja sain siskon jonka myös siitin ja syntyipi yhtä ruma apina ko miekii!

Kuusamon Raikku vaan

• Hoi sie! Meil päi tääl Turus kynnetää vai neljättä serkkuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Hoi sie! Meil päi tääl Turus kynnetää vai neljättä serkkuu.

Hai ja havaa. Mitä sie turun kaalo vahlehtelot? Kyllä mie siut näin pikku veljeäsi koinimassa.

Turun LihavaFeija vaan

• Karsastus on just hyvä merkki sisäsiittoisuudesta ja se ettei perheen koulutus ja työllisyystaso nouse millään vaikka Miranta itse ja valtio maksaa minkä jaksaa.

• Tulotaso nousee kuitenkin albaanien ja virolaisten avulla.

• Me ollaan sentään arjalaisia.

• Ei lupaa seuraava vuosikymmenkään hyvää heimolle geneettisessä mielessä. Ohisalo ja Marin eristävät kuningasten sukua entisestään valehtelemalla Peteliuksen suulla valtaväestön syrjivän. Minua lähinnä säälittää miten sairaita naapurissa asuvan heimon jäsenet ovat vauvasta vaariin.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      293
      6484
    2. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      89
      4280
    3. Miksi vihreät ja myös pääministeri vähättelee korona virusta..

..verrataan flunssaan ja "kuoleehan siihen se turha sakki muutenkin "-tyyliin. Koronavirus voi olla kohtalokas epidemia myös tuhansille suomalaisille.
      Maailman menoa
      142
      1591
    4. Skotlanti lupaa ilmaiset tamppoonit naisille

"Skotlannin parlamentti on hyväksynyt lakiesityksen, joka takaa ilmaiset kuukautissuojat kaikille maassa asuville naisille. Lain mukaan tamponeja ja s
      Maailman menoa
      70
      1332
    5. "Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin"

Vanhempien ihmisten kunnioittaminen on sivistynyt piirre. Hiljattain Kaarina Suonperä kertoo seuranneensa raitiovaunussa tilannetta, jossa sotaveteraa
      Maailman menoa
      90
      797