On tullut kiinnostusta ostaa keväällä uusi V-Strom 650, kertokaa kokemuksia, ja arvioita kaksi päällä kotimaan matkailuun. Riittääkö tehot, ja ajo-ominaisuudet.
Suzuki V-Strom 650
45
12071
Vastaukset
- suzukiiiiiiiii
Käy koeajolla niin tiedät miten monikäyttöinen peli se on. Eipä ole ollut pyörässä mitään lastentauteja. Kolme vuotta ja 35tkm ja meno jatkuu...
- KATANAmään
koeajoasteelle mun kokemus tuosta mutta hyvä oli ajaa ja nimenomaan kaks päällä kokeiltiin.
Itse oon mieltynyt vähän kyykympään ajoasentoon mutta se ei tee stromista huonoa. - Turo--Inkeri
SV-perustainen kone on hämmästyttävän puhdikas, ei tunnu väsyneeltä edes matkavarustein kaksipäällä. Pirun kestäväksikin ovat sitä ehtineet haukkua (SV tuli markkinoille pian vuosikymmen sitten).
Runkohan Vstrommissa on ihan toisenlainen kuin useimmissa tämän tyyppisissä laitteissa, se on paksua alumiiniprofiilia, ei mistään huterista putkista kasaan hitsailtu. Juuri tämä auttaa osaltaan tekemään pyörästä niin hyvin kuormausta kestävän. Asentamalla etuputkien yhdistyskappaleen ajovakaus paranee vielä entisestään.
Myös takarunko on vahva, vaikka onkin putkesta, sehän joutuu 2-päällä matkaillessa lujille, ja kuuluu niitä monesta muusta pyörästä jopa katkeilleen.
Ajovalot on saakelin hyvät. Tilat (kahdelle) ja tuulensuoja ihan ok, ei mikään Goldwingi, mutta taas kerran tässä kategoriassa ihan oivalliset. Jotkut ei tykkää ilman pyörteilystä katteen takana, itse en ole kokenut sitä ongelmalliseksi, varmaan riippuu mm. pituudesta. Satulassa on parantelun varaa. 22 litran tankilla pääsee pitkälle.
Jarrut on vähän puiset, niitä saa puristaa lujaa, samoin jousitus on perustasoinen, mutta löytyy onneksi esijännityksen säätö, takaa myös paluuvaimennus. Stromin valuvanteet kestävät jopa melko vakavaa väärinkäyttöä, ja tubelessit on kätevät paikata reissussa.
Parista kohti vähän semmoinen kirveellä veisteltyhän se on noin viimeistelynsä osalta, mutta hintalaatusuhde on silti aika raju. Isommistakin tiedetään näihin vaihdetun, ja olleet vielä ihan tyytyväisiä.- Seriffi Mc-loud
sitten taas kehuu kahta ja tuomita kymmeniä putkirunkoisia jne....ei ihme että tuollaisel vannabeetietäjäl vihollisii riittää!!
- Suru - -Punkero
Seriffi Mc-loud kirjoitti:
sitten taas kehuu kahta ja tuomita kymmeniä putkirunkoisia jne....ei ihme että tuollaisel vannabeetietäjäl vihollisii riittää!!
..se o kato vähä iiisi..
- Turo--Inkeri
Seriffi Mc-loud kirjoitti:
sitten taas kehuu kahta ja tuomita kymmeniä putkirunkoisia jne....ei ihme että tuollaisel vannabeetietäjäl vihollisii riittää!!
en minä mitään tuomitse, kerroin vain oman näkemykseni, kun kysyttiin mielipiteitä!
DL:n runkohan on tyypiltään kuin katupyörissä. Tuohan se toki jonkin verran painoakin sitten lisää, eikä tuota voi enää aivan keijukaiseksi väittää. Sama tosin pätee moneenkin saman kategorian pyörään, jopa Jammun XT660 Tenere painaa paljon, vaikka se on 1-sylinterinen.
Yksin ja kevyesti lastattuna se on varmaan aivan se ja sama, mutta mitä enemmän lyödään massaa pyörän päälle, sitä enemmän moni putkirunkoinen kyllä kärsii verrattuna tähän.
Tämä kuormankantokyky on kyllä yleisesti pyörissä parantunut kautta linjan viime vuosina, mutta DL on silti todella erinomainen sillä sektorilla. Tämä on myös asia, joka esim. lehdistön testeissä monta kertaa unohdetaan ihan tyystin, ja sillä voi kuitenkin olla varsinkin matkamotoristille suuri merkitys.
Moni malli jaksaa tosi hyvin, kun on pelkkä toimittaja kyydissä. - Seriffi Mc-loud
Turo--Inkeri kirjoitti:
en minä mitään tuomitse, kerroin vain oman näkemykseni, kun kysyttiin mielipiteitä!
DL:n runkohan on tyypiltään kuin katupyörissä. Tuohan se toki jonkin verran painoakin sitten lisää, eikä tuota voi enää aivan keijukaiseksi väittää. Sama tosin pätee moneenkin saman kategorian pyörään, jopa Jammun XT660 Tenere painaa paljon, vaikka se on 1-sylinterinen.
Yksin ja kevyesti lastattuna se on varmaan aivan se ja sama, mutta mitä enemmän lyödään massaa pyörän päälle, sitä enemmän moni putkirunkoinen kyllä kärsii verrattuna tähän.
Tämä kuormankantokyky on kyllä yleisesti pyörissä parantunut kautta linjan viime vuosina, mutta DL on silti todella erinomainen sillä sektorilla. Tämä on myös asia, joka esim. lehdistön testeissä monta kertaa unohdetaan ihan tyystin, ja sillä voi kuitenkin olla varsinkin matkamotoristille suuri merkitys.
Moni malli jaksaa tosi hyvin, kun on pelkkä toimittaja kyydissä.Inkku !!
- Tura--Änkerö
..leimautunu väähä semmoseks homo--hinuriks, mutta jos sen kestää, niin kestää mitä vaan, kunhan et ajele hame päällä, niinku tursas, vaikka onko senkään niin välii.
- hinta kohdallaan
Kyseisen pyörän viime kesänä, tuntui hyvältä. Ainut mihin kiinnitin heti koeajossa huomiota, oli jarrut, ei niissäkään mitään ihmeellisempää muutakuin mielestäni "voimaa" käytettävä jaruttaessa. Mutta hyvä maku jäi kaikinpuolin koeajosta.
- edellisen viestin
Sori
- menikin
sekoilen:)
- Sherwoodin ihmemies.
Jammun TDM.
Yhtä kevyt kuin strommi, selvästi tehokkaampi, paaaaaljon nätimpi ja ee-speedistä saa ylivuotisia aikas edullisesti.- on jo
mainoksia tossa ylhäällä. eikö muka riitä
- samajätkä
on jo kirjoitti:
mainoksia tossa ylhäällä. eikö muka riitä
Enpä todellakaan oo mikään spiidin mainostykki, mutta just toi TDM on jostain syystä keskolla sairaan kallis ja euroopassa näköjään ihan siedettävissä hinnoissa....sanotaan nyt sitten vaikka Focuksen tuomana.
Juu, ei pitäis tosiaan mainostaa, edes vahingossa.
anteeeeeks - vaihtoehto on
vähän ajettu (ei saa enään uutena) vstrom 1000. Jaksaa vääntää ja mennä pienemmilläkin kierroksilla ja lastissa tarvittaessa on kulkua. Suosittelen etenkin kun normaalimittaisellakin on parempi ajoasento korkeamman penkin johdosta.
- Tura--Änkerö
vaihtoehto on kirjoitti:
vähän ajettu (ei saa enään uutena) vstrom 1000. Jaksaa vääntää ja mennä pienemmilläkin kierroksilla ja lastissa tarvittaessa on kulkua. Suosittelen etenkin kun normaalimittaisellakin on parempi ajoasento korkeamman penkin johdosta.
..se ei kay, kun siina on synkat pielessa ( tavanomainen vika juuri tuossa mallissa ) ja se pullauttaa imukurkut kadulle, jollei ole kunnon tyokalusarjaa mukana, kuten minulla.
- Turo--Inkeri
Tura--Änkerö kirjoitti:
..se ei kay, kun siina on synkat pielessa ( tavanomainen vika juuri tuossa mallissa ) ja se pullauttaa imukurkut kadulle, jollei ole kunnon tyokalusarjaa mukana, kuten minulla.
kuin korkeintaan joillain tura--änkeröillä, jotka itse turaa sen pyöränsä huollon kanssa.
Kotiasentajat melko usein kuvittelee, että ´määräaikaishuolto´ on yhtä kuin ölppien ja suodattimen vaihto. - Tura--Änkerö
Turo--Inkeri kirjoitti:
kuin korkeintaan joillain tura--änkeröillä, jotka itse turaa sen pyöränsä huollon kanssa.
Kotiasentajat melko usein kuvittelee, että ´määräaikaishuolto´ on yhtä kuin ölppien ja suodattimen vaihto...justhan sä eilen väitit, että se on yleinen tyyppivika ja joku toinen väittui, että vain jos turaa itse sen pyörän kanssa.
Oot myöntäny olevas pahainen transu--homo, armoton vänkääjä, valehteleva virtuaalimotoristi, mutta nyt todistit olevas myös takinkääntäjä.
Oot sä aika epeli ! - Turo--Inkeri
Tura--Änkerö kirjoitti:
..justhan sä eilen väitit, että se on yleinen tyyppivika ja joku toinen väittui, että vain jos turaa itse sen pyörän kanssa.
Oot myöntäny olevas pahainen transu--homo, armoton vänkääjä, valehteleva virtuaalimotoristi, mutta nyt todistit olevas myös takinkääntäjä.
Oot sä aika epeli !se viesti, missä olen väittänyt sen olevan tyyppivika.
Taas homppelijuttuja. Ihmetyttääkö itseäsi ollenkaan, miksi höpötät sellaisia mp-sivustolla? - Tura--Änkerö
Turo--Inkeri kirjoitti:
se viesti, missä olen väittänyt sen olevan tyyppivika.
Taas homppelijuttuja. Ihmetyttääkö itseäsi ollenkaan, miksi höpötät sellaisia mp-sivustolla?Oon eittämättä vielä tyhmempi kuin vertailukohde, kun alistun moiselle paskan jauhannalle, mutta menköön, kuluuhan tässä "kallista" työaikaa.
Jokainen kommenttisi näillä palstoilla on -homojuttu- johtuen homo-nimestäsis ja siitä, että sulle on tärkeempää se nimen esilläolo, kuin itse asia ja munmielestä homous on sairaus.
Lue nyt koko ketju ja tee yhteenveto väittämistä.
Tässä sun kirjoitus ko. aiheesta
" Juuh, on tämä
Kirjoittanut: Turo--Inkeri 4.1.2009 klo 17.29
kyseinen ilmiö aivan ihan tuttu jokaiselle, joka näiden moottoreiden kanssa on ollut enempi tekemisissä, ja joka näistä jotain tajuaa. Sinä et vain valitettavasti taida olla yksi heistä. "
Eli oisko nyt taas aika vetää kirjotuksia pois, nahkansa pelastamiseksi ?
Me rekisteröitymättömät seisotaan sanojemme takana. - Turo--Inkeri
Tura--Änkerö kirjoitti:
Oon eittämättä vielä tyhmempi kuin vertailukohde, kun alistun moiselle paskan jauhannalle, mutta menköön, kuluuhan tässä "kallista" työaikaa.
Jokainen kommenttisi näillä palstoilla on -homojuttu- johtuen homo-nimestäsis ja siitä, että sulle on tärkeempää se nimen esilläolo, kuin itse asia ja munmielestä homous on sairaus.
Lue nyt koko ketju ja tee yhteenveto väittämistä.
Tässä sun kirjoitus ko. aiheesta
" Juuh, on tämä
Kirjoittanut: Turo--Inkeri 4.1.2009 klo 17.29
kyseinen ilmiö aivan ihan tuttu jokaiselle, joka näiden moottoreiden kanssa on ollut enempi tekemisissä, ja joka näistä jotain tajuaa. Sinä et vain valitettavasti taida olla yksi heistä. "
Eli oisko nyt taas aika vetää kirjotuksia pois, nahkansa pelastamiseksi ?
Me rekisteröitymättömät seisotaan sanojemme takana...että kyseinen ilmiö on tuttu jokaiselle, joka on perillä näistä moottoreista. Siis imukurkku voi plopsahtaa pihalle, jos synkka pahasti pielessä. Synkka puolestaan ei ole pahasti pielessä, jos laitetta on huollettu asianmukaisesti.
Se, että moottori ei käy nätisti, kun sitä ei ole syystä tai toisesta huollettu, ei ole tyyppivika. Tonnisessa veetwinissä vaan on suuret sisäiset massat liikkeellä pyttyjen lukumäärään nähden, joten pienikin poikkeama balanssista voi tuntua.
Jaa, vai että sairaus. No ehkä sinun kantsisi siinä tapauksessa käydä lekurin puheilla, kun noin kiinnostaa kyseinen asia. - poifrendis
Turo--Inkeri kirjoitti:
..että kyseinen ilmiö on tuttu jokaiselle, joka on perillä näistä moottoreista. Siis imukurkku voi plopsahtaa pihalle, jos synkka pahasti pielessä. Synkka puolestaan ei ole pahasti pielessä, jos laitetta on huollettu asianmukaisesti.
Se, että moottori ei käy nätisti, kun sitä ei ole syystä tai toisesta huollettu, ei ole tyyppivika. Tonnisessa veetwinissä vaan on suuret sisäiset massat liikkeellä pyttyjen lukumäärään nähden, joten pienikin poikkeama balanssista voi tuntua.
Jaa, vai että sairaus. No ehkä sinun kantsisi siinä tapauksessa käydä lekurin puheilla, kun noin kiinnostaa kyseinen asia.halihali ja namimami;-()
- V 2
vaihtoehto on kirjoitti:
vähän ajettu (ei saa enään uutena) vstrom 1000. Jaksaa vääntää ja mennä pienemmilläkin kierroksilla ja lastissa tarvittaessa on kulkua. Suosittelen etenkin kun normaalimittaisellakin on parempi ajoasento korkeamman penkin johdosta.
kipaiskaapa kaupoille Tampereen Auto Centteriin, ohessa linkki jossa myös ihan tämänpäivän tietoa.
http://www.autocenter.fi/cgi-bin/nettipro50?sid=BBEAC0DE385A9CE1DF1DD4F768ECC8F4&avaaSivu=suzuki.html - Suomessa, siis Eussa
V 2 kirjoitti:
kipaiskaapa kaupoille Tampereen Auto Centteriin, ohessa linkki jossa myös ihan tämänpäivän tietoa.
http://www.autocenter.fi/cgi-bin/nettipro50?sid=BBEAC0DE385A9CE1DF1DD4F768ECC8F4&avaaSivu=suzuki.htmltarttee tänä pänä olla uudet mopottimet euro3, että saakohan tuon rekisteröityä, vai jääkö ihan mökkipyäöräksi.
- toisille
Turo--Inkeri kirjoitti:
se viesti, missä olen väittänyt sen olevan tyyppivika.
Taas homppelijuttuja. Ihmetyttääkö itseäsi ollenkaan, miksi höpötät sellaisia mp-sivustolla?pakkomielle päästä aina nokittamaan "kustannuksellasi". Ei noista kannata välittää, tyhjät tynnyrit ........
- bj.....öm
toisille kirjoitti:
pakkomielle päästä aina nokittamaan "kustannuksellasi". Ei noista kannata välittää, tyhjät tynnyrit ........
tykkäät Inkusta...naminamipusipusi
- totta tosiaan
Suomessa, siis Eussa kirjoitti:
tarttee tänä pänä olla uudet mopottimet euro3, että saakohan tuon rekisteröityä, vai jääkö ihan mökkipyäöräksi.
ei ole monta muuta mpmallia markkinoilla, jotka ei täytä tätä uusinta normia. pitää olla joku kikka, milä nuo saadaan kilpiin koska periaatteessa niitä ei pitäisi enää saada. häntäluvat on loppu olleet jo pari vuuotta.
- perskärpänen.
toisille kirjoitti:
pakkomielle päästä aina nokittamaan "kustannuksellasi". Ei noista kannata välittää, tyhjät tynnyrit ........
Onnee siitä sulle.
Tyhjät tynnyrit kolisee ja kaikkien aikojen tyhjin tynnyri on turoinkeri. - tynnyri ei o tyhjä
perskärpänen. kirjoitti:
Onnee siitä sulle.
Tyhjät tynnyrit kolisee ja kaikkien aikojen tyhjin tynnyri on turoinkeri.vaan siellä kirjoittelee narsistinen transistori--homo.
- huvit
tynnyri ei o tyhjä kirjoitti:
vaan siellä kirjoittelee narsistinen transistori--homo.
idiootilla ilmaiset
- Seriffi Mc-loud
huvit kirjoitti:
idiootilla ilmaiset
salaiset huvit, kukaan muu ei niitä hiffaa
- V 2
totta tosiaan kirjoitti:
ei ole monta muuta mpmallia markkinoilla, jotka ei täytä tätä uusinta normia. pitää olla joku kikka, milä nuo saadaan kilpiin koska periaatteessa niitä ei pitäisi enää saada. häntäluvat on loppu olleet jo pari vuuotta.
vuosimallia 2009 myynnissä.
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=suzuki - voit myydä
V 2 kirjoitti:
vuosimallia 2009 myynnissä.
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=suzukitai pikemminkin rekisteröidä uuden euro2 pyörän maassa, joka vaatii kaikilta uusilta, että ne täyttävät euro3?
- muitakin
voit myydä kirjoitti:
tai pikemminkin rekisteröidä uuden euro2 pyörän maassa, joka vaatii kaikilta uusilta, että ne täyttävät euro3?
listalla,, esim. VL1500 ja 400 supermoto, jotka ei täytä uutta normia. voi olla vaikeuksia saada noita rekisteröityä
- perskärpänen
perskärpänen. kirjoitti:
Onnee siitä sulle.
Tyhjät tynnyrit kolisee ja kaikkien aikojen tyhjin tynnyri on turoinkeri.kun tulet kadulla vastaan niin vaihdat kiireellä kadun toiselle puolelle. Eihän Turo virheetön ole ja kova inttämäänkin mutta myös te annatte itsestänne lapsellisen ja tosi idioottimaisen kuvan. Eikä nuo juttunne ole edes kovin hauskoja, ainakaan minun mielestäni. Sanoisin suorastaan että rasittavaa paskaa. Koetetaan nyt pitää joku tolkku näissä kirjoituksissa niin että saataisiin aikaan järkeviä ketjuja eikä pelkkää vittuilua. Se ei johda mihinkään.
Terv. Vanhan ajan matkamotoristi - rasittavaa paskaa
perskärpänen kirjoitti:
kun tulet kadulla vastaan niin vaihdat kiireellä kadun toiselle puolelle. Eihän Turo virheetön ole ja kova inttämäänkin mutta myös te annatte itsestänne lapsellisen ja tosi idioottimaisen kuvan. Eikä nuo juttunne ole edes kovin hauskoja, ainakaan minun mielestäni. Sanoisin suorastaan että rasittavaa paskaa. Koetetaan nyt pitää joku tolkku näissä kirjoituksissa niin että saataisiin aikaan järkeviä ketjuja eikä pelkkää vittuilua. Se ei johda mihinkään.
Terv. Vanhan ajan matkamotoristisuolla muut kuin turska ja nyt näyttää siltä, että soittokunta seuraa perässä puolustelemassa rassukkaa.
Oliko tämä ja edellinen sitten järkevää ketjunjatkoa ?
Sitä voit itsekin miettiä. - ongelma.
muitakin kirjoitti:
listalla,, esim. VL1500 ja 400 supermoto, jotka ei täytä uutta normia. voi olla vaikeuksia saada noita rekisteröityä
Ei kai kukaan osta uutta pyörää, joka ei olisi jo rekisterissä, tai kuitenkin myyjän vastuulla ?
- vaan silti
ongelma. kirjoitti:
Ei kai kukaan osta uutta pyörää, joka ei olisi jo rekisterissä, tai kuitenkin myyjän vastuulla ?
pistää ihmettelemään,,, mitenkä aikovat saada vanhojen määräysten mukaisia pyöriä kilpiin ilman vilunkia.
- Turo--Inkeri
voit myydä kirjoitti:
tai pikemminkin rekisteröidä uuden euro2 pyörän maassa, joka vaatii kaikilta uusilta, että ne täyttävät euro3?
erikoista, että tällaisia yritetään myydä vuonna 2009. Uusin normi tuli voimaan 2 vuotta taaksepäin, ja ns.häntäluvatkin on jo päättyneet kauan sitten.
- V 2
voit myydä kirjoitti:
tai pikemminkin rekisteröidä uuden euro2 pyörän maassa, joka vaatii kaikilta uusilta, että ne täyttävät euro3?
linkkejä missä ilmoittavat että heillä on myynnissä, eli en itse ole niitä kauppaamassa. Soitin itse tänään Tampereelle ja kysyin, V-Strom 1000 DL ei täytä Euro 3 määräyksiä. Useampi oli soitellut, uhkasivat ottaa myynti-ilmoituksen pois, ja olivat pahoillaan.
- Sulo- -Esteri
Turo--Inkeri kirjoitti:
erikoista, että tällaisia yritetään myydä vuonna 2009. Uusin normi tuli voimaan 2 vuotta taaksepäin, ja ns.häntäluvatkin on jo päättyneet kauan sitten.
sul vaan mieles;;-))
- Pertti--Maarit
Sulo- -Esteri kirjoitti:
sul vaan mieles;;-))
Ja siis hir vee tä piilosexismiä ;))))
"erikoista"
"että tällaisia yritetään"
"taaksepäin" samassa virkkeessä.
Etta sa ooot inkku Ihhku ! Tuu meille ni halitaa....jooko....
- M.R.
Kaksi kesää takana kyseisellä V-Stromilla vm. 2004. Tosin otettu käyttöön ylivuotisena.
Kaksi pitkää reissua takana, kakspäällä ja raskaat retkikamat. Viime kesänä Skotlantiin euroopan kautta ja takas Norjan läpi. Eli pikkusta kokemusta alkaa olla.
Hyvä peli. Kantaa kamaa mahtavasti, vaappumatta ja puutumatta. Kelit eli sateet eivät vaikuta luotettavuuteen, mikä tuli todella testattua viime kesän sateissa. 22 ajopäivää joista 16 sateessa.
Kokonaispaino oli parhaimmillaan/pahimmillaan 440kg eli pikkusen yli suosituksen, mutta yhtään jousituksen pohjaamista ei tapahtunut, vaikka tiet olivat välillä, mitä olivat ja kulku varsin reipastakin.
Tehokin riittää mainiosti ankarissa nousuissa, kuin myös kiireellisissä ohituksissa. Kierroksia joutuu tosipaikassa, tietysti ,käyttämään, mutta sieltä myös löytyy pirteästi tehoa, kun sitä tarvitaan. Matkajolkotuksessa ei tarvitse vaihteita liiemmin veivata, vaan vääntö riittää kuskaamaan isoakin kuormaa.
Raskaalla kuormalla kannattaa rengaspaine pistää takana todella yläkanttiin, yli 3,0 bar, jos ei halua kulmikasta takagummia ja vaappumista.
Jarrut ovat ehkä hieman rujot, siis voimaa vaativat, mutta kun sen tietää, hyvät ja tehokkaat.
Onnistuin meinaan ääliölammasta väistäessäni saamaan etupyörällä muutaman metrin mustaa viivaa asfalttiin kuivalla asfaltilla.( Taisi olla muuten ainoa hetki, kun oli alla kuivaa asfalttia koko Skoteissa). ABS:ät saattaisivat olla poikaa hieman herkkyyttä lisää, mutta noilla pärjää mainiosti. Eivätpähän lukkiudu tosiliukkaalla turhan herkästi.
Kulutus oli koko reissussa pikkusen alta 5l/100km, mitä pidän varsin kelvollisena arvona ajotyylini tietäen.
Kaksi vuotta/24000km, eikä mitään vikaa tai häiriötä koko aikana. Luotettavuus on huippuluokkaa, mitä kai todistaa sekin, että MP-lehdessä on meneillään juttu pariskunnasta, joka on matkalla Australiaan, kaks päällä 650- V-Stromilla, vaikka vaihtoehtojahan heillä olisi ollut, muutamia!!
Hyvää Joulua ja onnea tulevalle hankinnalle!!!!- on että
tyhmästä päästä kärsii varpaatkin.
- mänä
Nyt yhden kauden ajaneena voin suositella. Aikaisemmin oli katumalli samalla koneella, eli SV. Vaihdoin ajoasennon ja touringhenkisyyden takia tähän. Muutama "pidempi" reissu takana, tosin yksi päällä. Pyörä on kyllä pirun hyvä matkailuun.
Taipuu kyllä mutkiinkin reippaammassakin ajossa, jos tykkää välillä tuulettaa hilseitä olkapäiltä... Ostin toisen, matalamman pleksin kaupunkiajoa varten. Orkkiksessa tuo pyörteily ja ajoittainen tuuliherkkyys vaivasi. Pituutta n.190 cm.
Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895