Onko kukaan joutunut pilapuheluiden uhriksi ja saanut pilailijan vastuuseen teoistaan? Kuulemma pitää jonkin aikaa kirjata ylös puhelut, ja mennä tekemään rikosilmoitus. Muuten ei puhelinoperaattorit voi tutkia puheluja. Mitenköhän poliisit siihen suhtautuu, VARMASTI on tärkeämpiäkin asioita hoidettavana, mutta eipä kenellekään pitäisi suoda mahdollisuutta ko terrorisointiin!
Kokemuksia???? Ahdistaa... muttei enää kauan.
Pilapuheluiden
23
7827
Vastaukset
- Tietoa on
Uuden oikeuskäytännön mukaan toimitaan seuraavasti: Jos sinulle tulee puhelu esim. että soittaja kysyy vaikka onkohan Harakka, niin kun teet rikosilmoituksen asiasta ja syytät vaikka pahinta vihamiestäsi siitä, että hän on pilaillut kanssasi kyselemällä, että onkohan Harakka, vaikka oletkin Tiainen nimeltäsi ja Harakka-niminen on kylässäsi eli ao:ta todella kaivattiin puhelimeen. Siitä huolimatta syyte tulee vihamiehellesi ja hänet tuomitaan kotirauhan härinnästä. Sinun ei tarvitse muistaa puhelun ajankohtaa, eikä kellonaikaa, ja puhelua ei tutkita mitenkään, vaikka syytetty sitä vaatisi, jos et ole puhelua nauhoittanut. Siitä huolimatta vihamiehesi tuomitaan. Että näin asiat hoidetaan Suomessa. Tämä on faktajuttu.
- alkuperäinen
Joo, mutta kun mä en tiedä kuka soittaja on.
Tuntuu vain aika piinaavalta kun joku kuuntelee sanomatta sanaakaan.
Tiedä mikä kyttääjä/ahdistelija siell on.
Jos tietäisin soittajan, reagoisin kyll suoraan hänelle!
Tai saisin kyll jonku muun "reagoimaan"... - 99999999999999777777
toi ei oo totta itteäni on kiusattu pilapuheluilla ja puoli vuotta eikä mitään oo tapahtunu
- lokki009009
mulle on tulle puolen vuoden ajan pilapuheluita ja menin sanoo niistä poliisille niin he sanoivat et et tuleee kalliiks niitten tutkiminen et vaiha vaikka numeroos ja kaiken lisäks ne sano et sellasii ei tutkita se on mahotonta
- Ttyyuuuyyttrrrr
lokki009009 kirjoitti:
mulle on tulle puolen vuoden ajan pilapuheluita ja menin sanoo niistä poliisille niin he sanoivat et et tuleee kalliiks niitten tutkiminen et vaiha vaikka numeroos ja kaiken lisäks ne sano et sellasii ei tutkita se on mahotonta
Minulle tuli tekstiviestejä prepaid numerosta. Poliisi väitti, että selvittäminen tulee kalliiksi, eikä kuitenkaan saada selville. Operaattori pystyy imei koodilla katsomaan jos ko puhelimessa ollut joskus liittymä nimellä. Eikä maksa mitään. Kuuluu palveluun. Poliisia vaan ei kiinnosta tavallisen ihmisen kiusaajan kiinni saanti. Niistä ei ylistetään lehtien sivuilla, eikä ylennyksiä jaella...
- Anonyymi
alkuperäinen kirjoitti:
Joo, mutta kun mä en tiedä kuka soittaja on.
Tuntuu vain aika piinaavalta kun joku kuuntelee sanomatta sanaakaan.
Tiedä mikä kyttääjä/ahdistelija siell on.
Jos tietäisin soittajan, reagoisin kyll suoraan hänelle!
Tai saisin kyll jonku muun "reagoimaan"...Mä en vastaa outoihin enkä tuntematon numero puheluihin.
- harmittunut
Sunnuntaina ja vielä isienpäivänä Hesarista soitettiin meille iltapäivällä, silloin vielä kun kaikki perhe oli iltapäivälepolla. Eli Hesarilla näyttää puuttuvan kaikenlainen kunnioitus siihen mikä on sunnuntai sekä virallinen maamme juhlapäivä! Hesari löysi että he voivat silloin häiritä ihmisä kotirauhassaan tekemällä "markkinointitutkimuksia"! Puhelinnueromme on vielä lisäksi salastettu, mutta jostakin syystä he silti ovat saaneet sen käsiinsä. Ei millä lailla ole kivaa saada su:na ja nimenomaan niin tärkeinä perheenkeskeisinä juhlapäivinä häiriösoittoja Hesarista.
Koettiin sen nimenomaan häiriönä koska se päivä täysyisi olla pyhää ja rauhallista sekä perheenkeskeistä. - sikke
Tee poliisille rikosilmoitus, kyllä ne tutkii tuollaisetkin jutut.
- Kauhuissaan.
Mitenkähän oikeellisuuden ja laillisuuden kanssa on tässä erään radiokanavan pilapuhelujutuissa? Jokin aika sitten radiojuontaja soitti eräälle Hanna-nimiselle tytölle (tytön henkilötiedot ja lääkärissäkäymisen ystävätär oli ilmoittanut radioasemalle) ja tekeytyi lääkäriksi kertoen tytöllä olevan klamydian ja "lääkäri" senvuoksi halusikin tietää muutama päivä aikaisemmin lääkärissä käyneen tytön suuseksikokemuksista. "Lääkäri" kysyi mm. "kuinka monen kanssa...", "mihin kohtaan suuta se osui?" .. Tyttö keroi auliisti ja hätääntyneenä mitä oli tehnyt tai mitä hänelle oli tehty ja ettei hän tuntenut näitä suuseksiystäviä. Hätäännyksen jatkuttua riittävän kauan juontaja totesi lopulta, että olikin teeskennellyt lääkäriä kun oli tytön ystävältä kuullut, että tämmöinen seksiseikkailu oli tapahtunut ja tyttö pelkäsi ilmeisesti jotain...
Alkoi tytöjen kesken kauhistuttava syyttely ja kiroilu, että mitä saatiin aikaan ja millä oikeudella?
Tämä aiheutti kuulemma se, että monikaan niissä asioissa lääkärin luona käynyt ei enää uskalla lääkärille soittopyyntöä antaa, vaan asiakas sóittaa itse. - s.t
Kauhuissaan. kirjoitti:
Mitenkähän oikeellisuuden ja laillisuuden kanssa on tässä erään radiokanavan pilapuhelujutuissa? Jokin aika sitten radiojuontaja soitti eräälle Hanna-nimiselle tytölle (tytön henkilötiedot ja lääkärissäkäymisen ystävätär oli ilmoittanut radioasemalle) ja tekeytyi lääkäriksi kertoen tytöllä olevan klamydian ja "lääkäri" senvuoksi halusikin tietää muutama päivä aikaisemmin lääkärissä käyneen tytön suuseksikokemuksista. "Lääkäri" kysyi mm. "kuinka monen kanssa...", "mihin kohtaan suuta se osui?" .. Tyttö keroi auliisti ja hätääntyneenä mitä oli tehnyt tai mitä hänelle oli tehty ja ettei hän tuntenut näitä suuseksiystäviä. Hätäännyksen jatkuttua riittävän kauan juontaja totesi lopulta, että olikin teeskennellyt lääkäriä kun oli tytön ystävältä kuullut, että tämmöinen seksiseikkailu oli tapahtunut ja tyttö pelkäsi ilmeisesti jotain...
Alkoi tytöjen kesken kauhistuttava syyttely ja kiroilu, että mitä saatiin aikaan ja millä oikeudella?
Tämä aiheutti kuulemma se, että monikaan niissä asioissa lääkärin luona käynyt ei enää uskalla lääkärille soittopyyntöä antaa, vaan asiakas sóittaa itse.Sen haluan sanoa tähän radiojuttuun, että kaikki radiokanavilla esitettävät pilapuhelut on nauhoitettu etukäteen ja niiden esittämiseen on saatu lupa pilapuhelun kohteelta.
- Kuuntelija
s.t kirjoitti:
Sen haluan sanoa tähän radiojuttuun, että kaikki radiokanavilla esitettävät pilapuhelut on nauhoitettu etukäteen ja niiden esittämiseen on saatu lupa pilapuhelun kohteelta.
Mutta kerran tuli radio kissFM:stä sellainen pilapuhelu, että toinen osapuoli eli se, jolle soitettiin ei tiennyt puhelun alkaessa että kyseessä oli ystävänsä hankkima radiopila. Tuossa jutussa oli Hanna ja Marjo nimiset tytöt ja juontja leikki lääkäriä ja kyseli tytöltä mihin kohtaan suuta kalu oli osunut ja pelotteli tyttöä, että tämä oli saanut kurkkuklamydian. Kuulin tytön äänestä hätääntymisen kun hänen piti kertoa lääkärisedälle kaikki seksiaktiin liittyneet yksityiskohdat. Asiaa ei tehnt tekemättömäksi se, että juontaja lopulta sanoi tytön ystävättären vain hiillostaneen ja kiusanneen tyttöä. Minusta tilanne oli kuvottava vaikken osallisena ollutkaan. Ilmeisesti kaupalliset radiokanavat voivat toimia ainakin hyvän tavan vastaisesti jos nyt ei aivan laittomuudesta olekaan kysymys.
- Pelokas soittelija
Voisiko joku auttaa! Kun minä ja minun ystäväni soitimme pilapuhelua sitten hän sanoi nimensä joka oli naispuolinen ja kysyimme vielä : Oletko mies vai nainen? hän sitten sanoi että ilmoittaa poliisille, sitten me hätäännyimme ja suljimme puhelimen, sitten myöhemmin soitimme ja yritimme pyytää anteeksi mutta hän vain kyseli kysymyksiä joihin vastasin ihan rehellisesti, hän silti sanoi että ilmoittaa poliisille, Ilmoittaisiko hän oikeasti vai yrittikö pelotella? AINASKIN LOPETAN PILAPUHELUT KUN OIKEASTI SÄIKÄHDIN!
- Soittaja123
Mä soitin mun kaverin kanssa sellasen pilapuhelun yhelle tutulle miehelle ja se sanoi että ei pitänyt tuost yhtää voiko hän soittaa poliiseil ollaa alle 15v ja sillee saadaanko jotkut rikosmerkit oma tuntokolkuttaa
- Pitäjä
Siirrä pilapuhelut pitoon. Ehkä soittaja kyllästyy, jos joutuu koko ajan kuuntelemaan "Olette pidossa..."
- joujoumanputkiomnn
ei tutki tuollaisia juttuja niillä on tärkeimpiäkin asioita kun jotkut pilapuhelut ite teen sille et joku soittaa pilarin monta kertaa niin vastaan ärhyllä äänellä niin se toimii ja soittaja lopettaa heti!!!!!!!!!!!!!!!!!kyllä minä tiedän nämä asiat
- kummiauhkauksia
Minä sain sellaisen uhkailupuhelun joltain mtv3-tiimiltä, ihmettelin että mitä on, kun joku romani uhkailee puhelimella soittamalla "pysy erossa mervistä", muuta ei sanonut.
Tuli kun kokeilin osallistua tuohon ohjelmaan painamalla tietokoneella nappia, joka oli ainoa mitä tein, sitten alkoivat vainoamaan sieltä MTV3-puolelta ...
Sovittiin sen naisen kanssa erijuttuja ilman tuota ohjelmaa maajussillemorsian.- kummiauhkauksia
Tosiaan itse en ottanut mitään yhteyttä, sieltä tuli hirveästi niitä soittoja, minun salaiseen numeroon.
- tutisen
mää soitin kerra pizzamyyjälle pilarin ja se ei nähny mu numeroo ja sanoin et su npizzerias on paska nii se uhkaili soittaa poliiseille hui saakeli että pelotti ja vieläki vähä mietityttää aijon todellaki loppettaa pilarit noi tapahtu non 2 viikkoo sitte ja se oli porilainen pizzeria ku ite oon kuopios
- Pulassakasu
Voi ei olen pulasa
- henrywanderlust
Jätin puhelimen auki enkä puhunut mitään, soittaja jäi höpöttämään yksin. Hän leikki olevansa poliisi. Vaihdoin myöhemmin numeroni.
- Anonyymi
Esimerkiksi juasapp niminen sovellus on niin rasittava että niitäkin on tullut
- Anonyymi
Mulle tuli oudosta numerosta puhelu ja jos ne jatkuu lähtee se numero poliisille. On ihan suomalainen prepaid.
- Anonyymi
Jos yöllä tulee puheluita niin tutkivat herkästi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138