pakettejen

lähetys

onko kenelläkään kokemusta miten voi lähettää paketteja suomeen brasiliasta. olemme menossa fortalezaan uudeksivuodeksi. tulee varmaan osteltua aikalailla vaatetta ja muuta. niin onnistuuko ja miten se onnistuu jos lähettäis paketteja suomeen?

6

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      Ihan samoin lahetat kuin Suomessakin. Menet postiin, Correios, ostat pahvilaatikon ja lahetat.

      Mutta (aivan kaikissa kirjoituksissani on useinmiten mutta), pida mielessa etta lahettaminen voi olla kallista. Ainoa palvelu minka loysin on eraanlainen maastavientipalvelu. Siina 10 kilon laatikko maksaa 166 Realia ja paketti on matkalla 16 - 18 paivaa. Suomen paassa voi joutua maksamaan veroja. Samoin voipi olla etta pakettisi ei ikina Suomeen tietansa loyda. Posti on taalla surullisen kuuluisa siita etta kirjeita ja paketteja "haviaa". Kukaan ei laheta mitaan arvokkaampaa postitse.
      No ei muuta kuin jonkun portugalin kielisen kanssa opiskelemaan: www.correios.com.br

      Niin ja muistakaa, mikaan taalla Brasiliassa ei ole yksinkertaista ja helppoa.

    • Brasilzil

      Lähetys kannattaa aina rekisteröidä tai muuten se katoaa melkoisella varmuudella niin Brasiliasta Suomeen kuin Suomesta Brasiliaankin.
      Olen lähettänyt Suomesta Brasiliaan paketin, mutta kun ajattelin säästää joitain euroja niin siksi paketti ei koskaan saapunut perille. Joku epärehellinen ilmeisesti postin sisällä varasti sen.
      Kun rekisteröit ja säilytät lähetyksen kuitin kunnes paketti on löytänyt perille, niin se takaa ainakin, että posti on velvollinen korvaamaan katoamisen sattuessa. Jos et rekisteröi, posti ei korvaa mitään.

      • Mies Riosta

        tai sitten ei.
        Jos lahettaa mita tahansa Brasiliasta, niin vaikka kuinka rekisteroisi tms. niin mitenkas luulet suomalaisen saavan rahansa? Nama kun maksavat tanne Brasiliaan. No jos on joku tuttu joka asuu jatkuvasti taalla, niin... Rekisterointi ei takaa sita etteiko varasteta, mutta takaa sen etta saa OSAN rahoistaan takaisin.

        Se mita en muistanut sanoa oli se etta posti sitten on taalla aika usein lakossa, joten jos matkanne aikana posti sattuu olemaan lakossa niin mitaan ette pysty lahettamaan. Viimeksi olivat toista kuukautta yhteen menoon...


      • asunut brasiliassa
        Mies Riosta kirjoitti:

        tai sitten ei.
        Jos lahettaa mita tahansa Brasiliasta, niin vaikka kuinka rekisteroisi tms. niin mitenkas luulet suomalaisen saavan rahansa? Nama kun maksavat tanne Brasiliaan. No jos on joku tuttu joka asuu jatkuvasti taalla, niin... Rekisterointi ei takaa sita etteiko varasteta, mutta takaa sen etta saa OSAN rahoistaan takaisin.

        Se mita en muistanut sanoa oli se etta posti sitten on taalla aika usein lakossa, joten jos matkanne aikana posti sattuu olemaan lakossa niin mitaan ette pysty lahettamaan. Viimeksi olivat toista kuukautta yhteen menoon...

        Olen lähettänyt monia paketteja suomesta brasseihin ja takaisin. kerran on hävinnyt paketti jonka lähetin suomesta viime vuoden jouluna. Mutta kun mm. muutin suomeen takaisin ja lähetin monia vaate paketteja brasiliasta ihan postin kautta, kaikki tuli perille suomeen. tietenkään mitään elintärkeää/ arvoesineitä ei kannata lähettää.


      • Spage
        asunut brasiliassa kirjoitti:

        Olen lähettänyt monia paketteja suomesta brasseihin ja takaisin. kerran on hävinnyt paketti jonka lähetin suomesta viime vuoden jouluna. Mutta kun mm. muutin suomeen takaisin ja lähetin monia vaate paketteja brasiliasta ihan postin kautta, kaikki tuli perille suomeen. tietenkään mitään elintärkeää/ arvoesineitä ei kannata lähettää.

        Minkälaisen postimerkin/postimerkkejä tarvii kun lähettää postikortin USA:an? Kiitos jos vastaatte :)


      • blondie

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe