Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kummi ei pidä yhteyttä :(

harmistunut äippä.

Miksi ihminen lupautuu kummiksi jossei halua koskaan nähdä edes kummilastaan :(?
onko se jotenkin hienoa tuollaiselle 20vuotiaalle että "heiii,mä oon kummi!" vaikka kummius tarkoittaa käytännössä sitä että lapselle ostetaan pakolliset lahjat ja lähetetään onnittelukortit muttei koskaan tulla tätä lasta katsomaan vaikka välimatkaa on "huimat" 5km :(
olen pyytänyt tätä kyseistä kummia kylään mutta eipä tunnu paljoa kiinnostavan.Harmittaa todella.Ja sitten äidin tehtävä on ilmeisesti kuunnella tämän ihmisen miesongelmia.
Voiko kummiuden jotenkin purkaa vai odotellaanko että kummi kasvaa aikuiseksi ja alkaa kiinnostua kummilapsestaan?!
Kuitenkin tämä kyseinen henkilä on sanonut ettei halua olla kummi joka muistaa vain lahjoilla tai korteilla muttei ole muuten läsnä.
Mitäs tämä sitten on :(?!

13

2521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä on väliä

      Paljonkas lapsella on ikää?

    • murehdit..

      anna hänen kypsytellä kummius asiaa..ehkä hän ei osaa ajatella asioita lapsen kannalta..meillä myös kummi,joka ei halua nähdä lasta(perhetilanteet muuttuivat hänellä)tuli akka taloon,joka pitää tossun alla.muutaman kerran on salaa käynyt,mutta ei lapsemme asiaa niin pahan pidä(yleensä vain me aikuiset)voithan itse halutessasi mennä kummille kylään jos matkakin noin lyhyt on,ja aina voi soittaa ja lähetellä postia..lienee viisasta nyt sanoa kummille tuntemuksesi,ennen kuin teet tilanteen päässäsi pahaksi

      • Milka

        Vanha koulukaveri innostui, kun tapasimme
        vuosien jälkeen ja minä työnsin vauvaani vaunuissa. Hän halusi järjestää ristiäiset vauvalleni ja sanoi halunneensa aina kummiksi.
        Hänestä olikin suuri apu ristiäisissä - tosin hän halusi tarjota hyvin erikoisia ja hyvin kalliita ruokalajeja - minä maksoin kaiken mieheni kanssa, hän saneli ohjeet.
        Sylikummi hänestä tuli. Sitten hän tuntui
        kyllästyvän - uutuudenviehätys karisi.
        Hän jaksoi olla kummina 4kk, jona aikana osti lapselle yhden kuvakirjan - kummilusikasta hän
        kysyi, pitääkö hänen tosiaan ostaa sellainen,
        se on muka niin kalliskin.
        Ei ostanut kummilusikkaa,
        tuttu hopeaseppä toi vauvalle sellaisen, kun lapsi oli jo vuoden.
        Kummisetä 26v siis kyllästyi ja sanoi,ettei
        halua olla tekemisissä kanssani, ennenkuin eroan
        miehestäni ja lapsen isästä, jonka käytös häiritsi häntä.
        Sitä ennen kyläillessäni kummisedän luona -
        hänellä oli syntymäpäivä -
        hän esitteli kirjakokoelmaansa: väitti
        keräävänsä arvokasta kirjasarjaa muka kummilapselleen!?
        Olin hiljaa, vaikka tiesin, ettei hän osta tai
        kerää yhtään mitään ainoalle kummilapselleen:
        kirjat oli ostanut hänelle hänen isänsä -
        ei hän itse.


      • Oletko tahdoton?
        Milka kirjoitti:

        Vanha koulukaveri innostui, kun tapasimme
        vuosien jälkeen ja minä työnsin vauvaani vaunuissa. Hän halusi järjestää ristiäiset vauvalleni ja sanoi halunneensa aina kummiksi.
        Hänestä olikin suuri apu ristiäisissä - tosin hän halusi tarjota hyvin erikoisia ja hyvin kalliita ruokalajeja - minä maksoin kaiken mieheni kanssa, hän saneli ohjeet.
        Sylikummi hänestä tuli. Sitten hän tuntui
        kyllästyvän - uutuudenviehätys karisi.
        Hän jaksoi olla kummina 4kk, jona aikana osti lapselle yhden kuvakirjan - kummilusikasta hän
        kysyi, pitääkö hänen tosiaan ostaa sellainen,
        se on muka niin kalliskin.
        Ei ostanut kummilusikkaa,
        tuttu hopeaseppä toi vauvalle sellaisen, kun lapsi oli jo vuoden.
        Kummisetä 26v siis kyllästyi ja sanoi,ettei
        halua olla tekemisissä kanssani, ennenkuin eroan
        miehestäni ja lapsen isästä, jonka käytös häiritsi häntä.
        Sitä ennen kyläillessäni kummisedän luona -
        hänellä oli syntymäpäivä -
        hän esitteli kirjakokoelmaansa: väitti
        keräävänsä arvokasta kirjasarjaa muka kummilapselleen!?
        Olin hiljaa, vaikka tiesin, ettei hän osta tai
        kerää yhtään mitään ainoalle kummilapselleen:
        kirjat oli ostanut hänelle hänen isänsä -
        ei hän itse.

        Jos tyyppi olisi ehdottanut adoptiota, niin olisitteko suostuneet? Kyllä on ihan omaa tyhmyyttä, jos on noin vietävissä!


      • Milka
        Oletko tahdoton? kirjoitti:

        Jos tyyppi olisi ehdottanut adoptiota, niin olisitteko suostuneet? Kyllä on ihan omaa tyhmyyttä, jos on noin vietävissä!

        Pientä rajaa!
        Olet menettänyt suhteellisuudentajusi:
        kummilusikan ostosta kieltäytyminen ja
        itsekäs käytös, sekä lapsen äitiin ihastuminen
        on vain kummin tökeröä käytöstä -
        ei lapsen vanhempien "syy",
        eikä todellakaan verrattavissa adoptoitavaksi
        antamiselle...
        Huh mitä juttua!...


    • Anniko

      Meillä on kolme lasta, ja kaikilla hyvin erilaiset kummit.
      Vanhimmalla lapsella on kummeina ihana sukulaispariskunta. He eivät ole pelkästään kummeja, vaan myös hyviä ystäviä joiden kanssa yhteyttä pidetään puolin ja toisin. Kummit muistavat tytärtä myös muilla tavoin kuin lahjoin, mikä on pelkästään positiivinen asia.
      Keskimmäisellä on kummeina myös sukulaispariskunta sekä lisäksi siskoni. Pariskunta on eronnut, siinä yhteydessä katosi toinen kummitäti. Eron jälkeen kummisetä on pitänyt yhteyttä kummilapseensa paremmin kuin ennen, siskoni kanssa olemme yhteydessä puolin ja toisin jatkuvasti.
      Nuorimmalla lapsella on kummeina ystäväpariskunta sekä lisäksi yksi sukulaistyttö. Pariskunnan kanssa pidetään yhteyttä puolin ja toisin koko ajan, ja ottavat kummilasta yökylään yms. Sukulaistyttö asuu 2 km päässä, mutta yhtään ylimääräistä kyläilykäyntiä ei ole, merkkipäivät ja joulut hän muistaa, mutta koskaan ei ole aikaa jäädä kylään. Yhteydenpito on hänen kanssaan täysin yksipuolista.
      Itse olemme kummeja yhdelle lapselle. Välimatkasta johtuen näemme vain pari kertaa vuodessa, muuten soittelen ja kyselen kuulumisia. Ja tietysti muistetaan synttärit, nimpparit, joulut, joskus muutenkin.
      Meillä on tapana ostaa kummeille pienet lahjat lapsilta, ja ne on todellakin pienet, alle 10e paketit. Samoin matkoilta on tuotu pieniä tuliaisia. Lähes kaikki kummit ovat myös hyviä ystäviä meille aikuisille.
      Itseäni näissä asioissa harmittaa pari juttua. Ensinnäkin se, että erotilanteessa kummisuhde katkeaa. Toiseksi tämä paljon puhuttu asia kun kummi tuo vain lahjat, ei muuta. Mieluummin valitsisin vaihtoehdon viettäisi aikaa kummilapsensa kanssa. Aikaa olisi, työtön, lapseton yksineläjä. Kolmanneksi se, että meille ei ole koskaan tullut kiitosta kummilapseltamme lahjoista.
      Meitä on monenlaisia ihmisiä, mutta tässäkin asiassa pitäisi aina ajatella sitä lasta. Meillä ainakin kummit ovat tärkeitä lapsille, ja toivoisin että me kaikki kummit muistaisimme tämän.

    • aatsi3

      En rupee koskaan enää kummiksi. Kummilapseni on kiinnostunut minusta vain rahoittajana ja lahjojen tuojana - mikään muu yhdessäolo /juttelu ei kiinnosta, vaan aina palataan tähän teemaan: anna rahaa, lahjoja, osta sitä tätä. Ärsyttää, että äiskät eivät opeta pennullensa mitään tapoja: lasten kerjäämäämistä pidetään ihan normaalina ja muksulla on ikääkin jo 7 v. Itse lahjoitan rahaa mielummin hyväntekeväisyyteen tai johonkin kestolahjaan. Kaikkinaisen humpuukkikrääsän osto ällöttää, kun kräsää jää kertakäytön jälkeen nurkkiin lojumaan. Ei tosiaan ikinä enää kummiksi - mielummin jotain muuta aitoa yhdessäoloa ja tekemista lasten kanssa. En ole lahjakone. En nykyisin enää edes vastaa kummilaposeni soittoihin, kun soitot tulevat vain syttäreiden ja joulun aikoihin = pahempia kuin puhelinmyyjät.

      • samettipupu

        Valituksessasi pisti silmään kaksi asiaa:
        Miksi pelkäät, kun lapsi kerjää? Sinä olet
        johtavassa asemassa suhteessa lapseen,
        lapsen kuuluu olla alisteinen, ei sinun
        kuulu tehdä aina kaikkea mitä lapsi käskee!
        Sinähän pelkäät kummilastasi.
        Määrää tahti, kun (tai jos???) tapaatte.
        Ilmoitat, että tulit lapsen luo pelaamaan Monopolia / urheiluhallille riehumaan /
        slalom-mäkeen / uimaan tms.,
        ja teet heti kättelyssä, ettei sinulla ole rahaa
        mihinkään ostoksiin eikä muutenkaan.
        Toinen hmmm... kiinnostava kohta oli se, että
        lapsen rahankerjääminen on ÄIDIN SYYTÄ!!!
        Oletko aivan varma, että äiti hyväksyy
        sellaisen käytöksen, että kerjätään rahaa
        tutuilta?
        Minä olen aina kieltänyt lastani kerjäämästä
        muilta kuin minulta itseltäni, mutta
        juuri tavaratalossa hän kerjäsi makeisesittelijältä lisää maistiaisia.
        Häpesin silmät päästäni ja talutin hänet pois -
        jos sinä olisit ollut esittelijä, olisit
        tietenkin kelannut heti :
        "Ahaa!!! Taas on äiti käskenyt tulla minulta kerjäämään!"


    • Yksi vain

      Kummin tehtävä on rukoilla lapsesi puolesta ja edistää hänen kristillistä kasvatustaan siinä vaiheessa kun se on tarpeen (käytännössä kouluikäisillä). Siis virallisesti.

      Tottakai odotat että kummi kasvaa aikuiseksi ja kiinnostuu kummilapsestaan. Lapsesi saattaa tarvita kummiaan eniten siinä 13-18 -vuotiaana, jolloin tuo kummi on aivan sopivassa iässä keskusteluavuksi.

    • KUMMIT...

      EI OO MINUNKAAN KUMMIT YHTEYTTÄ PITÄNEET EIVÄTKÄ LAHJOJA OSTELLEET!JA IKÄÄKIN MINULLA KUITENKIN ON JO KOHTA 20

    • *harkinta

      Kummeiksi valitaan yleensä ihmiset, joille voidaan myös luottaa lasten kasvatus jos itselle käy jotain. Kummien täytyy olla siis ehdottoman luottettavia ja vanhempien hyvin tuntemia.

      Joten päävastuu tässäkin on vanhemmilla, kuten aina. Jos ottaa kovin nuoren menevän naisen kummiksi, tietää kyllä mitä saa.

      Saattaahan olla että kummiuteen myös kasvaa. Itse en ottaisi moista riskiä...

    • hän ei kehdannut

      kieltäytyä kummin tehtävästä. kaikilla ei ole siihen pokkaa - kuten minulla. sellaisesta tilanteesta saattaa syntyä kamala riita ja välit voivat mennä poikki (minua uhattiin tällaisella, ei lapsen vanhemmat, vaan viesti tuli heiltä muun sukulaisen kautta).

      • sanoa sen, että

        arvaa tapaanko lasta? en. pakolliset lahjat lähetän, en muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe