Onko Outlook ?...

tee_se_itse

Onko Outlook konekohtainen s-posti, eli jos haluaisin kahdella eri koneella(=läppärillä) käyttää/lukea yhtä ja samaa s-postitiliä ja sen viestejä (,eriaikoina tietty) niin onnistuuko, vai onko Outlook simppelisti konekohtainen s-posti, eli täytyykä mun luoda toiselle läppärille kokonaan uusi tili vai löytyykö "kirjautuminen" mistä erikseen ilman uuden tilin luontia ?

6

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa alkuun

Lue kokonaan ohjeen kohta: Johdanto sähköpostitilien tyyppeihin

Sähköpostitilin voi saada esimerkiksi Internet-palveluntarjoajalta (Internet-palveluntarjoaja (ISP): Yritys, joka tarjoaa asiakkailleen liittymän Internetiin sähköpostin käyttöä, keskusteluryhmiin osallistumista tai Webin käyttöä varten. Jotkin Internet-palveluntarjoajat ovat kansainvälisiä ja tarjoavat mahdollisuuden käyttää Internetiä monessa eri paikassa, kun taas toiset toimivat vain tietyllä alueella.), työnantajalta tai Yahoo! Mailin, Google Gmailin ja Windows Live Mailin kaltaisista Web-palveluista. Microsoft Office Outlook ei luo tai anna sähköpostitilejä, vaan sen avulla muodostetaan yhteys sähköpostitileihin (sähköpostitili: Palvelimen nimi, käyttäjän nimi, salasana ja sähköpostiosoite, joita käyttäen Outlook muodostaa yhteyden sähköpostipalveluun. Sähköpostitili luodaan Outlookissa järjestelmänvalvojan tai Internet-palveluntarjoajan antamien tietojen perusteella.)....

IMAP Kun käytössä on Internet Message Access Protocol (IMAP) -tili, voit käyttää sähköpostipalvelimen kansioita sekä tallentaa ja käsitellä sähköpostia lataamatta viestejä tietokoneeseen. Toisin sanoin voit lukea viestit useista eri tietokoneista ja missä tahansa. IMAP-tilin käyttäminen säästää aikaa, sillä voit tarkastella sähköpostiviestien otsikoita: voit tarkistaa viestin lähettäjän ja aiheen. Tämän jälkeen voit ladata vain ne viestit, jotka haluat lukea. Viestit tallennetaan sähköpostipalvelimeen, mikä on yleensä turvallinen menetelmä. Lisäksi sähköpostin järjestelmänvalvoja tai Internet-palveluntarjoaja luo viesteistä varmuuskopiot. ...

• as-keetti

tuosta ekasta vastauksesta:
      -Voit lukea Outlookilla samaa sähköpostitiliä
      vaikka kuinka monelta koneelta.

• zegge

Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

• zegge kirjoitti:

Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.

• postit muualta
        zegge kirjoitti:

Helpompaa kuin ruveta Outlookia rukkailemaan. Kun postit on palvelimella, niin voi vaikka kirjastossa käydä niitä lukemassa ja uusia lähettelemässä.

• tee_se_itse
        Urmensch kirjoitti:

Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.

Kiitokset etenkin Urmensch'lle vastauksesta, tuolla homma ainakin minulle "avautui". Ja zeggelle taas kiitokset siitä että tuotahan minäkin juurikin tarkoitin mutten vain osannut nähtävästi sitten tarpeeksi selkeästi asiaa selittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe