Onko Outlook ?...

tee_se_itse

Onko Outlook konekohtainen s-posti, eli jos haluaisin kahdella eri koneella(=läppärillä) käyttää/lukea yhtä ja samaa s-postitiliä ja sen viestejä (,eriaikoina tietty) niin onnistuuko, vai onko Outlook simppelisti konekohtainen s-posti, eli täytyykä mun luoda toiselle läppärille kokonaan uusi tili vai löytyykö "kirjautuminen" mistä erikseen ilman uuden tilin luontia ?

6

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa alkuun

      Lue kokonaan ohjeen kohta: Johdanto sähköpostitilien tyyppeihin

      Sähköpostitilin voi saada esimerkiksi Internet-palveluntarjoajalta (Internet-palveluntarjoaja (ISP): Yritys, joka tarjoaa asiakkailleen liittymän Internetiin sähköpostin käyttöä, keskusteluryhmiin osallistumista tai Webin käyttöä varten. Jotkin Internet-palveluntarjoajat ovat kansainvälisiä ja tarjoavat mahdollisuuden käyttää Internetiä monessa eri paikassa, kun taas toiset toimivat vain tietyllä alueella.), työnantajalta tai Yahoo! Mailin, Google Gmailin ja Windows Live Mailin kaltaisista Web-palveluista. Microsoft Office Outlook ei luo tai anna sähköpostitilejä, vaan sen avulla muodostetaan yhteys sähköpostitileihin (sähköpostitili: Palvelimen nimi, käyttäjän nimi, salasana ja sähköpostiosoite, joita käyttäen Outlook muodostaa yhteyden sähköpostipalveluun. Sähköpostitili luodaan Outlookissa järjestelmänvalvojan tai Internet-palveluntarjoajan antamien tietojen perusteella.)....

      IMAP Kun käytössä on Internet Message Access Protocol (IMAP) -tili, voit käyttää sähköpostipalvelimen kansioita sekä tallentaa ja käsitellä sähköpostia lataamatta viestejä tietokoneeseen. Toisin sanoin voit lukea viestit useista eri tietokoneista ja missä tahansa. IMAP-tilin käyttäminen säästää aikaa, sillä voit tarkastella sähköpostiviestien otsikoita: voit tarkistaa viestin lähettäjän ja aiheen. Tämän jälkeen voit ladata vain ne viestit, jotka haluat lukea. Viestit tallennetaan sähköpostipalvelimeen, mikä on yleensä turvallinen menetelmä. Lisäksi sähköpostin järjestelmänvalvoja tai Internet-palveluntarjoaja luo viesteistä varmuuskopiot. ...

    • as-keetti

      tuosta ekasta vastauksesta:
      -Voit lukea Outlookilla samaa sähköpostitiliä
      vaikka kuinka monelta koneelta.

      • zegge

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?


      • zegge kirjoitti:

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

        Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

        Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.


      • postit muualta
        zegge kirjoitti:

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

        Helpompaa kuin ruveta Outlookia rukkailemaan. Kun postit on palvelimella, niin voi vaikka kirjastossa käydä niitä lukemassa ja uusia lähettelemässä.


      • tee_se_itse
        Urmensch kirjoitti:

        Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

        Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.

        Kiitokset etenkin Urmensch'lle vastauksesta, tuolla homma ainakin minulle "avautui". Ja zeggelle taas kiitokset siitä että tuotahan minäkin juurikin tarkoitin mutten vain osannut nähtävästi sitten tarpeeksi selkeästi asiaa selittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe