Onko Outlook ?...

tee_se_itse

Onko Outlook konekohtainen s-posti, eli jos haluaisin kahdella eri koneella(=läppärillä) käyttää/lukea yhtä ja samaa s-postitiliä ja sen viestejä (,eriaikoina tietty) niin onnistuuko, vai onko Outlook simppelisti konekohtainen s-posti, eli täytyykä mun luoda toiselle läppärille kokonaan uusi tili vai löytyykö "kirjautuminen" mistä erikseen ilman uuden tilin luontia ?

6

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa alkuun

      Lue kokonaan ohjeen kohta: Johdanto sähköpostitilien tyyppeihin

      Sähköpostitilin voi saada esimerkiksi Internet-palveluntarjoajalta (Internet-palveluntarjoaja (ISP): Yritys, joka tarjoaa asiakkailleen liittymän Internetiin sähköpostin käyttöä, keskusteluryhmiin osallistumista tai Webin käyttöä varten. Jotkin Internet-palveluntarjoajat ovat kansainvälisiä ja tarjoavat mahdollisuuden käyttää Internetiä monessa eri paikassa, kun taas toiset toimivat vain tietyllä alueella.), työnantajalta tai Yahoo! Mailin, Google Gmailin ja Windows Live Mailin kaltaisista Web-palveluista. Microsoft Office Outlook ei luo tai anna sähköpostitilejä, vaan sen avulla muodostetaan yhteys sähköpostitileihin (sähköpostitili: Palvelimen nimi, käyttäjän nimi, salasana ja sähköpostiosoite, joita käyttäen Outlook muodostaa yhteyden sähköpostipalveluun. Sähköpostitili luodaan Outlookissa järjestelmänvalvojan tai Internet-palveluntarjoajan antamien tietojen perusteella.)....

      IMAP Kun käytössä on Internet Message Access Protocol (IMAP) -tili, voit käyttää sähköpostipalvelimen kansioita sekä tallentaa ja käsitellä sähköpostia lataamatta viestejä tietokoneeseen. Toisin sanoin voit lukea viestit useista eri tietokoneista ja missä tahansa. IMAP-tilin käyttäminen säästää aikaa, sillä voit tarkastella sähköpostiviestien otsikoita: voit tarkistaa viestin lähettäjän ja aiheen. Tämän jälkeen voit ladata vain ne viestit, jotka haluat lukea. Viestit tallennetaan sähköpostipalvelimeen, mikä on yleensä turvallinen menetelmä. Lisäksi sähköpostin järjestelmänvalvoja tai Internet-palveluntarjoaja luo viesteistä varmuuskopiot. ...

    • as-keetti

      tuosta ekasta vastauksesta:
      -Voit lukea Outlookilla samaa sähköpostitiliä
      vaikka kuinka monelta koneelta.

      • zegge

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?


      • zegge kirjoitti:

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

        Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

        Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.


      • postit muualta
        zegge kirjoitti:

        Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?

        Helpompaa kuin ruveta Outlookia rukkailemaan. Kun postit on palvelimella, niin voi vaikka kirjastossa käydä niitä lukemassa ja uusia lähettelemässä.


      • tee_se_itse
        Urmensch kirjoitti:

        Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.

        Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.

        Kiitokset etenkin Urmensch'lle vastauksesta, tuolla homma ainakin minulle "avautui". Ja zeggelle taas kiitokset siitä että tuotahan minäkin juurikin tarkoitin mutten vain osannut nähtävästi sitten tarpeeksi selkeästi asiaa selittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe