Onko Outlook konekohtainen s-posti, eli jos haluaisin kahdella eri koneella(=läppärillä) käyttää/lukea yhtä ja samaa s-postitiliä ja sen viestejä (,eriaikoina tietty) niin onnistuuko, vai onko Outlook simppelisti konekohtainen s-posti, eli täytyykä mun luoda toiselle läppärille kokonaan uusi tili vai löytyykö "kirjautuminen" mistä erikseen ilman uuden tilin luontia ?
Onko Outlook ?...
6
1046
Vastaukset
- auttaa alkuun
Lue kokonaan ohjeen kohta: Johdanto sähköpostitilien tyyppeihin
Sähköpostitilin voi saada esimerkiksi Internet-palveluntarjoajalta (Internet-palveluntarjoaja (ISP): Yritys, joka tarjoaa asiakkailleen liittymän Internetiin sähköpostin käyttöä, keskusteluryhmiin osallistumista tai Webin käyttöä varten. Jotkin Internet-palveluntarjoajat ovat kansainvälisiä ja tarjoavat mahdollisuuden käyttää Internetiä monessa eri paikassa, kun taas toiset toimivat vain tietyllä alueella.), työnantajalta tai Yahoo! Mailin, Google Gmailin ja Windows Live Mailin kaltaisista Web-palveluista. Microsoft Office Outlook ei luo tai anna sähköpostitilejä, vaan sen avulla muodostetaan yhteys sähköpostitileihin (sähköpostitili: Palvelimen nimi, käyttäjän nimi, salasana ja sähköpostiosoite, joita käyttäen Outlook muodostaa yhteyden sähköpostipalveluun. Sähköpostitili luodaan Outlookissa järjestelmänvalvojan tai Internet-palveluntarjoajan antamien tietojen perusteella.)....
IMAP Kun käytössä on Internet Message Access Protocol (IMAP) -tili, voit käyttää sähköpostipalvelimen kansioita sekä tallentaa ja käsitellä sähköpostia lataamatta viestejä tietokoneeseen. Toisin sanoin voit lukea viestit useista eri tietokoneista ja missä tahansa. IMAP-tilin käyttäminen säästää aikaa, sillä voit tarkastella sähköpostiviestien otsikoita: voit tarkistaa viestin lähettäjän ja aiheen. Tämän jälkeen voit ladata vain ne viestit, jotka haluat lukea. Viestit tallennetaan sähköpostipalvelimeen, mikä on yleensä turvallinen menetelmä. Lisäksi sähköpostin järjestelmänvalvoja tai Internet-palveluntarjoaja luo viesteistä varmuuskopiot. ... - as-keetti
tuosta ekasta vastauksesta:
-Voit lukea Outlookilla samaa sähköpostitiliä
vaikka kuinka monelta koneelta.- zegge
Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?
zegge kirjoitti:
Joo-o, mutta sitä mäkin oon ihmetellyt niinkuin ketjun avaajaki näytti ihmetelleen, että mistäs siellä löytyy sitten tosiaanki se sisäänkirjautuminen JOS JOSTAIN MUUALTA kuin esim. kotikoneelta, josta ainakin mä olen tilin sinne luonut ja josta pääsen sinne suoraan, ilman kirjautumista senkun klikkaan kuvaketta työpöydältä ja pääsen suoraa lukemaan posteja, mutta mitenkäs esim. kaverin koneelta sinne menee ? Kyllä mä mun käyttäjätunnuksen ja salasanani tiedän, mutta MISTÄ LÖYTYY se mihin ne laitetaan ?
Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.
Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.- postit muualta
zegge kirjoitti:
Helpompaa kuin ruveta Outlookia rukkailemaan. Kun postit on palvelimella, niin voi vaikka kirjastossa käydä niitä lukemassa ja uusia lähettelemässä.
- tee_se_itse
Urmensch kirjoitti:
Sinun täytyy luoda jokaiselle koneelle tili, johon laitat samat asetukset kuin kotikoneellasi on (saapuvan postin palvelin, käyttäjätunnus ja salasana). Muista, että jos luot tilin kaverin koneelle, niin kaverisikin voi lukea postiasi.
Jos käyttämäsi tili on IMAP-tyyppinen, niin yllä kuvattu toimii hienosti. Jos taas käytät POP3-tiliä (yleisempi), niin kaikissa koneissa täytyy asettaa ruksi kohtaan "Jätä viestit palvelimelle" (tms.). Jos et ruksaa tätä kohtaa, niin sählöpostiohjelma poistaa viestit palvelimelta, eikä niitä enää voi lukea muilla koneilla.Kiitokset etenkin Urmensch'lle vastauksesta, tuolla homma ainakin minulle "avautui". Ja zeggelle taas kiitokset siitä että tuotahan minäkin juurikin tarkoitin mutten vain osannut nähtävästi sitten tarpeeksi selkeästi asiaa selittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391