mummoja, mummija, mammoja, tuffia, pappoja, mitä niitä onkaan, itse olen tuffa
oletteko te
14
623
Vastaukset
- ja muitakin
Nimityksiä. Silloin 26v sitten, ei juuri maahanmuuttajia ollut, kun vanhin lapsenlapsi syntyi.
Oli elossa mummit, mummot, ja isomummot. Minusta tehtiin Mamu, johtuen mamma-mummon lyhennyksestä. Lapsilleni olin mamma, kaksikielisen kodin tapaan.
Nykyisinhän yleensä tuolla tarkoitetaan maahanmuuttajaa.
No, edelleen sitä nimitystä minusta käytetään, vaikka nämä vanhemmat mummot ovat jo pois nukkuneita. - keskiiän
ylittänyt mies.Pappa,mummo,...hyi hitto,puhutelkaa sitten noilla nimillä kun olette yli 80 v -
- minuusko
samaa mieltä,ei yli 60 v ole pappa,mummo,mitä niitä vielä onkaan,nehän mielestäni halventavat meitä 60 .
Vai mitä:
-mennään mummo päiväpan...unille
-no pappa juokse kovempaa
-mitäs se pappa ja mummo täällä discossa tekee?
Me 60 olemme keski-iän ylittäneitä miehiä tai naisia,vaikka meillä olisi lapsenlapsiakin. - pikkumummukka
minuusko kirjoitti:
samaa mieltä,ei yli 60 v ole pappa,mummo,mitä niitä vielä onkaan,nehän mielestäni halventavat meitä 60 .
Vai mitä:
Me 60 olemme keski-iän ylittäneitä miehiä tai naisia,vaikka meillä olisi lapsenlapsiakin.No huh huh!! Minä odottelin kauan jotta tulisi lapsenlapsia. Ehdin jo olla eläkkeellä ennen kuin sain ihmeen kokea. Tein itse lapseni aikuisena.
Siihen saakka kun tulin mummuksi niin oli lievää kauhua vanhenemisesta. Seurustelin aina nuorempien kavereiden kanssa. Bailasin ja kiisin radalla! Ulkonäkö oli turhan tärkeää. Aina etsimässä kirppiksiltä erikoisia bailumekkoja.
Olen rauhoittunut ja löytänyt muita arvoja elämääni kun perheeseen tuli nuo poika ja tyttö vauva vuoden sisällä. Rakastan heitä niin jotta sydän on syrjällään. Heiltä saa uskomattoman paljon energiaa ja aitoa hellyyttä.
Olen Savosta kotoisin ja minä haluan olla mummu!! - beessisloggi
minuusko kirjoitti:
Vai mitä:
Me 60 olemme keski-iän ylittäneitä miehiä tai naisia,vaikka meillä olisi lapsenlapsiakin.sinua kutsuu, tai kutsuisi jos olisi? Isoisäksi?
Mieheksi? Keski-iän ylittäneeksi mieheksi? Keylmiksi? Etunimeltä?
Ei kovin lämminhenkistä, mielestäni.
Minua sanovat lapsenlapseni mummiksi, samoin muut puhuessaan heidän kanssaan minusta. Miniän äiti haluaa myös itseään kutsuttavan mummiksi, ei mummuksi tai mummoksi, samoin entisen mieheni nykyinen vaimo. Olemmekin sitten etunimimummeja.
Miniän isä tykkää olla vaari, entinen mieheni taas ukki, siinä ei tarvita etunimiä.
Muissa yhteyksissä en tietenkään ole mummi. Tyttö, kulta, rakas, vaimo, narttuseni, akka, muija, senkin hölmö, näillä minua on enimmäkseen kutsuttu ja etunimellä tietenkin. Tosi harvoin on naiseksi puhuteltu, useammin varmaan huoraksi tai lehmäksi tai kissimirriksi.
olen siitä, että olen mummu ja siksi minua myös mummuksi kutsutaan. Pappa on pappa ja sillä selvä!
Ei edes olisi ollut mitään muita hyväksyttäviä vaihtoehtoja.- Mummut ja papat
Miksei meitä voi kutsua mummuiksi ja papoiksi. Ei ne tittelit meitä halvenna tai ikäännytä. Vanhoja me kuitenkin olemme; mitä sitä nyt discoon muuta kuin ikäisinämme bailaamaan. Hölmöjähän olisimme, jos teini-ikäisiä leikkisimme. Kyllä mummolla ja papallakin rulaa - Reijo Taipalehan sen laulullaan todistaa.
- ei tuu
Mummut ja papat kirjoitti:
Miksei meitä voi kutsua mummuiksi ja papoiksi. Ei ne tittelit meitä halvenna tai ikäännytä. Vanhoja me kuitenkin olemme; mitä sitä nyt discoon muuta kuin ikäisinämme bailaamaan. Hölmöjähän olisimme, jos teini-ikäisiä leikkisimme. Kyllä mummolla ja papallakin rulaa - Reijo Taipalehan sen laulullaan todistaa.
... alkaa olla Reijonkin "rulaaminen" jo, on se nähty ja kuultu. Hatunnoston arvoinen meno päällä silti, kun sopivat lääkitykset sattuu.
Mutta asiaan: erään ystäväperheen kohdalla ei hienosta vanhasta rouvasta saanut mitenkään vahingossakaan käyttää nimitystä mamma, mummu tms., sehän ei sopinut rouvalle, kun oli olevinaan niin nuorekaskin permanentteineen täydellisine kirjakielineen kaikkineen. Siispä lapsenlapsi takoi isoäiti, isoäiti, isoäiti...
Olihan se tyylikästä.
- en tuu,
itsellä oli rakkaat mummu ja pappa.
- maija-inkeri
Minä ole äiti, exä, sisko, serkku, pikkuserkku ja täti
- 1943
äityli tai äiskä, miesystävä kutsuu leikillisesti rouvaksi ja minä häntä lordiksi. Mummo ja ukki olivat isovanhempani, samoin lasteni isovanhemmat. Jos minulle lapsenlapsia suodaan, ei haittaa mummottelu.
- Otto-:
Eikä mikään yksinkertanen,
vaan kolminkertainen Ukki.:) - olen...
kuulemma oikea "kylän pukki". Meillä käy tosi paljon porukkaa kyläilemässä. Tykkään halailla kaikkia naispuolisia. Ja kun iän mukana on temput oppinut, niin melkein jokaista on aina pystynyt hieman sieltä tisujen kohdalta sipaisemaan. Se tuntuu niin hekumallisen hyvältä.
- ok-ok
mummi lasteni lapsille.
Lapseni kutsuivat minua äiskä ja mami, nykyisin äit. Minulla oli isoisä ja isoäiti, isän vanhemmat, rakkaat sellaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207