Kyllästynyt

vaippoihin.................

Mitä teen väärin kun poika kastelee kaikki vaatteet enkö osaa laittaa vaippaa oikein. Mulla on 1 kk vanha vauveli ja oon käyttänyt 3-6kg vaippoja ja poika on noin 5kg. Jotku sanoo et poijille on omia vaippoja en mä vaan oo löytäny. Ja se pissi tulee niinku sieltä takaa ei pultusta vaan selän puolelta ja aina samalta puolen. Pitää vissiin mennä johonkin vaipan vaihto kouluun??:)

5

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

      Nuo vaippapaketin kilot ovat suuntaa antavia. Eli nuo 3-6 kg vaipat eivät mahdu kaikilla lapsilla 6 kiloisiksi asti, ja joillakin ne saattaa mahtua jopa 7 kiloisiksi. Se riippuu tosi paljon vauvan mallistakin, kuinka isot vaipat hän tarvii.

      Meillä tuo pienin koko kävi pieneksi 4 kiloisena, ja seuraava koko 6 kiloisena. Ja sitten käytettiin niitä isompia vaippoja, vaikka mummu kauhistelikin vaippojen suurta kokoa.

    • vyötärön

      tarpeeksi tiukasti kiinni? Lapsivuodeosastolla mulle ohjeistettiin, että kun vaan saa kaks sormea tungettua vaipan yläreunan alle, se on tarpeeksi löysällä. Se saa siis olla melko kireällä.

    • ,,,,,

      1kk on vielä sen mallinen että tuppaa tulemaan aina jostain vaikka kuinka asettelisi ja ois sopiva vaippa. Niin tuli munkin pojalla alku kk jatkuvaa pisupyykkiä ja se väheni sitä mukaa kun vauva kasvoi ja pyöristyi jolloin vaipatkin istuivat paremmmin. Ja toisaan voi olla merkitystä vaippamerkillä koolla, meilläkään kilomäärät eivät riitä ja aika nopeasti on siirrytty seuraavaan. Vissiin se kolmas tai neljäs testattu merkki oli sitten vähiten vuotava.

    • santtura

      Meillä kans pojan pissit aluksi vuosi kyljistä ohi, mutta ongelma poistui kun vauva sai parin kuukauden aikana vähän lihaa luidensa ympärille. Myös kannattaa huolehtia, että pippeli on mukavasti alaspäin, ja, että vaippa on haaroissa napakasti kiinni ja leveästi aseteltuna.

    • isompia vaippoja

      Meillä ei kummaltakaan lapselta (tyttö ja poika) ole nuo kilomäärät riittäneet. 5 kiloiselle ei enää tahdo 3-6kg vaipat riittää. Ja meidät muksut eivät mitään isoja ikäisekseen ole kuitenkaan olleet, mieluummminkin pieniä.
      Mulla on poika nyt 1,5kk ja alkuun mietin kans että mitä ihmettä teen väärin kun aina on kaikki vaatteet märkinä...ei tytön kans tällästä ongelmaa ollut;) Kaveri anto vinkiksi taittaa ne reisien kohdalle tulevat vaipan "reunat" ulospäin ja tämä auttoi meillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe