Neuvoja

kipeästi kaipaava

Vuosi sitten tutustuin Egyptiläiseen mieheen. Olemme olleet tekemisissä siitä lähtien päivittäin ja marraskuussa olin taasen Egyptissä 2 viikkoa ja asuimme yhdessä. Molemmat olemme rakastuneet toisiimme ja haluaisimme, että hän pääsisi tutustumaan myös SUomeen.

Noh, nyt kutsu on lähetetty ja herra on käynyt suurlähetystössä tekemässä viisumihakemuksen. Oli ollut kuulemma todella tiukka täti siellä vastassa ja kysellyt asioita tosi ankaraan sävyyn. Tällä miehellä asiat on kunnossa Egyptissä elikkä ei sen puoleen hätää.

Nyt kuitenkin meille on herännyt kysymys rahasta. Miehellä on pelko että jos hänellä ei ole tarpeeksi rahaa. Tarkoitan että kun pitää näyttää suurlähetystössä tiliote niin jos ne tsekkaa ettei ole tarpeeksi. Te, jotka olette olleet samassa tilanteessa niin voitteko kertoa miten paljon kutsuttavallanne on ollut rahaa tilillään??? Minun "miehelläni" on jotain 3500 € ja meitä pelottaa että se on liian vähän.

Olen kiitollinen asiallisista neuvoista ja kommenteista!! Kiitos jo etukäteen!!!

17

4888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin

      sama kysymys minulla, toivottavasti joku vastaa:S

      • olet kutsumassa

        ystävääsi tänne??


      • :))
        olet kutsumassa kirjoitti:

        ystävääsi tänne??

        Egyptistä..tosin en vielä lähi tulevaisuudessa ihan vain alustavasti mietiskelen. Olen itse suunnitellut meneväni egyptin ensi vuonna


    • Nimetön

      Suomen Egyptin suurlähetystössä ollaan tiukkoja, ja niin pitääkin. Itselläni on egyptiläinen aviomies ja lähetystön sekä muidenkin virastojen toiminnat ovat tulleet tutuiksi. Viisumin saaminen suomeen ei todellakaan ole helppoa. Kutsuttavalla tulee tosiaan olla esittää tiliote, rahaa tilillä tulisi olla vähintään 30€/lomapäivä suomessa. Sekä luonnollisesti viisumimaksut, vakuutukset ym. Eivät ole sikäläisille kovin halpoja. Myös lentoliput ym. tulee hankkia ja näyttää lähetystössä. Viisumihakemuksessa on kohta, jossa voit ilmoittaa itsesi maksajaksi. Silloin myös lentolippujen pitää olla sinun maksamia.
      Lähetystössä virkailijat haastattelee viisumin hakijan, kyselevät mm. suhteen laatua, kestoa, tyttö/poikaystävän työpaikkaa, vanhempia, sisaruksia, sukua...haluavat siis tietää tunnetteko oikeasti toisenne hyvin. Kun paperit lähtevät suomeen otetaan sinuun sitten ulkoasiainministeriöstä yhteyttä. He tekevät saman haastattelun sinulle ja kyselevät kumppanistasi tietoja. Tämän jälkeen vasta tekevät päätöksen viisumin myöntämisestä. Käsittelyyn voi mennä pitkäkin aika, vähintään 2vkoa, mutta luultavammin pidempään.
      Viisumeita hylätään kuuleman mukaan melko paljon, mutta on toki niitäkin onnekkaita jotka sen saavat! Itse kävin ensin vuoden ajan tiheästi egyptissä, menin siellä naimisiin, laillistin liiton suomessa ja kutsuin mieheni tänne. Aviopareille viisumi myönnetään automaattisesti. Tosin avioituminen egyptissä oli niin kammottava paperiruljanssi (joka jatkui myös suomessa), etten todellakaan suosittele sitä tehtävän ihan hepposin perustein ja lyhyen tuntemisen jälkeen. Täytyy olla todella varma omista ja toisen tunteista, jotta jaksaa sen paperiruljanssin.

      No, toivottavasti ystäväsi saa viisumin ja pääsee tutustumaan sinunkin kotimaahasi! Tsemppiä!

      • tuossa on?

        Miksi Suomeen ei voi päästää kahdeksi viikoksi lomalle egyptiläistä ihan tosta vaan? Onko tuollainen älytön kuulustelu muka sivistysvaltion tapa toimia? Jotkut pienimunaiset byrokraatit pääsevät kyllä pätemään ihan mukavasti tuollaisessa ruljanssissa.


      • musta tuntuu
        tuossa on? kirjoitti:

        Miksi Suomeen ei voi päästää kahdeksi viikoksi lomalle egyptiläistä ihan tosta vaan? Onko tuollainen älytön kuulustelu muka sivistysvaltion tapa toimia? Jotkut pienimunaiset byrokraatit pääsevät kyllä pätemään ihan mukavasti tuollaisessa ruljanssissa.

        Tällä samaiselle sivistyvaltiolla, jolla on kuitenkin (kaikesta arvostelusta huolimatta) yksi maailman parhaimmista sosiaaliturvajärjestelmistä, on perusteltu syy olettaa että tämä henkilö saattaa sen kahden viikon turistiviisumin voimassaoloaikana ja täällä ollessaan jättää oleskelupahakemuksen.

        Tähän ei ole mitään juridista estettä ja sen lisäksi ulkomaalaislain mukaan, mikäli oleskelupahakemuksella on pienikin mahdollisuus mennä läpi, hakija saa odottaa sen käsittelyä Suomessa.

        Tämä henkilö voi jättää oleskelupahakemuksen työpaikan, opiskelun, perhesiteen tai turvapaikan perusteella. Sivistysvaltio ja sen etuja valvoja lähetystö (ja sen pienimunaiset virkamiehet) eivät voi olla mitenkään tietoisia kaikista turistiviisumin hakijan suunnitelmista ja suhteista. Tämän takia seula on niin kovin tiukka myöskin viisumeille.


      • aloittaja

        Kiitos tuhannesti asiallisesta vastauksesta. Olisi mukava vaihtaa muutenkin ajatuksia. Olisiko mahd. saada sun sähköpostiosoite?


      • sai miehen

        Tosiaan ulkomailta on vaikea tulla suomeen ilman, että on riittävä varallisuus tulla. Jos varallisuutta on riittävästi, niin miestä ei tarvia käydä tapaamassa omassa kotimaassaan. Jos nopeiten haluat rakkaasi käymään suomessa, niin noin 50 000 euroa riittää siihen, että viranomaiset uskovat asian olevan vilpitön.


      • korjaus

        "Aviopareille viisumi myönnetään automaattisesti."

        Mistä sä tän repäsit? Ei tasan varmasti myönnetä automaattisesti!
        Monta kertaa on vielä vaikeampi saada viiisumia aviopuolisolle kuin sinkulle koska sanovat kuitenkin ettei viisumia myönnetä vaan pitää anoa oleskelulupaa!
        Nimimerkki "Omaa kokemusta kyllä löytyy"


      • ...
        korjaus kirjoitti:

        "Aviopareille viisumi myönnetään automaattisesti."

        Mistä sä tän repäsit? Ei tasan varmasti myönnetä automaattisesti!
        Monta kertaa on vielä vaikeampi saada viiisumia aviopuolisolle kuin sinkulle koska sanovat kuitenkin ettei viisumia myönnetä vaan pitää anoa oleskelulupaa!
        Nimimerkki "Omaa kokemusta kyllä löytyy"

        Pahoittelen virhettäni, ei tokikaan aina viisumia myönnetä automaattisesti vaikka naimisissa suomalaisen kanssa olisikin. Tutkivat suurlähetystössä nimittäin esim. rikosrekisterin ym. Mutta kyllä Suomen-Egyptin lähetystössä kerrottiin, että avioliitossa suomalaisen kanssa oleva henkilö saa viisumin, mikäli tuomioita rikoksista ei ole eikä ole syytä epäillä henkilön tekevän rikoksia suomessa. Myös itse viisumi on ilmainen (muuten sen maksaessa 500le) ja matkavakuutusta ei tarvita, mikäli olet avioliitossa. Lähetystössä pyydetään viisumin hakijaa kertomaan/kirjoittamaan aikooko tulla takaisin Egyptiin. Sitten palattuaan egyptiin tulisi käydä lähetystössä "ilmoittautumassa". Näin ainakin meitä neuvottiin lähetystöstä ja näin homma myös toimi! :)

        Nyt siis puhun vain ja ainoastaan Egyptistä, muiden maiden käytännöistä en todellakaan tiedä mitään.


      • ...
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos tuhannesti asiallisesta vastauksesta. Olisi mukava vaihtaa muutenkin ajatuksia. Olisiko mahd. saada sun sähköpostiosoite?

        Kerron mielelläni lisää kokemuksiani egyptiläis-suomalaisesta liitosta! Mikäli haluat, voit laittaa sähköpostiosoitteesi tänne (vai miten se olisi "turvallisinta"?) niin, kirjoitan sinulle!


      • olis
        ... kirjoitti:

        Kerron mielelläni lisää kokemuksiani egyptiläis-suomalaisesta liitosta! Mikäli haluat, voit laittaa sähköpostiosoitteesi tänne (vai miten se olisi "turvallisinta"?) niin, kirjoitan sinulle!

        [email protected]


      • erika13
        ... kirjoitti:

        Kerron mielelläni lisää kokemuksiani egyptiläis-suomalaisesta liitosta! Mikäli haluat, voit laittaa sähköpostiosoitteesi tänne (vai miten se olisi "turvallisinta"?) niin, kirjoitan sinulle!

        Luin sun juttuas kun olen itse astumas avioliittoon egyptiläisen kanssa ja tiedän tulevasta paperi sodasta...haluisin tietoo niin paljon kun mahdollista. Kiitos


    • Nimetön

      Sen vielä lisään, että myös kutsun sisällöllä on merkitystä, joten se kannattaa tehdä huolella. Siitä tulee ilmetä päivämäärät, missä henkilö aikoo suomessa asua, miksi haluaa lomalle suomeen ja kuka kustantaa. Toinen merkittävä tekijä viisumille on tapaamiset. Mikäli tapaamisia vain yksi ennen suomen vierailua, luultavimmin hylkäävät viisumin. Mitä enemmän olet käynyt miestä tapaamassa egyptissä, sen parempi. Silloin uskotaan liiton olevan "aito".

    • Tärkeää asiaa

      Kyllä on hyvä että virasomaiset ovat tarkkoja
      verorahoja tarvitaan varmaan ens vuonna paljon työttömille ja muille Suomalaisille vahävaraisille.

    • loppuelämän

      epäonni, miettiä kannattaa vaikka kikuli ja ylisanat mieltä lämmittää.
      yleisellä tasolla;))

      • kissan viikset

        Mielummin minäkin otan suomalaisen miehen sohvalleni röhnöttämään ja juomaan kossua masennukseensa. Juokoon siinä samalla työpaikkansa, kyllä minä paijaan ja yhteiskunta hoitaa katkaisuhoidot laitoksessa. Kyllä me pärjätään.

        Kikkeliä en tarvitse, kun ei sillä kuitenkaan seiso. Ylisanoja en tarvitse, valetta olisivat kuitenkin.

        Suomalaisen miehen minäkin ottaisin.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      403
      7737
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      190
      5716
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2231
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1587
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1178
    8. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      8
      1071
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      959
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      902
    Aihe