pitääkö lentton lähtiessä laippoja olla vähän alhaalla kun kattelin että oikesti ne pitää niitä vähän alhaalla noustessa? eli siis Flaps jos joku ei tiennyt suomennosta.
FSX kysymys VASTATKAAAA
3
370
Vastaukset
- koneesta
pienkoneet ei tarvi, mutta matkustajakoneet kylläkin, eli flaps 20 ja nousee kiltisti 160 knots nopeudella. Laskeutuessa laippoja pitää vähitellen lisätä jo muutamaa kilometriä ennen kenttää, eli aluksi vähän nopeuden vähetessä siksi, että se lisää vähän avattuna siipien pinta-alaa ja siipeen tulee kantovoimaa enemmän, sitten 20 ja n. kilometri ennen kiitotietä kokonaan taakse eli alas jarrutusta varten nopeutta seuraten ja kaasua vaikka lisäten, eli n.150-170 knots laskeutumisnopeus. Tämä noin suurinpiirtein osapuilleen sinneppäin.... ammattilaiset korjatkoot, jos haluavat.
- ollimo-
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
- vaikuttaa myös
ollimo- kirjoitti:
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
tuulennopeus ja se noustaankö jostain syystä myötätuuleen vaiko normaalisti vastatuuleen.
Jos on suuri myötätuuli, niin ilman laippoja ei nouse mikään kone ellei kentässä riitä pituutta kunnolla kiihdytykseen.
Vastatuuleen noustessa, jos on kova tuuli laippoja ei välttämättä tarvi yhtään.
Onhan se cessnallakin suositus että pistää vähän laippoja kun nousee, mutta kyllä se ilmankin niitä nousee ilman ongelmia. Käsittääkseni, en ole ihan varma, mutta käsittääkseni laippoja käytetään nimenomaan sen vuoksi ettei pyrstöä tarvitsi vetäistä niin lähelle kentän pintaa. Nuo suuret koneet ihan kaksimoottorisista propellikoneista jetteihin ovat siinä suhteessa huomattavasti vaativampia että niissä niitä laippoja pitää käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816