pitääkö lentton lähtiessä laippoja olla vähän alhaalla kun kattelin että oikesti ne pitää niitä vähän alhaalla noustessa? eli siis Flaps jos joku ei tiennyt suomennosta.
FSX kysymys VASTATKAAAA
3
356
Vastaukset
- koneesta
pienkoneet ei tarvi, mutta matkustajakoneet kylläkin, eli flaps 20 ja nousee kiltisti 160 knots nopeudella. Laskeutuessa laippoja pitää vähitellen lisätä jo muutamaa kilometriä ennen kenttää, eli aluksi vähän nopeuden vähetessä siksi, että se lisää vähän avattuna siipien pinta-alaa ja siipeen tulee kantovoimaa enemmän, sitten 20 ja n. kilometri ennen kiitotietä kokonaan taakse eli alas jarrutusta varten nopeutta seuraten ja kaasua vaikka lisäten, eli n.150-170 knots laskeutumisnopeus. Tämä noin suurinpiirtein osapuilleen sinneppäin.... ammattilaiset korjatkoot, jos haluavat.
- ollimo-
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
- vaikuttaa myös
ollimo- kirjoitti:
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
tuulennopeus ja se noustaankö jostain syystä myötätuuleen vaiko normaalisti vastatuuleen.
Jos on suuri myötätuuli, niin ilman laippoja ei nouse mikään kone ellei kentässä riitä pituutta kunnolla kiihdytykseen.
Vastatuuleen noustessa, jos on kova tuuli laippoja ei välttämättä tarvi yhtään.
Onhan se cessnallakin suositus että pistää vähän laippoja kun nousee, mutta kyllä se ilmankin niitä nousee ilman ongelmia. Käsittääkseni, en ole ihan varma, mutta käsittääkseni laippoja käytetään nimenomaan sen vuoksi ettei pyrstöä tarvitsi vetäistä niin lähelle kentän pintaa. Nuo suuret koneet ihan kaksimoottorisista propellikoneista jetteihin ovat siinä suhteessa huomattavasti vaativampia että niissä niitä laippoja pitää käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070