pitääkö lentton lähtiessä laippoja olla vähän alhaalla kun kattelin että oikesti ne pitää niitä vähän alhaalla noustessa? eli siis Flaps jos joku ei tiennyt suomennosta.
FSX kysymys VASTATKAAAA
3
330
Vastaukset
- koneesta
pienkoneet ei tarvi, mutta matkustajakoneet kylläkin, eli flaps 20 ja nousee kiltisti 160 knots nopeudella. Laskeutuessa laippoja pitää vähitellen lisätä jo muutamaa kilometriä ennen kenttää, eli aluksi vähän nopeuden vähetessä siksi, että se lisää vähän avattuna siipien pinta-alaa ja siipeen tulee kantovoimaa enemmän, sitten 20 ja n. kilometri ennen kiitotietä kokonaan taakse eli alas jarrutusta varten nopeutta seuraten ja kaasua vaikka lisäten, eli n.150-170 knots laskeutumisnopeus. Tämä noin suurinpiirtein osapuilleen sinneppäin.... ammattilaiset korjatkoot, jos haluavat.
- ollimo-
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
- vaikuttaa myös
ollimo- kirjoitti:
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
tuulennopeus ja se noustaankö jostain syystä myötätuuleen vaiko normaalisti vastatuuleen.
Jos on suuri myötätuuli, niin ilman laippoja ei nouse mikään kone ellei kentässä riitä pituutta kunnolla kiihdytykseen.
Vastatuuleen noustessa, jos on kova tuuli laippoja ei välttämättä tarvi yhtään.
Onhan se cessnallakin suositus että pistää vähän laippoja kun nousee, mutta kyllä se ilmankin niitä nousee ilman ongelmia. Käsittääkseni, en ole ihan varma, mutta käsittääkseni laippoja käytetään nimenomaan sen vuoksi ettei pyrstöä tarvitsi vetäistä niin lähelle kentän pintaa. Nuo suuret koneet ihan kaksimoottorisista propellikoneista jetteihin ovat siinä suhteessa huomattavasti vaativampia että niissä niitä laippoja pitää käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3025066Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721500Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661426eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1141292Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1061268- 901224
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321168Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591096- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871