pitääkö lentton lähtiessä laippoja olla vähän alhaalla kun kattelin että oikesti ne pitää niitä vähän alhaalla noustessa? eli siis Flaps jos joku ei tiennyt suomennosta.
FSX kysymys VASTATKAAAA
3
387
Vastaukset
- koneesta
pienkoneet ei tarvi, mutta matkustajakoneet kylläkin, eli flaps 20 ja nousee kiltisti 160 knots nopeudella. Laskeutuessa laippoja pitää vähitellen lisätä jo muutamaa kilometriä ennen kenttää, eli aluksi vähän nopeuden vähetessä siksi, että se lisää vähän avattuna siipien pinta-alaa ja siipeen tulee kantovoimaa enemmän, sitten 20 ja n. kilometri ennen kiitotietä kokonaan taakse eli alas jarrutusta varten nopeutta seuraten ja kaasua vaikka lisäten, eli n.150-170 knots laskeutumisnopeus. Tämä noin suurinpiirtein osapuilleen sinneppäin.... ammattilaiset korjatkoot, jos haluavat.
- ollimo-
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
- vaikuttaa myös
ollimo- kirjoitti:
Itseasiassa ainakin itsellä on tapana käyttää laippoja kaikissä lentoonlähdöissä. Cessnalle esim. 10 astetta on hyvä, silloin ilmaan päästään n. 60 kts nopeudessa. Nousuvauhteihin vielä, että esim. default airbussilla nousunopeudet vaihtelevat 120 kts:stä aina 150 solmuun. Nousunopeus riippuu painosta ja lentoonlähtöön käytettävästä tehosta.
tuulennopeus ja se noustaankö jostain syystä myötätuuleen vaiko normaalisti vastatuuleen.
Jos on suuri myötätuuli, niin ilman laippoja ei nouse mikään kone ellei kentässä riitä pituutta kunnolla kiihdytykseen.
Vastatuuleen noustessa, jos on kova tuuli laippoja ei välttämättä tarvi yhtään.
Onhan se cessnallakin suositus että pistää vähän laippoja kun nousee, mutta kyllä se ilmankin niitä nousee ilman ongelmia. Käsittääkseni, en ole ihan varma, mutta käsittääkseni laippoja käytetään nimenomaan sen vuoksi ettei pyrstöä tarvitsi vetäistä niin lähelle kentän pintaa. Nuo suuret koneet ihan kaksimoottorisista propellikoneista jetteihin ovat siinä suhteessa huomattavasti vaativampia että niissä niitä laippoja pitää käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693894
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.473223Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1542979Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,542894SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.752436Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a251944Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621941Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1491868- 891269
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai681200