Tälläkin palstalla ja kaupunkilegendoissa henkilökunta syljeskelee keittiöllä ruokiin. Pitääkö se paikkaansa, ja kertokaa ihmeessä missä paikoissa? Onko suomalaisten vai ulkolaisten pitämiä paikkoja? Kertokaa nyt, että tiedän välttää sellaisia paikkoja!
Onko sitten niin jos asiakas kysyy jotain tarjoilijlta, jotkit yksinkertaiset mieltävät sen kettuiluksi ja sitten räkä lentää taas köökin puolella. Hyi helvetti.
H-kunnan ruokiin syljeskely??!???
8
1357
Vastaukset
- kertoilevat
noiden pikaräkälöiden ja muiden "konseptiketjujen" sekä kaiken maailman rossojen, chicosien ja vastaavien henkilökunnat miten räkivät asiakkaiden ruokiin. Tässä alla olevassa viestiketjussahan juuri nämä ääliöt elvistelevät tekevänsä siten jollei asiakas itse siivoa jälkiään.
Siitähän se nimitys "räkälä" tuleekin, että siellä henkilökunta räkii ruokiin.
Mutta mehän lopetamme näissä kaikissa käynnin varmuuden vuoksi, kun meitä näin uhkaillaan.- että....
Jos mä meen rossoon tms niin mistäs se "kokki" joka mulle sen pitsan tekee tunnissa, tietää räkiä tai olla räkimättä ruokaani? Eihän hän vielä tiedä siinä vaiheessa, siivoanko jälkeni vai jätänkö kaiken siihen pöydille levilleen, ja vielä sotken sinapit ja hammastikutkin johonkin sämpyläkoriin, ja vielä vedän vessapaperitkin suoriksi käymälän puolelta...?
Vai kysytäänkö nykyään alan paikoissa etukäteen jo että meinaatko olla ihmisiksi vai et, ja jos vastaus on kieltävä, silloin limppi lentää?
Taidanpa käydä toisenlaisissa ruokapaikoissa jatkossakin!
- provokaatiota taas !
Olen jo yli 20 vuotta tutustunut ravintolatoimintaan eri työpisteissä, ravintoloissa niin koto- kuin ulkomaillakin, enkä mokomaa räkimistä ole tavannut vielä koskaan.
Suomessa sentään ravintolatöihin tarvitaan sekä koulutus- että asianmukaiset tiedot hygieniasta ja tätä myös valvotaan. On tietenkin toinen asia, miten tässä alan työvoimapulassa vaateista joudutaan joustamaan; ihan syystä, että ala on tiukasti kilpailutettu ketjujen hallintaan, mikä painaa yhteishallinnollaan sekä -ostoillaan hinnat alas; ja asiakas ei ole valmis maksamaan enempää palvelusta.
Hauskaa joulua sinullekin :)- kukaan nyt
SINUN nähtesi sylje ruokiin?!
- kommenttia vain
No ei tasan ole kyllä joka pitserian työntekijä alan ammattilainen. Velikin on rakennusmies ja tehnyt firaabelina joskus lähipitseriassa "kokin" hommia, kokemus oli kyllä pyöreä nolla...
- mahdollista...
En tiedä ravintoloista, mutta kaveri kertoi muinoin leipomosta, jossa joku pakkotyöllistetty räki leipomuksiin.
Jäi kyllä munkit hetkeksi kauppaan, vaikkei totta olisi ollutkaan! - tarjoilija 75
Itse en moista kyllä ole ikinä tavannut ravintola alalla. Oisko jonkun vitsi legenda.
- Finwitch
.. Kummelin elokuvassa työntekijät laittoi pienen "yllärin" maksalaatikkoon.
Tuo ruokiin räkiminen kuulostaa kyllä amerikasta lähtöisin olevalta kaupunki-legendalta.
Minä kyllä teen parhaani pysyäkseni erossa kokkauspuuhista flunssassa vaikken ravintola-alalla olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846