Hullunmylly kaupoissa

kinkku jäässä

tänään jouluostoksilla päätin etten enää käy kaupassa ennen joulua. Vaimo saa mennä hakemaan mitä tarvitaan, kantamisessa voin auttaa.
Etsin sopivan kokoista kinkkua, kääntelin ja nostelin niitä jäätyneitä lihakasoja, kunnes sopiva löytyi.

Mikä ihmisiin menee, kun tavaraa haalitaan kärryt täyteen, monilla ylipainoa reippaasti jo ennestään.
Eikö juhla ole mitään ilman ylensyöntiä.

39

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei

kankku ole jäässä eikä kankkusta, eikö niin?

• kinkku jäässä

parempi tai onhan se, ilman muuta.

• Pirre?

herää kysymys..tuota, mitäs itse teit siellä, - kinkkualtaassa? :)

• kinkku jäässä

nyt altaassa ollut, reunalla roikuin ja yritin niitä kinkkuja pyöritellä.

• viivi-amaldiina

merkillistä, vaimo hakee sitten teilläkin ne loput mitä tarvitsette ja sinä kannat kaverina.
      Voitko olla jo tietoinen että 2-3 kassia on iso kasa kärryssäkin. Niin ja se kinkku on jo kotona.

Itse kukanenki saa ostaa vaikka kaksi kärryllistä, jokainen ostaa tarpeeseensa niin lihavat kuin laihat. En yleensäkään seuraa toisten ihmisten ostoksia miten paljon heillä niitä on.

Hyvää Joulumieltä sinullekkin, ja olehan tolokusti kaverina jos kantamaan joudut kaverina jouluruokia kotiin.

• kinkku jäässä

viivi, saahan jokainen ostaa ja syödä, mutta miksi kerralla valtavia määriä. Ei se ruoka varmasti lopu, jos pari päivää on kauppa kiinni.
        Kun näyttää, että muutaman viikon varalle hankitaan.
        Kaverina olen, hyvää joulua sinulle.

• viivi-amaldiina
        kinkku jäässä kirjoitti:

viivi, saahan jokainen ostaa ja syödä, mutta miksi kerralla valtavia määriä. Ei se ruoka varmasti lopu, jos pari päivää on kauppa kiinni.
        Kun näyttää, että muutaman viikon varalle hankitaan.
        Kaverina olen, hyvää joulua sinulle.

lauseesi "ylipainoa jo ennestäänki".
        Perheissä missä on lapsia, joululoma kouluista alkaa tavallaan jo perjantaina. On monta päivää syötettävä perhettä ennen kuin on se oikea joulu, otitko tälläistä asiaa huomiooon, moni hakee ruokansa pidemmälle ajalle etu-käteen.

• kinkku jäässä
        viivi-amaldiina kirjoitti:

Perheissä missä on lapsia, joululoma kouluista alkaa tavallaan jo perjantaina. On monta päivää syötettävä perhettä ennen kuin on se oikea joulu, otitko tälläistä asiaa huomiooon, moni hakee ruokansa pidemmälle ajalle etu-käteen.

asia ja joka joulu näitä ylensyöneitä istuu sairaalan ensiavussa.
        Ettei vaan olis viivillä samaa ongelmaa, kun noin äkäisesti tuon otti.

• viivi-amaldiina
        kinkku jäässä kirjoitti:

asia ja joka joulu näitä ylensyöneitä istuu sairaalan ensiavussa.
        Ettei vaan olis viivillä samaa ongelmaa, kun noin äkäisesti tuon otti.

naurattaa, ylen syönyt viivi.
        Ei ole pelkoa ylensyömisestä.
        Mutta annetaan rauha jokaiselle tehdä oma joulunsa, ketään pilkkaamatta.

• kinkku jäässä

naurattaa, ylen syönyt viivi.
        Ei ole pelkoa ylensyömisestä.
        Mutta annetaan rauha jokaiselle tehdä oma joulunsa, ketään pilkkaamatta.

kaikki saavat viettää joulua tavallaan.
        Enkä minä oikeasti aatellut tuhmasti sinusta, kunhan kiusasin.

• monena päivänä

Meillä syödään aattona viidentoista hengen voimin. Ostos kärrit täyttyvät joulun aluspäivinä monta kertaa, kun tarveaineita hankitaan. Niin kaikkea en yksin.Normipainoisena vältyn ehkä syöpön leimasta. ;-)

• ent.tehtaantyttö

..että, harvempi mies näin pitkälle osaa ajatella, no luulevat että, kerran riittää siellä kaupassa käynti, jos, minäkin päätösvallan jouluna yksin miehelleni antaisin, niin tyhjä tuo jääkaappi olisi pitkälti jo ennen aattoa. Hänpä on viisas mies, ja kysyy että, mitäs sieltä kaupasta sitten tuodaan ja listan kirjoittaa, miehissä nuo miehet sitten ruokakauppaan lähtevät. Yhtenä kertana vuodessa ei tarvitse tämän tytön ruokakaupassa käydä, vaan rauhassa kotona siinä joulua viimeisteilen...taloyhtiön joulusaunassakin ehdin rauhassa käydä....naistensaunavuorolla...

• Vaimolle ei kelpaa pakastekinkku.
      Ei ole tämän yli kolkytvuotisen yht.elon aikana suostunut edes kokeilemaan.

Yksvuosi meni tiukalle, ettei jääty ilman kinkkua ja monenmonta kauppaa käytiin ennenkuin tuore tai ainakin sula kinkku löydettiin!

• kinkku jäässä

tiukempaa, pakastekinkku sentään löytyy sieltä pakasteesta. Ainakin kun on ajoissa ostamassa.

• kinkku jäässä kirjoitti:

tiukempaa, pakastekinkku sentään löytyy sieltä pakasteesta. Ainakin kun on ajoissa ostamassa.

Kunhan vaan myötäilen ja olen kuuliainen!;)

• kinkku jäässä
        emw34 kirjoitti:

Kunhan vaan myötäilen ja olen kuuliainen!;)

jo vastasin samalla viestillä.
        Sanoin vaan, että helpoimmalla mies pääsee, kun kuuliaisesti ja nöyrästi tottelee.

• k/k

joka vuos joulukuusest kättä,tähän asti oon voittanu,aito sen olla pitää.
        Kinkun oon joutunu pakosta heivaamaan tai vaihtanu kalkkunaa.

• kinkku jäässä
        k/k kirjoitti:

näköjään riittää, samaa vääntöä käydään meilläkin.
        Pelottaa se joulu, kun vaimo voittaa.Silloin on loppu lähellä, meinaan päätösvallan, sen vähäisenkin.

• k/k
        kinkku jäässä kirjoitti:

näköjään riittää, samaa vääntöä käydään meilläkin.
        Pelottaa se joulu, kun vaimo voittaa.Silloin on loppu lähellä, meinaan päätösvallan, sen vähäisenkin.

seuraavaksi taistellaan saunapuiren pituurest,luulen olevani vahvoilla siinä.

• kinkku jäässä
        k/k kirjoitti:

seuraavaksi taistellaan saunapuiren pituurest,luulen olevani vahvoilla siinä.

mää olen hävinnyt jo vuosia sitten.
        Pistä lujasti hanttiin, jotain päätösvaltaa pitää jäädä.

• ostettuna tuoresuolattu kotimainen kinkku.

Meillä isäntä on jo paniikissa ettikö meillä ole mitään ruokaa jouluna, kun ollaan kahden, joku tunti..he..

Luulee kun lähetään jouluksi kylään, että jää ilman niitä äidin laittamia herkkuja, huvittaa ihan tuo hätä :))

• k/k kirjoitti:

Mulle kelpais vaikkei olis kuusta laisinkaan.

Vaimo tuossa selän takana käärii joululahjoja ja olin kuulevinani, että minäkin olin luvannut pitää ainakin sormea solmun päällä, kun nauhoja virittää.
        No sain sentään siittä puhuttua itseni kuiville, kun juuri tulin kebab-metsästä hakemassa särvintä!

Ainoa mitä mun pitää jouluksi tehdä, on hankkia kunollinenkuusi.
        Nyt on kyllä paineet kovat, sillä viime jouluna onnistuin tuomaan pitkästä aikaan kuusen, joka täytti kriteerit.

• emw34 kirjoitti:

Mulle kelpais vaikkei olis kuusta laisinkaan.

Vaimo tuossa selän takana käärii joululahjoja ja olin kuulevinani, että minäkin olin luvannut pitää ainakin sormea solmun päällä, kun nauhoja virittää.
        No sain sentään siittä puhuttua itseni kuiville, kun juuri tulin kebab-metsästä hakemassa särvintä!

Ainoa mitä mun pitää jouluksi tehdä, on hankkia kunollinenkuusi.
        Nyt on kyllä paineet kovat, sillä viime jouluna onnistuin tuomaan pitkästä aikaan kuusen, joka täytti kriteerit.

homma toi kuusen hankinta,varsinkin jos hakee perinteisen kuusen valtion metäst ominluvin.
        Koittakoot naiset itse,pimeään mettään meno on jo ittessään kauheeta,joka puol risahruksia.
        Sitten ne arvostelijat jotka kuusen ympärille kerääntyy,unohtaen sen vaivan jonka hakia näki,monen laist saa kuulla.

• Viivi-amald.
        koti-kiusattu kirjoitti:

homma toi kuusen hankinta,varsinkin jos hakee perinteisen kuusen valtion metäst ominluvin.
        Koittakoot naiset itse,pimeään mettään meno on jo ittessään kauheeta,joka puol risahruksia.
        Sitten ne arvostelijat jotka kuusen ympärille kerääntyy,unohtaen sen vaivan jonka hakia näki,monen laist saa kuulla.

tässäkin asiassa viisaampia.
        Se kuusi katsotaan sieltä valtion- metsästä jo kesällä, sit joulun aikaan otetaan vaan saha ja haetaan kuusi kotiin. :)

• Viivi-amald. kirjoitti:

tässäkin asiassa viisaampia.
        Se kuusi katsotaan sieltä valtion- metsästä jo kesällä, sit joulun aikaan otetaan vaan saha ja haetaan kuusi kotiin. :)

päivänäön aikaan siihen runkoon sidotaa heijastin nauha,vähän vaa pimees valoo näyttää nii löytää.
        Miten sää pimeest mettäst kuusen löyrät? vai meeks rohkeest päiväl?

• Viivi-amald.
        koti-kiusattu kirjoitti:

päivänäön aikaan siihen runkoon sidotaa heijastin nauha,vähän vaa pimees valoo näyttää nii löytää.
        Miten sää pimeest mettäst kuusen löyrät? vai meeks rohkeest päiväl?

kun viel aitoa kuusta käytettiin, nyt ei voi pitää.
        Hei hei heijastin oli ok.

• mimmimus*

jäsentelemään tarpeellisen ja tarpeettoman välillä.
      Organisointikyky luotsia juhlapyhät läpi ilman hysteriaa on jo lahja sinänsä.:)
      Vouhottamiseen tulee kyllästyä ennen kuin se menee jakeluun.Siis oppia ikä kaikki

• Otto-Vaan

Joulumieli, mitä se nyt sitten onkin.Kaupassa se
      monella näkyy ainakin kiristyneenä pinnana tai
      tiukkana viulunkielenä, melkein katkeamis pisteessä.
      Vihapäissään tunkevat kärryt täyteen mitä
      erikoisempia tavaroita.Kattilasta leluihin ja
      kaikkea siltä väliltä, jopa televisioitakin.
      Sitten tunteita jäähdyttääkseen pitää ostaa jäinen kinkku.
      Onneksi sitä ei tartte tehdä, minä ostan vasta
      viimetipassa tuoreen kinkun ja kalkkuna rullan
      sen seurakaveriksi.Sillä sitä on pärjättävä tänäkin Jouluna.

• ent.tehtaantyttö

..tuosta kinkusta, että voihan sen puolittaa, vaikka jonkun sukulaisensa tai ystävänsä tai tuttavansa kanssa. Meillä on jo useampana jouluna tuosta kinkusta mennyt toinen puolikas samassa kaupungissa asuvalle sukulaisperheelle, no, tuo kinkun tuoksu, ja paisto, joo tärkee juttu,yksi tärkeimmistä kohokohdista jouluna mutta, kun tosia-asia oli että, meilläkin pojat eivät kinkusta niin piittaa haluavat muuta liharuokaa jouluna. Nuorin syö palan kaksi. Mies palan kaksi. Itse palan kaksi. Korkeintaan muutama siivu seuraavana päivänä...no, sukulaisperhe ei myöskään koko kinkkua itselleen halua ostaa, niin joutaahaan tuo puolikas...jouluna kun noita muitakin herkkuja myös tulee laittettua....meilläkin nuo kala-herkut ja merenantimet...enemmänkin pääosaa näyttävät joulupöydässä nykyisin. Eikä sitä ylensyödä tarvitse, vaikka hyvin syökin.

• viivatiina

sen missä on potka vai sen missä ei kyllä meiltäkin ostettas puolikkaita perinteisiä kinkkuja mutta kaikki haluais sen puolen missä ei oo potkaa tässä tulee ongelma.

• ent.tehtaantyttö
        viivatiina kirjoitti:

sen missä on potka vai sen missä ei kyllä meiltäkin ostettas puolikkaita perinteisiä kinkkuja mutta kaikki haluais sen puolen missä ei oo potkaa tässä tulee ongelma.

tuota luuta kun ei kannata sahaa. No, aika tasaisesti tuon kinkun voi jakaa vaikka neljään eri osaan. Mies tuon puolittaa..niin tarkemmin en osaa sanoa. Meillä tuo kokonainen kinkku kypsäksi paistetaan ja sitten valmis paistettu kinkun puolikas tuonne annetaan....ja saahan niitä kyllä luuttomia kinkkuja, ovat vaan hiukan tyyrimpiä...

• mikset..

..käytä tuota myllyä tuohon jäiseen kinkkuun?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8233
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2582
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      938
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      863
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    7. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      820
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe